Sunday, 20 May 2012

Simdi okullu olduk.. Siniflari doldurduk..

Ingiltere'deki sistem: (Aylar konusunda yanilmiyorsam..) Ekim 2006 ve Eylul 2007 arasinda doganlari, Eylul 2010'da, gunluk 3.5 saatlik, devlet okulundaki anaokuluna baslattilar. Eylul 2011'de de, "reception" denilen, ilkokul oncesi hazirlik sinifina kayitlari yapildi.

Gectigimiz eylulde MK, 4 yas+3 aylikken, reception denilen, sabah 9-ogleden sonra 3.20 olan, hazirlik sinifina basladi.

Hazirlik yili basinda, tum yil boyunca cocuklara neler ogreteceklerini, hedeflerini anlatan bilgiler verdiler.

Okuma yazma konusunda: Ingilizce harfleri ve ortalama 50 basit kelimeyi okumayi, basit cumlelerle yazi yazmayi ogretmeyi;
Matematik alaninda da; basit toplama cikarma islemlerini, 10'ar 10'ar saymayi, 100'e kadar saymayi vs. ogretmeyi hedefliyorlardi.


Gun icinde cogunlukla oyun oynuyorlar. Sinifta el isi, bahcede kosturmaca, spor salonunda jimnastik hareketleri, muzik dersinde koro calismalari.. bunlarin yaninda da okuma yazmaya giris, sayisal islemler..

Her hafta basinda ogretmeni, ilk baslarda 4-5 harfi yaziyordu defterine, ogrenmesi icin; simdilerde 4-5 kelime yaziyor. Butun hafta o kelimeleri calisiyoruz. Ve yine her hafta basinda eve 2 kitap gonderiyorlar. Kitaplari okuyor. Ogretmenin verdigi kelimeler de zaten genelde, eve gonderilen kitaplarin icinde geciyor, kullanimini goruyor MK.


Onumuzdeki eylul, 5 yas+3 aylik iken 1. sinifa baslayacak insallah. 1. sinifin hedefleri nelerdir, neler ogretecekler bilmiyorum. Hazirlik sinifina gore daha yogun olduklarini biliyorum sadece..


Esma Sultan :))
Benim gibi bir anadan, nasil bu ciddiyette cocuklar cikiyor anlamiyorum :P Sanirsiniz, nukleer silahsizlandirma konusunda brifing dinliyor :P

Artik, 0-3 aylik kiyafetlerin icine giriyor :P Tabi biraz kolu bacagi buyuk gelebiliyor :) Ilk baslardaki, sinirli sayida body-uyku tulumu kullanimi devam ediyor. Surekli kusan bir sahsiyet kendileri :) O yuzden gunde bazen 3-4 kiyafet degistirdigim oluyor. Hayir titizligimden falan degil de, cok islaniyorlar :P Yakalarini sudan gecirip, hemen kurutup, yeniden giydiriyorum.

6 body, 6 uyku tulumu, 2 cift corap, 2 cift patik, 1 bere, 1 hirka, 1 patikvari ayakkabi (disari cikarken giymelik), 2 banyo havlusu, 2 penye battaniye, 1 araba koltugu, 1 bebek arabasi.. ile gunlerimiz geciyor. Yenidogan bebege ne lazim diye soracak olan olursa :)) Bundan fazlasi, ihtiyaca degil, keyfe giriyor :)

Gecen pazar, dogumgununden kareler :)


10 comments:

nohut oda said...

esma sultanı ayrıca yemek istiyorum ama şu an çokca kafa karıstıran konumuz türkiyedeki eğitim sistemimiz
senın yazdıgına göre ingilteredede erken baslıyor bu donem ben hala 72 aydan önce baslamamasında yanayım ve kızımı bır yıl daha anasınıfına göndermeyı dusunuyorum...
sana nasıl gözüküyor oradan türkiyenın yenı durumu??

firdevs said...

MK efendiye okul hayatinda basarilar diliyorum :) Ne cabuk buyuduler yahu :) Ben senin blogunu takip etmeye basladigimda MK daha bir yasinda degildi :))

Esma hanim da gercekten cok ciddi canim :) Sultan lakabini tam anlamiyla hakediyor :p

Hülya Cinsçiçekçi said...

ingiltere'de de demek 5,5 yaş ilkokula başlama yaşı. biz burda kıyameti koparıyoruz 5,5 çok erken diye.

tomurcuk said...

Nice yıllara! Esma'nın pozu harika bu arada. Geleceğin başbakanı gibi gibi. Bir de o My Cat Moggy kitabının resmi beni ürküttü, çocuktan hoşlanmadım, kedi sorun değil.

exitMutfak said...

Esra uzun suredir blogunu takip ediyorum.Yorum yazmak buguneymis. Esma'yi afiyetle saglikla buytun ins. Cok tatli ve guzel bir kiz masaAllah. Ingiltere'deki sistem Amerika'dan cok az farkli sanirim. Okula sanki daha erken basliyorsunuz yanilmiyorsam.Bu sene kizimin sinifinda ayni yasta bir arkadasi Ingiltere'de 4.sinif olacakken buradaki sinava gore denklik olarak 3.sinifa devam etmisti. Demek ki orada 4 olan cocuklar buradaki 3'lerle ayni yasitlar ve asagi yukari ayni seyleri ogreniyorlar. Bir de sizde de mi el yazisi:)) Yoksa ogretmenin yazis sekli mi o?

hacew said...

Maşallah MK ya :) Hayırlı olsun.

Oyy ben Esma Sultan'ı yiriim.Bu ne tatlılık ne ciddiyet böyle ;)

Bu arada sende kendimi görüyorum.Kızıma minimum kıyafet alarak ilk aylarını geçirdim :)
şimdi de kıyafetleri sık yıkayarak hallediyorum.Çocuğum yediği helal giydiği haram diyor yorumumu sonlandırıyorum :)


Sevgiler

Benden Bizden said...

Anacım oranın sistemi oturmuş tabi, adammlar yıllardır aynı sistemi uyguluyorlar. UK'de olsam hiç kaygım olmazdı okul sistemi konusunda. Burada ben bile kafayı yemiş vaziyetteyim, ki Bambino daha 1,5 yaşında. Gerçi bunlar yakında onu bile okula alabilirler, potansiyelleri var yani :P Kötü olan şu ki, ortamdaki kutuplaşma bu konuda da ayyuka çıktı ve olay çocuklarımızın iyiliğini düşünmekten çıkarılmış durumda. Yani objektif olarak durumu değerlendirip karşı çıkanlara "öteki" damgasını vuruveriyorlar. Böylece tartışma ortamı başlamadan bitiyor. Allah sonumuzu hayır etsin...

Anne ve Bebisi said...

Okula erken baslama olayini ilk duydugumda; aklima ilk gelen; cocuklar 7 yasinda okula basladiklarinda, 1 yil icinde okuma yazmayi ogrenme, 4 islemi ogrenme telasina dusuyorlar, sonrasinda hizlica yeni ve yogun bilgiler yukleniyorlar. Bunun yerine erken baslayip, 1 yilda ogrenmeleri gereken 2 yila yayilarak, sirtlarinda yuk azaltilarak, oyun cogaltilarak rahatlarlar belki diye dusunmustum acikcasi.

Ancak sonrasinda gordum ki is karisik :) Acikcasi, zaten halihazirda cok sahane bir egitim sistemimiz yok. Gereksiz bilgilerle sisirilmis uzuun yillar suren bir egitim sistemimiz var. Belki o yuzden, cocuklar erkenden bu yukun altina girmesin diyor aileler. Bilemiyorum..

Karisik isler...

hayal said...

Esracım merhaba.. Uzuun bir aradan sonra, gecikmiş bir kutlama önce.. Sen o dünya tatlısına hamileyken bir çok tuhaf şeyler yaşadık, acayip bir imtihandan geçtik. Sağ çıktık çok şükür, ama hayata uzun bir ara verdik. Bu nedenle seni kutlayamadım, heyecanına, sevincine ve zaman zaman stresine ortak olamadım. İzledim ama, sonunun mutlulukla bitmesine tanık oldum, sevindim çok. Maşallah, nefis bir bebeğin oldu. Bir de nefis abiniz oldu bence :) Kırkbir kere maşallah ikisine de. Sizi çok öpüyorum, Esma hanımı kucaklıyorum.
Hayal.

Berceste said...

Bacim, o yoruma yazdiklarini da post'un altina tasiyiver kanimca ;-)

UK ile TR kiyasi yapmak cok zor. BB'nin dedigi gibi orada sistem oturmus. Ogretmenler ona gore egitilmis. Bizdeki o yogun yuke gore egitilmis ogretmeni alir da, reception class gibi bir sinifa verirsen, herkesin felegi sasar bir kere. Ogretmenin de, ogrencinin de. UK'de arkadaslarimin cocuklariyla birlikte ben de okula gitme, gozlem yapma sansi buldum. Reception class ile anaokulunun cok keskin cizgilerle ayrilmis bir farki yok. Cocuklar oturup butun onlar icin hazirlanan DVD'leri seyrediyorlardi, ogretmenleri ile kurabiyeler yapiyorlardi, resimler ciziyorlardi, sarkilar soyluyorlardi. Aralarinda tuvalet egitimini tam olarak halledememis olanlar bile vardi. Ogretmenler sabirla cocuklarin pesinde idi.

Esas dava 1.sinifta basliyor oradaki okullarda! Ondan da beteri, ilkokul oyle lay lay lom gecerken, ortaokula gelince, Demokles'in kilici bogazlarina dayaniyor. Odev nedir bilmeyen cocuklar, odev denizinde yuzme ogrenmeye calisiyor.
Ah bu elbet ozel okul devlet okulu farki olabilir. Zira devlet okulunda o kadar cok bullying maceralari oldu ki, en sonunda ortaokulda ozel okula vermek zorunda kaldilar! Lise en buyuk korkulari idi, onu da Turkiye'de okutmakla cozduler.

Bir de UK'de soyle bir durum var, universitedeki 2 yil master, 4 yil doktora davasi orada yok. Cok daha kisa surede doktorali olarak mezun olabiliyorlar. Bu guzel yani.

Benim esas endisem, bu cocuklar erken yasta is hayatina atilacaklar. UK'de de Turkiye'de de 35 yasin uzerinde is bulmak guclesiyor. Emeklilik yasinin 65'e cekildigi bir ulkede, 30 sene bu cocuklar ne yapacak? Bunun cevabi var mi?

Zaten fazla mesai ve odenmeyen ucretler yuzunden kabus yasanan bir ulkedeyiz. Zaten calisanlar da sabahliyor is yerlerinde. Eskiden belli sektorlerde idi bu, simdi bakiyorum her sektorde... Zaten binalara boguyorlar sehirleri ama yol yok, yari omur trafikle geciyor... Bu cocuklarin yarini ne olacak? Bilincsizce, sadece parasal gozle bakiliyor herseye. Isletmecilerin hic bir hesap yapmadan, deprem bolgesinde bina insaa etmesiyle esdeger tum yapilanlar. 5 yilda, 10 yilda adim adim gidilmesi gereken radikal degisiklikler gum diye iniyor insanlarin tepesine. 7 yasindaki cocukla 5,5 yasindaki cocugu ayni sinifa koyuyorlar. Bu 50 ile 55 yas arasinda hicbirsey farkettirmeyebilir ama o yaslarda 1 ay bile cok sey farkettiriyor! Tartisilmasi gereken seyler bunlar...

Esma Sultan hakikaten sultan. Bayiliyorum ben ona. Asil kiz :) Masallah!

Kiyafet konusunda da diyecegim var :P Fazla bilem yazmissin. Iki havlu mesela, nemli UK satlarinda gerekli ama sicak memleketlerde gerekli degil kanimca ;-)

Bak senin posttan uzun yazdim :P

Sevgiyle...

x