Sunday, 1 January 2012

Charlecote House



Her zaman degil ama bazen, cocuklar birlikteyken, nazlanmadan yiyebiliyorlar :)


Maceraci ruha sahip bir kari-koca. George ve Mary Elizabeth Lucy, 1841 ekim ayinda, 2 yillik Avrupa turuna cikiyorlar. En kucugu 6 haftalik olan, 6 cocuklariyla birlikte :)

Ve muhtemelen, atlarin cektigi soyle bir aracla:


Ancak maalesef, Fransa'nin Lyon sehrinde bebek hastalaniyor. Alp'leri asmaya calisirlarken, cig sebebiyle yollari kapaniyor, bu esnada bebek ölüyor. Tam 11 saat annesi kucaginda tutuyor bebegin cansiz bedenini..

Kisi Roma'da geciriyorlar, Italya'yi geziyorlar ve 2 yil sonunda Ingiltere'ye, evlerine geri donus yolunda, Fransa'da, 1842 sonbaharinda bir bebekleri daha oluyor.. 1843 yili, 20 mayis gunu evlerine, yine 6 cocuklariyla donuyorlar..



Alfreda McHale isimli bir sanatcinin calismasi..



Uzeri, yildiz isaretli olmayan bir kavanozu aliyor, dugmelerle dolu kaba dokuyor, karistiriyor, bos kavanozu istediginiz sekilde, yeni dugmelerle dolduruyor ve kapatiyorsunuz. Uzerine yildiz yapistiriyor ve kendi eserinizi rafta sergiliyorsunuz :)

Yine ayni sanatcinin, 150 yil surecinde uretilmis olan catal-bicak-kasik setleri ile olusturdugu calismasi..




Kucuk hanimin cay saati :))

8 comments:

Esra said...

Lucy ciftinin hikayesi çok üzücüymüs, çatal kaşıklarla yapılan sanat ise çok enterasan, yaratıcılıkta sınır yok tabi.

escet said...

Kavanozlari gorunce, bunlari dikisten anlayan bir kadina mikro-kredi olarak verseler iyi sermaye olurdu diye dusundum :)

Benden Bizden said...

bir de fotolari gorebilseydim tam super olacakti!
oyle bir gezi yapmayi cok istiyorum ben de. EVREN, duy sesimiii :)

ÇokBilmiş said...

Merak ettim netten baktım: MAry Elisabeth 86 yaşında vefat etmiş. Doğurduğu 8 çocuktan 5'i anneleri hayattakyen vefat etmişler. Eşi George genç yaşında ölmüş ve kadıncağız hayatının neredeyse yarısını dul olarak geçirmiş. Bütün bunlara rağmen 80'li yaşalrında yazmaya başaldığı anılarında mutlu bir hayat sürdüğünü anlatmış.
Vay canına!

Taze Anne said...

fotograflar cok guzel. calismalar ise cok ilginc.

Garlick said...

Dün gece rüyamda oğlunuzu gördüm :) Sizi çok fazla okuyor olabilirim, evet :)
Güzel bir rüyaydı ve oğlunuza bir merhaba demem gerektiğine karar verdim.
Umarım iyisinizdir.
Sevgiler

Berceste said...

Makaralar tam benlik, gelip gidip onlara bakiyorum :) Catal kasiklara da cok pis gozum takildi :))) Oyle eskilerden kalma bir takim hayalim vardi UK'de iken. Kismet! Bir gun belki :P

Boyle ne cok enteresan hikaye vardir kim bilir... Ama gezdigin yerlerle birlikte bu hikayaleri o ortamda soluyunca ayri bir onem kazaniyor. Safron Walden'daki Audley End House benim icin cok farkliydi diger gezdiklerime gore...

Ceylin'in Annesi said...

Çatal-kaşık setleri öylece duruyormuymuş 150 yıldır.
Vay canına...
Maceracı çiftin 6 haftalık bir bebekle böyle bir seyahate çıkmaları beni şoka soktu:) ben 6 haftalıkken 40 km uzaktaki Anneme ancka gidebilmiştim de :)

www.ceylinolmez.com

x