Sunday, 23 January 2011

Box Hill

Oglanlar ikiz galiba, sirtta da bir bebek var :) Fotograftaki baba. Anneyi goremedim ama etrafta bir yerlerdedir muhtemelen..

2 cocuk+1 kopek :)

Nurturia'da konusu gecince aklima gelmisti, oraya yazdim; buraya da gecireyim dedim. Bu Evropalilar nasil oluyor da bu kadar cok, hem de pespese cocuk yapiyorlar...

...Ama sadece maddi kolayliklar degil bence insanlarin cesaretini arttiran; cocuktan sonra yasamdan kopmuyorlar bizimkiler gibi. Esimin kuzeninin karisi Ingiliz, ilk cocugu 2.5 yasindayken falan ikinciyi dogurdu. Persembe aksami dogum yapti, pazar aksami dugune katildi bebekle :) Bebek, araba koltugunda, yerde uyudu, annesi yemegini yedi, oturdu keyfine bakti. Ilk cocuk da babasinin yaninda takildi.. Bizim anneler evde bile cocuklarini, ana kucagi-araba koltugu ile yere koymuyorlar, masa ustune, koltuk ustune koyuyorlar aman yel kapmasin diye; nerde dogurdugunun 3. gunu nazlanmadan dugune gidecek de, bebegi de yerde birakacak uyusun diye :)))


Amaaa.. Cin isi, Japon isi.. Bunu yapan iki kisi.. :))

Bu is ayni zamanda takim isi. Bizim ulkede takim oyuncunuzun sizi mac baslar baslamaz yari yolda birakma ihtimali maalesef cok yuksek.. Oysa diger takimlarda durumlar farkli.. Fotograflarda gorulebilecegi uzere.. (bknz: Baba Faktoru)

Butun elemanlar full performans calisiyor, yuku paylasiyorlar..

Gelelim Box Hill'e..






Agaclarin koklerini hic boyle gormemistim..




Aslen Fransiz olan ancak tepenin eteklerindeki Dorking kasabasinin belediye baskanligini yapmis olan, egzantrik bir kisiligi olan Peter Labelliere'in basasagi duran mezari..


1800'lu yillarda barutun saklandigi siginak..




Dorking'in simgesi olan Horoz :))

30 comments:

cenebaz said...

İngiltere'nin Denizlisine gitmişsiniz:))

yaruze... said...

Problemli bir milletiz biz.Her konuda olduğu gibi çocuk konusunda da yığınla takıntıya sahip olduğumuzdan hiçbirşeyin tadınıda çıkartamıyoruz maalesef.Ben ilk oğlum 21 aylıkken beklemediğim şekilde ikizlere hamile kaldığımı öğrenince kabusların en büyüğünü yaşadım ve bu 9 ay böyle devam etti.Doğduktan sonra da çoğu kez bu stresle başa çıkamamaktan dibe vurma noktasına geldik eşim ve ben.Rahat olamıyoruz ne yazıkki.Bende gıpta ve hayretler içerisinde gözlemliyorum bu ecnebi milletini:)
Sevgiler.

Anne ve Bebisi said...

cenebaz, iki sehirin ismi de D ile basliyor hem de :))

yaruze; rahatlik+yardim bu isin sirri bence.

İkiz Annesi said...

Onlar bizden daha sakin bu konularda ve yardım aslında sihirli kelime bu:)
Fotoğraflar harika kısa bir gezinti yapmış oldum sayende içim açıldı teşekkürler:)

Deli Anne said...

Bim pimpirikliyiz belki de hassasiyet ve dediğin gibi takım arkadaşı sadık değil bu yolda sabit de değil.. an geliyor el atıyor an geliyor yan gelşp yatıyor.. halbuki modern zamanlarda kalabalık kalmadı, yalnız aileler, yardım şart

Anonymous said...

bende malesef kendini yipratan , rahat olamayan annelerden biriyim ama "bunu yapan ikinci kisi" destek olsa eminim hersey daha kolay olacak;)

Meral

dilek said...

Biz karı koca problemliyiz sanırım.Değil çocuğu doğar doğmaz düğüne götürmek, bide yere koymak sanırım ilk bir ay sadece doktora gitmek için evden çıkmıştık.Hemde temmuzda:)Kaan'ı yıkarken başına su döktüğümüzde dilini dışarı çıkarıyodu, mikrop kapar korkusuyla damacana suyla yıkamak yetmiyomuş gibi bide damacana suyu kaynatıp ılıtıp "hergün" çocuğu o suyla yıkıyoduk.."hergün" ve bu 7 ay böyle sürdü:)) Laf arasında dr'a söylediğimizde adam bize uzaylıymışız gibi baktı...Velhasılıkelam!! bence bir türkler çıldırmış olmalıyız:)))))
Ps: bu arada Box Hill'e bayıldım. Doğa aşığı ben için cennet gibi ..Yemyeşil...Şanslısınız:)

Kiraz Çekirdeği said...

Bence de ısın sırrı bıraz genıs olmakta. Ama yok ıste genlerımızden mı nedır? Tatıllerde bu durum cok daha net ortaya cıkıyor. Karsı masadakı bır yasındakı bebegın agzını bır turlu tutturamayıp o catalı tutusuna dayanamayıp yedıresım gelırdı bır cırpıda, ıste bu yuzden bıze zul gelıyor cocuk buyutmek ya da atabılır mıyız havuza ıkı yas bebegı onlar gıbı, yok yok bız bu kafayla ( ben) en azından bır cocugu anca buyuturum...

ycurl said...

Katiliyorum gercekten yabanci anne-babalar daha rahatlar. Bugun gittigimiz parkta 3 cocuklu bir aile vardi. Anne ustelik hamile. Cocuklar cok guzel kendi kendilerine oynuyorlardi. Anne ile baba arkadaslariyla sohbet etti uzunca bir sure. Dedim biz olsak cocugun pesinden kosariz aman dusmesin aman su olmasin aman bu olmasin. Takim oyunu konusunda haklisin bu arada.

Taze Anne said...

Bende Fransizlarda cok degilde ama kanadalilarda asiri derecede rastaladim. Universite hocamin bile 3 kizi var, pes pese dogurmus. 2 yas var hepsinin arasinda. Ama o iste her birisinde 1 yil evde kalmis. Zaten 1 yil dogum izni hakkin var, sonra da cocuklar krese veriliyor.
Ben okula gitmesem aslinda bende pes pese yapmak istiyordum, dusunsene pes pese olsalar tamam belki 2 ,3 bilemedin 4 yil zorlanacan ama sonra tamam bitti diyebileceksin. Ve beraber buyuyecekler. Tamam kolayliklar var, cocuk parasidir, kres yardimidir. Bunun disinda onlarda es gercekten yardim esiyor. Bizde nerdeee. En ufak seyde Vahap Guuull bu ac. Cocukla 10 dk. yanliz kalamiyor. Rahatlik konusunda ben de cok rahatim. Dugune filan gittimde Vahap rahat degil. Beni sinir ediyor. Herseye karisiyor. Ama bende eskisi gibi degilim. Karistirtmiyorum.

Ufaklik super cikmis, atkisina bayildim :) Ona bir kardes gerek artik :))

fragola said...

Harika yerlermis, fotograflar super gorunuyor! Beni biraksalar bu ecnebilere benziycem de aile faktoru de var, kendi annem es tarafi falan surekli aman siki giydir usumesin aman soyle aman boyle... Su iki cocuk bi kopek olan aileye de bayildim, bize bi cocuk daha lazim simdi tabloyu tamamlamak icin, insallah o da olur :) Ama tabi takimin diger oyuncusunun gorev adami olmasi lazim, serbest takilinca insan hicbiseye cesaret edemiyor. Agac kokleri de cok ilgincmis, ufaklik ne guzel gezmis :) Sevgiler

yeliz said...

kesinlikle doğru tespit. hem mizaç olarak bu işe rahat ve sakin yaklaşıyorlar kendi hayatlarının içine dahil ediyorlar çocuğu hem de paylaşım önemli. baba eski hayatına devam eder de anneyi yalnız bırakırsa, anne bu yolda tek tabanca oluyor, tüm sorumluluk üzerindeyken de ikinci totosu yemiyor:)

Kon-Tiki (Ashley) said...

Anam Mk'nın atkıya bak :D Açılsa boyunun 2 katı ve Kadir İnanır gibi :D Bizim analar böyle işte sar sarmala :)
Ashley

Berceste said...

He he her koyun bir maskotu, amblemi var degil mi :D

Incuuuuk, soylemeyi unuttuklarin var Esracigim :) Bir kere Ingiltere'de bir insan omrunde kac defa dugune gider? Bizdeki gibi ozellikle yaz aylarinda bol bol olan dugunlerden/nikahlardan var midir orada? Biz evlendigimizde kac davetli geldi diye sordular, sayiyi soyledigimizde gozleri yo yo yapti onlarin :) Kendi dugunlerine gelenlerin sayisi 30'u gecmez zira. Yani dugun olsa bile, davet edilmek icin ya cok yakin akraba ya da cok yakin arkadas olmak gerekir oralarda. Dolayisi ile dugun cok onemli bir etkinlik!

Ikinci etmen, bizdeki anne, baba, akraba, komsu, arkadas cocuga bakacak da anne baba gezecek kavrami da yok orada. Etrafima bakiyorum, calisiyorum deyip annelerin cogu(yanlis anlasilmasin, cogu diyorum, sozum meclisten disari) kaciyor bazi seylerden ama hayatini yasamaktan vazgecmiyor. Oradaki insanlar da vazgecemediklerinin icine cocuklarini da katiyor, bundan dogal ne olabilir?

Giyinme, ortunme meselesi ise tam bir muamma :) Turkiye'de aile buyuklerini ikna etmek, deveye hendek atlatmaktan daha zor. 50 deve verin onume daha iyi :D Buyukleri bir sekilde atlattin diyelim, sokaktaki adama kadar herkes burnunu sokuyor, degil sadece buna herseye! Asilarini yaptirdiniz mi sorusundan, yemegini yiyor degil mi, emiyor degil mi sorusuna kadar! Sokaktaki amca, sana ne bundan diyemiyorsun, cok kotu kisi oluyorsun sonra! Uzun hikaye :P

Neysem... Sen su ciceklerin sirrini de bana hele...

Anonymous said...

kesinlikle haklisin Esra, ben de amerikad yasiyorum.Mesela burdad kurallar soyle isliyor eger erkek bir gece disari cikarsa(ne icin ciktigi onemli degil ders olur,mc olur icme olur)mutlaka am mutlaka annede o haft bir gece kendi basina bebegi babaya birakarak disari cikiyor.Bunu boyle belirlemisler bir gece anne kalkarsa cocuga ikinci gece babanin kalkmasi sart(yani cok yuksek beklenti).Temizlik ortak mesela erkekler kendi camsirlarini kendileri yikiyorlar.Ben turk kadininin cok ezildigini ve kendini cok yiprattigini dusunuyorum.Tabiki bu yeni nesille degisir gibi gorunuyor babalar cocuklariyl dah cok ilgilenmeye basladilar ama ben kendi ailem dahil hic bilmemki anne disari ciksin bebegi babaya biraksin :) Bride bizde 40 gun annede bebekde evden cikmaz. Annenin bunalima girmeyecegi varsada 40 gun evde o kalabalikla bunalima girer.

Sevgiler
Esra Aytul

Anonymous said...

Bak simdi bu yorumlari okuyunca anladim herkesde ayni dert. Birde gucume ne gidiyor biliyormusun bu yabancilarla evli turk erkekleri zinhar yapmayacklari isleri yapiyorlar. Mesela anne cocugu aliyor ctsi disari cikiyor baba evde temizlik yapiyor yemek yapiyor, aksam nne bebegi doyuruyor uyutuyor baba yemegi hazirliyor topluyor gibi.Ahh cok dertliyim ben galiba:)

Esra Aytul

Asortik Krep said...

O düğüne Türkiyede gitsen bebekle seni gören düğündeki davetli kitlesinin yarısından çoğu bu kadar küçük çocukla düğüne gelinir mi der ve sen de o gece söylenenleri bir daha duymamak adına gitmezsin.Sadece sana mı eşine de gidip laf dinletemedin galiba bu kadar çocukla dışarı çıkılır mı denir eşin önce seni kendi götürse bile düğün sonunda aman dinlemedi işte diye kendini savunmak zorunda kalırdı- örnekliyorum gerçekten sen değil-
bizdeki mahalle baskısıyla neler yapılır görüyorsundur oralardan zaten :)

Genç nesil babalar daha yardımcı demeyeceğim bence kadın erkek ayrımından değil içten gelen birşey annelik ve babalık.Kişiye özel,sınıflandırması yok.

Anne ve Bebisi said...

Esra Aytul, Bingo! :)

Turk/Turkiyeli erkeklerinin iki yuzlulugunden midem bulaniyor. Hatta sadece onlarin degil, ailelerinin iki yuzlulugunden.

Bir zamanlar Norvec'te yasayan Turkiyeli (Mardinli) bir arkadasla tanismistim. Abisinin karisi Norvecliydi. Demisti ki, yabanci gelinimiz kendi gelinlerimizden daha iyi, annemler hep onun evine misafirlige gidiyor, haftalarca kaliyorlar, bizimkiler olsa surat yapar vs vs. O zaman demistim ki; acaba o geline de Turk gelinlere davrandiklari gibi davransalar hala oyle mi yapar? Sikar biraz yabanci gelinlerin evine gidip de laf sokmak (kaldi ki ayni dili bile konusmuyorlar), her yaptigini elestirmek icin firsat kollamak; cocuk yetistirmesini begenmeyip burun kivirmak, uzerinde hakimiyet kurmaya calismak.. Ama tabi onlara gelince kuzu olurlar cunku karsidan gelebilecek tepkileri ne kadar cahil olurlarsa olsunlar az cok tahmin edebilirler; ama Turkiyeli kizlarin nelere katlanabileceklerini de cok iyi bilirler.

Bu konu Nurturia'da Alman Anne basligi altinda gecmisti;

http://www.nurturia.com.tr/questions/9c1d47ee-9167-47f4-b500-9e3f011101c3/10/alman-anne

Turk erkekleri yabanci eslerini el ustunde tutuyorlar cunku biliyorlar ki o kadinlar hic acimaz, aman cocugum, kocam, huzurum, elalem demek; kapinin onune koyuverir adami.. Oysa Turk kadini.. ceker cileyi..

Anne ve Bebisi said...

Asortik Krep, mahalle baskisi konusunda haklisin :) Ama su da var; burda mahalle baskisindan uzak Turkler/Turkiyeliler ayni evhamla devam ediyorlar hayatlarina :) Genlere islemis durumda sanirim :P

Anne ve Bebisi said...

Berceste; cocuklari mecbur hayata katma konusunda cok haklisin. Haftasonu bir yere gitmek istedigimizde MK bazen; "ben gelmek istemiyorum, gitmek istemiyoruuum" diye simariyor. Ay diyorum, merakli degilim zaten seni goturmeye; birakacak yerim olsa hemen birakacagim ama yok iste yook :P Mecbur canta gibi yanimda tasiyacagim :P Cocuk istemiyor diye de eve kapanacak halimiz yok tabi :P Fazla benciliz galiba :P

Anne ve Bebisi said...

Kon-Tiki, bizdeki anac ben degilim, esim :P Kendi atkisini sardi oglana :P

Anne ve Bebisi said...

Yanlis linki vermisim Esra :)

http://www.nurturia.com.tr/questions/37061086-5087-432e-a8bd-9e2000e39654/10/cocuk-oldu-is-de-artti-esimin-kaprisleri-de!-care-nedir

Yazmak iyidir... said...

Esraaaa, bizim yurttayken yazdığımız blog gibi olan .doc'un adı neydi yaa,hatırlayamadım deli oldumm???

Anonymous said...

bu yaz yasadigim bir olayi anlatayim iki cocuklu bir aile kadin amerikali adam ise turk. Her nasilsa turk kayinvalide de amerikada o donemde. o siralarda tuvalet egitimini almis evin 3-4 yaslarindaki oglu kendi basina tuvalete gitmis ve herseyi banyo dahil batirmis. Anne bunu farkettigi anda babyi cagirdi ve bizim yanimiza geldi. Baba once cocugu temizledi, giydirdi. Sonra banyoyu temizledi kirlileri makineye atti yanimiza geldi. Bu durumda kayinvalida devamli vizildiyor ama kime bize geline yuzundeki gulumseme devam. Ahh cocugum vah cocugum ama kime bize. soylesene gelinine madem; ki burda bir parantez acarak soyluyorum adamin yaptiklari kesinlikle ve kesinlike takdire deger yani kayinvalide hem haksiz hemde iki yuzlu. Ah canim gelinim vah canim gelinim arkasindan bize. Bence bize bu yuk dogustan yukleniyor kiz cocuguysan yardim edersin erkek cocugu bir seye elini surmez. Halbuki erkekde yardim etmeli. Elinden gelmiyor diye bir sey yok, ogretmeli. Ki karsisindaki kadina kole gibi davranmaktan vazgecsin. Ama simdi boyle dusunen kadinlar kendi ogullari oldumu onlarda aman ogullari hzimet gorsun aman sakin elini birseye surmesin istiyor. Bence burda olay oglan annelerinde bitiyor :)

Esra Aytul

Taze Anne said...

Biz bunu Vahapla konusmusduk. Hatta o demisdi. Buradaki turk adamlar eslerinin irkina gore durum degerlendirmesi yapiyor diyince ben anlamamistim. Sonra vahapta, esler yabanciysa el ustunde tutuluyor niye cunku islerine gelmeyen bir durumda cekip giderler kadinlar yol yordamin kralini biliyorlar. Ama esler turk olunca hizmetci niyetine kullaniyorlar. Tabi istisnalar hep var. Vahap boyleleriyle konusmaz bile, yabanci bir kadin icin esini birakanlar var. Cok sinir erkekler.

Esin said...

Bende eşime güvendiğim için,en az benim kadar ilgilenir çocuklarıyla,2. doğurdum.
İşin sırrı dediğin gibi yardımlaşma...
2. çocukta kırıyorsun o aşırı evhamı,gereken şeyleri ciddiye alıyorsun.Murata bu yüzden daha kolay bakıyoruz...

Taze Anne said...

Eklemem lazim, birde diyorduki Turk erkeklerinde yabancilara karsi asagilik kompleksi var, ama turk kadinlarina karsi kendilerini ustun goruyorlar.

sirinanne said...

Benim eşim çok yardım edenlerden.

Evhamlı da değiliz.

Oğlumuzun ilk hftsı mecburiyetten alış veriş merkezine gitmiştik.

Amaaaa

Gene de 2. ve 3. ye cesaret edemiyorum.

Derya Ünal said...

Çocuk-aile konusundaki Fikirlerinize sonuna kadar katılıyorum, ayrıca üstteki sinem + market valla süper fikir!! :)

Anonymous said...

daha yeni okudum verdigin nurturia linkini :) biraz arkadan takip ediyorum galiba. Bu aksam elime bir brosur gecti icindede yeni moda bebek mama aleti var hani bu haslayip ayni zamanda robotu olurp cekip pure haline getiren. Daha yemekta dusunmustum acaba hangi amerikali anne yapiyor diye :) benim deli kizkardesim her ogunde taze pisirirdi sebze corbasini her ogunde dusun. zaman kaybini falan geciyorum gercekten gereklimi yahu hangimiz her ogun taze sebze corbasiyla buyudk :)neyse bu konu uzar gider ama benim esim iki haftadir evi supurup moplayarak yardim ediyor:)cok mutluyum ve gurur duyuyorum oyle olmamis falanda demiyorum oldugu kadar :)Update olsun benden

Esra Aytul

x