Tuesday, 3 May 2011

Kuzeyde Bir Yer..

Haftasonu, bir zamanlar Iskocya ile Romalilar arasinda, Ingiltere'nin dogu ucundan bati ucuna sinir olarak cekilen Hadrian Duvari'na (Hadrian Wall) ve civarina gittik. Gunumuz Iskocya siniri o duvardan biraz daha yukarida kaliyor.

Gittik ama hic donmek istemedik :))

Bazi fotograflari henuz toparlayamadigim icin sonra geri donmek uzere baska bir konuya geciyorum :P Yukaridaki foto, Dunya Kultur Mirasi icine alinan ve maalesef yikilmis, yer yer kaybolmaya yuz tutmus olan duvarin bir bolumunden..

Insan bu tepeden asagiya hic inmek istemiyor :))

Bir sonraki gun, dogal parklardan birisine ugradik. Dogal park dedigimiz yer koca bir alan, vaktimiz kisitli, kapisindan bakip ciktik :))

Kelimenin tam anlamiyla dagin basindayiz ve boyle guzel bir gunde bile gelenlere yetecek kadar bos alan var ama yine de ozurluler icin park alani ve tuvalet ayirmayi ihmal etmemisler..


Harika! dedim ama sonra bir de baktim, dagin basina bir de park ucreti icin makina koymuslar :) Yok artik, oha, burda da mi? diye soyleniyordum ki..

Gunluk £3 olan park ucretlerinin, icindeki bataklilar yardimiyla kuresel isinma ile savasan dogal mirasin korunmasinda kullanildigini ogrenince.. yine bir vay be cektim :))

Insanlarin pasa pasa gidip bilet aldiklarini soylememe gerek yok tabi :)



Burasi parkin girisi, yoldan duz devam edip kim bilir hangi guzelliklere aciliyor insan :) Ama vaktimiz kisitli oldugu icin, iki foto cekip, Romalilarin kurdugu Vindolanda sehrine dogru yola devam ettik..

Brassica napus ya da Rapeseed.. veyahut.. Kanola..

Ister hayvanina yem olarak ver, ister mutfakta kullanmak uzere kanola yagi uret, istersen de arabana biodizel olarak kullan :) Cok amacli kullan babam kullan :)

Bir faydasi da, topragi zenginlestirmesi.. Arada nadasa biraktiginda ek tarlana kanolayi.. bir koy, bes al :))

Hastasiyim bu tarlalarin :)

Saraya damat olarak verecegim de.. Simdiden centilmenlik egitimi veriyoruz :P

Bir ada koylusu iseniz, mutfaginizin olmazsa olmazi; erik ve goosberry&elderflower (mutlaka ikisi bir arada) recelidir :)

Sesli sozluge gore; (ustlerine tiklayin..)
goosberry: Altin Cilek ya da Bektasi Uzumu..
Elderflower; (bunu daha once konusmus sanirim.. murver cicegi diyor sozluk ama daha iyi bilenler vardir mutlaka aramizda:))

Bu da kaldigimiz pansiyonun yatak odasindan manzara :P Insan burayi birakip sehre nasil doner ya :) Gece bir ara kalktim ve gokyuzune baktim. Isik kirliligi yok.. Uzun zamandir gormedigim kadar cok ve parlak yildiz gordum..


Romali askerlerin izinden devam edecek...
:)

12 comments:

denden said...

Ferahladım. Bolu-Yedi Göller geldi aklıma. Kanola tarlalarına bayıldım.
Objektifinize sağlık :)

çocukça yaşamak said...

gerçektende çok güzel bir yer.ben zaten yeşile doğaya bayılırım bu kadar güzel yerler görünce insan iç geçiriyor.kanola tarlasına bayıldım :)

ganfi said...

resimlerde kayboldum resmen!!kraliyet adayı damadın bakışı:)

Berceste said...

Kanolayi sevme ve ovme lutfen! Cunku ismi bile patentli ve GDO'nun ta kendisi! Ben de oven bir yazi yazmistim, simdi ogrenince esaslari pismanim! Basimiza ne geldiyse o Bush'larin biyodizel sevdasindan geldi GDO konusunda. O sebeple sevme ve ovmeeee...(yanina not dus yazida hatta!)

Sakatlara gosterilen bu ilgi konusunda yerden goge takdir ediyorum kendilerini. Ozellikle Turkiye'deki IKEA disinda dogru duzgun cocuklular icin park yeri bulamayinca! Sakatlara ayrilan yerlere parketmis ukalalari gorunce... Onu birak yolun ortasina parkedenleri gorunce. AVM'lerde sen pusetle asansor onunde beklerken uzerinden atlayip gecen ukala gencleri hele nasil bir pataklamak istedigimi bir bilsen! Bu arada sakatlarin tuvaletlerini kamera alani olarak kullanmislar :P Kime bakiyorlar oradan guvenlik icin???

Park yerinde oyle icine su serptiklerine de bakma. Kiliselerin, katedrallerin oyle parali olusuna kizmistik biz ve Turkiye'de en turistlik cami bile parasizken siz kendi halkinizdan dua etmeye gelenlerden bile niye para aliyorsunuz diye sormustuk. Onarim icin buyurmuslardi. Sultan Ahmet Camii'nin hic mi onarima ihtiyaci olmuyor Allah askina??? Ayasofya icin alinan muze giris paralari harcanan dunya kadar parayi karsilamis midir restorasyon icin? Inanmam ben o yazilanlara... Ayrica kac kisi geliyor ki? Olsa olsa oralara bekcilik edenlere, takilan kameralarin elektrik parasina gidiyordur otoparktan kazanilan en fazla.

Caydanlik ortusunun ornegini alacagim buradan :P Ama cayi bizden farkli demleyip sicak durmasi icin bu ortuleri taktiklarini da soyleyelim. Hos ne kadar sure o gorevi goruyor bu ortu tartisilir ya!

Murver dogru isim! Ama altin cilek baska bir meyve icin kullaniliyor burada. Physallis mi yaziliyordu??? Onun icin...Ben esas kaldiginiz yerin sahibi kendisi mi yapmis o recelleri, onu merak ettim ;-)

Oglusun da yiyisine bayildim :)

♥Unicorn♥ said...

dünya yüzünde en çok görmek istediğim ülkelerden biri iskoçya. o kadar merak ediyorum ki..fotoğrafların öyle güzel ki, ingiltere'den hiç hoşlanmayan ben ingiltere manyağı oldum.bir insan eşiyle birlikte orada yaşamak için ne yapmalı?

İkiz Annesi said...

Çok güzel çoook gecenin bu saatinde bloguna uğradığıma çok memnun oldum içim açıldı resmen:)
Hiç o güzellik bırakılır da dönülür mü şehre ..

aysarayı said...

o kanolaların güzelliğine aldanıp içine girdiğimde iki ay burnum akmıştı,alerjik olanlara
sadece görüntüsü ile yetinsin..meraktan da maraz doğuyor...

biz şuanda gök gürültülü sağanaklı bir hava içinde iken ingilterenin bu durumu şaşırtıyor beni..hani sis,yağmur,bulutlar...

dağlar kızı said...

Resimler arasında kaybolmuş, oyyy diye oraları hatırlar, İngiltere'deki güzel günlerimi anarken; Berceste'nin yazısı tokat misali geldi yorumlardan:) Ama sabah sabah çok da güldüm. Bayılıyorum bu bilinçli, medeni eleştirici tavra... Ne güzel insanlarsınız siz yahu:)

AsYa said...

özlemişim okumayı blogunu, ne zamandır bakmamıştım..sevgiler..

Aybige-Kedi Defteri said...

Mürver çiçeğinin reçeli ve şurubu/şerbeti Türkiye'de de bayağı yapılıyor. Hafif aromalı, güzel oluyor. Sevgiler...

Berceste said...

Askolsun Daglar Kizi, ben kimseyi dovmek istemedim ki! Dogru degilse yazdiklarim soyle! Esra guzel guzel yaziyor, sonra herkes Ingiltere'de olmak istiyor. Dogrusunu da yanlisini da bilsinler degil mi ama?

banurose said...

ozkan'a diyorum ki bak haftasonu bir program yapalim her hafta olmasa da ayda 1 haftasonu bir bolgeyi gezelim, kucuk bi pansiyonda kalalim..ferahlariz.. ama yok adamin icinde yok..boyle bakip bakip ic geciriyorum iste ben de..

x