Tuesday, 8 February 2011

Hatfield Forest





Gormus oldugunuz bu iki adet kaya parcasi, tam tamina... 55 milyon (yazi ile ellibes!) yasindalar! Tahayyul edemiyorum.

Bir zamanlar (fi tarihinde:)) kutuplar col, ekvator kutuplar gibi imis diye okumustum.. Bilimselliginden emin degilim, dar vakitte google'layamadim, bilenler biz cahilleri aydinlatsin :)

Neyse, kayalarla ilgili bilgide, bir zamanlar (fi tarihinde, bknz: 55 milyon yil once:)) buralarin, bugunun Ic Avustralya'si :) iklimine sahip oldugu yaziyordu.. Bu taslar da o zamanlarda, dinazorlarin soyu tukendikten hemen sonrasinda olusmuslar ve 1.5 milyon yil once de bir nevi icebergvari bir buz kutlesi tarafindan buralara suruklenip getirilmisler.

Ne yani, bu ta$lar 55 milyon yasinda ve tam 1.5 milyon yildir burda mi duruyorlar? diye dumur oldum. Nasil oluyor da kimse yurutup satmiyor onlari ordan? Yoksa 55 milyonluk da olsalar para etmiyorlar mi? :)) Sabahina calinmazlar insallah :P $om agiz meselesi :P


Kimisinin ya$i 1.200 yili bulan agaclardan bir tanesi..
Yakinlarinda yurundugu zaman, topraga ve dolayisiyla koklerine yapilan baski sebebiyle zarar goruyorlarmis. Cevrelerine dogal ve basit bir cit yapmislar, yaklasmayalim ve koklerini ezmeyelim diye..


Uc kafadarlar is ustunde :)




Arabada kestiren ama hala gozunu acamayan MK :)

Xtra mextra ama hala bana misin demiyor :P

10 comments:

Deli Anne said...

Çocukcağız perperişan olmuş yazık.. çok da tatlı:)

evren said...

8 numarali fotograf buradan bir kayina ait gibi görünüyor. Algida secicilik :)

betul said...

hakikaten ilginc taslarin hala oraa olmasi.gözleri acilmayan mk ya ayri bittim.

Taze Anne said...

Vay be 55 milyon ha... Tasa sorsak kim bilir bize neler anlatir. Ufaklik cooookk yakisikli...

sirinanne said...

Yazık şu çocuk ne çok çekiyor elinizden :P

Zeynep Özmen Ünlü said...

agac ve kayalara bayıldım. yapragı ne guzel fotograflamıssın. cennete mısın sen :)

Benden Bizden said...

Bizde olsa o agaclar coktaaan kesilmis, kayalar da ya kendi haline birakilmis ya da ustu yazilarla doldurulmus olurdu! Bir kez daa saygiyla egiliyorum uk onunde :) mk buyumus yahu, FB den takip edemiyorum bir suredir, simdi gorunce buyumus, tip degistirmis, delikanli olmus gibi geldi! Sanirim okullu olmak da etkiliyor biyolojik gelisimin yaninda! Masallah ona :)) MK nin elindeki kopekten annem de bize yapmisti renk renk! :)

Mugene said...

Daha dün akşam Nat.Geo.de bunu anlatan bir belgesel izledim. Buzulun geçtiği yollarda nasıl kanyonlar oluştuğunu, dağın tepesine buzulla beraber nasıl aynı burdaki gibi bir kayanın (bir uçurumun kenarında duruyordu ve hafif ittirince sallanıyordu) gelip konduğunu anlattılar. Sizin oralar eskiden hep buzulmuş :)

Anonymous said...

aa yanlış yapmışsınız çitleri aşıp ağacın altındaa mangal yakmalıydınız taşlardanda bir iki parça koprmadan gelmediniz inşallah. HARİKASINIZ HEP YAZIN BENİM GİBİ TÜRKİYEDE KÜÇÜK Bİ KASABAYA SIKIŞAN DEVLET MEMURU İÇİN ÇIKIŞ KAPISI OLUYORSUNUZ SEVGİYLE KALIN

Red Riding Hood said...

Ohoooo e hani Mk'nın Kadir İnanır atkısı bakiim?:)

x