Wednesday, 17 August 2011

Iskender


En kotu Elif Shafak kitabi. Ask'i okuyunca, daha kotusu olabilir mi demistim, olmus..

1950'lerin Guneydogu'sunda, (Urfa miydi neydi?) hayatinda koyunden disari cikmamis, okul yuzu gormemis bir kadin: "kes beni kaltak! cikar bebemi, oglum geliyor! seni hain kiskanc kari! al makasi eline! hemen yar karnimi, cikar oglumu!" diye konusur mu kardesim?

Diyaloglar, karakterlerin konusma ve dusunce dilleri.. berbat.. klise.. Kendimi, eski bir amerikan filmi izliyormusum gibi hissediyorum.. Resmen elimde surunuyor haftalardir.. Karakterleri kafamda canlandiramiyorum bile dogru duzgun.. Hepsi o kadar ham ki...


14 comments:

betul said...

aynen ask hayal kirikligiydi benim icinde.dahasi sanki bir seyi kayboldu elif safakin.yada benim icin bilemiyorum.bana sadece maddi bir cikar dogrultusunda yazilmis gibi geliyor.e illaki maddi getirisi olmali bir kitap icin önemlide sadece maddiyat olunca amac böyle ham kaliyor degilmi

Magissa said...

Hay ağzını öpeyim! Bende de hep aynı hissi uyandırıyor Elif Şafak. Bırak 50'lerde güneydoğuyu, bugün Nişantaşı'ndaki beyaz türk bile doktora kes beni kaltak filan gibi senaryo cümleleri kurmaz zaten.

Sevemiyorum, okuyamıyorum, yapmacık buluyorum.

Deli Anne said...

Hiç okuyasım yok bu kitabı. Niye bilmem.. kapağından etkilendim desem tam o da değil.. Çok Elif Şafak kitabı okumadım; bir Siyah Süt, Biraz Bit PAlas, bir de Aşk! Ama aşkı sevdim ben, bir çok insanın gönlüne dokunması bakımından önemli de buluyorum. Bence popüler diye kötü olması gerekmiyor ama elim bu kitaba hiç gitmiyor. Zaten vakit çoook az, okunacak kitap çok.. öyle herhangi birşeyi okumaya harcamamalıyım gibi gelir vaktimi..

Bu arada çuvallar dolusu kitaplar gelmiş, hayırlı olsun:)

Elif said...

Paolo Coelho elif ve bu vardı elimde, hangisine başlasam diyordum... Elif'le devam edeyim şimdilik...

elif said...

ne tesadüf!ben de dün okudum kitabı.sabah başladım,gece bitirdim.öykünün kurgusunu beğendim,final de iyi bağlanmış ve sürprizli olmuş bence.okurken hiç sıkılmadım:)
amma velakin nerde bir Mahrem,nerde bit Palas nerde Araf?ELİF ŞAFAK'ın çok korktuğu gibi evlilik ve annelik sonrası ilhamını kaybettiğini düşünüyorum.
aynı AŞK gibi İskender'de sahilde,otobüste vs okumak için ideal benim açımdan.

New York'tan said...

Esra'cim gel senin yanaklarindan opeyim :) Ask'i okumak bana kismet olmamisti bu yaza kadar Tr'de okudum milletin ayila bayila anlattigi kitabi ben hic sevemedim cok yavan geldi, bu arada kitaplarin hayirli olsun kiskandim :)

nohut oda said...

bana kapagı bıle itici gelmişti bu yorumlardan sonra en iyisi hiç almamak..

yeliz said...

meraktan aldım, ilk birkaç sayfasını okudum sevdim. sevdim demek için erken belki de, bi okumalı önce,
aşk tek okuduğum kitaptı, sevmiştim ben. beklentimi düşük tutmuştum belki bu sebepten sevmiştim.

tuguna said...

ben kapagini gordugumde elif safak yine musteriye yonelik calismis diye dusunmustum. batinin sevdigi ilimli musluman basi acik turk kadini elif safak once ermeni meselesi, ardindan sufizm, simdi de gocmenlik konusunu ele almis. hepsi de guzel para getiren akillica yatirimlar:) ne yazik ki yazar olmak boyle bir sey degil.

ben okumadim ama yine de okuyacagim Turkiye'ye gidince. begenmeyecegime nerdeyse eminim. nerde mahrem, bit palas, araf nerde ask, siyah sut vs..

Kaymaklı Kadayıf www.banabirmasalanlat.com said...

Bende bugün aldım, intihal olduğunu duyunca merakım arttı, copy paste yapmış demişler bir bakalım dedim, başlayacağım birazdan, hep sevmem deyip meraktan okuduklarımdan oldu elif sa fak.

Bilgen said...

Merhaba,
öncelikle ben bu mim işinden çok anlamıyorum ama bir blogger beni anketine davet etmiş, böylece bende sizi burada http://berilla.blogspot.com/2011/08/blogger-enlerini-seciyor.html mimlemiş oldum. Bilginize.
Sevgiler
Bilgen

sumuklubocek said...

yok, ben de okumayacagim bu kitabi! kapagi cekmedi bir kere :P

ipekag said...

Oh be, yalnız değilmişim. Elif Shafak meraklıları arasında cok mutsuzdum.
daha en baştan "kızıl nehirler" havası verdi kitap. aralarda başka kitaplardan da hayaletler fışkırdı.
Bizzat Simyacı fırtladı hatta.
Berbattı. tercume kokan bir kitabi nasil sevebilirim? iki tonlu arabaymış.. yaa evet..
iyi ki para vermemişim.

Pınarın Kulubesi said...

Şehrin Aynaları kitabını okurken aynı hisleri paylaştım seninle...

x