Monday, 18 July 2011

Kamp

1-3 Temmuz arasinda, hayatimda ilk defa cadir tatili yaptim.. Ve bugune kadar cok sey kacirdigima karar verdim..

Cadir tatili icin, Ingiltere'nin Bodrum-Marmaris kiyilari sayilan (tabi asla yerini tutmaz :)) Cornwall civarina dogru giderken yolda, radyoda, Ingiltere'yi vuran ekonomik kriz sebebiyle bu yil cadir tatilinde %30 artis yasandiginin haberi vardi :) Son 2-3 yildir Ingiltere, yine kriz sebebiyle, ic turizme yonelmisti zaten. Artik oteller yerine cadirlari da tercih etmeye basladilar, tam oldu :)

En uygun otellerden birisi olan Premier Inn'lerin, en uygun zamanda geceligi kisi basi £29.99. Pansiyon vari, Bed&Breakfast konaklamanin geceligi, oda basi £50 civari.. Oysa ki cadir icin toprak kirasi gecelik £13. Karavanlarin kirasi biraz daha fazladir muhtemelen.. Ancak herhalukarda,karsilastirinca cok ucuza geliyor.

Ama fiyatin disinda bir de kampciligin ruhu var ki, onun yerini hic bir sey tutmaz sanirim :)

Yillardir sehirlerdeki isik kirliliginden goremedigim samanyolunu, gece yere yatip izlemenin fiyati.. odenemez bence :)

Sabah baba-ogul henuz uyurken..
Geceleri sicaklik 8-10 civariydi ancak uyku tulumlari sayesinde (ben biraz abartip kat kat da giyindim tabi:)) hic ama hic usumedik. Bizim uyku tulumlarinin tek dezavantaji, basi acikta birakiyor olmasiydi. Basi da kapatan uyku tulumlari ile mis gibi uyku cekiliyor :) Gece hic uyanmadan, ucumuz de deliksiz uyuduk..

Oldukca profesyonel kampcilar vardi. Sagolsun komsumuz, cadirimizi kurarken bize cok yardim etti.

Kampcilik ruhuna uygun olarak, geri donusum kutulari :)

O kadar kalabaliga ragmen, tertemiz tuvalatler..


Buzdolabi, buzluk, camasir makinasi ve hatta utu :) Hepsi, artik tedavulden kalkmis, eski modeller ama is goruyorlar. Bizim ihtiyacimiz olmadi ancak haftalarca tatil yapanlar icin oldukca kullanisli :)



Burasi da, toprak sahiplerinin ciftlik evi.. Ondeki kahverengi kulube, ucretin de odendigi danisma. Ilk gunun sabahinda, ucreti odemek icin beklerken, bizimle birlikte, 3-5 yasindan, 15-16 yasina kadar pek cok cocuk da bekliyordu. Megersem orasi ayni zamanda, dagin basindaki tek bakkalmis :) Cocuklar, bakkal acilsin diye bekliyorlarmis :) Dunyanin her yerinde ayni manzarayi gormek, hem tanidik, hem sasirtici oluyor :)


9 comments:

firdevs said...

Tatil deyince yemek yapmayacaksam dag tepe fark etmez her yere giderim :-P

Pratik Anne said...

Ben de bu yaz cok istiyorum. Hatta hic olmadi cadir alip arka bahceye kurup cocuklarla birkac gece orada takilalim diyorum. Bizim yazlarimiz ortaokula kadar cadirlarda gecti. Sonra lukslestik. Aslinda dusununce kamping'de lukslesti zaman icerisinde. Insallah bu yaz ben de benzer bir post yazarim. Resimler he zamanki gibi harika.

Deli Anne said...

Nefis, nefis, nefis! Hem fotoğraflar, hem mekan nefis. Böylesi kampa can kurban arkadaşım.. hele ki tuvaletler bile tertemiz dedin ya, benim bile canımı çektirttn..

Kaymaklı Kadayıf www.banabirmasalanlat.com said...

Mekan fotoğraflar anlatım süper yine...Ben biraz börtü böcekten korkarım yoksa kesin çok zevklidir hele de böyle bir yerde çadır kurmak..

nohut oda said...

turkıyede zorbulunur boylesı oysa temız olması gereken bızken ne tezatdır degılmı...

Anonymous said...

su siteyi biliyormusun bilmiyorum ama http://www.dealchecker.co.uk/cheap-flights.html biz birkere burdan bir deal yakalayip gitmistik Cornwall a, 2 kisi 4 gun £ 79 mu ne odemistik. Kahvaltida dahil. Oyle luks bir yer degildi ama, guest house, b&b gibi biryerde degildi. Hemde plaji odanin camindan bile gorebiliyorduk. Subscribe olunca surekli deal gonderiyorlar, hem Ingiltere icinde hem disinda, Turkiye bile var ;)

Nihan Sarı said...

çok güzel görünüyor,bir kere biz de denemiştik,alerjim yüzünden ertesi gün toplanmıştık...ayrıca bu post döndüğünün işareti gibi,hoş bir anne ve bebişi postu olmuş Esra..

Tomurcuk said...

Kıskançlıktan tırnaklarımı yiyorum. Burada böyle düzenli kamp yeri var mı acaba?

rukiye said...

çadır tatilini hep itici bulmuşumdur
ama ortam çok güzel görünüyor, fotoğraflarınız muhteşem...
hevesleniyor insan

x