Tuesday, 11 January 2011

Untitled from annevebebisi on Vimeo.



Umarim kendi cocugu olana kadar bebek soyup giydirmeyi ogrenir :) Yoksa gitti bebenin kolu-bacagi :)

Bu bebegi MK dukkanda gorup istemisti, ben de hediye olarak almistim. Aslinda bebek arabasiyla birlikte istemisti de, bebek arabasi evde fazlalik olacak diye almamistim :))

Bebeginin adini Lara koydu :) Arkadasi Lara ile bi alakasi var sanirim :P

Gunu gecmis ve yeter artik, dogurmak istiyorum diyen hamilelere, bugun ogrendigim bir yontemi tavsiye edeyim. Bir miktar sutu tencereye koyup kaynatiyorsunuz, kaymak tutunca kaymagini aliyor, bir kez daha kaynatiyorsunuz ve iciyorsunuz. Ayni gun dogurtuyormus :) Komsuma Hintli bir ebe tavsiye etmis. Bunu uygulayan komsum da ayni aksam, kapinin onune gelen ambulansa bindigi gibi dogurmus :)) Az daha merdivenlerde doguracaktim da, iki sanci arasinda paldir kuldur ambulansa binmeyi basardim ve orda dogurdum dedi :))

31 comments:

Taze Anne said...

MK cok seker. Konusmasi cok duzgun, burada onun yasindakiler aksanli konusuyorlar.
Daha kolay bi yontem soyleyim ;) Gunu gecenler direk iliskiye girsinler. Ayni gun gelmesse gelin bana kizin :)) Hatta 10 gun oncesindne bile ise yariyor:)))

Anne ve Bebisi said...

Duydunuz anneler tavsiyeyi ;)

Taze Anne said...

Hehee :)) Ay kadinda ( bende ) utanma arlanma kalmamis. Valla denenmis ve onaylanmis. Tam 14 gun erken geldi.

Anne ve Bebisi said...

Taze Anne, dil konusuna gelince; biz sadece ve sadece Turkce konustuk/konusuyoruz MK ile. Bakicisi da Istanbul Turkcesi ile konusuyor. Sanirim bunlarin cok yardimi oldu.

Taze Anne said...

Cok iyi yapmissiniz. Ben sanmiyorum Cihan'inki o kadar guzel olacak. Eylul'de krese basladiginda 1 yasinda olacak. Gunun buyuk bir bolumunu orada gecirecek. Ama evde kesinlikle ing. konusmayacagim.

Anne ve Bebisi said...

Krese erken baslamanin, evde ingilizce konusmayi tercih etme gibi bir sonucu oluyor sanirim. Portekizli komsum da bugun ayni seyden dert yaniyordu; kari koca evde portekizce konusuyorlar ancak cocuk kreste erken yasta ingilizceyi ogrendigi icin kendisini daha rahat ifade ediyor, evde de ingilizceyi tercih ediyor.

Ama ben bu konuda hep ayni ornegi veriyorum; bir arkadasim, su gibi, Istanbul turkcesi konusan genc bir adamla tanisiyor burda. Dogma buyumeli burali ve babasi da Ingiliz adamin. Guzel turkcesi ise Turk annesinin cabalari sayesinde :) Yani isteyince oluyormus dedim ve bu ornekten baskasina da kulaklarimi tikadim :) Hepimize iyi sanslar&basarilar :P

Taze Anne said...

Umarim bizimde oyle bir ornegimiz olur. Iyi aksamlar size

Anonymous said...

ben o yontemi denedim bende hic bir ise yaramadi taze anne bence senin gunun gelmish:)))

meral

Kiraz Çekirdeği said...

Hiç duymamıştım bu yöntemi...

Red Riding Hood said...

Hahay taktiklere bak yahu .Neye inanırsan o mu oluyor acaba dersiniz? Neyse aklımda bulunsun benimde :) Yakında doğuracak arkadaşlara rastlarsam bi ileteyim bakalım.Belki ilerde benimde işime yarar :D

Benden Bizden said...

oyle deme annesi MK cok cabaliyor bebek icin! Lara ismi de cok yaratici olmus :P opuyorum ikinizi de!

evren said...

Ooo, pratige bu kadar erken basladiysa ögrenir o zamana kadar annesi.
Biz de evde hep Türkce konusuyoruz. Türkce'nin sevdigi baska insanlarla iletisim kurabilmesi icin bir arac oldugunu vurgulamak önemli diye okumustum ben de bir yerde. Özellikle Türkiye'de yasayan büyükanneler, büyükbabalar, teyzeler, amcalar,... "aaa, ne sirin konusuyor" deyip onu anlamaya calismayacak yabanci dili konustugunda, bol Türkiye ziyareti yapilacak, vb. :)

Anonymous said...

mk çok sabırlı , azimle çıkardı bebeğin üstünü, benim aynı yaştaki kızım sinirlenip çoktan fırlatmıştı bir kenara
züleyha

Ozgur said...

bunu zamanında bileydim:) doğum başlatıcı tüm kusurlu hareketleri yapmış bir anneyim. gerçi sancı da başlamıştı ama kısmet olmadı:)

Ayşe said...

aha da shaken baby syndrome oldu bebek.

derbay said...

Haha yeni fanteziniz bebek demek :))) Çok tatlı.

Yalnız dikkat ettim, yaşlarına göre hep aynı eğilimlere giriyor bu minnaklar. Kepçe, kamyon, çöp arabasından sonra bebek... Mercüde o arabaları bırakıp peluş kaplanının altını bağlamaya başladı :)))) Bi 'babaçlık' süreci galiba, umarım bunu da 'çocuğa kız oyunları oynatıyolar' şeklinde didilemez birileri...

sümeyye said...

ben evde ızlerım ancak :) ama esra şu ebeden daha fazla öneriler öğren ve yayınla :) duacın oluruz.
yani mesela kolay çarçabuk yap gibi doğum için tavsiyeler :D
sağlıcakla kalın

Anne ve Bebisi said...

Taze Anne, Kanada ornegi de siz olursunuz belki ;)

Meral, bosuna yormayin kendinizi diyorsun yani diger anne adaylarina :P

Kiraz Cekirdegi, ben de hic duymamistim bunu; kel alaka dedirtiyor insana :P Bi de ritueli var, kaymagini al, bi daha kaynat falan ;) Ama Asyalilara cok guveniyorum boyle konularda, diyorlarsa vardir bi bildikleri :P

RRH, ne zaman, kimin isine yarayacagi belli olmaz di mi? ;)

Canimcim BBcim :)) Lara olur da Duru olmazsa, olmaz diye dusunuyorum :P Haksizlik olmasin, bi tane daha alayim onun adini da Duru koysun ;)

Evrencim, bol Turkiye ziyareti de cok gelistirecektir cocuklarin dillerini. Kibrisli bir ablam var burda, kizi dogma buyume burali olmasina ragmen (kendi aksanlari ile tabi) cok guzel Turkce konusuyor. Yani ozellikle diger Kibrisli genclerle karsilastirinca :) Abla, her yaz tatilinde 6 haftayi Kibris'ta gecirdim cocuklugunda, onun cok etkisi oldu demisti..

Zuleyha, bazen boyle sabirli, havasindaysa ama bazen ciyak ciyak bagiriyor; hirrliyor resmen, olmuyor diye :))

Ozgurannem, Ela inatciymis arkadasim, yontem montem sokmemis ;)

Ayse :))))))))))))

derbay; cidden "babaclik" sureci galiba :))) Ben once kendim icin yetistiriyorum MK'yi, kardesi olunca yardim edecegini soyledi, lafta kalmasin dedim :P

sumeyyecim, ben bildiklerimi sana aktaracagim, hic merak etme ;) 35. haftadan itibaren rasberry leaf tea icmeye baslayacaksin mesela ;)

Anonymous said...

bilemiyorum belkide gercekten neye inaniyorsan o tutuyordur:))) keyfinize bakin bence:P
tum hamislere kolay dogumlar diliyorum. allah bir avazda kurtarsin :)

meral

Kremali'nin annesi said...

Bu son post, zaten var olan suphelerimi daha da pekistirdi arkadaslar. Vaktinde dogurma tatikleri, bebek bakimina alistirilan MK, ve tabii Esra'nin Derbay'in yorumuna verdigi cevap! Cok pis suphelendim cok :P Seni ketum seni diye hazirladim cumleleri beklemedeyim :))

arzu said...

Taze anneyeee coook guldum,sen cok yasa emi:))ama ben soyledigin yontemi hamileyken okumustum bir yerlerde hatta hatta Friends dizisinde Rachel'la Ross'un boyle bir diyaalogunu hatirliyorum:)))

İkiz Annesi said...

Mk ya maşallah şimdiden başladığına göre o zamana kesin öğrenir annesi:)Bebeğin ismine de bayıldım yalnız dediğin gibi bir gelin adayı durumu olabilir mi acaba diye benimde içimden geçti:)Hemen doğum konusuna gelince senin söylediğini bilmiyorum ama komşumuz perde asmış ertesi güne doğum yaptı perdeyi uzanarak astığımız için bebek aşağıya doğru kayıyormuş.Denemedim ama öyle diyorlar.Tüm hamişlere hayırlı doğumlar.

Anonymous said...

Bana 32.haftada başlattı doktorum o çayı içirmeye günde 2 fincan, 36'dan sonra artırdı ve magnezyumu bıraktırdı. Cinsel ilişkiyi de söyledi her seferinde, oğlum 40.haftası dolmadan gelmedi yine de:)

Perihan

Nihan SARI said...

Canım benim,ne tatlı. benim kuzum da seni çok seviyorum anne,diyor günde 30 kere falan :))bu yaşlarda eğilimleri,ilgileri nasıl da yakın oluyor.

Yazmak iyidir... said...

Hakkaten tatlım ya, bizi bişeylere mi hazırlamaya çalışıyorsun?

Anne ve Bebisi said...

Yahu yahu kizlar :) Ben oyle ketum bir insan degilim, bebek gelecek dee.. ben de sizden saklayacagim :P Nerde bende o sabir :P

dilek said...

ha ha...bebeğin bacağı çıkmayınca baş aşağı sallaması süper:)aynı yaşlardaki oğlumunda kamyon/tren/araba'dan sonra yeni eğilimi yemek yapmak/yapmaya yardım etmek...sıkıldılar sanırım hep aynı tür oyuncaklardan/oyunlardan....
Ps:doğumu başlatma yöntemleri ise gerçekten farklı...durumumda yapmamak gerekenler listesine eklendi:)

Kremali'nin annesi said...

Ah Esracim, hep O Kanada'dan yazan fesat yorumcu yuzunden bunlar. Yok, onca isinin gucunun arasinda nasil da zaman buluyor boyle provokatif eylemlere bir anlasam :P

Saka bir yana Esracim, hazir serde genclik evde de boyle uyumlu bir agabey adayi varken genisletin aileyi genisletebildiginiz kadar. Bak biz yasliliktan bir cocukla basedemiyoruz inan :(

sirâr said...

Esra kariyer hedefinden ötürü seni tebrik ederim ama akıntıya karşı kürek çekmek cidddennn zor. Sistem değişsin evet, sorun bu zaten, El-Empleo diye bi kısa film var, belki izlemişsindir, muhteşem bir sistem eleştirisi. Gel gör ki sistemin dışında olmak beraberinde yalnızlaşmayı da getiriyor. Tecrübeyle sabit. Sevgiler...

Deli Anne said...

Selim bebek istiyordu bir ara, ben de aldım bir gün.. o gün işte MK örneğindeki gibi giysilerini çıkarttı br iki evirdi çevirdi ve bir kenara fırlattı.. ondan sonra ilişiği kalmadı bebekle..

taktiklere de bittim ayrıca ahha

selin said...

çok tatlı maşallah allah nazarlardan korusun

x