Tuesday, 10 January 2012

Zeytinyagli Kereviz

Bir suredir Evren'in, Berceste'nin ve diger bazi blogger arkadaslarin uzerinde konustugu bir konu var, ellerimizi gun icinde nasil daha cok kullanacagimiz, ellerimizle yaptigimiz uretimi nasil arttirabilecegimiz konusu.. Mutfak ve banyonun yerlerini bile hala elleriyle silen bir insan olarak :P (viledayi hic bir zaman sevemedim :P) bu konuya katilmak ve ellerimle yaptigim uretimi arttirmak istiyorum :)

Bahcem varken, gunde 8 saat elimi ayagimi ne guzel calistiriyor, zehirimi ne guzel atiyordum :) Bahce yok diye bos durmak yok tabi, evde saksilarda uretime devam ediyorum :P

Yine de, cocuklugumda; sonbaharda babamla kapi onunde, kisin soba icin odun kesmeyi, yaza denk gelen ramazan ayi oncesinde, anneannem ve tum komsularla borek hamuru acip, firinda pisirmeyi.. (biz tabi sadece kendimize oynayacak kadar hamur acar, firinda pisirilenlerden yer yutardik:)) rahmetli dedemle bahcemize agac fidesi dikmeyi, cicek ekmeyi.. yaz ortasinda kizilcik ve visneyi dalindan toplamayi, her aksam bahceyi sulamayi.. yaz gunlerinde, "eliniz bos durmasin" diye elimize tutusturulan tig ve ipten metrelerce zincir cekmeyi :) ozluyorum... Kuzenimle kikir gulerken annemle teyzemin; "agziniz degil, eliniz islesin kizlar" ayarlarini bile :))

Neyse, bugun ust fotodaki kerevizi ellerimle soyarken, bunlari hatirladim :)

Kerevizi agzina koymayan bir insan olarak, az once ikinci tabagi yuttugum tarifi vereyim :) Gor bak, benim yaptigim kerevizi nasil yiyeceksin diyerek bana bu yemegi yapan ve sonra da tarifini veren arkadasimin kulaklarini cinlatarak :)

Oranlar tamamen keyfe keder :)

Boooool zeytinyaginda, kup dogranmis sogan ve havuc cevrilir. Uzerine, kup dogranmis kereviz ve patates eklenir, kavrulur.

Boool limon suyu eklenir. Az kaynamis su eklenir. Tuz tabi ki.. Ve en son 1-2 avuc pirinc. Kisik ateste 1-1.5 saat, ara ara suyu kontrol edilerek ve gerekiyorsa (ki genelde gerekiyor:)) az az su eklenerek, yumusayana kadar pisirilir. Pistikten sonra, uzerine kiyilmis maydanoz. Keyfe gore yerken biraz daha limon suyu.. Eksi eksi.. hmm ham hum :))

14 comments:

Emine said...

Ellerine sağlık:)harika görünüyor.

serpil said...

çok güzel görünüyor :) ben de metrelerce zincir çekerdim küçükken :) ağzınız değil, eliniz işlesin lafını da çok duydum :) güzel günlerdi.

biraydamasalı said...

çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.ufak bir tavsiyede bulunmak isterim.limon suyu yerine portakal suyu ve birde ayva ilave edin.böyle bir lezzet yok.sevgiler:)

kurşunkalem said...

BEN SU YERİNE 1 PORTAKALIN SUYUNU EKLİYORUM,NEFİS OLUYOR...

Güneşli Günler said...

Zamanında dediydimde nefis diye almamayım dediydin, bakıyorumda tabak tabak götürmüşsün tatlım, afiyet bal şeker olsun ama birde portakal suyuyla pişirmeyi dene, nefis nefis. :))

Sumuklubocek said...

cok lezzetli gorunuyor, ellerine saglik! insh MKcigim da yemistir, bol vitaminli!
biz burada zor buluyoruz kok kerevizi :(((

Benden Bizden said...

afiyet şeker olsun Esracım, yarasın!
metrelerce zincir çekmede kaldım ben bir de, saatlerce zincir çekip ara ara da çiçek yapardım. Ne ara böyle odun bir insan oldum ki ben :P

angel said...

Elinize sağlık, benim tavsiyem bir dahaki sefere limon suyuyla beraber portakal suyu da ekleyin ve lezzeti ikiye katlayın :)
Melek.

bezgin tekir kedi said...

booool limon suyunu yarı yarıya portakal suyu ile karıştırmayı denediniz mi hiç?
çok lezzetli oluyor :)

bir de pirinç yerine kırık buğday ekleyerek denemenizi de tavsiye ederim.

afiyet olsun!

Ozgur said...

canım buna bezelye, arpa soğan ve dereotu da çok yakışır. deneyiniz. ay canım çekti:)

Anne ve Bebisi said...

Tavsiyeler icin coook tesekkurler :) Hepsini ayri ayri denemeli :))

Hepimizin eline saglik :))

Gunesligunlercim, cok onyargili bi insanim bazi sebzeler konusunda :P arkadas zorla yapti, yedirdi de, oyle kabullendim :P

hindiba said...

Kereviz soymak da gercekten el calistiran bir istir. Sonunda da eller parfümlü parfümlü kokar :) Kulübe hosgeldin :)

Berceste said...

Limon ve portakal kerevizin o misss (iyykkk!) kokusunun tek ilaci :) Limonlu suda bekleyen rendelenmis kerevizlerden salata yiyebiliyor ama yemege hala itiraz ediyordum. Ta ki annemin portakalli kerevizini tadana kadar! Hala tereddutle yaklassam da, Ingiltere'deyken kok kereviz bile ozleyip yedigimi hatirlayinca, eh yemeliyim bunu bir guzel diyorum :)

Sen eller icin bir de enginar ayiklamayi dene mevsimi geldiginde :D

Gelelim esas konumuza... Ellere :) Hani yapardim dediklerin var ya, simdi gunumuzde kac tanesini yapiyorsun? MK'ya kac tanesini yaptirabiliyorsun? Bahce varken size bayiliyordum :) Ama ya bugun? Iste derdimiz bu! Hele Ingiltere'de, sen gene pek cok seye dikkat ediyorsun ama otobuslerin dahi ayaklarinin hizzasina inip ciktigi bir ulkede, sartlar insani kolaya ve en az harekete programliyor :((( Ellerin onemi daha cok artiyor!

gunlukcugum said...

Bende portakal suyu ve uzerine dereotu koyuyorum super oluyor...
Seninkide guzel gozukuyor ellerine saglik...

x