Tuesday, 22 February 2011

Bahari Beklerken..

Haftasonu bakamamistim sumbule. Dun jaluziyi bir kaldirdim ki... Resmen agzim acik kaldi!



Bu da yeni umut :) Ataturk Cicegi diyorlar sanirim. Burada ozellikle Noel zamani satilan bir cicek. Arkadasimin hediyesi, ustler kurudu, saksisi degisecek, sirasini bekliyor :)

Kardelenler'i sevdigini ama canlisini hic gormedigini soyleyince bazi yorumcu arkadaslar, nasil etsem de gondersem diye dusundum hemen.. Saksiyi degil de, topragi severmis ama cok buyuk saksiya dikilebilirler sanirim.. Sonbahar gibi soganini bulmak gerekiyor, cok bekletmeden de ekmek gerekiyormus. Berceste akil verirse nasil yapacagima, kutuya sarip sarmalar, koyar ve postalarim diye dusundum.. Unutursam, sonbaharda hatirlatin bana..

Berceste, bu arada sen kacirdin sanirim ama bahceyi aldilar elimden :( Bir kere uyardilar, toparlayamadim, ikincide kestiler ilisigimi :P

Artik umitlerim, bahceli bir evim olursa'ya kaldi :))

10 comments:

Sümeyye said...

maşallah nasıl güzel olmuş böyle :) kokusuda misstir kesin...

Berceste said...

Sonbaharda soganlarini gonderebilirsin evet. Simdi yasamaz cicekli hali, gonderilemez, yani cok istenirse ozel posta belki ama masrafini kurtarmaz kanimca :(( Amma velakin cok isteyenler soyle bir Toros'lari arastirsinlar, oralara gezi duzenlesinler derim. Elbet Ingiltere'de neredeyse her sokak basinda gorebilecekken, Turkiye'de Toroslar'a gitmek ve geldigi yerin de burasi oldugunu bilmek aci elbet :(((

Aaaa kacirmisim eveeeet, nasil kaybedersin yahu :((( Cok uzuldum. Ama darisi bahceli eve diyelim bu sartlar altinda. Ben yarisini verip, kalan yariyi kurtardin diye hatirliyordum oysa ki. Himmm bir baska alternatif de Permakultur calismalarina katilmak olabilir. Son donemde UK'de de epey yayginlasmaya basladi bu is.

betul said...

bahce icin cok üzüldüm ya :(( benimde toparlamam gerek bahcemi malum bahar geliyor bu ay sonu budamali gülleri filan. bizim burada bahcenin kurallari pek sIkI takipte hatta yönetici hep pesimde sunu yap bunu yap diye.bende seni bekliyordum ekim dikim cimlendirme icin nelerle basliyacak bu yil fikir alirim diye:( ayagimi attigimda topraga basacagim bir ve benimde hayalim. üstelik cocuklugu böyle bir evde gecip hic kiymetini bilememis biri olarak nasil ariyorum simdi 5.katin penceresinden bakip

SalihaBetül'ün Annesi said...

evin içini nasıl da misss gibi büyülemiştir o sümbül.. bayıldım tek kelime ile. of bi de limon ağacının çiçekleri çok güzel gelir bana. çok özlem doluydum böylesi bir tabloya, iyi geldi..

KİTTY WU said...

Sümbül mü sümbülü koklayan minik burunlu mu daha güzel bilemedim.Cok güzeller.Masallah diye ekliyorum ayrica,cicek ve nazar konusunda annemin hassasiyetini unutmayarak.
Bahceyi ben de kacirmisim.Aldilar demek,neyse insallah kendi evinin bahcesinden takip ederiz seni.
Sevgiler...

ipekag said...

çok güzel. hiç yeşil parmagi olmayan biri olarak, bakıp büyütebilenlere imreniyorum.
umarim bahceli evin olur ve tadini cikarirsin...

Güneşligünler said...

Bahçeyi aldılar mı çok üzüldüm, ben de kaçırmışım, hay aksi, umarım bahçeli bir eviniz olur kısa zamanda, böyle bir enerji kayıp olsun istemem. Geçen yılda sümbülümle aynı hikayeyi ben yaşamıştım. Bir sabah aniden perdenin altından pıtır pıtır açtığını farketmiş ve çok mutlu olmuştum.

nalan said...

üzüldüm bahçeye. ama ne yaparsın, her şey birarada olmuyor demek.
dediğin gibi bahçeli bir eve artık.

Anonymous said...

ÖĞRETMENLER GÜNÜNDE BİR ATATÜRK ÇİÇEĞİ GELMİŞTİ AMA AYNEN SENİNKİ GİBİ YAPRAKLAR KAVRULUP DÜŞTÜ. VİTAMİN VERDİM, TOPRAĞINI DEĞİŞTİRDİM BİRAZ DURDU ŞİMDİ AYNENEN DEVAM KURUMAYA 8-9 TANE YAPRAK KALDI. ÜZÜLÜYORUM ÇOK.
Bİ ÇARESİNİ BİLİYORMUSUN?
SENİNKİ ALTTAN PATLATMIŞ.
YARDIM ETTTTTTTTT.
SİBEL

Berceste said...

Benim Ataturk cicegim Ingiltere'de 6 yil yasadi, sartlari da hic oyle mukemmel degildi. M&S'dan alip hediye getirmisti bir arkadasim. Onlarin suslu sepetleri icerisine naylon yerlestirmisler ve naylonu da toprakla doldurmuslar. Oyle genis bir saksisi falan yoktu yani. Yaninda kirmizi benekli yapraklari olan bir baska bitki vardi. O oldu, Ataturk cicegi yasadi. Elimle topragini kontrol ediyordum, cok kurumadan hafif nemli iken suluyordum. Cam kenarinda idi ama Ingiltere'nin puslu gunesini goruyordu. Dogrudan gunes gormuyordu. Dolayli yoldan bol isik alan bir yerde idi. Ilk evimizde salonda(ama camlarda condensation sorunu vardi,cift cam olmamasi sebebi ile icerideki sicak havada cikan su buhari, disarinin sogugu ile camda yogunlasiyordu. Ikinci evde mutfak camindaydi(mutfak buharinin faydasi oluyordu belki diye yaziyorum bunlari) Bizim cicek de bu ortamlari sevdi herhalde, agac haline donusmustu :) Bilmem sizin ciceklere bu anlattiklarimin faydasi olur mu?

x