Monday, 23 January 2012

Ingiliz Ingilizcesi&Amerikan Ingilizcesi

Yolcu gemisi..

Tekne..

Firtinaya tutulmus, kopekbaligi ve balina ile bogusan, batmakta olan tekne :P

MK icin, turkce ya da ingilizce olmayan, anlayamadigi dil; "pakistanca" :) Hintlilerin ve Pakistanlilar'in cok oldugu bir bolgede olmamizdan sebep :) punjabi ve gujarati dilinde konusan cok arkadasi var..

Pazar sabahi hep birliket kahvalti ediyoruz, televizyonda, 1960'lardan bir amerikan filmi. Ucakta yolcular muhabbet ediyorlar..

MK: (Filme bakarak) Babaaa? Bu Turkce degil, Ingilizce degil, Pakistanca mi?
Babasi: Hayir oglum. Ingilizce.
MK: ??? Ingilizce??!! Hayir degil, bu ingilizce degil? Bu neyce?
Babasi: (ve biz kahkahalarla:)) Ingilizce oglum, Amerikan Ingilizcesi :)
MK: ??? Amerikan Ingilizcesi??!! hıııı ??

14 comments:

ElfAna said...

MK, yavrum;
Benim icin de durum tam tersi. British English! neyce? :))))

a_y_s_e said...

eh, cocuk hakli, hot dog ornegini vereyim ben de... yavrum benim ya....

tomurcuk said...

:) Bayıldım. Bir de Güney aksanı duysa ne diyecek bakalım.

Deli Anne said...

hahhaa.. o kadar mı farklı yahu:)

Anonymous said...

cok tatlisin MK :)) benim icin de american ingilizcesi pakistanca gibi birsey hala
sevcan

New York'tan said...

E sizde bize degisik geliyorsunuz Mk'cim :)) Mirzahann cok guzel taklit ediyor Ingilizleri :)

Esra said...

Abimin işyerinde(Brüksel'de) çok farklı ülkelerden personel var, şirket içi konuşulan dil ise ingilizce. Üst düzey ingiliz yetkililerden biri Amerikalı başka bir müdürle konuşarak anlaşamıyormuş ve birgün toplantıda sahiden anlaşamadıklarında 'ben belçikalılarla, japonlarla, fransızlarla, türklerle anlaşabiliyorum bir tek seninle anlaşamıyorum, ne dediğini gerçekten anlamıyorum, mail ile irtibat kuralım' demiş :)

resimler harika bu arada.

arzu said...

Valla bende Ingiliz ingilicesi bir filme adapte olasiya filmin 1/3'i bitiyor:)))cocukda benim durumumun tersini yasadi demek:)))

Kiraz Çekirdeği said...

Hakkaten farkları nedir Hocam ?

Kremali'nin annesi said...

Hocamdan laf calmak gibi olmasin ama, konusurken agizlarinin aldigi sekli seyretmek bile yeter aradaki farki gormek icin; Amerikali agzini yaya yaya, Inciluz ise neredeyse hic acmadan konusur! Orta yolu bulabilmisler ise Kanada'da oturur. Tabii ki Newfie'ler haric:)

Bu arada, MK'cigimin resimlerine bayildim. Masaallah pasama benim.

Kremali'nin annesi said...

Hocamdan rol calmak gibi olmasin ama nacizane gorusum sudur: Ikisi arasindaki farki gormek icin, Amerikali ile Ingilizi dinlemek bir yana, konusurlarken seyretmek bile yeterlidir. Biri agzini yaya yaya, digeri ise neredeyse hic oynatmadan konusur. Orta yolu bulanlari ise Kanada'da oturur; Onlarin da Newfie olanlarinin Ingilizcesi ayri bir tartismanin konusudur :)

Bu arada, MK'cigimin cizdigi resimlere bayildim. Masaallah pasama masaallah.

Berceste said...

Iskoclara ne diyor arkadas?
Bir de Avusturalyalilara :)

nohut oda said...

yavrum yaa masallah ama ona:)

Taze Anne said...

Ingiliz ingilizceside bize cok komik geliyor :) Ddemekki benim oglumda ingiliz ingilizcesi icin ayni seyi diyecek :)

x