Sunday, 20 February 2011

Camur..

Cok ragbet goren :)) bir onceki posttan sonra, bugun du$e$ oldu bu goruntuler :) Normalde kimsenin izinsiz fotosunu cekmem, hele de cocuklarin fotosunu cekmek resmen yasak, ama yakalamisken kacirmak istemedim :))

Bugun gittigimiz ormanlik bir alanda rastladim bu baba ogula. Aslinda boy boy 6 cocuk vardi, ormanin icindeki cocuk parkinda. Biri pusette, biri bu fotodaki bucur, digerleri de 2-3 yas civari.. 2 anne+1 baba da baslarinda. Artik cocuklarin anne baba basina dagilimi nedir bilemiyorum :)

Hava 5 dereceydi ve yeni yagmur yagmisti. Cocuklarin tamami camur icinde parktan cikiyorlardi.



Bu da 5 derecenin kaniti :)
Sol basta :)

Ve 5 dereceye ragmen ortalik cocuk kayniyordu..


Simdi de ben sorayim :P

Peki siz 5 derece, yagmurlu ve soguk bir havada, cocuklarinizi ormanda camur icinde oynatir miydiniz?

:)

42 comments:

yeliz said...

ben:) yağmurda ve +15 dereceda ateşli bebeyi parka götürmek sayılırsa ben:) ama annem sağolsun 10 kat giydirtti çocuğu

ruyakiziltug said...

ben oynatırdım. sıkı sıkı giydirdikten sonra ne sorun olabilir ki..eve gelirr, mis gibi bir banyo yapar sıcak sıcak, ohhh...üstüne bir de çorba :))

dilek said...

3,5 yıl önce sorsan aslaaaaaaaaaaaaaaaaa derdim. Ama şimdi 3,5 yıldır -38'i bile gören bünye için +5 derece bahar gibi geliyo. Bu sebeple sanırım oynatırdım:)

Kremali'nin annesi said...

+5 derece bizim icin bahar bahar! Burada -15 derecede, ustelik kar NBA oyuncularinin boyunu gecmisken cikartip oynatiyoruz bebeleri. Hem de saatte 40, 50, 60 artik Allah ne verdiyse km esen ruzgara karsi.Zaten buradaki kresler, is yonetmeliklerine gore mecburlar cocuklari hemen her gun, hava kosullari ne olursa olsun, disari cikartip oynatmaya. Yok oyle fanusta bebe yetistirmek yani:)

Taze Anne said...

Yeaapp!! 5 derece bizim icin bahar havasi ;)) Ben -20 de cikarmis kadinim, 5 derecede biz cimlerde bile yuvarlaniriz :))

sirâr said...

nayir nolamaz :((

Eko Anne said...

ben de oynatıyorum. yagmur camur demeden hergun dısarı cıkarıyorum. yerlerde de yuvarlanıyoruz..

yaruze... said...

bak şimdi beni gaza getirdin....
Hava 5 derecenin üstünde belki ama yaşları 5 & 2,5 ve 2,5 olan 3 çocukla çıkmakta pek kolay olmasa gerek.

Colorful said...

Henüz anne degilim ama hep anne oldugumda cocugumu pamuklara sarip sarmalamayacigim konusunda eminim. Yurtdisinda yasiyor olmam ve ailelerden uzak olmak avantaj bence bu durumda. Turkiyede aileler cocugun hayatinda her daim basrolde olduklari icin anneler bir noktada yorulup vazgeciyorlar ve teslim oluyorlar anneanne
/babaanneye. Ben Norvec'de yasiyorum. H.sonlari hiking e gittigimde arkadaslarimla goruyorum etrafta anne-babalar almislar minicik yavrulari kar kis soguk demeden tirmaniyorlar tepelere. Pembe pembe yanakli yavrular :) hicde bizim gibi kat kat giyinmis degiller. Evet burunlarinda sumukleride akiyor, evet karin ustune kapaklaniyorlarda bazen agliyorlarda ama gayet hallerinden mutlu gorunuyorlar. Hayat bu, hep pamuklarla onu koruyacak insanlar olmayacak etrafinda, nereye kadar.

blogcuanne.com said...

Valla cikarmazdim herhalde ama kendim cikmazdim da ondan :) Sevmem oyle yagmur camur, kacarim evin icine ben

İkiz Annesi said...

Çıkarırdım kesin:))Ben bayılırım yağmura , yağmurdan sonra tabiatın o kendini tazelemiş olan kokusuna bayılırım.
Kuzucuğum hasta bu sene pek yapamadık ama seneye mutlaka:)

C said...

Henüz anne değilim o yüzden tuzum kuru. Ama bir gün böyle bir seçim yapmam gerekirse yağmur çamur demeden çıkarmak niyetindeyim.

gulderya said...

Ben Astanada yasiyorum burada kis -15-30 mevsim normali. Saglik Bakanligin kuralina gore butun kreslerde -15 kadar cocuklari gunde tn az 1 kere disari cikartmaki. Ben ise cocugu -25 kadar parka goturuyorum. Evimiz de irmak kenarinda, simdi tabi buz tutmus, ve hafta sonu cok kalabalik oluyo, her kes kayak paten yapiyor cocuklar da dahil.

huysuz said...

eğer orman vs. yeşillik bir yerlere gidilecekse evet, sıkı giyinir ve çıkarız. ama şehrin göbeğinde toz,duman,araba egzost kokuları arasında gezinmek için değil, gerek yok.

aslı said...

evet götürürdüm, -12 ye kadar doğru giyindilerse bişi olmuyorü denedim, yaşadım

Alyamaya'nın Esra'sı said...

biz hep çıkıyoruz. yağmursa şemsiye alıyoruz, eldiveb gerekirse giyiliyor. park, kum vs.. oyalanmak için ne varsa.. üzerini sıkı giydirdikten sonra sorun olmayacağını düşünüyorum hep. benim sıkıntım buralarda kimse çıkarmaığı için hep yanlız kalıyor, arkadaş istiyor ama bakıyorum herkes camlardan dışarıyı seyrediyor.temiz hava iyidir, çamur toz toprak iyidir.

SiTare said...

eğer yılın 7-8 ayı berbat soğuk bir iklimde (-15leri normal şartlar olan)yaşasam ve yaz geldiğinde dahi güneşi görmek mucizevi ve ilahi bir şeymiş gibi gelse +5 dereceyi sıcak bulur ve aynısını yapardım.lakin ben cennet ülkemde 4 mevsimi görüp ciğerlerine kadar çeken sıcağı kavurucu yazı her bölgesinde farklı derecelerde kışı geçiren nadide yurdum annesi olduğumdan ,+5 te sıcacık evimde oturur çoluğu çocuğu da ev dışına çıkarmazdım şekercim:)

güliz said...

yorumları okudum herkes oynatırım diyor, bende mi bi problem var arkadaşlar? iki defa çocuklarala yürüyerek (amaç hava almak) dışarı çıktık bir haftadır çekirdek aile olarak evde yatak döşek yatıyoruz. siz söyleyin nasıl çıkalım? hoş yağmurlu ve kapalı havalardan nefret ederim.

OiP said...

:D)) ahhah o dediklerinin hepsini yaptım evet. ve oha diyeceğiniz bir iğrençlik daha ekliyim mi? ilkokul son sınıftayken bi ablanın gazıyla inşaatta işçi izmaritlerini içmiştik:S böğğk ölmedim ve hastalanmadım, bugün desen kusarım ama o zamanlar zalaktım:))

Berceste said...

Bu goreceli ve yasadigin iklimle orantili birsey Esra! 20 derecenin Amazon sicaklari sayildigi bir ulkede gayet normal. Ama 40 derecelerin yasandigi bir ulke icin epey soguk :) O yuzden cocuk hangi iklime, hangi nem oranina alismissa ona gore degisir durum! Ben mesele alismisim sicak ulke cocugu olmaya, sicakta pek gikim cikmaz nem yoksa. Yapis yapis degilse hava. Ama 1 derece dusse baslarim usudum demeye :) Kizim da benim gibi olursa yandik :P Ama Ingiliz arkadaslarim eksilerde bile mutlaka pencere acik uyurlardi. Uzerlerinde T-Shirt olurdu ben kazak uzerine hirka ile gezerken :) Senelerce alisamadigim ilk siradaki etmen isi oldu o ulkede. Yagmur falan hikaye :)

SalihaBetül'ün Annesi said...

bugün tam da -1 derece de çamura battık birlikte bolu ormanlarında.. yer yer kar da vardı ama çamurdan da haylice nasiplendik. pek uzun sürmeden -yaklaşık 2 saat sürdü-arabada üst baş değiştik, zira malesef bizim kızın bünyesi evdeki mahalle baskısından mütevellit o kadar soğukta oynatılmaya alışkın değil.

kucuktirtil said...

Slm

Guzel bir parkmis, Londra'da hangi park bu? Cikaramadim.

Kremali'nin annesi said...

Ama birgun geliyor ve cocuklarimiz o sicacik yuvalarindan ucuyor be bacim. Kimi doguda askerlik veya mecburi hizmet yaparken anliyor dunyanin kac bucak oldugunu. Kimini de kader, sizin deyisinizle nadide olmayan cografyalarin berbat iklimlerine savuruyor iste. O yuzden ben derim ki, evlerimiz sicak da olsa kisin cikaralim yavrulari disari. Cikaralim ve simdiden hazirlayalim bunyelerini / psikolojilerini karda / camurda / sogukta oynamaya, yasamaya. Bizim valideyle peder zamaninda bizi alistirmadiklari icin olsa gerek, kardesim Cizre'de askerlik ben de buralarda gurbetlik yaparken ogrendik hayatin sicacik yuvalardan, dunyanin da nadide ulkemizden ibaret olmadigini.

ÇokBilmiş said...

Alyamaya'nın Esra'sı doğru söylemiş. Her yağmur yağdığında, eğer evdeysek, kızım biraz ıslansın diye hevesle yağmurluklarımızı giyip, "yağmur yağıyor, seller akıyor" şarkısı eşliğinde dışarı çıkıyoruz. Ama biz dışarı çıkarken dışarıdaki çocuklar içeri kaçışıyor oluyorlar. Üstüne üstlük çocuklarının aklını çeliyoruz diye de anneleri bize kötü kötü bakıyorlar.
Neyse ki bizim buralarda bol Rus anne var. Bizim kızın arkadaşları hep Rus kızları :) Yaza doğru Türk arkadaşalrı da olacak umarım :)

Güneşligünler said...

Çok karmaşık bir konu, ben çıkartırım desem babası ne der, babayı ikna ettin aile büyükleri ne der. Esra yine kafaya takacak bir konu buldun ya bana teşekkür ederim... Seni yaramaz seni...

Selcen said...

Beeen :))
Hergün çıkartıyorum dışarıya soğuk moğuk demiyorum. Balkondaki saksılardaki çamurla oynuyor 15 aylık kızım. Hergün ormana gidebilseydik onu da yapardım. Yeterince kalın giyinince soğuk hava yoktur diye okumuştum :)

anne kaleminden said...

sanmıyorum yaaa, çıkaramazdım... ama çıkarabilenlere hayranım :)

Öykü said...

-5'te bile çıkardım,çıkarıyorum,çıkaracağım!
:))

kayRAna said...

Merhaba, biz de Isvicre'de yasiyoruz. Hava su aralar cogunlukla eksi derecelerde, kar cok sikca var. Kizim 3.5 yasinda, okulunda gunduz hava -10 oldugunda bile gunde 3 kere mutlaka parka cikariyorlar. Hem de cocuklar oyle lahana gibi giyinmiyor. Normal kiyafetlerinin uzerine sadece su gecirmeyen kar ya da yagmur kiyafetlerini giyiyorlar ve hasta da olmuyorlar. hatta kimi cocuklar bu havalarda tshirtle gelmeye devam ediyorlar okula. o kismi beni asiyor ama cocuklarin her daim temiz havaya ve disariya cikmaya ihtiyaclari oldugu kesin. bakiyorum cevremde bu konuda pimpirikli olan annelerin cocuklari genelde daha fazla hasta oluyor.

mehtap said...

Önemli olan soğuk değil benim için. Ormanın kenarında yaşıyoruz ve her gün çıkarız dışarıya, 10 dakika bile olsa. Çıkılmalı taraftarıyım ben de. İyi uyur çocuk, oksijen alır...

m_biyik80 said...

bende çıkaranlardanım.biz ukrayna odesada yaşıyoruz. burda - lerde dışarı çıktık, yağmur kar dinlemedik valla. sıkıca giydiriyorum. maksat hava alsın bebişim. evde kalsak sıkılıyoruz. hiçde hasta olmadı burda. ama ocakta türkiye ye gittik. gittiğimizin 2. haftasında hasta oldu. virüsler, salgınlar, kuzenlerinden hastalık bulaştı. hiç şurupla tanışmamış olan 15 aylık kızım şuruplardan nefret etti. yani demem o ki dışarı soğuk havaya çıkmakla hasta olmuyor bu bebişler. sıkıca giydirin çamurun yağmurun karın keyfini çıkarsınlar : )

Nilay (Nil'inki) said...

Her zaman çıkarıyorum, evde olmadığımda da çıkarılmasını sağlıyorum bakıcı, babaanne veya anneanne ile.

Biz çıkmadığımızda nasıl daralıyorsak aynısı onlar için de geçerli diye düşünüyorum. Doktorumuz da hergün mutlaka 2 defa 15er dakika çıkacak diyerek kocamın beni engellemesini sağlıyor :)

jale said...

moskovada doktorlar yenidogan bebek 15gununden -10dereceye kadar her gun disari cikmali diyorlar,ama ben kendim usendiyim icin cikmiyoruz.

Buse said...

Biz Tr de yiz, öyle soğuk iklimlerde falan değiliz ama her türlü havada iki yavruyla da çıkıyorum artık. Çünkü çıksam da çıkmasam da hasta oluyorlar sağ olsun :( En azından eğlenerekten hasta olalım bari :P

LRN said...

Oğlunu yalnız büyüten bir anneyim. Oğlum 21 aylık. Bir de köpeğim var. Yağmur, çamur, kar demeden, her sabah ve her akşam oğlumla birlikte köpeği dışarı çıkartıyoruz. Oğlum şimdilerde bisikletiyle çıkıyor ama 40 günlük olduğundan beri bu rutin devam ettiğinden ana kucağı, kanguru, puset... her şekilde deneyimlerimiz oldu. Hepinize tavsiye ediyorum. Bu şartlarda büyüyen bir çocuk, çok korunan bir çocuktan çok daha az hastalanıyor. Bunu kendimden biliyorum. Annem beni kışın yün fanelalarla büyüttü. Apartman çocuğuydum ben. Sokakta oynamak nedir bilmezdim. Şimdi yıkanıp sokağa her çıktığımda ateşim çıkar, hastalanırım. Soğuk su içtiğimde boğazım şişer. Ben oğlumu bu kadar nazik yetişmesini istemiyorum...

Berna said...

Valla bana kalsa yakınlarımda oyle basını alıp cikabilecegin bir orman varken cikmamak buyuk kayip olurdu ama benim bey duymamali. Bana kalsa soguk sicak demem atarim kendimi kizimla disari ama babamizin serrinden korkuyorum. Tum muhalefetine ragmen ciktigimiz gunlerde de nerdeyse steteskop baglayip oyle gezecek cocukla. karabiberden hapsirsa kabahati disari cikmamizda bulur kendisi de :)

Zeynep said...

Eskiden daha bir korkak ve temkinliyken bu hava su konusunda baktım ki soğuk da olsa temiz hava her derde deva oluyor.Çıkarırdım o yüzden.Yanında olduğum sürece de her daim ve her şartta sokağa çıkarmaya çalışıyorum.Yağmurlu günlerde toprakla kumla da oynadık, totosuna kadar kum ve çamur oldu ama çok keyiflendi. O keyfi es geçmeye değer mi soğuk hava için? :)Şimdi kreşe gidiyor.Genelde her gün de bahçeye çıkıyorlar ama çocuğunun çıkmasını istemeyen veliler olduğunu biliyorum, soğuk havalarda arayıp benimkini büyük sınıfla çıkarın bahçeye diye rica ediyorum, çıkınti veli oluyorum ama olsun :)

LILY BRIK said...

oncelikle cenemi tutamadigim icin kusuruma bakmayin lutfen ama birilerinin hatirlatmasi lazim bence. bu ulkenin bir cok yerinde cocuklar -5 derece evin icinde yasiyor ve -15 derecede sadece bir lastik pabucla cok uzun yollardan egitimine variyor.
cok uzgunum ama saka degil. hepimiz anneyiz ama annelik demek bu gun yada bu ilk bes alti yil demek degil. nasil bir gelecek dusluyosunuz cocugunuz icin? nasil bir dunya? ya da belkide duslemekten vazgectikte suursuzca yaziyoruz.
rahatsizlik verdiysem affola ama lutfen yahu

özge said...

1 aylık olduğundan beri sabah ve öğleden sonra 20'şer dk,derece farketmez.Yahu soğuktan bu kadar korkuyorlar avm'ler çocuk kaynıyor.Çocuk soğuktan hastalanmazzzzz,sarıyolar sarmalıyolar 1 damla yağmur görseler,offf tam bilmiş anne oldum:)

Kremali'nin annesi said...

Lily Brik! Ne iyi ettiniz de geldiniz :)

Selin said...

ben bebegimle cikmazdim. soguk bir sey yapmaz der esvgilim ama ben ikna olamiyorum bir turlu.

denden said...

Bahçeli, müstakil bir okul lojmanında oturuyorum. Yukarıdaki fotoğraflardaki gibi güzel olmasa da yeşil bir yer. Soğuk ya da yağmurlu günlerde bahçede bizden başkası olmuyor. Görenler de hayrete düşüyor. Bu süreçte eve kapatılan çocukların hepsi hastalandı. Lojmandaki çocuklardan bir Can hastalanmadı. Tabii dışarı çıkarken giydiklerimize abartmamak şartıyla dikkat ediyoruz.

x