Thursday, 12 April 2012

Çul, çaput..

Mehmed Kaan, Mayıs 2007 :)

Sara Esma, Nisan 2012 :)


"Çocuğun yediği helal, giydiği haram" sözünün canlı kanıtıyız.

MK'ya hamileyken çok alışveriş yapmamıştım ama yine de ilk olması heyecanıyla, ara sıra görüp beğendiğim 3-5 parça kıyafet almıştım. Çocuklar kısmetli oluyorlar, doğum öncesi ve sonrasında gelen kıyafetlerle büyüdü gitti..

Esma'ya hamile iken, son haftalara kadar tek parça kıyafet bile almadım. MK'dan kalan her şeyi saklamıştım, üstüne bir de sağolsun kızı olan bir arkadaşım, kızının kıyafetlerini verdi.. Eh arkadaşlar sağolsunlar, yine bir şeyler aldılar, getirdiler.. Sıfır masrafla beklerken küçük hanımı, erken gelme ihtimali karşısında bir kaç prematüre kıyafeti masrafı oldu, o kadar :) 6. hafta bitmek üzere ve şu ana kadar 4-5 body ve 4-5 uyku tulumu ile idare ettik. Kirleneni elde yıkayıp, kalorifer üzerinde kurutup aynı gün yeniden giydirebiliyorum. Body ve tulum dışında da hiç bir kıyafete ihtiyacı olmadı.

"Bebeğim olacak, nelere ihtiyacı olacak" diye arayarak geldiyseniz bu bloga, bilin ki birer paket body ile uyku tulumundan gayri hiç bir kıyafete ihtiyacı yok :)

10 comments:

our twins of N.Y./SEYHAN said...

Mk ve SE'nin su fotodaki halleri kiyafetler haric ne kadar benziyor! masallah...
cift gebelik yasadigimdan ve ilk gebeligim olmasindan dolayi ihtiyac sayilabilecek (ama cogunu 1 kere bile kullanmadigim) kiyafetler satin almistim. hediye gelenler haric... cevredeki "tecrubeli anneler" su da lazim, bak bunu da al dedikleri herseyi de... cahillik ya da acemilik iste...:) aldim da aldim... sonuc: paketi acilmadan, bir kere bile giyilmeyenler oldu. bazilarini gerideki hamilelere sorup, isteyen olursa verip; bazilarini da sonrasinda dogum yapanlara hediye amacli goturdum.
eger ki tek gebelik yasayip, sonrasinda baska cocuk dusunmus olsaydim ki dusunur-dum, cinsiyet ayirimi yapmaksizin saklardim bebegimin tum kiyafetlerini kardesi icin. tipki senin gibi...:)
saglikla buyut bebegini, yavrularini...

firdevs said...

son cumleye katiliyorum :D

Berceste said...

Alis veris manyagi anne adaylarina ozellikle duyrulur diyorsun :) Ben de senin gibi tecrubeli anneleri dinleyerek alis veris manyagi olmamistim cok sukur, gene de acirim o ilk aylardaki piril piril kuculenlere :( Yani verdiklerim yerini buldu ve birkac cocuk giyebildi ise ne ala, ne guzel.

Bir de Turkiye'de ay alma ayip, ay giydirme baskasininkini alamiyor musun, gucun mu yok sanki laflari var ya! Ingiltere'de geliri gaaaaayet iyi ve duzgun ailelerin bile cocuk kiyafetlerinde, esyalarinda ozellikle cocuklar icin acilan ikinci el pazarlarinda ya da web sitelerinde gezinip alis veris ettiklerini duyup, Turkiye'de de moda etseler ne iyi olur :)

Biz olmaz baskisi ile hep yenileri giydik :( Gelen hediyelerle arkamizdan 3-4 cocuk buyur herhalde.

Filiz said...

tamamen katılıyorum..ben de kızıma çok az kıyafet almıştım,gelen hediyelerle büyütüyorum daha çok.küçülenleri ayırıyorum inşallah ikinciye nasip olur sizinki gibi:)

GeCe said...

biz ilk heyecanıyla alışveriş yaptık ama ben pek abartmadım, ilk torun olacak diye babannemiz sağolsun. Bizim kız da biraz ufak doğunca (2700gr) genelde 0-3 ay ebatlarında almıs oldugum tüm kıyafetler kocaman kaldı. Biz de gidip 4 adet 0+ ay tulumu aldık birkaç badi, yıkayıp yıkayıp onları giyiyoruz, aynı sizin gibi. Daha önce alınanların da bazıları kalacak gibi görünüyor mevsim değiştiği için :(

Öykücü said...

Aaaa:) Aman ne şaşaırdım ne şaşaırdım anlatamam.Aşağıdaki tüm yazıları okudum.Ne sıkıntılar çekmişsin:( Neyseki sonu iyi omuş.

Allah analı babalı büyütsün, uzun ömür versin, sağlıklı,hayırlı evlatlar olsunlar.

Ben tek çocukla öyle elde yıkama falan yapamıyordum bravo sana.Ben alışverişi abartmadım ama her güne bir kıyafet olacak şekilde almıştım.Biraz daha fazla olabilir:P Ama giyilmeden küçülen hmen hç bir şeyi olmadı.Günde üç kez üst değiştirdiğimi bilirim.Kızımın kakası ağolsun:)))

Aman uzatmayayım.Çok öptüm hepinizi.

Kremali'nin annesi said...

Bacim ilk bir yil tamam da; sonrasinda alirsin demi Esma kuzuma birkac entari :P

sule_bilge said...

yerim ben onları ya. mk hiç değişmemiş . maşallah 2sine de

aileBiz said...

MaşaAllah yavrularına, Allah esirgesin. Çok benziyorlar bence...

Benim kızım şubat 2010 doğumlu şimdi de mayıs 2012 doğumlu bir minik daha bekliyoruz ve bu bebeğe hevesimden bir kaç parça aldım ama dediğin gibi ilk bebeğin kıyafetleri fazla fazla idare eder.

Ceylin'in Annesi said...

Maşallah bebeğinizi Allah bağışlasın.
Anlattıklarınız gözü tok , aklı başında anneler için ne akdar da doğru.
Ama eğer benim gibi, alası, alası, sonsuz bir alası oaln anneyseniz, ve her gördüğünüzün kızınıza inanılmaz yakışacağını düşünüyorsanız bütün maaş kıyafete gidiyor :)

x