Thursday, 17 March 2011

Yasadiklarimdan Ogrendigim Bir Sey Var...

... ise o da asla hic bir seyi ertelememek gerektigi..

Bunu fotograf cekmeye baslayinca cok daha iyi anlamistim. Bugun gordugumu, "neyse yarin cekerim fotosunu, nasil olsa burda" diye erteledigimde, ertesi gun hic de orda olmadigini ogrendim.. Doga'nin nasil, gunluk bile degil, neredeyse saatlik, an be an degistigini gordum..


Sonbaharda harika agac manzaralarinin fotograflarini, "yarin cekerim" diye erteledigimde o gece esen ruzgarla yok olup gittigini; bir gonca gulun ertesi gune artik gonca olmadigini ogrendim..

O yuzden bugunlerde agir da olsa fotograf makinam cantamda dolasiyorum :) Mumkun oldugunca cok yurumeye calisiyorum..

Yollardaki agaclari budamislar, budanmis dallari da yol kenarina atmislardi. Birisindeki tomurcuklari koparip eve getirdik MK ile.. Cicek actilar icerde :)



Agaclari; bebek agac, cocuk agac, abla-abi agac, anne-baba agac, dede-anneanne-babaanne agac.. olarak siniflandiriyoruz :) Bu bir "anne-baba" agac mesela :)







Kaktuslerim var, topragi degisecek, daha buyuk saksiya gececek.. Daha once bir kere denemistim, ellerimde eldiven, onlarin uzerinde bezlerle zar zor degistirebilmistim. Ancak simdi kaktusler daha da buyuduler.. Nasil degisterecegim konusunda bir fikri olan var mi?







Internetsiz 3. haftayi deviriyorum :) Ilk gunler zor olabiliyor ama sonrasi cok kolay geliyor :) Hatta o kadar ki, kapagini acmak istemiyor insan :))

Ancak yazmak istedigim seyler oluyor, aklima gelenler, takilanlar.. Onlari bir kenara not almam gerek, yoksa unutuyorum..

Gelecek persembe ehliyet sinavim var. Benim icin dua edin de ilk seferde gecip kurtulayim su yukten..

24 comments:

Asortik Krep said...

Kaktüsleri tutmak için yabancı sitelerde aparatlar oluyor ama ben bazen elimle tutuyorum,küçükleri artık batmıyor :)) Hadi bilemedin bezle ve köküne yakın ama ızgara maşası gibi bir şeye bez sarıp kaktüsü yakalayabilirsin çok zorlanırsan.Kolay gelsin :)

♥Unicorn♥ said...

ben de doğayı seviyorum ancak hiçbir zaman toprak insanı olamadım, olamam.sen tam bir toprak insanısın, dikiyor,yetiştiriyor,büyütüyorsun.
çok zor ve zahmetli bir iş.belki de bu sakinliğin toprakla uğraşmaktan geliyor :) hiç kızdığını görmedim özeniyorum sana.ben olur olmadık şeylere sinirlenirim.neyse, gideyim de ayağımı toprağa süreyim biraz belki elektriğimi alır bir nebze de olsa :) sevgiler.

KEO said...

kraz çiçeği mi?çokk severim;)

Anne ve Bebisi said...

Asortik Krep, aslinda bu konuda tek adres sen olmaliydin :) Bloga yazana kadar sana gelmem lazimdi :) Kaktus kralicesi sensin ne de olsa ;) Sagolasin ipuclari icin, ma$ayla kok tarafindan tutmaya calisarak degistirmeye calisayim :)) Basarirsam fotosunu koyarim buraya :)

Unicorn, inanir misin, benim de hic ama hic ilgim yoktu ciceklere, bitkilere, topraga :)) Her sey 2006 baharinda pencere onundeki saksilarda maydanoz vs yetistirmeye yeltenmemle basladi :) Ayni yil cocuk isteme konusunda tepe noktaya ulasmistim :P Sanirim ureme, uretme konusunda biyolojik saatlerim hizla calismaya basladi o sene :)) Sonra da arkasi geldi :))

Keocum, bir tanesi, sanirim pembe olan erik.. Digeri kiraz degil eminim :) Ama nedir bilmiyorum.. Kirmizi, kirazimsi bir meyvesi var. Ancak galiba zehirli. Kuslar bile yemiyor. Agaclara bakim yapanlara sormustum gecen sene; zehirli bunlar, kuslar bile yemiyor, onlarin bile yemediginden uzak duracaksin demislerdi bana :))

Benden Bizden said...

ben de melteme soruyordum esranin sinavi ne zaman diye? :) insallah gececeksin, dualarim seninle.
meltemle bayagi kulaklarinizi cinlattik, bambino ve mk nin bayagi benzer yonu varmis, teyit edildi :))

Anne ve Bebisi said...

BBcim :)) Ya dun aklimdaydiniz, arayamadim sizi.. Hem evden calisiyordum hem A. teyzemiz hasta oldugu icin MK'yi oyalamaya calisiyordum.. Sonra da oglani babasina satip spora gittim kosa kosa :P Ama hep aklimdaydiniz, tahmin ettim kulaklarimi cinlattiginizi :P

Tabi canim bambino ve MK ruh ikizi :P Ben daha gormeden biliyorum bunu :P Ille de MK'ya benzesin, ille de MK'ya benzesin der misiniz :P Alin size high need baby :)))

Güneşligünler said...

MK ve oyuncağına bayıldım. Geçen hafta ben de bütün oyuncaklarıma banyo yaptırdım, şimdi sarılıp yatıyorum oh mis gibi yumuşacık. :)) Bebiş gelince aramızda oyuncak kavgası olacak sanırım. :))) Bahar buraya da geldi Esracım kıskandırmana gerek yok bi kere hıh. Sabah bir erik ağacının çiçek açtığını gördüm ama çekmeye fırsatım olmadı. Ehliyet sınavında başarılar diliyorum, bir de ben başarabilsem şu şeyi süper olacak.

Asortik Krep said...

Unuttum ki önemli bir konu bir kaktüs saksısını değiştiriyorsan ancak bir boy büyük saksıya geçiriyorsun.Dibine cam kırıkları ve taş koyman gerekli eğer delik değilse saksın ve geçirdikten sonra can suyu koymuyorsun birkaç gün sulamıyorsun.
Birde estağfurullah canım kraliçe olmak kim ben kim.Sadece ne bildiğimi bilirim :)

Asortik Krep said...

Ehliyet konusunda tavsiyem şu,aklına pek hoşlanmadığın ama araba kullanan ehliyet almış birini getir, salak ve uyuz bir tip olabilir :) o aldıysa ben hayli hayli alırım diye de sınava gir. Genelde sınava giren tüm kadın arkadaşlarıma uygularım bunu,tutar :P

sumuklubocek said...

MKcigim gormeyeli buyumus gibi geldi bana...
***
insallah bir seferde kolaylikla gecersin ehliyet sinavini!
***
cicekler ben gelene kadar durur mu acaba? tum fotolar cok cok guzeller! ah bahar ne guzelsin!!!

dilek said...

Tanrım lütfen buraya da bahar gelsin artııkkk:(((( resimler süper, MK ve MM ye bittim:) ehliyet sınavı için ise caaanı yürekten kolay gelsin:)

Nurefşan'ın Annesi said...

Resimler mükemmel ötesi bayıldım:)) küçük adamda çok tatlı:) bende günlük internet kullanımımı yarım saate indirmeye çalışıyorum çünkü belli bir noktadan sonra hakikaten bağımlılık gibi birşey bu sigaradan beter:(
Sınavınızda başarılar dilerim. Sevgiler..

Isil Simsek said...

Persembe icin bol sanss Esra :)

elif ada said...

Muhteşem fotoğraflar... Ve ne kadar haklısın. Asla ertelememek gerekiyor, her an kaçıp gidiyor elimizdekiler

banurose said...

ne guzel fotograflar..

Deli Anne said...

Nefis, nefis nefis fotoğraflar.. Bahar tomurcukları, badem ağaçları bayılırımmmmm!

Ve ve Allah yardımcın olsun sınavda da. bol dua.. sevgiler:)

Burcu said...

Esra sinavinda basarilar. Selamlar, Burcu

Anonymous said...

Vay vay vayy Mk :D Ne yakışıklı çkmş ,sanki saçları sararmış kilo almş .
Ashley

Anonymous said...

Vay vay vayy Mk :D Ne yakışıklı çkmş ,sanki saçları sararmış kilo almş .
Ashley

KİTTY WU said...

O persembe bu persembeyse basarilar Esracigim.
Seni ehliyetli olarak bekliyoruz bu hafta,hadi bakalim:))
Ben hala ehliyetsizim buarada ilk sinavda alamadim ,artik bir daha ne zaman kismet olur bilemiyorum.Salak gibi sadece 15 saat dersle girdim sinava.Tabii yaptigim hatayi sinav günü sirami beklerken farkettim.Benim kadar az ders alan yoktu:)
Niyeyse cokda umrumda degil bu ehliyet isi artik.Esim ehliyetim olsa diye hayaller kurduguna göre bu is hic hayirli degildir demek oluyor.Arabali yapilabilen birsürü iside benim üzerime yükleyip sivismak derdinde.
Sanki otobüs ve tramwaylar icin yaratilmisim ben:))Otobüs söförü mü olsam ne?

İlk said...

Email niyetine yaziyorum :p

Sana nasil ulasacagiz bilemedim. Belki emaillerini kontrol ediyorsundur. Merak ettik (Nurturia ahalisi). Dun yoktun, bugun yoksun. Her sey yolundadir umarim. Bir ara musait olunca ses et, icimizi rahatlat :)
Sevgiler,
Meryem

Anonymous said...

hadi yaz
hadi yaz
hadi yaz
hadiiiiiiiiiiiii
sibel

Kaymaklı Kadayıf said...

fotoğraflar çok hoş, anne baba ağaç betimlemesi ise müthiş, sevgiler sinem

Cocukla Cocuk said...

Harika fotoğraflar, anı kaçırmamak gerek. aynen sizin gibi yarın fotoğrafını çekerim deyip, havanın günlük güneşten yağmura griye döndüğüne şahit oldum :)

x