Tuesday, 12 June 2012

Egzama?


Esma'nin yuzunde 2 haftadir kizariklik ve kabariklik var. Egzama olmasindan supheleniyorum. (Atopik Dermatisis??) Yesil kaka da tuz biber oldu :P Benim ailemde ve esimin ailesinde alerji genetik oldugu icin, cok sasirmadim bu duruma :P

Henuz doktora gitmedim, eczaneden aldigim egzama kremleri simdilik ise yariyor gibi gorunuyor. Nurturia'daki arkadaslar sagolsunlar :) Krem onerileri cok isime yaradi :) Dogal yontemleri de arastiriyorum. Zeytinyagi, nisasta ve elma dediler su ana kadar. Zeytinyagi suruyordum en basindan beri ama cok ise yaramiyordu, nisasta ise yariyor. Elma'yi bir kere denedim, ona da biraz sans vereyim diyorum.. Bir internet sitesinde; herkese iyi gelecek krem farklidir, biraz da deneme yanilma yontemiyle bulacaksiniz diyordu.. Sizlerin bildigi dogal baska yontemler varsa, bilgi rica ediyorum :)

Ilk once yumurtayi kestim, sutu kestim ama sut-yogurt iceren yiyecekleri yiyorum hala. Sanirim onlari da tamamen kesmem gerekecek. Doktora gitsem, "bir sey olmaz, gecer" diye eve gonderme ihtimali yuksek :P O yuzden gidesim yok :P Belki cok israr edersem kan testi yaptirabilirim, alerji icin.. Hic olmazsa, bir seye alerjisi varsa onu keserim. Bosu bosuna patatesli yumurtamdan olmam :P

Son durumlar boyle..

18 comments:

sirinanne said...

Geçmiş olsun.

nurturia'da bahsedilen kremler nelerdir? ve zeytinyağını, nişastayı, elmayı direkt mi sürüyorsunuz? Biraz bahseder misiniz?

Benden Bizden said...

Esracım çok geçmiş olsun. Bizim de dermatitle başlayan bir alerji maceramız var, hala devam ediyor. Doktor bana süt ve süt ürünlerini kesitmredi, "sen yemeye devam edeceksin" dedi. Ben de öyle yaptım. Biz oğlana Cetaphil krem kullanıyoruz, hatta UK'den gelen gidene ısmarlatıyoruz. Boots'da 9 pounda satılıyor. Her gün banyo yapacak, nem çok önemli. Banyo suyuna nişasta ya da yulaf koyabilirsin 1 kaşık. Banyo ve kremi sakın atlama. Bizimkinin 1 yaşına kadar dermatiti devam etti, 6 aydan sonra da alerjileri başladı, onlar hala devam ediyor. Doğal yöntem çok denedim ama Cetaphil bizi kurtaran krem oldu. Bence al ve dene, en kötü ihtimalle sen kullanırsın, boşa gitmez. Sakın yeme düzenini değiştirme, sen yemezsen nasıl süt olacak? Alerjisi varsa katı gıdaya geçişte ortaya çıkacaktır mutlaka. Sen önce şu dermatit için birşeyler yap, alerjiyi düşünme. Karışık yazdım ama umarım anlatabildim. İstersen mailleşiriz.
Öpüyorum.

Ters Pabuçlar said...

Geçmiş olsun geçer eminim kısa sürede.Banyodan sonra ıslakken bebek yağı ve vazelini sürerseniz çok uzunca bi zaman kurumuyor.Zeytinyağına dikkat edin onun içindeki asit değeri önemli diye biliyorum

Derya said...

Geçmiş olsun umarım bir an önce geçer

ebru_s said...

Benım kızımda da aynı sekılde 1 aydan beri aynı sorun var. Doktor atopik dermatit dedi. Bir krem verdi ama sadece 7 gün kullanılabiliyor kortizonlu. Biz kullandık bunu ama yine basladı. Bu arada 3 yasında.Yediği herseyi donemsel olarak kestik inceledik ama ondanda bırsey cıkmadı. Gunlerdır arastırıyorum bende.. Dun gece bir sitede gördüm. Sanırım bizim gibi bir anne:) 5 aylık bebeği için bir krem yapmış ve işe yaramış ben bugun o kremi yapıp denemek istiyorum.. Bir gözatın isterseniz..
http://www.thetastyalternative.com/2011/10/homemade-lotion-for-dry-skin-and-eczema.html

msk said...

Oğlum Metin Kaan'da Ocak doğumlu yaklaşık 3 ayını tamamlayana kadar kızarıklarla doluydu cildi.Kaşınıyordu ve uykuya dalamıyordu onlar yüzünden yavrum.bende endişe edip doktora gitmiştim ama doktor atopik demek için erken zamane çocuklarında hep oluyor demişti ve bir değişiklik yapmamıştık.Yalnız doktorumuzun önerisiyle deterjanımızı ve şampunanımızı değiştirdik.Sonra kendiliğinden geçti.Umarım Esma 'nınkilerde kısa zamanda geçer.
O dönemde forumlara baktığımda inek sütü içeren ürünleri kesmek,kuruyemişi kesmek gerektiği öneriliyordu. Mustela nın kremini kullanıp memnun kalan çok kişi var diye de aklımda kalmış.

Deli Anne said...

bende de egzama var ve kerimde de.. hem de keriminki bayağı şiddetli biçimde.. özellikle dirsek içleri ve diz arkası çok fena oluyor.. bilekleri de hatta.. bana dermovate verdi doktor bir de nemlendirici ve sür dedi hep ama aksatıyorum ben...


Çok beyaz olunca, alerjik de anne ve baba olunca oluyor çocuklarda da demek..

Kolay gelsin :)

Onur`un Annesi said...

benim oglumda da bebekken egzama olmuştu. kullandığı şampuanı ve ıslak mendili değiştirmiştim. geçti çok şükür. okulunda yalnışlıkla kalitesiz ıslak mendil kullansalar hemen kabarıyor cildi.

Anonymous said...

Merhabalar,

Gecmis olsun. Benim de kizim 5 aylikken basladi egzema. Ben de doktora gitmeden once sutu, yumurtayi yemeyi birakmistim. Alerji testi yaptirdigimizda sute, yumurtaya alergisi oldugu kesinlesti. Su anda 4 yasina girmek uzere, alergileri gecti fakat hala astimi var. Doktoru hergun kisa banyo ve hemen arkasindan da losyon onermisti. Cok iyi geldi egzemaya. Weleda Baby Calendula Shampoo and Body Wash hala kullaniyorum losyounu ile birlikte. Tavsiye ederim. Kendinize be kuzucuklara iyi bakin.

Selen said...

Benim küçük oğlan egzema olduğunda anne sütü sürmüştüm yanaklarına. Çok geçmeden pembecik pırıl pırıl olmuşlardı. Doktoruna ay sonunda kontrole götürdüğümde "anne sütü sürdüm geçti egzeması" dediğimde de şaşırmadı adam, "öyle çok antijen var ki anne sütünde hiç şaşırmadım, ne güzel akıl edip sürmeniz iyi olmuş" dedi. Benimki tamamen içgüdüsel bir denemeydi ama işe yaradı sonuçta. Umarım sizde de işe yarar. Kortizonlu kremlere ihtiyaç kalmaz.

ÇokBilmiş said...

Yeşil kakayı bilmem. Besin alerjisi habercisi olabilir belki. Ama yüzdeki egzama benim kızımda da olmuştu. DOktor bana aynen şöyle demişti:
"Ne yaparsanız yapın, bir süre sonra KENDİLİĞİNDEN geçecek"
Peki ben dinlemiş miydim? Hayır. Bulduğum tüm kremleri denedim. Hepsi ilk başta işe yarıyormuş gibi oldular, ama meğerse sadece baskılıyorlarmış. kremi kesince egzama gene pörtlüyordu.
Sonra kendiliğinden geçti :)
Vücudundaki egzamalar ise 2,5 sene sürdü. Nişasta banyosu ile geçirdim.
Bir de dipnot: Eğer bebeğin vücuduna zeytinyağı süreceksen önce kızgın ateşte yağı pişirmeni tavsiye derim ki böylece asiti gitsin. Yoksa normalde zeytinyağı yüksek asitli bir yağdır. Egzamaya ters etki bile yapabilir, emin değilim gerçi.

tomurcuk said...

Zeytinyağını tavaya koy canımcım, içine bir parça ekmek at, ekmek çok hafif kızarmaya başlayınca altını kapa ve bir kavanoza koy. Al sana asitten arındırılmış en mükemmel bebek kremi. Üstelik doktorumuzun tavsiyesi.

Geçmiş olsun bu arada. MK'de de olmuş muydu? Güneşle ilgisi olabilir mi? Bence de sen yediklerini kesme. Onun yerine Esma'nın bakım malzemelerini bir değiştir istersen.

pelince.com said...

Çok geçmiş olsun .. bende bu konuda hiç bir şey bilmiyorum,umarım çok çabuk geçer..

fatma said...

Benim çocuklarımında alerjiye dönük bir yapısı var. Büyük oğlum da tamamen pamuklu giyimle epey çözüm sağlamıştım. İkincisinde ise doğal yöntemler, pamuklular bile çözüm olmadı ve en sonunda cildiye uzmanının tavsiye ettiği Avene'nin Trixera kremi çok işe yaradı.

nefertahuti said...

Merhaba;
Çok geçmiş olsun. Ozonlu krem önerisinde bulunan oldu mu bilmiyorum ama, internetten de araştırırsan egzama için en etkili çözüm yöntemlerinden biri olduğunu görürsün. Yalnız piyasada şu anda şaklaban pek çok marka var ve içlerinde çok az ozon, bol bol katkı maddesi var. Ben hem hamileyken hem de oğlumu emzirirken O3live Aktif Oksijen Kremi kullandım. Saf,katkısız. Sadece kokusu oldukça ağır; ama o kadar hızlı etki ediyor ki, kokuyu umarsamıyor insan. Bildiğim kadarıyla eczanelerde yok, ben internetten almıştım. Sadece egzamada değil, oğlumun ufak yaralanmalarında, yanıklarda, hatta geçmek bilmeyen pişiklerinde bile kullandım. Tavsiye ederim.

Isil said...

Esracim,on sutu cok alip ardindan gelen eagle sutu alamazlarsa yesil oluyor kaka.mesela bir memeyi tam bitirmeden öbürüne gectiyse digerinden de aynı sekilde sadece sulu on sutu almışsa.eczama için de Pure potions smin salvation öneririm,doğal ve bizde ise yarıyor.

Anonymous said...

hemşerim benim oğlumdada vardı.doktor çocuk egzaması 5-6 yaşında geçerf dedi.ancak öyle zaman oluyorduki birden kızarıp sulanmaya başlıyordu.önce deterjanı değiştirdim çamaşırlarını sabun tozuyla yıkadım.şampuan kullanmadım yüzünü sabunla yıkanan tülbentle sildim ve sadece bepanten iyi geldi.şimdi bile şanpuanını veya traj losyonunu değiştirse yüzü hemen kızarıyor ve hemen bebanten sürüyoruz geçiyor...sağlıkla büyüsün esma sultan inşallah....

Anonymous said...

hemşerim benim oğlumdada vardı.doktor çocuk egzaması 5-6 yaşında geçerf dedi.ancak öyle zaman oluyorduki birden kızarıp sulanmaya başlıyordu.önce deterjanı değiştirdim çamaşırlarını sabun tozuyla yıkadım.şampuan kullanmadım yüzünü sabunla yıkanan tülbentle sildim ve sadece bepanten iyi geldi.şimdi bile şanpuanını veya traj losyonunu değiştirse yüzü hemen kızarıyor ve hemen bebanten sürüyoruz geçiyor...sağlıkla büyüsün esma sultan inşallah....

x