Saturday, 4 April 2015

Doğada çamurla mı oynamalı? Temiz temiz evde mi oturmalı?


Çamurlu suda eğlenen çocuklar demiş anneleri. Bugün gittiğimiz manastırın instagramdaki fotolarına bakarken bunu buldum az önce. Dün çekmiş, eklemişler. Çocuklar dışarıya, doğaya çıktıklarında istedikleri gibi oynayamayacaklarsa, dışarıya çıkmanın ne anlamı var? O zaman temiz temiz evinde oturacaksın. Esma'nın iki çizmesi var. Birisi kışlık çizmesi, bir tane de ucuz plastik bir çizme. Her zaman yanımızda taşıyorum. Bir de bol bol yedek kıyafet. Donuna kadar ıslanıyor, donuna kadar değiştiriyorum. Daha da rahat olsun diye bu kış, su geçirmeyen ve pantolon üstüne giyilen yağmur kıyafetlerinden aldım ama çok kudurmalarından kaynaklı yine de içleribe su geçiyor. Çok uzun süre dışarda kalacaksak ve hava çok soğuksa, ıslandıklarından çok üşümesinler diye onları giydiriyordum. Ama genelde böyle takılıyorlar. Kıyafettir değişir, kurur, çamurdur yıkayınca temizlenir gider. Çok düşünmemek lazım. Evet bir arkadaşın kızın videosunda dediği gibi sonra çocuklarda insan içibe çıkınca bir söz dinlememe durumu oluyor. Vahşi/wild kalıyorlar. Ve şehirde beni de çıldırtıyorlar ama belki de şehir, çocuk ruhuna uygun bir yer değil. Belki de özgürce ve vahşi koşup coşmak doğal ve doğru olan. Belki de sorun çocuklarda değil de onlaeı zapturapt altına almaya kalkışan biz büyüklerde.. 

No comments:

x