Friday, 28 January 2011

Mandalin Ucundaki Ozgurluk :)


Haftalardir bu filmi bekliyordum.

Niyetim, en azindan bir kiz arkadasimi koluma takip gitmekti ama 2 haftadir denk gelmedi bir turlu.

Dun aksam, baba ve ogul gelmeden tuydum evden :P

Once filme bilet aldim.

Sonra karnimi doyurdum.

Tepsimi alip, "oh, masaya oturmak zorunda degilim, looser'lara layik gorulen su tek kisilik bar sandalyelerine tuneyeyim mis gibi" dedim :)) Arada gidiyorum sinemaya ama en son ne zaman tek basima gitmistim hic hatirlamiyorum. Sanirim soyle boyle bi 9 sene once Turkiye'deyken! Vay anam vay.. Hatta filmi de hatirladim simdi; The Hole! 2002 bahari..

Neyse, filmi izledim. Bi daha olsa, bi daha izlerim, sahaneydi.

Ciktim supermarkete ugradim. Gozumun onunde olmasa da kasanin yaninda bir yerlerde, "off bitse de gitsek!" tadinda bekleyen kocanin uzerimde psikolojik baskisi olmadan, alacagim, almayacagim her seye tek tek baktim :) Gidip mandallara baktim mesela! Ne isim var mandalla ama bir paket tahta mandala hayran hayran, acele etmeden, sakin sakin baktim.. Oh be dedim, ne guzelmis mandallari ozgurce seyredebilmek :)))

Elime aldigimi evirdim, cevirdim.. Uzerinde dusundum.. Kararsiz kaldim, hic acele etmedim.. Vazgectim geri koydum.. Alacagim bir sey icin arkadasimi aradim, fikir sordum. Konu konuyu acti 10 dakika konustuk, rahaat rahaat :))

Arada tabi kocanin da gonlunu almak lazim :P Arayip sordum, bir sey ister misin diye, meyve suyu ve cerez istiyormus, hay hay pasam dedim :P

Eve dondum, oglan uyumus. "Agladi sen tek basina sinemaya gittin diye, annem beni hic goturmuyor dedi" diye bilgi gecti kocam. Vicdan azabi uyandirir miyim acaba? ayagina :P

"Bi sey olmaz, bi sey olmaz, dun de; ben cok uzgunum anne, babam beni hic gezmeye goturmuyor" dedi oglan diye karsi atakta bulundum:P Isi gucu duygu somurusu bu cocuk milletinin, yemeezleer! (nayir nayir, mandallari tek basima seyretme ozgurlugumu kaptirmam kimseye:)))

Gece uyandi oglan, anneeaaa! sen beni hic sinemaya goturmuyorssuunn! diye agladi. (Yuh! Bu kadarina da kiskanclik derler artik :P Elini veren kolunu kaptirir be bu cocuk milletine!)

Tamam cocuum seni de gotururum ama benim gittigim buyuk filmiydi, cocuklara gore degildi, o yuzden goturmedim diye geri uyuttum..

Bundan sonra her persembe once film, sonra mandal seyretmeyen ne olsun :P

32 comments:

ruhdagı said...

Çok iyi yapmışsın. Mandalları seyretmek güzelmiş. Bende evden dışarı çıkamıyorum diye sanal market reyonlarını geziyorum deli gibi sepete doldurup doldurup sonra iptal ediyorum :P

Son gittiğim film doğumdan bir gün önceydi. Tam 6 ay olmuş. Lakin şimdilik evdeki filmi egale edebilecek bir film vizyona girmedi.
Sevgiler.

oblomov said...

bayılıyorum senin anneliğine... kendine zaman ayırıp da vicdan yapıp bi de üstüne kendini üzmemene... bayılıyorum :-)

azna said...

Ben de hayranım vallahi :)

Anne ve Bebisi said...

oblomov :))) Annem vicani redciydi, ben ondan boyleyim :P

Vicdan azabinin cok ciddi seylere ozel oldugunu dusunuyorum. Allah kimseye gostermesin, yasatmasin ama cocuklarimizin ya da cevremizdekilerin hayatlari soz konusu olmadikca, vicdan azabi cekilecek bir sey gormuyorum ben.

Annem cok mantikli, ayaklari yere cok saglam basan bir kadindir. Hatta o kadar saglam basar ki, sanirsin ki beton dokmusler :) Bana hayatta her zaman, mantikli ve gercekci olmami ogutler. Duygularimla degil mantigimla hareket ediyorum; isin sirri burda galiba..

Bir de vicdan azabi hic bir sorunu cozmuyor, derdimize derman olmuyor. Oturup dertlenmek yerine bir seyler yapmak ne guzeli. Hareket=Bereket diye bosuna dememisler :P

Anne ve Bebisi said...

azna, biz anneme duygu somurusu yapamazdik :)) annem yemezdi :P ben de yemiyorum :P

huysuz said...

film nasıl ama? ben illegal yoldan seyrettim (çok ayıp) ve 2 gün etkisinden kurtulamadım, çok güzeldi.

çocuk milletine elini veren kolunu kaptırır demişsin ya, pek haklısın. öyle duygu sömürüsüne, şımarıklığa falan hiç gelemiyorum çocuk kısmısında. ama oldukça da yumuşak bir anneyim aslında, bilemiyorum.

ha bir de senin mandal seyretme olayı, bende de tek başıma ikea'ya gidince oluyor, özellikle mutfak ve tekstil bölümünde :)

DilekAgaci said...

Cok iyi yapmissin.Belkide keyiflerin en güzelini yasamissin.Ben de de hep bir vicdan azabi olur, yanliz bir yere gidersem.Onun icin önce cocuklari sevdikleri bir yere götürürüm (simdi artik bazen kendileri gidiyorlar)Sonra icim rahat rahat gidecegim yere giderim.

Anne ve Bebisi said...

ruhdagi, sizin film pek keyifli caanimm :))

huysuzcum, film harika :)) Bir kez daha izlemek istiyorum :) Keske sinemada gorebilseydin, havasi cok farkli olurdu kesin :)) ikea'nin mutfak bolumunde hepsini elime alip oksamak istiyorum bazen :P Aslinda uzun zamandir oraya da gitmedim, bilerek de gitmiyorum, kendimi tutamam diye :))

DilekAgaci, sen cocuklari buyutmussun sanirim, masallah :)) Yakinda onlar seni gezdirir :))

evren said...

Sincabin anaokulunda kalis süresi uzadigindan beri ben de uzun uzun mandallari seyretmeye basladim. Sabahlari anaokuluna birakirken "sen hic uzaklara gitmiyceksin, di mi anne?" diyor. "Evet, cocugum ben suracikta 8 saat boyunca seni bekleyecegim" diyorum. Sonra ama, mandallari seyretmeye gidiyorum :)

Tekir said...

ben de bayıldım filme, çok iyiydi çok...

dün de ben okuldan erken çıkıp haftasonunda gittiğimiz ve acele ile bir iki şey alıp çıktığımız mağazaya gittim. her bir parçaya baktım, yetmedi bir daha baktım. ben de uzun uzun düşündüm alsam mı diye. sonuç: hiç bir şey almadım ve geçen haftasonu acele ile aldığım şeylerin mağazadaki en güzel şeyler olduğuna karar verdim :)

Anne ve Bebisi said...

evren :))) Halbuki onlar okuldayken neler yaptigimizi bilseler :P

Tekir; dar vakitte iyi is cikarmissiniz o zaman :)) Boyle iyi filmler izleyince, sonra izledikerim hayalkirikligi yapiyor, sinir oluyorum :P Inception'i gorememistim, haftada 1 gun, tek sefer bir yerde oynuyor. Bi de ona gideyim diyorum :)

ÇokBilmiş said...

Ben de filmi evde seyredenlerdenim. Çok gerildim izlerken, bazı bölümlerine bakamadım :) İyi ki sinemada izlemeye kalkmamışım...
Demek ki bu yüzden ilk çocuk büyüdükçe anne, ikinci çocuk yapma fikrinden vazgeçiyor yavaş yavaş. Hazır mandallara bakma özgürlüğünü yeni yakalamışken, kim ev esaretini tekrar kabul eder? :) Hemen bir tane daha doğurmam lazım benim :)

yeliz said...

HARİKASIN!!! valla ya mıçarım vicdanına diyesim geliyor bazen:)) dur benim biraz daha ekmek yemem lazım, olacak olacak senin kıvama geleceğim illa ki.

Taze Anne said...

Sinema bizim neyimize, en son 8 aylikken gitmisdik. Simdi bile aklima gelince sinir olurum. Belki cocuk sesden etkilenirde erken gelir dusuncesi sarmisdi beni, vahapin gozu ise surekli karnimda her tekmede cocuk rahatsiz oluyor hadi cikalim. cOCUGUMUN KULAK zarina zarar veriyoruz. Simdiden siddete yonlendiriyoruz. Ufff ne gicikdi yaa. Dedigin filmi merak ettim belki yakinda video on demand'a duser. Bende sinemayi cok ozledim de kime birakacaz Cihan'i.

Ay birde ben senin mandali mandalina diye okudum :)) Sanirim butun kocalar ayni model.Bizimkide surekli esniyor.

ay-ser said...

Sefanız olsun. Ne gördünüz o mandallarda bilmiyorum ama sizi mutlu etmiş olması önemli olan:)
Karar verdim, Kreş ve okul yakınlarına seyirlik mandal dükkanları açıcam:))

Deli Anne said...

Ohhh yarasın! o filmi ben de çok istiyorum, severim zten bu tarz filmleri.. lakin bize henüz gelmedi.. yarın kuşlar gibi szülerek sabahtan evden çıkma planlarım var.. lakin fazla büyütmüyorum sukut-u hayal olmasın diye..

elif ada said...

Kendim gitmiş gibi sevindim şahsen. İnsanın ihtiyacı var canım biraz da yalnız kalmaya. Mandal bakmak bile bir ihtiyaç oluyor bir süre sonra... Bir daha ki sefere benim için de bak

dilek said...

Bende izledim. Karanlık filmlerden hoşlanmıyorum sanırım. Ama sürükleyiciydi.:) bu arada hiiiiç vicdan yapmaya gerek yok bencede. Onlarda biraz daha büyüyünce bizimlemi gidecekler sanki sinemaya gezmeye. Arkadaşlarına değişecekler bizi:) Arada insanın tek başına kalmaya da ihtiyacı var. Akıl sağlığı için:)

Berceste said...

Mandal deyip gecmeyin ama he! Ingiliz mandallari bile baska bizimkilerden. O eski usul Victorian mandallari kullaniyorlar ya, ben hayranim :)

Bizim eve de birakmis bizden once birileri. Bu ne ola ki diye uzun uzun baktikti. Ben bunlardan bebek yaparim yahu diye yaratici ruhum canlanmisti hatta. Cika cika mandal ciktilar :)

Hey Ozgurluk :) Yasasin ozgurluk Esraaaa!

Asortik Krep said...

İyi yapmışsın bence de.. :)

Benden Bizden said...

Supersin esracim ne iyi etmissin, her persembe sana tam destek hep destek veriyorum :)) benim yerime de gez dolas, ben ancak kafamdan geziyorum :)) mk nin uyanmasina da sasirmadim, hassas cocuk vesselam:) ama sanki baba biraz doldurmus cocugu, oyle geldi bana :))

Zeynep Özmen Ünlü said...

Allahım bana da bir gun boyle.

sirâr said...

ben de dün, kocama insan hakları evrensel beyannamesi ayarında bir mail yazdım. sonra tribal bir enfeksiyon geçirdi ama olsun! oğlum da dayısıyla beraber. ha bire vicdan yapıyorum kendime, çok değiştin, ne kadar bencilleştin sen diye. ama yok, hepimizin mandalları, mandalinaları uzun uzun incelemeye hakkı var! bir de tek başıma yemek yemeye çekinmesem süper olacak. Öptüm seni, perşembeye sevgim iki kat arttı :))

OiP said...

ben de seyahatlere gittiğimde vicdan azabı duymuyorum hiç:)) aksine ohh diyorum, kendimle kalmanın, kendimle özlem gidermenin tadını çıkarıyorum. "gel oğlum, dur yavrum, ha canım" demeden:))

yaseminnn said...

Süpersiniz...Hakkaten her alışverişte aynı hislerdeyim arada yapmak lazım siz gibi. :)))
seviyorum sizi biraz rahat olmam gerektiğini hatırlıyorum her sizi okuyuşumda:))
ve uyguluyorum da...
ancak bazen çocoğum yemeğini yemeyince evdeki tek yemek bu istediğin zaman ye kısmında zorlanıyorum.ama onuda başaracağım:)
sevgiler.mutlu günler...

Kremali'nin annesi said...

Kuzularin sessizliginin afisi bile bu kadar korkunc degildi be yav! Fragmanini da izledim ve artik eminim; bu tur filmler bana gore degil dunya ahiret bacim ;)

Ha bir de, o gun seyrettigin film Rabbit Hole olsaydi mesela, yine boyle bir post yazar miydin? Benim vicdan durumlari biraz da boyle uyaranlara gore dalgalaniyor da o yuzden sorduydum.

Anne İş'te said...

hahhh hah:))) bu gece bizim bey'in gecesiydi-benim hiç gecem yok bu arada-ezel hn.ilk golü yemek sofrasında arkadaşlarıyla olan babasına servis açarak attı:)))olsunmuş,gelince yermiş..yani sitem babaya değil olmayan babaya servis açmayan anneye???sonrada ben çot üzgünüm beni kucağında uyut dedi öyle de oldu ama senden aldığım gazla derhal tek/çift farketmez seyredecek mandal bulacağım:)

Evren said...

cot tatli :))))))))

Tekir said...

ınception'ı karı koca bir kaçamak yapıp izlemiştik evlilik yıldönümümüzde, ben onu da çok beğenmiştimmm :)

Aklımdakiler... said...

Yaşasın özgür mandal seyretme günleri... Oh be sanki ben yaptım o keyifi öyle bir anlatmışsınki, valla içimin yağları eridi..

Ve fekat ben iki çocuklu olup, o dediğin mandallara henüz uzaktan bile bakamamaktayım malesef...

Berceste said...

Bak bahsettigim beni hayrete dusuren mandallar :)
http://artfulparent.typepad.com/.a/6a00e55246b63f88340147e22c498a970b-pi

Bunun gibi de mandaldan askerler yapilabilir :)
http://mermaidscreations.files.wordpress.com/2010/12/kingitused-c3b5petajatele-228v.jpg

Mandal deyip gecmemek lazim yani!

Alyamaya'nın Esra'sı said...

market gezisine bayıldım, stresaltında alışveriş yapmak kadar kötü ne olabilir..elimde liste varken bile birşeyler mutlaka unuturum, iki ayağım bir pabuça girer. bende istiyorum tek başıma markete gitmeye.

x