Thursday, 20 January 2011

Birak daginik kalsin :)

sumeyye'nin dedigi gibi, bir onceki posta gelen bir yorum, bu postun konusu oldu :))

Yesim hanim, keske size yardim edebilseydim :) Ama ben boyle dogdum :P Oysa ki cok titiz, temiz, tertipli bir aileden geliyorum. Benim annemin bir teyzesi var, gunde 3 kere OMO ile yikanirdi :) Kendi agzindan duymustum :) Bilmiyorum, titizlikte bizim aile ile yarismak her anayigidin;) harci mi? :)

Annem ve yakin arkadaslarim da bana, sizin sordugunuz soruyu hep soruyorlar. Kendimi bildim bileli boyleyim, bilmiyorum iyi mi, kotu mu ama halimden de sikayetci degilim :)

Ben, bu konuda erkek mantigi/yapisi barindirdigimi dusunuyorum. Hani yerde bir sey durur ve erkekler uzerlerinde atlayip gecerler, gormezler bile. Iste hem kocam, hem de ben oyleyiz.. Bilmiyorum nasil ama gayet kolay gormezden geliyorum etraftaki daginikligi. Beynimin arkasina atiyorum, orda birakiyorum. Ve ne yapmam gerekiyor, ne yapmak istiyorsam ona konsantre olabiliyorum. Gozlemledigim kadariyla erkekler de boyle. Daginiklik konusunda yani. Genelde tabi. Yoksa duzensizlikten asiri rahatsiz olanlari da var.

Ama tabi bizim ev, bir onceki posttaki gibi degildir her zaman :) O gun esim, aylaaardir erteledigi, bilgisayar&tv sehpasinin altinda duran elektronik esya yiginini, dosyalarini falan duzeltiyor, fazlaliklari atiyordu. Biraz da o sebepten dagildi ortalik. Ama tv'nin onu hep oyle yigindir mesela :) Orasi esimin calisma alani ve hic bir seye dokunmami istemiyor. Cunku ben hepsini toplayip bir torabaya dolduruyor, sonra da sehpanin altina atiyorum :P Ona da bir sey lazim oldugunda arayip bulamiyor ve kiziyor. O yuzden coktan vazgectim orayi toparlamaktan. Iste ayda yilda, gormezden gelemeyecegi boyuta gelince kendisi toparliyor. Ya da yakin arkadas cevremizden olmayan birileri misafirlige geleceginde kendisini sIkIstIrIyorum, bi torbaya toplayip, sehpanin altina atiyor :P

Cocuktan once daha kolaydi bu isler. Fazla dagilmiyordu ortalik. Ama cocuk olunca daginiklik da artti. Sadece cocuk dagittigi icin ya da onun esyalari yer kapladigi icin degil. Cocukla ilgilenirken, gayet guzel gormezden geldigimiz icin :)) Dursun simdi, sonra hallederim mantigiyla bir koseye atilan, koyulan seyler; orda gormezden gelinmeye devam ediliyor :)

Ben bu isten, evdeki esyalari azaltma yontemiyle kurtulmaya basladim. Simdi her sey daha kolay. Ama yine de evdeki yigintinin en az -bence- yarisini daha evden cikarmam lazim :) Ancak bu yiginin onemli kismi esime ait ve o, onun esyalarina dokunmami istemiyor. Kendisi de temizlemiyor. Ben de durumu kabullendim, gormezden gelme yetenegimi kullaniyorum :P

Bir de su var; bazi arkadaslarim cok becerikliler. 2 dakikada herseyi derleyip toplarlar. Bende bu yetenek de yok. Elime bir sey aliyorum, iki saat bakiniyorum bunu nereye koysam, napsam diye :) Sonra sIkIntI basiyor, oldugu gibi birakip kaciyorum :P

Boyleyken boyle..

Size pek faydam olmadi degil mi? :) Titizlik konusunda kendisini degistirebilmis arkadaslardan yardim bekliyoruz o zaman :))

49 comments:

Ozgur said...

ben de doğuştan böyleyim. ki annem gayet düzenli, tertipli ve titizdir. bu beynin kullandığımız bölümüyle ilgiliymiş. bi kitap okudum... bir ara paylaşırım...

Anne ve Bebisi said...

ozgurannem, ben biliyordum zaten bilimsek bi aciklamasi oldugunu :P Sen bi ara yaziverirsin, islerin hafifleyince bi zahmet :)

Bi de bir sey diyeyim de gul; kariyer yapsam mi ki acep diye dusundugum departman, data management :) Datalari, kendi evimden daha iyi manage ediyorum :P Bu da boyle bi animdi :P

iç ses... said...

selam.önceki postu okumadım ama konu anlaşılıyor.aynı durum bendede var ama ben kendimi çok zorluyorum hani derler ya her yer kitap gibi düzenli olsun diye ama beceremiyorum :( özgür hanımın bahsettiği kitabı çok merak ettim içinde bu konuyla ilgili bazı yöntemler varsa uygulamak isterim yoksa balık gibi dağınıklığın içinde çırpınarak geçicek ömrüm :)

Esra said...

Eee sen beni anlatmışsın,dağınıklığım benim düzenim.Evlenmeden önce annemle olan sorunumuzu şimdi eşimle yaşıyoruz malesef.Ama rahatım her konuda ya onları da pek takmıyorum :))
Buraya yazarken bile YS gelip bütün yastıkları ve örtüleri,ıvır zıvırı yere indirdi.Lazım oldukça koyarım yerlerine :))

Anne ve Bebisi said...

ic ses, cok alemsin ya :) balik gibi daginikligin icinde cirpinarak gecicem omrum :)))

Bazen etrafta gordugum her seyi bi torpaya doldiurup cope atasim geliyor :P

Esra, bizim isimlerde mi var bir is acaba? :)))

yeliz said...

izninizle sizinle geçtiğimiz haftalarda yazdığım bir postu paylaşmak istiyorum:
http://gununcorbasi.blogspot.com/2010/11/duz-degil-duzen-degil.html

bu yazınızla öyle çok benzerlikler buldum ki, güldüm çok güldüm:)
biz de eşimle aynı sizin gibiyiz ve aynı dertten mustaribiz. şimdilerde biraz toparlanır gibi olduk ama huy çıkmıyor bir türlü ve düzenli olmaya çalışmak çok yoruyor:)
sevgiler

ÇokBilmiş said...

Ben de çok dağınığımdır, ama aksi gibi benim de eşim çok titiz. Ben de kadın tuttuyorum mecburi, her gün ev silinip süpürülüyor. Haftasonları 2 gün zor idare ediyorum :)
Eşya sayısını azaltmak dağınıklık konusunda kesin çözüm. Dağınıklığı çocuk yapıyorsa da oyuncak sayısını azaltmak gerekiyor.
Benim en büyük dağınıklık sebbeim kağıtlar. İşim gereği, ben kağıtları azalttıkça yenileri geliyor yerlerine. Ama ev dağınıklığını hiç kafaya takmam.
Mesela "Lavaboda kirli bardak varken uyuyamam" diyen arkadaş, 1500 eminim ki kirli bardakları çalkalayıp bulaşık makinesine öyle atıyordur. Ben yemek tencerelerini bile çalkalamadan doğru makineye atarım. Bazen temizlenmez sandığınız şeyler tertemiz çıkıyor makineden. Lekeli çıkarsa da deterjansız fırçalayıveririm. AMa bizim kadınalarımız tüm bulaşıkları önce elinde temizler, sonra makineye atar. Sonra da "Zaman bana yetmiyor" diye söylenir.
Boşuna iş açmayın başınıza arkadaşım. Ya da 2. veya 3. bebeği yapın, bakın nasıl bir rhatlık çöküyor üzerinize :)

gülgün said...

iki çocukla çaışan bir anne olunca ilk işim etraftaki ıvır zıvırdan kurtulmak olmuştu. evi havaalanına çevirmek akıl sağlığıma bir miktar faydalı olduysa da sorunu çözmedi tabii ki.
iyice dellendiğim bir gün iki odaya tavana kadar uzanan dolaplar yaptırdık. Ev daha tertipli oldu olmasına da koca koca dolapların pek estetik durmadığı da gerçek.

kolaylıklar diliyorum

sevgimle

primera said...

selam,

bende kendimi bildimi bildim bileli hep dagınıgımdır. ogrenciykende annem herseyi camdan dısarı fırlatıcam deyip tehdit ederdi ki bir kereye mahsus birkac seyi camdan fırlattı:) benim de annem asırı titiz bir insan. kar yağarken benimki cam siler. sanırım bizde bilincaltında farkında olmadan bi tepki var diye dusunuyorum. esimde acayip duzenli biri.bizde de sorun oluyor. bizde cocuk da yok. benim dagınıklıgım ona yetiyor ve beni hic rahatsız etmiyor, batmıyor bile.
cok bilmis sana katılıyorum. bulasık makinası varken niye illaki sudan gecirirler, deterjanlı suyla fırcalayıp oyle koyarlar anlamıyorum makina zaten yıkıyor.makinanın yıkayamadıg ıcok az sey oluyor. oyle birsey oldugunda senin dedigin gibi yapıyorum bende.

Ayse said...

Yeterince 'Home Proud" degiliz, hayata farkli bakiyoruz,onemli saydigimiz farkli seyler var, aliskanliklarimiz kesinlikle farkli, ve is yapmasini sevmiyoruz, yani mumkun olsa herseyi disposable olanini secip kullanip atsak dimi. bu yazdiklarim sadece kisisel bu arada....bide bide, yeterince hizli davranmiyoruz. Hepimize kolay gelsin!

bielifmiktari said...

bunun en iy tarafi esinle uyusuyor olmaniz..yat kalk ona sukret..ben totally differentim esimle..o daginik ben derli toplu..evlenmeden once de oyleydim..hobim cekmeceleri osaltip tekrar katlayip duzenlemekti:)Tabii bu duzeni simidi kocam ve cocugum yuzunden bulamiyorum..yapabilecegim tek sey en azindan kedni esyalarini duzenlemesi konusunda oglumu egitmek..esime gelince onun icin artik yapilacak hicbisey yok..velhasil iki ucu ...lu degnek..

Anonymous said...

ben şuna şaşırdım. annen o kadar düzenli iken sen nasıl böyle olabildin. ben de dağınıklıktan etkilenmem.ama benim annem de böyleydi. 8 çocukla nasıl titiz düzenli olsun kafayı yerdi heralde. benim sorunum eşimin pislikten ve dağınıklıktan nefret etmesi. en büyük sorunumuzda bu. benim 3,5 yaşındaki kızımda benim gibi.bişey ıslanır, kurur gider, bişey kirlenir yıkanır gider, etraf kirlenir boşver anne abla(bakıcı) temizler der. anasının kızı:) birazcık olsun rahatsız olsam iyiydi, ama napalım huy...
sevgiler züleyha

Anonymous said...

Merhaba,
Bende Cocuktan once misafir gelicekse cok panik olur bu huyumu hic sevmezdim hatta egitimli kariyer sahibi bir bayana yakistirmazdim. Cocuk olunca ve kucaktan dusmeyen bir cocuk olunca mecburen daginik hallerimle misafir agirlama durumlarinda kaldim ve alistim simdi son halimden memnunum.Evdeki nesneleri azaltmaya katiliyorum ama esim pek katilmiyor bizim sikintimizda bu.

SESEN

çokoprenses said...

evet eşinle bu konuda anlaşıyo olmanız süper.

ben feci titizimdir,evde her yer derli toplu,çekmeceler mağaza rafı gibi,herşey ütülü,herşeyin bi yeri vardır.ama cok seviyorum bu huyumu ve Allahtan eşim de cok düzenli ve titizdir.Allah dağına göre kar veriyor:)

sila said...

evet,ben de genellikle dağınık bir insandım ancak ve ancak günler geçtikçe dağınıklığı göz ardı edemez oldum. Tamam çok titiz sayılmam ama ne biliyim bir vicdan azabı diyelim:) ben de şu ellenmesi yasak olan eşyalar olan bir evde yaşıyorum. herkes aslında kendi dağıttığını toplasa ya da dağıtmasa sorun çözülür ama işimiz gereği sürekli de ev dağılıyor. Boş vermek en iyisi çünkü hayat eşya toplamaktan, temizlik yapmaktan ibaret hale geldiğinde çekilmez oluyor.hatta ben de bu konuyla ilgili bir şeyler yazmıştım http://yansimam.blogspot.com/2010/12/temizlik-sorunsal.html

kirazzade said...

ayol bizim ev hep aşağıdaki fotodaki gibi. noolmuş ki? bi terslik mi varmış :P

sümeyye said...

Esra ben seni sahiden çok seviyorum :)
annem gardolabın içini açıp dağınıklığı görünce (odayı dayanamaz düzenlerdi ve aradığımı bulamazdım!) napardıı :) çeker o yığınları yere yığardı :D bazen katlar koyar bazen kızdıgım ıcın tepıştırırdım :) annem hep der iyisin hoşsun beceriklisin ama şu dağınıklık ve genişliğin bana cekmemıs :) eee napalım hanım iki karpuz bir koltukta tasınmaz :)

Esra şu düşük riski zamanı çok görmezden gelmeye alıştım. .eşimde idi bulaşık yerleştirme vs. tezgah sulu kalıyordu . koca adam bezı sıkamıyor sankı :D oncelerı bır ıkı sıldım. sonra bıraktım söyledım. sonra baktım adam bezecek saldım :D ara sıra sılıyordum ama gormemek cozum :)
annem bana yardımcı olmaya geldıgınde bana sunu sormustu "sahi sümeyye için nasıl elveriyor" :D bunun cevabını beklıyor duruyor hala :D

benım ıcın tek dezavantajı mısafır gelecegı zaman panıklıyorum :D

fragola said...

kendimi okudum sanki, özellikle "Elime bir sey aliyorum, iki saat bakiniyorum bunu nereye koysam, napsam diye :) Sonra sIkIntI basiyor, oldugu gibi birakip kaciyorum :P" kısmı aynı, yasasın dagınıklık :)))

kaderra said...

ben dağınık değilim ama temizlikten nefret ederim ve zaman kaybıdır benim için elektrikli süpürge açmak. ya da mobilya tozu almak. yeni evlendim ve sırf toz almamak için yemek odası takımı aldırmadım alacaklardı niye almıyosun kızım falan dediler yok sağolun dedim :) normal bi masam ve sandalyelerim var. ikinci olarak da hiç süs eşyam yoktur. biblo,çiçek,tablo vs. mutfaktada sadece bi 6 kişilik yemek takımım, 5 çelik tencerem ve en sık kullandığım 5 tane tavam ve bardak,kaşık vs. var. ama ektradan ikinci bi yemek takımı hayatta almam. yok indirime girmiş yok şu tavaların rengi çok güzelmiş diye. üçüncü olarak evimi küçük tutmak istiyorum. şimdiki oturduğum ev çok büyük inşallah küçük minicik bi 1+1 hayalim var tabi bi odamız eşimin eşyaları ile dolacağı için 2+1 lazım ama neyse. yine de küçük bi 2+1 e taşınmak istiyorum Allah nasip ederse niye sırf süpürülecek alan azalsın diye. :) ve benim kendimce bi sözüm var :) şu : Bence… Ne kadar çok eşyan varsa, evin ne kadar çok büyükse, o kadar çok kölesin demektir. :) tabi bunlar benim tembel bi aslan olmamla ilintili :)

kaderra said...

bu arada, seni çok seviyorum Esra Hanım. eğer komşum olsaydın çok mutlu olurdum. bloğunu keşfettiğim günden beri sık kullanılanlarımda ekli ve bunalımlı anlarımda da girip okuyunca bi ferahlık geliyor. kardeşimin de küçük bi bebişi var ona da tavsiye ettim. sanki sevdiğim bi komşuya gidip bi bardak sıcak çayını içmek gibi bloğuna gelmek. :)

arzu said...

Esracim valla bravo,ben esimin cebinden cikan fis fatura gibi seylere bile zor tahammul ediyorum kaldiki tamda TV'nin onune sergi acsin:)),ay simdi imrendim sana:)

Anne ve Bebisi said...

Keske kaderra :) Cok eglenirdik kesin :))

AsYa said...

Bu bulaşık makinesi muhabbeti çok hoşuma gitti:) bende bulaşığı sudan geçirmeden makineye atarım..sudan geçirip makineye atan başka bir millet var mıdır acaba yoksa sadece bizde mi var bu:)şiddetle kınıyorum öyle yapanları emeğinize yazık,suyunuza, zamanınıza yazık.adı üstünde onun 'bulaşık makinesi'..

New York'tan said...

:) nasil rahat ediyorsan oyle kalsin Esra, ben rahat olmam mesela o kablo yiginlarina esimin basinin etini yerdim eminim :)

Evim daginik olsa aklima hep su soz gelir nasil yer ettiyse artik beynime evini her an misafir gelecekmis gibi temiz tut, kendini de her an olum gelecekmis gibi temiz tut diye :)

Misafir icin degil tabii de icim rahat etmez toplamazsam, esim de keza oyle aksam cok yorgunsam erken uyumussam esim toplar ortaligi :)

Evren said...

Oh ne güzel ya, hep özenmişimdir böyle insanlara. Sanırım benim de beynimdeki bir arıza yüzünden, kendimi sürekli bir şeyleri yerleştirirken, düzeltirken, hizaya sokarken buluyorum :I Üniversitede daha vahimdi durumum, yurtta kalırken başka odalardan tanımadığım insanlar dolabımı nasıl yerleştirdiğime bakmaya gelirdi. YavruSu doğduktan sonra bir nebze hafiflemiş olsa da beynimdeki madde hala k.çıma iğne ve kurt sinyalleri göndermeye devam ediyor :P

iremmiss said...

vallahi çocukla beraber dağınıklıta artıyor.Ne kadar çok cocuk o kadar çok dağınıklık.Ben bi taraftan toplarken kızımda arkamdan dağıtıyor. Önemli olan temiz olmak bırak dağınık kalsın :))

KEO said...

Birgün senin misafir geleceği için 7 bavulu salondan kaldırıp düzenlediğin yazını eşime okumuştum da kendimizi bulmuştuk o yazıda, biz de o durumdayız aslında:)misafir çağırsak da şu evi toparlasak temizlesek diyoruz.hatta çocuk normal temizlik zamanında bile misafir mi gelecek anne diye sorar olmuştu bir ara.ama annem geldiğinde herşey nasıl da jilet gibi oluyor hala çözemedim:P

mehtap said...

bende senın gibiyim aslında çogu zaman :)
bugün elticiğimin evine gittim haun o kadar tertipliki sinir oldum evde 8 ve 10 yasında cocuk olmasına ragmen evde sanki kimse yaşamıyormus gibi 2 saat zor oturdum gıcık oldum düzenine yemek yendi ama ortalıkta bir tane bile tabak tencere kalmadı bende olsaaaaa

Deli Anne said...

Ben fena halde titizdim.. öyle ki kenar köşede oturudum düzeni bozulmasın diye koltukların neyin.. selim de kısmen sarsıldı düzenim, çok değil.. zavallı çocuğu da kendime benzettim.. lakin Kerim den sonra bir de blog işi girince araya çığrından çıktı dağınıklığım.. bir de içten içe özenirmişim meğer dağınık olabilen ve dağınıkla gayet rahat yaşayabilen kadınlara.. geçende bir toz bulutunun üstünden geçtim, sanırsın bulutların üstüne uçtum..

çocukları da çok yoruyor titizlik takıntısı vs.

tam dönüşüm yaşamadıysam da kısmen değiştim.. ama bir erkek gibi yaşayabilmeyi çok isterim. çok da özenirim onların rahatlığına.

dilek said...

ha ha..bekliyodum bu postu..Daha aksiyon dolu bekliyodum ama...sakin olmuş:)) "kendini değiştirebilmiş ark. yardım istiyorum demişsin ya" tersi olsada ben "o" arkadaşlardanım sanırım. Lakin bu değişim için "doktor amcadan" 7 seans almam gerekti aldım.Benim durumum kendim ve ailem için rahatsızlık vericiydi. Ama sanırım sen ve ailen halinizden memnunsunuz. Kimene öyleyse evinin dağınıklığından.
Boşver...
ps: Çenem düştü yine.Sevgiyle....:)

mihli said...

ay bende bir yetenegim oldugunu farketmemişim...
yorumlarıda okuyunca harbiden kişisel bir özellikmiş bu rahatlık..
cık cık cık.. boşuna kınattık kendimizi bunca sene:p

Selen said...

Titizlik mi iyi, daginiklik mi konusunda fikir belirtmeyecegim. Herseyde oldugu gibi burada da denge onemli olsa gerek. Benim soyleyecegim, asiri titizlik dahil her turlu saplantinin mutlaka gorunenden derin sebepleri oldugu ve bir sekilde tedavi edilmesi gerektigi. Buyuk ihtimalle asilamamis bir guvensizlik ve korku yahut bastirilmak istenen herhangi baska bir dusunce yuzunden ortaya cikan ve OCD (Obsessive Compulsive Disorder) denen bir rahitsizligin en bariz belirtisi asiri titizlik. Ya modern tip, yada kisisel gelisim araclari kullanarak ustesinden gelinmeli. Konunun uzmani olmamakla birlikte, ilk adim durumu kabul etmek olabilir diye dusunuyorum.

Eee, kim titizdi, bir daha bakalim simdi? hehehe

clklircl said...

nasilda yaram kanayip duran yaram bu benim. annesi titiz bir kadin olarak ergenlik dönemini tabiri caizsse odasina destursuz girilmeyen bir ergen kiz olarak gecirdim. annem ne akil vermekle nede bagirip cagirmakla önüme gecemedi. ben böyleyim begenmeyen almasin dedim hep evleneceksin ileride yaptigin bana ise ögrendigin kendine dedigi zaman. sonuc olarak evliligimizin ilk yili düzensiz bir düzen kurduk evimizde. 2odali minicik bir evdi ilk evim ve herseye zamanim vardi ozamanlar sanki.hani annesinin evinde camasir makinasini calistirmayi ögrenemeden ki bu ozamanlar isyan ediyorum grrr gibi geliyordu evlendim. baslarda ne u yahu renkliler beyazlar ayri yikamak toplasan tek makina camasirim cikiyor at hepsini dedim. sonra aslinda kötü fikir oldugunu anladim. bulasiklarin tezgahin üzerinde nekadar daha uzun kalabileceklerine bakip kirleri daha zor cikiyor yahu keske önce yikasaydim diye söylenmeye baslayinca tezgahta bulasik birakmamaya biraktim ki sudan gecirme adetim o dönem olmadigi icin bir buzdolabini bozdum:) camasir dedegin giyersin yikarsin aradaki katlama teferrüatini atladim.evleneli 8 yil oldu bu iken ve böyle mutlu olabiliyor iken nasil bu hale geldim bilemiyorum.günesli havaya bakip tam camsil havasi diyen ben,bu bulasiklar buradayken imkani yok bir yere gidemem dur bir camasirlari koyayim,evi süpürmeden evden asla cikamam,bos zamanimda gardroplari yerlestirsem,gecenin bir vakti gözelri kapali evin icinden oyuncak toplayan bana nasil ve nezaman dönüstü bilemiyorum. ciddi bir sekilde rahatsizlik duyuyorum eger evde yarim kalan bir isim varsa disarida iken ve bu beni cok fazla yoruyor yipratiyor beni.birde bu degisim süresinde benimle birlikte degisen esim. önceleri camasir yigininin üstünde atlayabilen adam simdi yerde tek nesne görmeye tahammülsüz.daha mutlumuyuz simdi. hayir...

Taze Anne said...

ay bende cok daginigim. Evin dort bir yani cihanin bezleri, zibinliklari birde hep alt katta oldugum icin herseyi buraya yigdim :((

beste said...

titizlik tedavisi icin bak benim soyleyeceklerim olabilir, 1-17/18 yasinda bir hippi grubuna katilabilirler ortama uyum saglaymasalar bile en azindan ilk kirilmalar baslar!2-daginik ve hayatin tadini cikarmayi ilke edinmis bir milletten gelen kocayla evlenmek supruntu toplamaktan birgun zaten kendiliginden vazgeciyorsun,3-yillarca yardimcisi olup bir anda yabanellerde 1,5 yasinda cocukla kalip ustelik hastalanmis cocugunu kucagina bile alamiyorsan,4- emzikte hayatimi degistirdi diyebilirim yere dusup stril edilmelerden 5sn icinde kaldiriyorsan mikrop degmiyormuslara, zaten sen bakmazken kasla goz arasi oglan onu kac kere dusurup agzina aliyor sayamiyorsun vsvs yani en iyi egitmen hayat, es, cocuk hastaligida yabana atmamak lazim:)) umarim faydam olmustur. Oglumu deli gibi hergun yikarken popo ve baldirlardaki egzema benzeri yaralari uzun sure gecmemesi kortizanli kremlere ragmende pislige adimimizdir cocugu 2/3 gunde ilk yikamaya baslayinca kendiliginden gecti yaralari ve ancak o 1,5 yasindayken kafama tak etti. Birde acilen doga dostu olmak lazim kullanilan kimyasallarin cevreye ve size etkilerini okuyunca zaten camasir suyunu eve sokmuyorsunuz!!! hayat kisa tadini cikarmak lazim.Tedavisi var siz yeterki isteyin.

beste said...

ha birde unuttum tabi 10 sene nefes almadan avukatlik yapinca aksam 9/10 civari eve gelince zaten parmagini kipirdatamiyor gozunde daginiklik filan gormuyor; yani es, is, kariyer, bebek derken ortalik gulluk gulistanlik olur. Temizlik daginik toplama yerine her zaman yapilacak daha iyi bir is vardir, kitap okumak, blog yazmak vsvs pardon Esra sabah sabah cok cenem dustu!

Anonymous said...

sanırım günümüz jenerasyonunun sorunu bu. daha dün annemle bu konudan kavga ettik. bana oturmaya geliyor gidene kadar ev topluyor bırak anne diyorum nasıl rahat uyuyomuşum ev dağınıkken. merak etme beni bırakıp gitmiyor eşyalar toplayna kadar beni bekliyolar ne acelem var diyorum. sizde kadın olacaksınız birgün bile böyle olmadı benim evim diye kızarak gitti. yapıyla alakalı sanırım naılolsa yine ben toplaycağım gönlüm isteyince yaparım diyorum ben.. Ama yukarda okumuştum sanırım beyinle alakalı ordan çalışmıyor benimki de:))Aslı

Anne ve Bebisi said...

Amaniiin, megersem ne kalabalikmisiz :)))

Aslinda daha aksiyon dolu yazacaktim ama birden dokulmeyeyim dedim :P

Sanirim Dilek ve Beste biraz olsun yardimci olabilmistir titizliginden sikayetci arkadaslara :)

Daginiklik konusunda ise ozguranne'nin bize pasajlar sunacagi kitabi bekliyoruz :P (Boyle de sosyal ve psikolojik baski yapilir ozguranne'ye:P)

tomurcuk said...

Ayy hayat titiz olmak için çok kısa valla. Bendeki koca modeli düzenli olanlardan. Artık alıştı adam. ben dağıtıyorum, o arkamı topluyor. Ama ikimiz de yatağı öyle santim santim kapatmayız mesela. Gene giricem akşam içine, ne lüzumu var? Ölçülü bir hijyen daha önemli bana kalırsa. Bir de bu doğuştan gelen birşey. Kesinlikle öğrenilebileceğine inanmıyorum. Ama belki düzen meselesini obsesyon haline getirmenin altında hayatta kontrol edilemeyen şeyleri dengeleme ihtiyacı olabilir. Psikolojik-tomurcuk

Evren said...

Yok benimki titizlik degil, mikroplardan hic sikayetim olmadi, bilakis deterjanlarla aram hep kotu olmustur. Benimki yerlestirme ve linerize etme porblemi; sanirim hafiften otistlik belirtisi :l

KİTTY WU said...

düzene alerjisi olan bünyeler hep iyidir insana iyi gelir, senin gibi...
Ben arada biryerdeyim ne tam daginik ne tam derli toplu.Ne oldugum belli degil bi bakarsin titiz bi bakarsin bildigin pis....Ikizler burcuyum napim deyip geciyorum:))

Son olarak su düzen kelimesinin bütün anlamlari itici degil mi zaten.
Carsi düzene de karsi...:))

sirâr said...

Ben söylicektim ama ÖzgürAnne söylemiş. Ben okumadım ama kendi gözlemlerimden bu sonuca vardım. Resmen beynimde bu konu ile ilgili bağlantı oluşmamıştı. Evleneli 4 yıl oldu ve ilk yılki halime bakınca hayret ediyorum. Üstelikte lisede yatağımı annem toplamasına rağmen üniversitede oldukça derli topluydum. Dediğin gibi aynen elime alıyordum ve bakıyordum öylece, ne yapsam nereye koysam? Muhtemelen unutacağımdır. Böyle böyle 4 ev değiştirdik taşındık her birinde on onbeş torba atık çıktı. Üstelik gardroplar falan da çok dağınıktı. Şimdi baya aştım kendimi. Mükemmel değilim ama ilerledim. Dergilerin, sitelerin çok faydası var bence. Martha'yı tek geçiyorum. Önce kafasında bitirmeli insan. Düzenli bir ev çocuk için de daha iyi, insanın dış dağınıklığı iç dağınıklığından derler. Benim kafam da darmadağın olduğu için şaşmıyorum ama buna razı da gelmiyorum. Bundan bir sonraki sürümümün herşeyin bir yerinin olduğu, düzenli ve sade bir evde piyasaya sürüleceğini düşünüyorum :) Sevgiler, iyi ki varsın.

iffetin günlüğü said...

Ben de dağınık değil ama içinde yaşanıldığı belli olan ev taraftarıyım...
beni deli eden de gittiğim evlerde, sürekli ortalığı toplayıp, bulaşık yıkayıp, orayı burayı silen ev sahipleri ben evime dönünce yapın lütfen işlerinizi..Oh yazdım rahatladım..

DilekAgaci said...

Selam,
Bende titiz ve düzen delisi bir evhanimi olarak yorumlari biraz gülerek birazda düsünerek okudum.Ama simdi bana sorsalardi, ,
cocuklari büyümüs biri olarak galiba birak daginik kalsin ,ben cocuklarimla oyun oynayacagim derdim.Yani temizlik yapacagim ve ev toparlayacagim vakti cocuklarimla ilgilenerek gecirmek isterdim.Evisleri seni hep bekliyorlar,bir yere kacmiyorlar ama cocuklar bir gün büyüyüp elinden ucuyorlar.O zaman sen de ev islerinle basbasa kaliyorsun.Seni destekliyorum bence de birak daginik kalsin.

ayşe betül said...

hahahaha çok güldüm yaa
ben fark etmemiştim sizin evdeki dağınıklığı,bi fotolara göz atıverdim,eh biraz rahatcana bi ev işte :)
ben değınık olmak isteyenlerdenim :)yenimegn evi hep dağınıktır ve bi zorda acayip rahat ederiz

sevgistanbul said...

Yorumları biraz şaşırarak okuduğumu söylersem kızmayın.Yani bazı insanların dağınıklıktan rahatsız olmadığını zor da olsa kabullenmiştim ama sayınızın bu kadar çok olduğunu bilmiyordum:)
Tabii her şeyin fazlası zarar ve çok eşyalı evlerde titiz bir kadınsanız yandınız ama evde çoğu eşyanın yerinin olması ve ancak ihtiyaç olduğu zaman onların yerinden çıkması makul geliyor bana.Aslında dağınıklığa göre daha az da zaman kaybı.Eğer bir kez düzeninizi oturtmuşsanız hiç bir şeyi aramak zorunda kalmıyorsunuz.
Temizlik hastası değilim ya da ülkemizin kadınlarının çoğu gibi evi temiz olduğu halde kendini paralayanlardan...Yine de düzenli olmaktan hiç şikayetim yok:).Şikayeti olmadığı sürece isteyen istediği tarzı benimsesin zaten...

Asortik Krep said...

Daha önce de yazdım, sen benim gördüğüm en samimi ve doğal blogculardan birisin.Ben dahil bir sürü insan hayatını bu kadar samimi bir şekilde bu mecralarda paylaşmıyor ve ben senin bu doğallığına,işbilirliğine bayılıyorum.Herkes yapamaz,hatta yapamıyor.Hep böyle kal :)
Aşırı titizlik hayatın başka bir yönünden yiyiyor diye de düşünüyorum.
Ben değilim ,olmak da istemem.Bana gelen biri benim bulaşıklarıma bakacaksa zaten onu da bir daha evime çağırmam.Kötü de davranmam ama ona bakışım değişir.
Bir misafirliğe gittiğimde her biten şeyi önümden kaldırıp ,benimle oturmayan evsahibine de hoş gözle bakmam. Ben misafirlerimi rahatsız etmeyecek kadar etrafında dolanırım.İşlerini misafir yanında yapanlar bence onların sohbetine,sosyalliğine değil bu işlerini bir an önce bitirmeliyim motivasyonuna kenetlendiğinden doğru dürüst dinlemediğini düşünürüm.Genelde de eşleri de iş yüzünden ihmal edildiğini düşünür diye düşünüyorum.Yine de saygı göstemeye çalışırım ama kalkıp beni eleştiren birine de bu düşüncelerimi açık açık söylerim.
Çocuklara eziyet ettiğini düşündüğüm anneler de var.

Anne ve Bebisi said...

sevgi, her esyanin bir yeri olduguna ben de katiliyorum. zaten sorun esyalar cogalip da yer genislemeyince ortaya cikiyor :P bizim evde en azindan :P ne kadar az esya, o kadar kolay duzen :)) ama biz ailecek aldigimizi aldigimiz yere koymayan bir aileyiz -maalesef- o da sorun.. ama esya az olunca en azindan toparlamasi kolay oluyor :)

Anne ve Bebisi said...

Asortik, ben hayatimda bir kere oyle birisinin evine misafirlige gitmistim. Butun gece hic oturmadi, iki laf edemedik. Once yemek, yemek bitti bulasiklar, mutfagn duzeni.. cay servisi.. hoop tatli servisi.. sonra meyve.. e sonra da biz kalktik artik, ben izlerken yoruldum :P

x