Monday, 5 September 2011

Bakewell Kasabasi

Bakewell/Iyi Pisir Kasabasi :))

Adina yarasir bir sekilde, yiyecek konusunda unlu bir kasaba Bakewell kasabasi. "Bakewell Pudingi" isimli, unlu bir tatlilari var.


Isitip, uzerine custard (bir nevi sade muhallebi) dokerek yeniyor. Koyunun olmadığı yerde keçiye abdurrahman çelebi derler misali; hmm, fena degilmis diye diye yedik :))


En oz hakiki pudingci biziz diyen, bir baska dukkan :)


Akide sekerleri :)

Kayisili, bogurtlenli, cranberry'li kasar peynirleri..

Victoria doneminden kalma bir degirmende yapilan, el ve ev yapimi sabunlar..


Bir dagin eteklerine kurulmus olan kasabanin hemen kiyisinda, dukkanlarin 2 dakika otesinde akan nehir..

Yolu, Manchaster-Nottingham sehirleri arasindaki Peak District Dogal Park'ina dusenlerin, ziyaret etmesini tavsiye edecegim, cok cok begendigimiz, guzel kasaba.. Bakewell..



View Larger Map

14 comments:

Ayşe said...

teeeeeeyyy. cok ozendiiiiimmm... soyle bi uzun uzun gelsek de gezsek boyle... Allaahiim, su haritaya bak, worcester, northampton, manchester, boston, hull. Al Ingiltere'yi vur New England'a... hic yabancilik da cekmeyiz...

Deli Anne said...

Kasaba güzel de fotoğraflar daha bir güzel sanki :) gönlüne, gözüne sağlık.

Zeynep Özmen Ünlü said...

hersey cok cok guzelde. ben en cok magnetlere takıldım. orada olsam hepsınden bırer tane alırdım.

Berceste said...

Akide degil, meyankoku sekeri bi kerem onlar, kandirma bizi :)

En oz olana cok guldum! Londra'da "bagel" icin de var oyle bir durum :P

Robin Hood'a da ugradiniz mi?

Crocus said...

şekerler,pudingler neyse de nehir ve manzarayı çok beğendim :)

Anonymous said...

Akidenin güllüden tut tarçınlısı, susamlısına kadar bin çeşidi var. Yani meyanköklü akide niye olmasın.

ruzgarligunlervegeceler said...

Pudingleri bilemiyorum tabii de, ben kasabanın bozulmamışlığına, mağazalarının dekoruna, şeker kavanozlarına, vitrinlere hayran oldum. Aklıma Alaçatı ve Alaçatı'nın türlü zevksizliklerle nasıl gitgide abuk bir hale getirildiği geldi.

İkiz Annesi said...

Fotoların hepsi birbirinden güzel bayıldım:)

Kiraz Çekirdeği said...

Bu resimleri beğenmemek mümkün mü ya? Elinize sağlık, çok özendim... Daha çok gezi, daha çok resim istiyoruz :)

sirinanne said...

Benim için İngiltere'de gezilecek yerler kitabı yazar mısın?
:)
Çok hoş bir gezi ve resimler olmuş yine!

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) said...

Merhabalar Esra,
Ben sana daha önce blogunda yayınladığın bahçeniz vardı. Ben onunla ilgili biraz bilgi almak istiyorum senden. Uygulama nasıl oluyor? Bahçe kiralanıyor mu? Yerleşim yerlerine yakın mı? Şehrin merkezinde mi dışında mı? Sulama imkanları var mı, herkes kendisi mi tedarik ediyor? gibi soular.

Okulda öğrencilerime örnek olarak kullanmayı düşünüyorum müsadenle. Ve cavabını bekliyorum merakla.

SEVGİLER

sumuklubocek said...

sekerim neredesiiiin?

Berceste said...

Yavrukusun annesi, Esra'nin bahcesinin oldugu yerlere Ingiltere'de allotment deniyor, Ingilizce ile sorunun yoksa http://en.wikipedia.org/wiki/Allotment_(gardening) ve http://www.allotment.org.uk/ bakabilirsin. Belediyeden ayrilan parselleri kiralamak uzere siraya girip ucret oduyorsun. Ama oyle korkunc pahalli ucretler degil. Turkiye'de de benzerlerini yapmaya calistilar. Bakirkoy Belediyesi yapmis mesela ben Ingiltere'de yasarken ama buyuk sehir belediyesi oraya birseyler yapmaya karar verdigi icin bozulmus ve elbet binaya donusmus diye duymustum. Sahislar kocaman kiralarla boyle yerler yapmislar. Internetten arastirinca cikiyor. Okul projen nasil birsey olacak ogrenebilir miyim? Sehirlerde Permakultur bahceleri uzerine calismalarimiz var zira. http://berceste.blogspot.com/2011/06/permablitz.html Sevgiler Dilek

Ceylin'in Annesi said...

Ahh yolum oraya bi düşse, ben direk size gelicem bu gidişle :)
bol bol bere örüp oğlana,bir de Türkiye'den özledikleriniz karşılığında rehberlik hizmetinizi ve dostluğunuzu isteyeceğim :)

www.ceylinolmez.com

x