Wednesday, 7 March 2012

Doğum

... Esimle yol boyunca hemen hemen hic konusmadik.. 25 Subat 2012, Cumartesi sabahi 9.20'de hastaneye vardik. Dogum oncesi hamilelerin gozlem altina alindigi bolume gittik. Hastaneye girisimi yaptirdik. Suni sanci icin dogum odasina ne zaman alinacagim belli degildi. Dinlenmesi icin esimi eve geri gonderdim. Yanimda, yeni basladigim; "Ask Yolunda Adim Adim, Istanbul'dan Hz. Mevlana'ya 49 Gunde Yuruyerek Yolculugun Oykusu"kitabi, yataga yatip okumaya basladim.

Doguma gittigimi bilen arkadaslarima arada gelismeleri online olarak haber veriyordum :)

Ebeler sık sık gelip tansiyonumu olcuyorlardi. Normalden yuksek cikiyordu.

Saat 11 gibi, dogum odasina aldilar. Esime hemen haber vermedim, hazirliklarin surmesi, suni sancinin verilmesi ve sancilarin baslamasi zaman alacakti.

11.40 gibi suni sancinin ilk dozu verildi. Gerek gorulurse ikinci doz da verilecekti ama gerek kalmadi..

Bebegin cok kucuk olmasi, suyun az olmasi, tansiyonumun yuksek olmasi (dogum sirasinda 19'a cikmisti) sebebiyle bebegin kalp atislari icin surekli makinaya bagliydim. Kalp atislari dogum sirasinda o kadar cok kez, o kadar dramatik sekilde dustu ki; bir ara ebenin yanindaki kisiye; "bugune kadar takibini yaptigi en kabus CTG (Turkiye'de NTS deniyor sanirim, bebegin kalp atislarinin takibi) oldugunu" soyledigini duydum..


Saat 14 gibi esim geldi. Sancilar henuz baslamamisti. Acil sezaryen ihtimalim yuksek oldugu icin elime katater bagladilar.

Televizyon izleyip, internete girerek vakit gecirmeye calisiyorduk. 16.20 gibi ilk sancilar gelmeye basladi. Ayakta durmak ve hareket etmek sancilara iyi geliyordu ama bebegin kalp atislarinin dinlenmesi icin makinadan cok uzun sure ayri kalmamam gerekiyordu. Sancilarin ilk basladigi anlarda bebegin kalp atislari yavaslamaya ve duzensizlesmeye basladi. Henuz daha dogumun basinda ve en hafif sancilarda bebegin boyle bir tepki vermesi herkesi endiselendirdi. Ilerleyen saatlerde, daha agir sancilarda bebegin dogumu tolere edememesinden korkuyorlardi.

Vucuttaki susuzluk da dogum surecini bebek acisindan zorlastirdigi icin, cok hizli bir sekilde serum bagladilar. Ilk serumu o kadar hizli verdiler ki; damarlarimdan resmen buz gibi su aktigini hissettim :)

MK'yi, bir gun onceden hazirlamistim. Cumartesi gunu, kardesinin gelecegini, onu almak icin hastaneye gidecegimizi, buyuk ihtimalle cumartesi aksami evde olmayacagimi anlattim. Bir seyler dondugunu anliyor :) ama tam anlam veremiyordu. Tabi her belirsizlik gibi bu da, onu endiselendiriyordu. Eve gelmeyecek olmamdan pek hoslanmamisti.

Cumartesi gunu bir arkadasimiza birakmistik. Butun gunu arkadaslarimiz ve kizlari ile gecirmisti. Arkadaslar arada benimle ilgili soru sorduklarinda, duymazliga, anlamazliga gelmis ve lafi cevirmis :) Kimbilir o kucucuk yureginde ne endiseler yasadi, disari yansitmadigi..

Saat 7 gibi esimi eve gonderdim. Bizimle kalan arkadasimiz, MK'yi is cikisi alip eve getirecekti. Esime, oglanla biraz vakit gecirmesini, sakinlestirmesini, onu uyutmasini, ondan sonra geri donmesini soyledim. Henuz ikinciyi kucagima almadan, iki cocuklu olmanin sorumlulugunu yasamaya baslamistim bile :) Aklim oglumdaydi, birini dogururken, oburunu dusunuyordum :) Cocuklarin onceliklerine gore hareket etmeye baslamistik bile :) Henuz dogmamis olan iki numaranin o an babasina ihtiyaci yoktu ama bir numaranin vardi :)

Esimi gonderdikten sonra tv izlemeye devam ettim :) Televizyonu, agri kesici niyetine kullaniyordum :) Surekli soruyorlardi ama henuz agri kesici istemiyordum, televizyon ile dikkatimi baska yone cekmeye calisiyor ve sancilari tolere etmeye calisiyordum. Gidip gelen ebeler halime bakarak guluyorlardi :) Televizyon izlerken dogururmusum, epey komik olur sanirim diye kendimle dalga geciyordum :))

"Yemekteyiz" programinin Ingiliz versiyonu olan "Come Dine With Me" bitmisti ancak sıklasan sancilar sebebiyle kimin kazandigini gorememis, kacirmistim :P

Bir ara sanci sirasinda, dikkatimi dagitmak icin, ekranda akan jenerigi ve isimleri sesli okudugumu hatirliyorum :))

"Night at the Museum 2" baslamisti :) Saat 8 falan olmali :) Filmin basini hatirliyorum sadece :) Cunku o noktadan sonra dayanamamis ve gaz istemistim. Gaz dedigim sey; aslen Nitrous Oxide olup, Laughing Gas/Kahkaha gazi da denilen; kafa yapmak suretiyle insani sarhos ederek, sancilar sirasinda ucmanizi ve sancilari hatirlamamanizi saglayan bir tur uyusturucu :P Bagimlilik yapiyor, her dogumda; eve de alalim bundan bir tane diye sayikliyorum :))

Sancilar sıklastigi icin arka arkaya cekmeye ve kafayi bulmaya baslamistim :) O noktadan sonra hatirladiklarim parca parca. Inanilmaz komik konusmalarim oldu :) Bir yandan konusuyor, bir yandan da beynimin icinde; nasil konusuyorum ben? Ne diyorum? Nasil boyle konusabiliyorum? Boyle soylememem lazim!! diyordum :) Agzim, beynimden bagimsiz hareket ediyordu :P

Sanirim 9 gibi esim geldi. Geldigini gormedim ancak sancilar sirasinda basimi oksayinca geldigini anladim ve birden bire hickira hickira aglamaya basladim. O ana kadar, hamilelik suresince birikmis butun stresim cikmaya basladi. Kendimi durduramiyordum. Tansiyonum dusmuyordu, esim; aglama artik, kendini strese sokuyorsun diye yalvariyordu.. "Bilmiyorsun sen, ben bu hastaneye hep tek basima geldim" diye agladim.. Butun o stresi yalniz basima, sesimi cikarmadan kaldirmaya calismistim ama artik patlama zamanim gelmisti :)

Bebegin kalp atislari, herkesin ana dikkat ve endise noktasiydi. Butun gece, onca ucmus olmama ragmen farkina varmadan benim de bir kulagim hep o makinanin sesindeymisti.. Bunu ozellikle en sonda cok iyi anlayacaktim :))

Bir sure sonra, kalp atislarini daha iyi dinlemek icin iceriye kablo cekmisler :P Ben farkinda degildim :P Bebegin basina kablo yapistirmislar, artik kalp atislarini o sekilde dinliyorduk. Butun geceye eslik eden en onemli ses; ritmik dit.. dit.. dit.. dit.. sesiydi.. Ya da minicik bir bebegin, kisacik gorunen ama aslinda cook uzun olan yolculugu..

Bazen kafam yerine geldiginde, yanimda oturan esime bakiyordum, yorgunluktan basini ellerinin arasina aldigini gordugumde; bana soylemedikleri kotu bir sey oldugunu sanip; bebegime bir sey mi oldu? diye ortaligi birbirine katiyordum. Adamcagiz; hayir hic bir sey yok; gayet saglikli dedikce; yalan soyluyorsunuz bana diye bagiriyordum..

Benim bebegim daha cok kucuk.. Cok kucuk benim bebegim diye aglamaya basladim.. Esim; "1 kiloluk bebekler bile yasiyor, bizim kizimiz cok daha buyuk, hic korkma, ona iyi bakacaklar" diyordu..

Bir ara ebe ve doktorlarin konusmalari sirasinda "echogenic" kelimesini duydum ya da duydugumu sandim.. "Yeter artik, bir daha duymak istemiyorum bu kelimeyi, nefret ediyorum o kelimeden" diye bagirmaya basladim..

Kizima bakip bakip hep kotu seyler soylediler, kimse bir sey soylemesin artik, istemiyorum, benim kizim o, benim kucuk kizim o...

Ya bir sey olduysa bebegimize? diye panikle esime sordugum anlarin birisinde; olmadi, gayet iyi diye cevap verince esim; simdi degil.. ya onceden, hamileligim sirasinda bir sey olduysa? Ya ozurluyse? Yine de o bizim yavrumuz di mi? Olsun, yine de onu cok sevecegiz di mi? diye aglamaya devam..

Aylardir icimde biriken her sey cikiyordu.. Bir ara esim; yapma boyle askim, deyince; napim askim, butun bilincaltim ortaya cikiyor iste, elimde degil :)) demistim :))

Saatler ilerliyor, vardiyalar degisiyordu. Ebenin birisi geliyor, birisi gidiyor.. Her vardiyada ebeler, ebelerin basi olan buyuk ebeler, doktorlar.. degisiyordu. Tam 3 vardiya degisti dogum sirasinda. Her bir ebe, bir sonraki ebeye detayli bir sekilde dogumun ve surecin raporunu veriyor, devir teslim yapiyordu..

Ah, bir de bu surecte, daha fazla dayanamayarak epidural istedim. MK'da da epidural kullanmistim ve cok rahatlamistim. Ancak bu sefer aynisi olmadi. Bilmiyorum bebek acisindan iyi olmayacagini mi dusunduler, sonrasinda sezaryen gerekirse diye mi dusunduler.. ancak inanilmaz dusuk doz verdiler ya da hatta belki de hic vermediler :) Cunku dogum boyunca gaz elimden dusmedi, "kandiriyorsunuz siz bizi, zevk aliyorsunuz di mi bizi kandirmaktan, basiyorum basiyorum anca didit didit.. (dugmeye basinca sozde agri kesici dozu artiyor, didit da onun dugme sesi:))) baska bir sey yok.." diye etraftakileri azarladim :))

Zaman zaman da; "ben aslinda boyle bir insan degilim, cok kibar ve sakin bir insanimdir, beni bu gaz boyle yapti" diye ozur diliyordum :))

3. kez vardiya degistirdiklerinde, lacivert orgu sacli, orta yasli ve gayet de otoriter bir zenci ebe geldi. Gozumu yari acip da kadinin orgulu lacivert saclarini gorunce; "you have such a lovely hair!" "Harika saclarin var" diye iltifatta bulundum. Devir teslimi yapan ebe; ucuyor su an, iltifatini cok da ciddiye alma diye takildi nobeti devralana :))

Zenci ebeyi gordugumde icimden; bu beni kesin dogurtur dedim :)

Otoriter ebe hemen ipleri eline aldi.. Benden yapmami istedigi bir sey icin, esimden yardim istedigimde esime mudahale ederek; "o ve ben, birlikte ortak hareket ederek hallederiz, sen bekle" dedi. Ben de esime donup; "Yes, I trust her because she has such a lovely hair" dedim :))) (Evet, ona guveniyorum cunku cok guzel saclari var:P)

Allahim, tam bir komedi :)) Dogumdan sonra esime, bir daha dogum yaparsam videoya cek, sonradan izler izler guleriz diyordum :P

Aradan ne kadar zaman gecti bilmiyorum cunku zaman kavramimi yitirmistim.. Bebegin kalp atislari, ritmik dit dit dit..lar esliginde, acidan kendimden gecmistim ki.. cook derinlerden, okyanusun dibinden birdenbire yuze ciktim. Makinanin sesi kesilmisti. Ebe yanimda, yuzu bana donuk olacak sekilde oturmus, sanirim dogum defterini dolduruyordu. (Zaten bu ulkede ebelerin birincil gorevi, dogum sirasinda temize defter cekmek :P) Esim, ebenin diger yaninda, koltukta dinlenmeye calisiyordu.. Ve bebegin kalp atislari durmustu! Makinadan hic ses gelmiyordu..

Beynimin bir kosesinde surekli kalp atislarini dinliyormusum demek ki; sesler kesilince birden bagirdim.. Bebegim! Bebegimin kalp atislari! Neden atmiyor? Bebegim nerde?!

Ebe panikle yerinden kalkti ve; iste bebegin burda diye kizimi kucagima birakiverdi :) Megersem kendi kendime dogurmusum :P

1700 gramlik bebecik, uzun, zorlu ve yorucu yoldan kendi kendisine cikmis :) Basi ve omuzlari ve gogsunun ust kismi cikmis, neredeyse yari beline kadar.. Makinanin sesinin kesilmesinin sebebi buymus :))


26 Subat 2012, 02:05

Normalde 1800 gramin altinda doganlari bebek yogun bakim bolumune aliyorlarmis ancak 1700 gr. dogmasina ragmen, doktor gerek gormedi :) Cok sukur yanimizdan hic ayrilmasi gerekmedi :) Kucuk ama gucluydu masallah..

Hemen emzirmek istedim, o kadar kucuk olmasina ragmen emmeye de calisti ama maalesef dogum kendi kendisine baslamadigi icin benim sutum gelmemisti :( Mama vermek istemedim ama bu da sekerinin cok dusmesine sebep oldu.. O yuzden ilk bir kac gun mama ile beslendi.


Erken dogan bebekler, vucut isilarini ayarlamakta gucluk cekiyorlarmis. Kat kat battaniyelere sardik kucuk hanimi, isinsin diye :)




Tabi bir de yeni dogan klasigi, sarilik oldu biraz.. Erken doganlarin kacinilmaz kaderi demisti, bir erken dogan cocuk annesi nurturia'dan.. Bir gece isik altinda ama cok sukur yanimda yatti.

Sekeri duzeldi cok sukur, vucut isisi yoluna girdi, sariligi duzeldi.. Benim dusmeyen tansiyonum icin 2 haftalik ilac verildi ve 1 Mart persembe gunu eve gitme iznimiz verildi :)

Abisinin duasi, bir tanecik kardesi :)
Henuz Sara Esma protakalda vitaminken MK; bir kardesim olmasi icin Allah'a dua ediyorum demisti :) Her cocuk, kabul olmus bir duadir derler ya.. Dogruymus :)

Annesinin minik amazonu..

Allah kimsenin kucagini bos birakmasin, kimseleri evladi ile imtihan etmesin.. Ettiklerine de bol sabir ve mukafat versin insallah..

94 comments:

Anonymous said...

Aminnnnnnn... Ne güzel anlatmışsın, yaşadıkların sanki bir film şeridi gibi gecti gözümün önünden yazdıklarını okurken ... Esma bebiş dünyaya gözlerini açarken çok zorlu bir yol katetmiş ama inşallah dünyadaki yolculugu güzel huzur dolu sağlıklı ve kolay bir yolculuk olur:)) evlatlarının ikisi de hayırlı evlatlar olur inşallah sen de iyi ki bu acıları çekmişim dersin ileride... Mutluluğunuz daim olsun güzel arkadasım :))))

New York'tan said...

Esra'cim ne zorlu yollardan gelmis Esma bebek, ne kadar gucluymus masallah.

Dualarina amin diyorum, ve tekrardan iki cihan saadeti diliyorum ailesiyle beraber.

Berceste said...

Ne guzel anilari olmus minik sultanin... Buyuyunce bir de buradan okur ve notlarimizi, onu cok sevdigimizi gorur :)

elif said...

Çok etkilendim doğum hikayenden,kalemine yüregine saglık...Ve gozunuz aydın...Saglıklı upuzuun bir omru olsun ,hepinize sevgiler...

Esra said...

Hem hüzünlendim, hem güldüm :) zor bir doğum anısı anca bu kadar güzel ve komik anlatılabilirdi heralde:) bir solukta okudum, kalemine yüreğine sağlık.. ama özellikle ebenin saç meselesine çok güldüm:)
Sonucunun güzel olması yüzümdeki tebessümü artırdı elbet. Hoşgelmiş Esma sultan, annesiyle babasıyla, abisiyle beraber uzuuun ve hayırlı bir ömrü olur inşaallah..

gunlukcugum said...

Aminnn insallah...evlatlarimiz help saglikli hep mutlu olsunlar...
Okurken dedimki sara da annesi gibi guclu vede becerikli! Helal olsun kendisi dunyaya geldi)))

Evren said...

Mideme kramplar girdi okurken. Neyse hemen asagiya scroll yaptim da gordum bu guzelligi, sonra donup sindire sindire okudum :) Ben de Esma Sultan'i arkadasinin bebegi falan zannetmistim :P Ne badireler atlatmis, ne gucluymus, masallah! Hosgelmis, sefalar getirmis. Sevdikleriyle birlikte saglikli, mutlu, gonlunce bir omru olur umarim. Su gazi cok merak ettim, komikmis hakikaten :)

Cigdem said...

cok duygulandim okurken, dünyalar güzeli, bir o kadar kuvvetli biri dogmus. Hem sizdeki hem ondaki güce hayran oldum. Anali babali, saglikli ve mutlu bir ömrü olsun insallah.

Kremali'nin annesi said...

Esmacik abisine ne kadar da benziyor! Rabbim karakterini de en az abisi kadar guzel eylesin insaallah. Olanca narinligine ragmen, Allah'in izniyle sag salim dogdu ya, insallah yine O'nun izni ve senin sefkatinle cok saglikli bir bebek olarak buyuyecek. Yeter ki sen moralini ve inancini yuksek tut Esracim. Keske, uzaktan dua etmenin disinda da birseyler yapabilsem senin icin. Rabbim benim pisirmeyi hayal ettigim tum corbalari, hosaflari, yemekleri, etrafindaki dost ve komsularin araciligiyla sana ulastirsin insaallah. Selam ve sevgilerimle...

aileBiz said...

Yazının sonuna direk bakmadan, tek tek okudum ve sonunda hayırla doğduğuna çook sevindim. Son satırlardaki dualarınıza AMİN diyorum. Allah hayırlı huzurlu ömür nasip etsin :)

aileBiz said...

Yazının sonuna direk bakmadan, tek tek okudum ve sonunda hayırla doğduğuna çook sevindim. Son satırlardaki dualarınıza AMİN diyorum. Allah hayırlı huzurlu ömür nasip etsin :)

ONLARUYURKEN said...

allah sağlıklı mutlu uzun ömürler versin yavrunuza (ikisinede)annesi sevgiler

cuckan said...

ben de ymekteyiz izlerekn suyum gelmişti, o günlere dönüm okurken. Neyseki minik esmavık kollarında ve hızla büyüyor şimdi. gelmiş geçmiş ,anı olarak kalmış olsun...

Nilüfer .......... said...

Okudum,ağladım,güldüm,okudum...Gene güldüm, gene ağladım. Minik amazona ve zorlu gebeliği boyunca, gülücüklerden ve sabırdan ayrılamyan Ana Amazon Kraliçeye çok sevgiler. Mk,Esma ve güzel ailenizi öperiz :)))))

Çorap Ailesi

coraline said...

çok zor stresli bir doğum olmuş,geçmiş olsun.

yesilerik said...

rabbım sızı hıc ayırmasın ne kadar guzel yaszmıssın boyle zor bır hıkayeyı huzunlu ama mutlu

yaruze... said...

her doğum hikayesi beni inanılmaz duygulandırır.Çok zorlu ama sonu keyifli biten bir süreç olmuş sizinki de.O minik eller ellerinizden hiç ayrılmasın dilerim.4 kişilik ailenizle mutlu,huzurlu,sağlıklı günler diliyorum hepinize.
Sevgiler...

flzpink said...

Amin..
Mutlu sonla biten bir doğum olmuş:)
Küçük Hanımı ben de MK'ya benzettim..Yazınızı pür dikkat okudum ama son fotoğraf ağlattı beni...
Allah uzun, hayırlı ömür versin...

İlknur said...

Çok etkilendim okurken, o kadar güzel anlatmışsınız ki. Rabbim evlatlarınıza ve size hayırlı uzun bir ömür versin. İki cihan saadeti diliyorum :)

Anonymous said...

Esra merhaba,

Mutlu sonla biten hikayenizi heyecanla okudum:) Tebrikler, allah analı babalı büyütsün.

Minik Esma sultana ailesi ile beraber huzurlu, sağlıklı, uzun ömürler dilerim.

Sevgiler
Gülfer

Tarkanın Annesi said...

off ne ağladım son sözlerine Allah hiçbirimizi birbirimizden ayırmasın minik prensesimize de uzun sağlıklı ömürler versin ne zor dimi bir çocuğu doğurmak bunu ancak bizler biliriz.

Esra said...

Fevkalade güzel yazmışsın yine, merak edip her sabah bakıyorum zaten size. Esma, o kadar erken doğmasına karşın çok güzel bir bebek ama daha önemlisi bunca badire atlatıp, kimseden yardım almadan kendi başına dünyaya geldiği için çok özel ve güçlü bir bebek.
Yine canı gönülden diliyorum tüm zorluklar atlatılmış olsun, bundan sonrası hep sağlıklı, sıhhatli olsun. Ve inşallah ettiğin dualar da kabul olsun.
öpüyorum o güzel kızın gözlerinden.

tomurcuk said...

Ben de aynen MK'ye benzettim SE'yi. Maşallah, Allah ikisine de güzel, mutlu, hayırlı ömürler versin, dördünüzü ayırmasın.

Valla macera filmi tadında okuduk, ama sen bir de yaşayana sor. Yorgunluklarınız tez zamanda gitsin, sütün bol olsun. Dualarımız sizinle.

bilge ve annesi said...

Nasıl bir heyecanla okudum, allah uzun ve sağlıklı bir ömür vesin, mutluluğunuz daim olsun

Deli Anne said...

Amin, amin! ağladım güldüm beni de burada gaz yemiş kadar ettin hani.. bir ara gözyaşlarımdan yazıları göremedim.. ohh şükür Allah'a..

besbelli Esma Sultan annesi gibi çok güçlü..

ama sen gene de yardım istemeyi dene arada.. hastaneye yalnız gitmelerin çok dokundu bana..

neyse gitmiş şükür

sumeyye said...

sizi seviyorum ben :)

kirazzade said...

hiii çok güzel bir bebek maşallah ve abisine çok fena benziyor yahu :) Rabbim ikisine de hayırlı ömür versin. Sana da sabır versin :P

banyosuyu said...

Daha Mehmed Kaan doğmazdan evvel bile takip ederim siteni.
Birçok yazına kahkahalarla gülmüşlüğüm, birçok konuda senin anneliğini örnek almışlığım vardır.
özellikle 'başlarım psikolojisine' ekolüne mensup olmanı :)
Şimdi bu yazıyı okuyunca nasıl duygulandığımı anlatamam.
Minik suratı görünce, nasıl da ayyynı ağbisine benzediğini görünce.
Esma da ağbisi de sağlıkla hep yanınızda olup size mutluluk versin ömür boyu inşallah.

ElfAna said...

Amin Esra' cigim. Guclu arkadasim benim, sesini duyma ihtiyaci hissetim. İki cocugunuzun da uzun ve guzel omurleri olsun. Su duygusalliktan cikayim; hemen o gazin pesine dusecegim:)
Sevgiler.

burcu said...

hamilelikten mi yoksa senin anlatımından mı bilmiyorum ama ağlayarak okudum yazını. benim de benzer şekilde 5,5 yaşında bir oğlum ve 37 haftalık ama son kontrolde ne yazık ki tüm ölçümleri 34. haftada kalmış bir kızım var. şimdilik karnımda ama hareketleri azaldığı an alacaklar. Allah dileklerini kabul etmiş, kızın sağsalim yanında. Küçük doğması önemli değil çabuk büyüyecek. Doktorum içerisi kapalı bir kutu, risk varken en iyi yer dışarısı deyip rahatlatıyor beni de...

Gülçin said...

ne güzel anlatmıssın esra, allah sağlıkla, huzurla ve mutlulukla geçireceğiniz bir ömür nasip etsin...öpüyorum mis kokuluyu..

Anonymous said...

allah sağlıklı güzel bir ömür versin esmaya senide tekrar tebrik ederim esra

fturkmen

Gulcin said...

cok guzel cok guzel bir bebek. abisiyle fotografina bayildim. Cok saglikli, cok mutlu bir omru olsun. Iyi ki dogmus
Butun ailenize tebrikler :)

Burcu.. said...

O minicik eller, kırılacak gibi duran parmaklar çok değil en fazla 1 seen sonra saçlarına yapışmış olacak:))
O kuvözdeki havlulardan yapılmış simit yastıklar:) Demek evrensel birşey o. Kuvözün içinde Ayaz'ı dışarı çıkarmadan; Tek elimle Ayaz'ı havaya kaldırıp tek elimle mümkün olduğunca kısa sürede simit yastığı yapardım. Hatta evde bile uzun süre simit yastık yapıp ondan yatırdım Ayaz'ı aşağılara kaymasın diye:))
Çok çok çok duygulandım ben Esra. Sağlıkla yaşayın bundan sonrasını hep :)

GeCe said...

gözyaşlarıyla okudum yazılarını, neler yaşamıssın nasıl dayanmışsın ama değmiş. O kadar güzel o kadar tatlı ki Sara, maşallah 41 kere. Ben Kaan'ın küçüklüğüne benzettim, abisinin duası böyle bir mucize getirmiş aranıza. Bundan sonra yaşadığın onca strese inat çok güzel, mutlu günleriniz olacak inanıyorum

OiP said...

görünce şok oldum! hamile olduğunu bilmiyordum. okuyamıyorum artık, fotoğraflara bakıp çıkıyorum hızlıca.

Pek güzel pek tatlı bir kız gelmiş dünyaya. Allah analı babalı büyütsün, sağlıklı uzun ömürler nasip etsin. abiciğinin gözleri aydın. bizde de aynı dua konusu vardı. Boracım yıllarca(!) dua etti kardeşi olsun diye.

Ve Esracım. Blogunun adının hakkını tekrar vermiş oldun :))

Seni ve eşini çok tebrik ediyorum. Güzel evlatlarınızla güzel günler görün inşallah.
sevgiler

Dr.EsmaMS said...

Ben de âmin diyeceğim güzel adaşım adı gibi cok güzel bir hayat geçirdin inşallah

Dr.EsmaMS said...

Ben de âmin diyorum. Güzel adaşım adı gibi güzel bir hayat geçirsin inşallah

Sessizce said...

Çok tatlı çok güzel bir bebek Esma Sultan. Sağlıkla kavuştunuz ya Rabbim sağlıkla ve mutlulukla büyütmeyi nasip etsin inşallah.

Güzel kuzularınla birlikte sağlıkla mutlulukla uzun bir ömrünüz olsun inşallah.

Elif said...

Nefesim kesilerek okudum yazıyı ve Esma Sultanı görünce içim ısındı :)

Sağlık ve mutlulukla dolu yılları olsun minik prensesin

Yazmak iyidir... said...

Ağlasam mı gülsem mi, bir acayip oldum. Hemşire orada defterini doldururken mi doğuruvermişsin sen, onu anlamadım asıl :)
Ne tatlı Esma, Allah sağlıklı uzun ömürler versin :D

mutluluğunresmibedis said...

okurken ağladım, bende doğuma giderken karşımda eşimi görünce ağlamıştım, bebeğimi kucağıma verdikleri içinde ağlamıştım, minik amazon analı babalı mutlu sağlıklı yaşar inşallah,3 ay önce düşük yaptım ve yine ağladım, allah kızıma sağlık versin, öpüyorum kardeşim seni....

Banu Özçelik said...

'Kizima bakip bakip hep kotu seyler soylediler, kimse bir sey soylemesin artik, istemiyorum, benim kizim o, benim kucuk kizim o...' Cok dokundu burasi...

Neler yasamissin, kimseler bilmeden. Gaz sagolsun, sadece etrafindakilerden degil belki kendinden bile sakladigin sikintilarini cikarabilmissin disari. Cok sukur cok mutlu bir sonu var bu zor yoluculugun. Bundan sonra hep guzel anilariniz olsun umarim.

Babu

Nihan said...

Kıyamam...Allah sizi hiç ayırmasın.Bu kadar risk varken sezeryan yapmamaları, beklemeleri biraz canımı sıktı..ama bildikleri birşey vardır diyorum...ailene, yavrularına sana sağlıklı huzurlu bir hayat dilerim..

anne kaleminden said...

allahım çok güzeldi yaaa, analı babalı sağlıkla büyüsün minik prenses :))))))

ela selin said...

Tebrik ederim güle güle büyütün.. minik ama cok kuvvetli bir kiz. herseyin üstesinden gelirsiniz tez zamanda...

Kirpikteki Gözyaşı said...

Şu an şaşkınlık içindeyiiim!!!! Aaa Esra ne zaman oldu bu güzellik? Ee ben ya yazıları okumadım, kaçırdım ya da sen sakladın. Kaldım böyle bilgisayarın başında. Önceki yazıyı da okudum ama anlamadım işte. Saf mıyım neyim? Çok mutlu oldum:) Allah analı babalı büyütsün! Uzuun, sağlıklı,mutlu bir ömrü olsun inşallah hep! Memed Kaan abi oldu yani:) Ben daha 1.yi doğurmadan sen 2.yi de yaptın:) Gerçekten çok sevindim.

sezobigo said...

hoşgelmiş güzel kızım.maşallah:)yazını okurken sanki ordaymışsın gibi oldum biraz güldüm biraz hüzünlendim.allah ayırmasın ellerinizi:))))))

bekar anne said...

avbi, ne badireler atlatmışsınız. Esma sultan, nasıl güzeli nasıl tatlı.
Allah sağlık, sıhhat versin ve sizinle birlikte harika bir ömür dilerim.
(Çok fena ikinci çocuk isteğim geldi. Çok fena :))

kader said...

Gerçekten ESMA sultan M.K. ya çok benziyor:)) zor ama sonunda güzel bir yol katetmişsiniz canım... uzun ömürlü sağlıklı olsun...

hacew said...

Çok güzel bir hikayesi var Esma'nın.Dualarınızla size kavuşmuş ne güzel.Her anne gibi kendi doğumumu hatırlayıp gözlerim dolu dolu okudum yazdıklarını.Maşallah tatlı kuzuna :))

Isil said...

Esracim,zor gunler gelmis gecmis olsun insallah.Ah ah yaban ellerde hastaneye yalniz gitmek koymaz mi,her allahin gunu. Neyse,hersey geride kaldi.Mutluluklar diliyorum guzel ailene.

derbay said...

Ayyy gözün aydın, inan blogunu o kadar az takip edebiliyorum ki hamile olduğunun farkında bile değildim, kocaman bir sürpriz oldu bu :)))

Gözünüz aydın, sağlıkla büyütmeniz dileğiyle.. Çok da güzel anlatmışsın..

Sevgiler, öpücükler

Ozgur said...

Ah arkadasim ah. Ne cok isterdim yaninda olmayi. Esma guzeli insallah annesine benzer boyle guclu boyle guzel yurekli olur, saglikla mutlulukla yasar. Cevresindekilere akil, guc, kuvvet ve mutluluk verir....

Opuyorum hepinizi. Mkcigimiz ilk goz agrimiz, Esma bitanemis. operim cok...

Selen said...

Amin.. :) Maşallah, çok tatlıymış. Allah sağlıklı uzun ömürler versin, hayırlı evlat olsun inşallah.

Ebru said...

Gecmis olsun ve gözünüz aydin. Ufak tefek ama celimli bir tip belli. Saclar ve yanaklar da yerinde, adi gibi güzel masallah. Demek ki annesi gibi gezmeyi seven bir hatun, erkenden geldi. Daha ne maceralarini okuyacagiz. Sevgiler...

Havva said...

çok güzel anlatmışsın çok duygulaandım ve bazı yerlerde kafayı bulduğun zamana güldüm,doğumun da kolay olmuş maşallah canım .

ruzgarligunlervegeceler said...

Ne kadar minik ama ne kocaman bir meleksin sen... Hoşgeldiniz hepiniz yeni hayatınıza. 1730 gramlık ağırlığıyla dünyaya gelen bir başka mucize olan ağabeyin Rüzgar da tebrik ediyor seni...

small button nose said...

Tesekkurler.dularin icin tesekkurler.esma yi cok seviyoum.

aslı said...

MK ile kızım, Esma ile oğlum yaşıtlar:))) mk doğduğundan beri okurum sizi, Esma oğlumdan 6 gün küçük, çok heyecanlandım, çok sevindim, minik ama güçlü dedin ya içim koptu, dışarıda büyür hızlı hızlı, sağlıklı olsun da, abisinin duası... sevgiler

Aygül said...

Aglamamak icin kendimi zor tutuyorum:((( masallah pek seker. Hele abimizle resmi her seye deger:)) bizim ufaklikta abisinin duasi' umreye gitmistik ben hamileydim ve cinsiyetimiz belliydi. Abimizin haberi yoktu. Dedim ki ' emin gozunu kapat kabeyi ilk gordugunde ettigin dua kabul olurmus' Emin'in duasi söyle 'Allah'im annemin karnina bir erkek bebek ver' evet hamileydim ge bir oglum daha olacakti:)) bu abiler ne tatli:)) Rabbim ailenizle beraber hayirli guzel upuzun bir omur nasibetsin:)

sirinanne said...

Maşallah.

Nasıl da MK'ya benziyor....

escet said...

sen orada bir dogurmussun, biz burada okurken dokuz dogurduk :) Tabii bizim sansimiz sonunu biliyor olmamiz. "ben bu hastaneye hep tek basima geldim" kismi cok dokundu bana. bu kadar insan takip ediyoruz ama bir tanemiz bile civardan degilmisiz, hayat ne garip...

Esma'ya hep kucuk bebek denmis ama resimlere bakinca pek guzel bir bebek gibi gorunuyor, masallah. Allah mutlulugunuzu arttirsin, huzurlu bir aile olun insallah.

Anonymous said...

Yazdıklarınızı keyifle okudum. Ne kadar guclu bir kadinsiniz... Cogu kisinin aksine yanınızda kimseler olmadadan, yaban ellerde dogum yapmissiniz. Sizi tebrik ediyorum. Yazilarinizdan, olaylara mizahi (pozitif) bakış açınızın hayata güclü tutunmanızı sagladigini dusunuyorum. Umarim kiziniz da sizin gibi olur. Kızınıza uzun ve saglikli bir omur diliyorum.

yasemin said...

duygulu bir hikayesi var minik kızın. güle güle büyütün. abisine benziyor sanki şimdiden.

Anne ve Bebisi said...

Hepinize tek tek ve coook tesekku ediyorum arkadaslar :) Cok zor zamanlarda bloga yazmak ve sizlerin duasini istemek istedim ama bir sekilde hamileligin sonuna geldim cok sukur :) Bundan sonra duanizi eksik etmeyin :) Esma da miyk miyk selam ediyor sizlere :)))

gizli dünyam said...

Amin. Esma Sultan aynı MK'nın küçüklüğü,çok benzettim ben.Yine çok etkilendim yaşadıklarınızdan,Rabbim başka zorluklar çıkarmasın karşınıza

Yazmak iyidir... said...

Ay ben onun mıyklarını yerim :D Ben de selam ediyorum Esma sanaaa!!!!

Ne zor zamanlar yaşamışsın Esracım, Allah gayret kuvvet vermiş valla

sonsuz dekorasyon said...

allahımmm nasıl güzel görünüyor..

Üfürükten Prenses said...

Hoşgeldin Minikkuş bahtın açık olsun,Allah güzel yazılar yazsın sana,sağlıkla,aşkla büyü inşallah...

Anonymous said...

sizi uzuuun yıllardır takip ediyorum,Ben daha birinciyi alamadım kucağıma,ne mutlu size ikinci meleğiniz de gelmiş.Allah iki gözden ayırmasın.Hayırlı bir evlat olup mahçup etmesin inşallah...Kolaylılar diliyorum...Sevgiyle

Fatma Güner

Sardunya said...

Tüm dualarım seninle esracığım. İnan bana göz açıp kapayana kadar geçecek ve sen okula başladığında o minik amazon diyeceksin ki "allahım bu kız o minyatür bebek mi?!" Gerçekten abisine ne kadar benziyor. Maşallah kırk bir kere. Allah yardımcın olsun. Ne zaman istersne bir mail ve telefon uzaklığındayım biliyorsun.

Sardunya

dip: e-mail adresin?

sule_bilge said...

hakiki imana sahip insan dünyaya meydan okuyabilir.esracım çok güclüsün ve hamilelikteki sorunları tek başına atlatmıssın.harikasın.sonucta gerçekten çok güzel bir bebeğin olmuş.Allah ona hıyrlı guzel bir ömür versin.

Ceylin'in Annesi said...

Allah analı babalı büyütsün, tebrik ederim sizi..

yaseminnn said...

bende hamile oldugum Için agladim okurken dogum hikayenizi. Com sukur sag Salim dogmus ya com sevindim. Gecmisler olsun.nasil big mucizeyi kucakliyoruz dimi! Sevgiler ailenize

Semiha Asli said...

Amin...
Allah analı babalı, sağlıkla büyütmek nasip etsin iki evladınızı da. Kolay şeyler yaşamamışsınız geçmiş olsun... Mühim olan sonuç elbette ve sonu çok güzel gelmiş. Hayırlı evlat olsun; uzun, sağlıklı ve şanslı bir ömür sürsün inşallah...

Aklımdakiler... said...

Mis gibi kokusu buralara kadar geldi... Uzun ömürlü, sağlıklı ve mutlu olsun, mutluluk getirsin ailenie de.. Gözünüz aydın..

bebek kapı süsü,bebek süsü,mutlu baby said...

rabbım guzel ve hayırlı omur versın.bıraz sıkıntı sonunda ortaya cıkan bu guzel sey ıcın herseye degıyor demekkı.bende 33 haftalık hamıleyım ve yuksek tansıyonum var bende endışelıyım ama rabbım yardım eder.rabbıme guvenıyorum.aılenızle mutlu saglıklı bır omur dılerım.

firarperest said...

Hoşgelmiş,sefa gelmiş Esma Sultan. Güzel, sağlıklı bir ömür diliyorum. Maşallah gayretine de minik kuzuna da.

Anonymous said...

Kadın dogum doktorunun,hikayeniz beni çok etkiledi.9 yıllık uzman hekimim,normal dogum yapmış bir anne olarak nsd benim için çok önemli,hastalarımi da bu yonde yönlendiririm.Ama özel hastahane hekimi olarak ısımız son yıllarda çok zorlaştı,normal doğumda olabilecek komplikasyonlardan dolayı çoğumuza yüklü tazminat istemi ile davalar açılmış durumda .Artık bir doktor abimizin dediği gibi defansif tip yapıyoruz .Bu da Türkiye'de artan sca sayısının başka yonden bir açıklaması...

our twins of N.Y./SEYHAN said...

Amin gonulden amin Ya Rabbim...
sana cok gecmis olsun. Allah anali babali buyutsun...
aylardir bloga girmiyordum, girsemde cok kisa... gorunce sasirdim "aa bebegi olmus" dedim sasirdim daha dun gibi MK'yi okuyusum... Cok guzel bir bebek masallah subhanallah... hosgeldin Sara Esma YAMAN:)

InceBelliFevkalade said...

Annecim ve Bebiscim,
Bu minigi burda bi yerde gorsem, kim oldugunu bilmiyorum ama, bir blogdasimizin ogluna tipatip benziyor derdim!Abisinin kopyasi, gercekten bak:)

mervesafa said...

şimdi okudum da eski yazılarını. neler atlatmışsınız öyle. çok şükür bitmiş.

Rabbim iki evladını da korusun. vatan millete hayırlı evlat olsunlar İnşAllah....

deniz said...

Geçmiş Olsun. Bende erken doğum yapan bir anne olarak hüzünle okudum yazınızı. Ama sonu güzel bitmiş. Sizden ayrı kalmamış bebek hastane de. Doğumdan 2 ay sonra eve getirdiğimde kızım 1900 gr.dı.Kızınız sağlıcakla güzel bir ömürle büyüsün.Öpüyorum güçlü meleği.

SD! said...

Çok güçlü bir bebekmiş. Çünkü annesi çok güçlü. Gönlünüzce, Allah'tan her dileğiniz olarak büyütün bebeğinizi.

AylinSılığ said...

Allah anali babali büyümek nasip etsin inşallah:) cok tatli, eski günlerim geldi aklıma:)
Sevgiler

Özge said...

Gözlerim doldu, amin!

Gözünüz aydın ve geçmiş olsun, şükür ki sağlıkla kavuşmuşsunuz bebeğinize. Allah size ve herkese evladını sağlıkla, analı babalı büyütmek, güzel günlerini görmek nasib etsin inşallah...

mandalina said...

Maşallah Maşallah!
Allah, analı babalı abili büyütsün. Sağlık afiyetle büyüsün. Çok güzel bir ömrü olsun inşallah!

Köpürcük said...

Ben buraları ziyaret etmeyeli tam dokuz ay olmuş olmalı.. Bir can, bir kardeş, bir kız bebek gelmiş, hoşgelmiş, 2 anne Esra, gözlerin aydın olsun.. Sağlıkla, huzurla büyüsün küçüğün..

uğur böceklerim said...

Saglikla büyüsün :)))

uğur böceklerim said...

Sağlıklı olsun minik prenses kardesi ve anne babasıyla :))))

Delfina ; said...

Ben böyle güzel doğum hikayesi dinlemedim yaa, kendinle dalga geçişin, Esma Sultan'ın cesur ve güçlü karakteri çok duygulandırdı beni.Allah bağışlasın her iki evladını da öperim çok...

Bilgen said...

biraz geç okudum ama harika yazmışsınız. tebrikler ve uzun ömürler hepinize:)

beste said...

Uzun zaman olmus demekki ugramamisim arada bos durmamis minik bir melek dunyaya getirmissin:) Dogum ve oncesi hikayelerini okudum humour'u elden birakmamissin aama eminim cok zor anlar yasamindir neyse hicbirinin onemi yok esma sultan saglikli olarak dunyaya gelmis sen iyisin en onemlisi bunlar. Opuyorum cicegi burnunda anne ve agbiyi minik melegide kokladim sadece kiyamam. Sevgilerimle

x