Wednesday, 2 March 2011

Adim Esra.. Ben Bir Internet Bagimlisiyim!

1. gun :)

2. gun :)
Bunlar saniyorum maydanoz..

Babamin kizi oldugumdan kelli, gordugum her degisik-garip seyi merak eder, alir, denerim hemen :) Boyle bir pekmez buldum, aldim eve geldim.. Amma uzerinde bu kati pekmezi nasil sulandiracagim yazmiyor? Bilen var mi? Sicak su mu ekleyecegim, sicak suyun icine mi oturtacagim? Nasil edecegim?


Karpuz cekirdekleri yola cikti :) Umarim postacilarin merakina maruz kalmazlar..

1 haftadir hasta. 2 gun once cani elma istedi, onu kemiriyordu.. Bugun doktora goturdu A. teyzesi. Antibiyorik vermis doktor. Bronslara inmemis ama bogazda enfeksiyon varmis. Ozellikle geceleri cok oksuruyor, oksurmekten uyuyamiyor. Hic bir sey yedirip iciremiyoruz. Bogazina iyi gelir diye bal yedirmeye kalkmistim, kusmu$tu :( Antibiyotigi kullanmak istemiyorum. Nurturia'da bir arkadas, sirtine bal-karabiber-limon karisimi surmemi onerdi. Bizim huylu olani ikna edip once bunu denemek istiyorum. Hala emzirmeye devam etmedigim icin cok hayiflandim. 1 yasindan sonra bagimlilik yapar, ilerideki cinsel yasamini etkiler vs vs.. diyen cok ama anne sutunun nasil bir kalkan oldugunu tecrubeyle biliyorum. Keske hala devam ediyor olsaydim, keske..

Hasta oldugu icin okula goturmuyorum, oturup birlikte tv izliyoruz. Gecen aksam En Zayif Halka/Weakest Link vardi.. Bu hatuna bakip, "anne ben bu teyzeyi cok seviyorum" dedi :)) Neden oglum diye sordum; "yaristiriyor ya, o yuzden!" dedi :)) Rekabet, yaris.. bu cocugun damarlarinda var :))

***************

Internet bagimliligim canim tak dedi ve artik buna bir dur demeye karar verdim. Laptop'i kapatsam cepten baglaniyorum, bloglar, gazeteler, siteler, simdi bir de nurturia.. Aklima bir sey takilmaya gorsun, solugu bilgisayarin basinda aliyorum, ondan sonra da daldan dala atliyorum.

Hem ruhum, hem beynim, hem gonlum yoruluyor. Bilgi bombardimani altinda kaliyorum. Fiziksel olarak da yoruluyorum. Cok pis bir yorgunluk cokuyor gozlerime ve basima.

Carsambadan cumaya is sebebiyle mecbur bilgisayar, internet basindayim. Ogle arasi, kahve molalari yetmeli, yetmek zorunda. 3 gun neredeyse hic girmedim (dun aksam sutlac tarifi icin Acalya'nin bloguna girmistim bir tek :P Ordan da zaten blog yasaklari, wordpress derken yine kafadan bi 15-20 dakikam gitmisti:)) Kendimi zor tutuyorum, elim ve aklim cebe gidiyor surekli :) Ama yine de cok rahat ettim.

Internete girmedigin zaman ne yapiyorsun diye sordu bir arkadasim..

Uzun zamandir aramadigim arkadaslarimi aradim mesela.. Kahve yaptim ve pc basinda degil, camin onunde, disarisini seyrede seyrede, baska hic bir is yapmadan kahvemi ictim..

Oglumla, yuzune bakarak, onu gercekten dinleyerek sohbet ettim :))

Sutlac yaptim.. Bir elim telefon tuslari uzerinde dans etmeden.. Tencerenin icine baka baka, hatiralara dala dala..

Zor oldu, oluyor.. Ama internetsizligi cok sevdim :)

Sadece interneti degil, bilgisayari da yasakladim kendime. Cok dayanamazsin diyorlar.. Bekleyelim ve gorelim :)

21 comments:

sumuklubocek said...

gecmis olsun MKcigima... Selim de usuttugu zamanlar gumbur gumbur oksuruyor geceleri, gogsune ve sirtina Viks surmek iyi geliyor, tamamen kesmese de hafifletip rahatlatiyor. bir de bulabilirsen kekik yagini oneririm, hani home remedy olaraktan ;)
bir de bir cay bardagina ilik su, limon, bal, tarcin karisimi...
ne cok sey denemisiz... oksuruk suruplari bir ise yaramayinca.
cok gecmis olsun yeniden, uzuldum bak simdi :(((

sümeyye said...

bak ben evden de gırıyorum :D havamı atayım dedım :P bende severım farklı seyler denemeyı sadece böcek her denız urunu ve sakatat dısında :P

nihalasli said...

Gecmis olsun cok.Ben de oksuruk icin ayagin altina viks surulup corabida giyip yatilmasi gerektigini okumustum ama denemedim.yatilcagi zaman yapilsa daha iyi sanirim ve 20 dk mi ne oksurugu kesermis.
annem kardesimin gogsune bal surerdi sadece ve utuledigi ilik bezi koyup uyuturdu.sabaha ne bi yapiskanlik ne o sert oksuruk.bal i vucut emiyordu.ben de yaparim bunu ve etkisini gordum.
balgam icin de muthis bi tarifim var ama oglunun kabul edecegini sabnmiyorum:) oksuruk balgamla beraber daha da yorar onu.eger kusmicaksa bi tatli kasigi bal ile bi tatli kasigi tereyagini bulamac yap yatmadan once tek seferde yutsun uzerie bi kac yudum su icebilir.sabaha kadar tum balgamini soker insallah.IbrahimSaracoglunun tarifi bu ve bu tarifi tek gecerim:)
benim de bir sorum var.oglan cocugunu 1 yasindan sonra emzirmek mi ileride ki cinsel hayatini etkiliyor? bagimlilik yapan bu mu?
Tesekkurler

firdevs said...

esra , benim bildigim o pekmez slandirmadan o sekilde kullaniliyor :) mesela biz pisi hamurunu bos kizartip , pekmezle yeriz . pek guzel olur :)

ben de internet bagimlisi oldugumu dusunuyorum . tabi 3 cocuktan cok fazla zamanim olmuyor o ayri :p ben gunduzleri laptopu kaldiriyorum :p cep telefonum zati yok :pPp ama aksam olup cocuklar uyuduklarinda 2-3 saatim bilgisayar basinda geciyor :( aslinda okuyacak kitabim olsa bu kadar SIKILMASAM , ya da ablam filan yanimda olsa ne bileyim yani , bir kac insan yuzu gorsem her sey daha farkli olurdu ... yalniz olunca fazla secenek yok gibi :(

GULÇİN ÇAKIR said...

esra annem hemen antibiyotik konusuna girem ben. Geçenlerde Nira otitis (kulak iltihabı) oldu acayip ağrı yapıyor doktora gittim antibiyotiği aldım hazıladım ama elim gitmedi bu arada ağrı kesicilerle geçirdik. En son bir arkadaşımızın doğal ilaçlarla tedavi eden bir arkadaşını aradık, bir şurup ismi verdi solunum yollarını açmak için. Öksürük azalmaya başladı ağrı hemen geçti zaten. O tür doktorlar yok mu orada? Homeopatik ilaç kullanıyoruz biz hep ve onun da doktoru var biraz daha pahalı olsa da. Biz bir kez daha antibiyotikten kaçabildik. Sen bi araştırıver. İstersen o doğal şurubun adını yazayım sana. Vallahi ben hiç çekinmeden veriyorum doğal ilaçları ve hep de etkili oldu bugüne kadar. Hadi çok geçmiş olsun.

Rana Eslem GULMEZ said...

BIZDE BANYO SONRASI AYAKALARA VIKS IYI GELIYOR....SEVGILER..

evren said...

dayanamazsin belki :) ama dayanabilmeni dilerim. benim de benzer cabalarim var, biliyorsun. bazen böyle konularda motivasyon gruplari görüyorum internette. birlikte yapinca bazi seyler daha kolay olurmus. öyle bir seye niyetlenirsen ben buradayim :) sen hangi gün hangi saat offline olunacak haber ver sadece :)

Anonymous said...

Gecmis olsun, tecrubeli bir arkadasin tavsiyesini paylasmak istedim:
Turbun alt kısmını portakalın ucunu keser gibi biraz kesiyorsunuz. İçini güzelce oyuyorsunuz, bir bardağın içine oturtuyorsunuz, oyulmuş turbun içine alabildiğince bal dolduruyorsunuz. Bir gün kadar buzdolabında bekletiyorsunuz. Bir gün sonra turp biraz suyunu bala salıyor, şurup gibi oluyor.

Berceste said...

DNS ayarlarini degistirip pasa pasa giriyorsun Blogger'a :) Turk'e yasak de sen :) Fragola sagolsun ilk o haber etmisti. Aksam eve esim geldi, pit halletti, o biliyormus zaten :P MK'ya gecmis olsun. Oranin doktorlari kolay kolay antibiyotik vermez, verdiyse vardir bir bildigi, zorlama sinirlarini, bak zature ile ugrasan cok bu aralar Allah hepimizin bocuklerini korusun!

Sana dayanamazsin diyenler, ne kadar inatci oldugunu bilmiyorlardir :) Ama Nurturia'dan da cikmistin, simdilerde nedir bu Nurturia aski?

Zeynep Özmen Ünlü said...

aslında doktor antıbıyotık vermısse kullanmakta fayda var. ciğerlerine inerse, daha kuvvetli antibiyotik gerekir, o oksuruk genız akıntısı olabılır. gece yatar yatmaz baslıyorsa, biz sudafed kullanıyoruz. ama daha bebekken boyle olunca ve bıraz gecıkınce hemen cıgerıne ınıyorduk.ve ventolın , nefes acıcılar vs. vs. cok gecmıs olsun. memeyı benım kızımda 2 yasında bıraktı. bırakır bırakmazda , hemen alerjık durumlar basladı. soguk algınlıgıyla bırlkte alerjı hastalıgın 2-3 katı tetıklemesıne sebeb oluyordu.

Deli Anne said...

Geçmiş olsun Mk'ya ve senin, benim, herkesin internet hastalığına da.. Çok yorma kendini düzelmek için bak mundar ettiler blogları, istesek de elimizde patladılar ve istemediğimiz kadar bol vaktimiz var artık:)

Anonymous said...

bir bezin üstüne bal sürüp karabiber serperek göğsünde bir gece bekletin denenmiştir
birde kar turpun içini oyup içine bal koyup soğukta bekletip bir gün sonra içir öksürüğe birebir (kabukları soymadan) acil şifalar
sibel

İpek said...

Katı pekmezi sulandırmadan katı olarak o haliyle yiyeceksiniz.

New York'tan said...

Internet elimiz ayagimiz gibi Esra, belki Tr'de olsam bu kadar girmem diyorum kendi kendime , ailemle gorusuyorum telefon yerine,Turk tv si izliyorum, yemek tarifleri, blog lari saymiyorum daha Allah'tan hafta ici yogunum evde kalsam eminim daha cok vakit gecirirdim :)

Mk'ya da cok gecmis olsun , acil sifalar.

Taze Anne said...

su bagimlilik bende de var. Napmaliyim bilmiyorum.

Anonymous said...

Oncelikle gecmis olsun MK'ya... Aldiginiz pekmez Tokat pekmezidir kati olarak yenir, yani sulandirmayacaksiniz.

betul said...

gecmis olsun mk ya. kac yasindaydim hatirlamiyorum cok feci hasalanmistim annemde benim sirtima o karisimdan sürmüs üzerime bir kac kat yorgan koyup terletmisti. birkac gün sonra daha iyi hissediyordum kendimi. tabii ben 10 yasinda filandim. mk icin cok can sIkici pozisyon olabilir. internet orucuda kolay gelsin:) iftara misafiriz:)

Calimero Mutfakta said...

Gecmis olsun Mk ya.. Acil sifalar.. masallah sana da hala emzirseydim diye dusundugun icin.. Ben sana emzirmeyle ilgili yazdiktan bir sure sonra 20,5 aylikken kestim.. Yaklasik 1 ay sonra da hamile kaldim :):):)

Onumuzdeki ay Milton Keynes e gelecegim, siz Londra nin neresindendiniz :) Acaba seni gorup bi imzali resmini alabilir miyim diye merak ediyorum :)

Sevgilerle..
Selma

sirâr said...

Esracım ben o pekmez katı yeniyor diye biliyorum öncelikle. Sonralıkla bilgisayar bağımlılığı bende de geçen yıl pik yapmıştı ama sen popüler birisin şimdi bunu es geçmeyelim lütfen. Neredeyse bir ay evde bilgisayarsız yaşadım. Annemlere gidince ara ara mail bakıp çıkıyordum en ağırıma giden de dünyanın hala dönüyor olduğu ve kimsenin ben yokum diye blogları facebooku nurturiayı terketmeyişiydi! Demek ki varlığım yokluğum birdi. Ben de nokta koydum. Şimdi cidden sınırlı zaman ayırıyorum blogrollu çıkardım anasayfadan çünkü onları okumadan geçemiyordum. Şimdi başkalarının blogrolundan otlanıyorum zaten seninkinde herkes var :))) Neyse bu pencere önünde kahve içmek cidden süper. Ayaklarını uzatıp hiçbisey yapmadan ve düşünmeden yatmak da öyle. Hele MK eminim çoook daha özel hissetmiştir kendini. GO ON! Bak seni takip eden yüzlerce insanız şurda :) sevgiler.

sirâr said...

Bu arada çoooook çok geçmiş olsun. Bazen bazı virüslerle başetmek çok zor oluyor bol şifalar tez yoldan!

Selma said...

Oksuruk icin bir oneri de benden:
1 yemek kasigi bali, 1 Turk cay kasigi zencefille karistirip yemek iyi geliyor.

x