Thursday, 9 December 2010



"Govdesi de olsaydi agaclarin" diyenler icin :))

Evden calismaya devam. Ama tabi MK A. teyzesine gidiyor, onunla calismak imkansiz cunku. Acikir, susar, cisi gelir, kakasi geli, cani sIkIlIr, hadi gezmeye gidelim der... yeter artik calisma, birak o bilgisayari der.. der de der :))

1 aylik, 22 aylik, 3, 5, 7 ve 12 yaslarinda 6 cocuklu bir anne blogger daha buldum nette gezinirken. Kari koca sehir hayatindan kacip, genis bir ciftlik evi ve arazisi alip oraya yerlesmisler. Cocuklara anneleri, evde egitim veriyor. Homeschooling yani. Baba calisiyor. Anne evde. 6 tane cocuk. Evin, hatta ciftligin isleri. Bir de homeschooling :) Ve perisan olmayan, depresyona girmeyen, pozitif, sIk sIk guncelledigi blogunu yazan bir kadin...

Benim bir arkadasim; kocasindan, cocuklarindan, hayatindan falan filan.. sikayet edenlere 3 cocuk onerir :) 3.den sonra beynin uyusuyor, sikayet edecek halin kalmiyor der :)

Niye bizim anneler depresyonda? Niye surekli kaygililar? Neden herseyin en mukemmelini yapmaya calisiyorlar? Genelliyorum tabi, okuduklarimdan yola cikarak sadece. Bu aralar bunu cok dusunur oldum. Takip ettigim yabanci bloggerlar en az 3 cocuklu, buradaki yabanci arkadaslarim en az 2 cocuklu.. Hepsi arka arkaya. Kimisi calisiyor, kimisi calismiyor. Onlar da evi cekip ceviyor, cocuklara bakiyor. Yardimcilari yok, eve gelip temizleyenleri yok, anne-kayinvalide yardimi yok.. Orda hayat daha kolay, maddi kaygi yok falan demeyin cunku yok oyle bir sey :)) Gayet de maddi kaygilari var insanlarin. Su son krizde ne kadar cok kisi evini, isini kaybetti bir bilseniz.. Kaldi ki bizde depresyona girenler, mutsuz olanlar daha cok maddi ve sosyal yonden guclu olanlar. Bu da baska bir tezat.

...

Direksiyon hocam 52 yasinda, 5 cocugu var. En kucugu 23 yasinda. 2 de torunu var. Ama torun bakmiyor, haftanin 6 gunu, sabahtan aksama kadar calisiyor. Gecen gun geldi, siyah bir kot giymis, ustu camasir lekesi olmus, arabada otururken farketti, kahkahalarla guldu. Yahu o kadar dikkat ediyorum, ne ara leke olmus bu? diye.. Bir gun beyzbol sapkasi takmisti, cok yakismis, ne guzel olmussun dedim. Yine kahkaha atti; kirli saclarimi saklamak icin takmistim aslinda diyerek..

17 yasini bitirir bitirmez ehliyet alabiliyorsun burada, oglu 21 yasina gelene kadar araba kullanmayi ogretmemis ona. 17 yas ehliyet almak icin uygun bir yas degil, yeterince olgun degiller, en az 21 olmali diyor. Oglu isyan etmis, sen direksiyon hocasisin ama bana ogretmiyorsun, ne bicim annesin diye.. Istiyorsan git baskasindan ogren, 21 yasina gelmeden sana ogretmem ben demis :))

23 comments:

evren said...

Su ortadaki paragraf var ya, ondan doktora tezi cikar.

cenebaz said...

Bizler çocuklarımızın mutlak üni. bitirmesine koşulluyuz. Daha ilköğretimden koleje veriyoruz. Sonra dersane ve özel hoca paraları biniyor üzerine. İnsan evlat ayrımı yapmak istemez. 2. ya da 3. çocuğa da aynı olanakları vermek isteyeceğiz. Bu da bayağı yüklü bir finansal güç gerektiriyor. Sonra hep çocuklarımıza en iyisi yedirmek(ki bu gerçekten gerekli) en iyisini giydirmek istiyoruz. Her şey marka. Oyuncaklar desen ille alengirli şeyler alıp avuç avuç para döküyoruz. Ben bunu kendi adıma ve en azından bankacılık çevremdeki hemen hemen pek çok anne adına söylüyorum. O yüzden 1. çocuktan sonrası korkutuyor adamı. Bir de bebekliklerinde bizim bebekler mi çok mızmız, biz mi öyle yapıyoruz, yoksa yabancılar mı disiplinli, artık her ne ise,çalışırken geceleri yat-kalk-yat-kalk, uykusuz işe git, hepsini bir daha yaşamak korkusu da var. Belki de biz çok ince eleyip sık dokuyoruz. Biraz tevekkel olmak lazım belki de.

sirinanne said...

Ben de en az 3 çocugum olsun istiyorum. Ama ilkinde bu kadar yorulunca nasıl olacak diye düşünüyorum. Gözüm korkuyor. Mükemmel olmaya çalıştığım da yok ama.. Depresyona girmiyorum belki ama yorulduğum ve bunaldığım da kesin.

Ne yapmam lazım????

artun said...

6 çocuklu annenin blogunun linkini yayınlar mısınız?

escet said...

ben de soulemama blogunu okuyup benzer sorulari soruyordum kendime. bu cocuklarin hic mi temper tantrum'i olmaz, tuvalet egitimli mi doguyorlar, bu kadin bu kadar cocuga/ciftlige/orguye/bloga/kitap yazmaya nasil yetisiyor ... diye. Bir de bu aralar buz gibi evde bu cocuklar niye hep ciplak ayak dolasiyor diye takilmis durumdayim :) Herseyin blogda yazilmadigini dusunuyorum. Tabii bu bile pozitif bir tavir. Bazilarimiz hep ters gidenleri yaziyoruz, bazilari da hep guzel/hos seyleri yaziyor. Onlarin bloglarini okuyunca masal dunyasinda yasiyorlarmis gibi geliyor. Yine de ilk yorumcunun yazdigi gibi, boyle cok cocuklu & sifir yardimcili pozitif insanlarin yasamlarini inceleyip biri sosyolojik bir tez yazsa, kitabini hemen alirim! Maalesef, ev disinda calisan anneler icin yardimcisiz/kressiz hayat mumkun degil. O yuzden soulemama gibileri paralel evrenden karakterler gibi...

Hatice said...

Bu ara kendime gelmem için okumam gereken yazı buydu işte, teşekkür ederim.

clklircl said...

burada bir arkadasimdan duymustum. almanlar cocuklarina 7 yasina kadar disiplin veriyor kurallar koyuyor sonra kendi hallerine birakiyor diye. kesinlikle dogru biz o yasa kadar kuralsiz yasatip sonrada o yastan sonra kurallar koyuyoruz sinirlar ciziyoruz artik büyüdün diye. cocuklar büyümekten okadar cok korkuyorlarki hayata atilmalarida cok zor oluyor. türk kadinlari gercekten depresyona daha cok giriyoruz nedeni sorgulanir ama bu bir gercek

New York'tan said...

Benim esde 3. cocugu cok istiyor:)

Haklisin tesbitlerinde Esra'cim Amerika'lilarda artik cocuk yapiyor eskidenmis yapmamak, gec baslasalarda bu ise yapiyorlar arka arkaya :)Bence rahat ve duzenli olmak lazim cocuk yetistirirken, benim komsularin hepsi Arap,yan komsu 8. ye hamileymis gecen Mirzahan soyluyordu anne are they out of their mind diye :) onlari baz alarak demiyorum cunku adamlarin cogalma diye bir gayesi var, Yahudilerde oyle genc evleniyorlar ilk yedi sene korunma yokmus onlarda kac tane olursa artik :) ama yerlesmis sistemleri var cocular iki ile uc yas arasi kendi okullarina gidiyor imkanlari cok, yuzme, spor vs, boyle bizde de imkanlar olsa rahat buyuturuz diyorum :)
Verdigin blog orneklerinde kendi ciftlikleri var insanlarin, hayvanlarida vardir muhtemel cocuklarin eglenecek ve oyalanacak ortamlari var biz apartman dairesinde ne yapsakta sIkIlmalrini engellesek diye dusunuyoruz sokaga salamazsin okula bile gondermiyorsun kendi basina :)

Anonymous said...

o arkadasin dogru söylemis, ücten sonra hersey flu :)

imza: 3 cocuk annesi (an itibari ile 31 aylik, 15,5 aylik ve 2 haftalik yaslarda)

sevgiler,
asna

sumuklubocek said...

ben de magic number 3 diyorum :)))
buldugun blogun linkini de verir misin esracigim?

ya bir de bizde hala kar falan yok, sasiriyorum sizin bu kar manzaralarina :)

bir de nisan'da hull'a gelme durumum var, gorussek ya ;)

sevgilerimle!

Kiraz Çekirdeği said...

Tamda işten çıkarken ne yorgunum edebiyatına girecekken okudum yazınızı, sus dedim kendime, sus bak millet ne alemde :) Sevgiler.

Benden Bizden said...

fotolar icin thanks mam :))

bence bizim annelerin depresyonda olmasinin nedeni senin de yazdigin gibi mukemmeliyetci olmak. herseye yetisecegim, herseyi super yapacagim diye kendimizi paraliyoruz. bir de mahalle baskisi var. misal, bambinonun doktor kontrolunde hastanedeki en pejmurde, pasakli anne bendim :) herkes sikir sikir giyinmis, suslenmis, makyaj, sac-bas falan. onlari gorunce "bende bir hata var demek ki, baksana millet hem cocuk buyutuyor hem de kendine bakabiliyor hala" diyesim geldi :))

Esin said...

Benim koca da 3. çocuk istiyor ,3. den beyin uyuşuyorsa acil doğurmam lazım :)

Köpürcük said...

O kadar çok kasıyoruz ki kendimizi anın keyfine bile varamıyoruz. Düzenli uyku, düzenli yemek, uyku hayat diye diye.. Çocuklar büyüyor.. an geçiyor. Biz hep yorgun, hep şikayetçi, hep bi depresyon havasında..

Taktir ediyorum bahsi geçen hanımefendiyi. Hemde çok..

Berceste said...

Valla Esra o anlattigin blogu okumadim ama yazan anne modelini cevremde gordum, bir kere yemek hak getire. Al paketle koy firina ye seklinde cogu aile Ingiltere'de. Bu en iyisi. Al paketle koy mikrodalgaya ye olacakti dogrusu :) Evi goturenlerle dertleri yok. Ahanda surasi tozlanmis, dur camin surasini parlatayim demediklerinden rahatlar her konuda. Takintilari yok :D Saldim cayira seklinde sorunsuz gayet guzel bir sekilde gidiyor isleri. Bizde bir titizlik durumu, aman cocuk en iyisini yesin, giysin durumu, ay ilgisiz mi kaldi durumu(onlar ac degilse, alti temizse simarikligindan agliyor diyor genelde), ... boncuk arama durumu hakim :) "En" lerde yasadikca zor oyle 3 cocuk falan... Hem niye 3 ;-) 8 cocuklu bir anne, yere yaygi yayiyordum kucuklerken, bir boy buyuk olan, kucuge bakiyordu diye anlatirdi. Oyle olmasa dagda bayirda, camurda bu kadar cok cocuk olur muydu, cok uzaga degil, Guneydogu'ya sormak lazim isin sirrini! Oradakiler hem pisiriyor, hem temizliyor, hem eve bakiyor, hem tarlaya, bahceye, hem cok cocuklu...

Hilal said...

bizler malesef fazlasıyla büyütüyoruz meseleleri. oysa öğrendiğim birşey var, çocuk büyütürken rahat ve sabırlı olmalı insan. ah bunu bir öğrenebilsek...

ycurl said...

Amerika'da -daha dogrusu orta, guney diyelim- cocuk sahibi olma isine erken yasta basliyorlar. Genelde 30 yasinda 3 cocuklu olmus oluyorlar ama su da var senin bloglarini izledigin buyuk olasilikla muhafazakar aileler cunku Amerika'da aile kavrami yok. Bir suru bosanmis kari-koca ve sonraki evliliklerinden dogan cocuklar vs..Yani okuduklarin da buyuk olasilikla cok buyuk bir kesimi yansitmiyor. Mesela Amish gelenegine ya da Mormon dinini izleyenler genelde daha muhafazakar. Bazi aileler dinsel nedenlerden dolayi cocuklarini okula yollamiyor. Cok yakinen tanidigim 6 cocuklu aileden biliyorum. Arti dogum kontrol yontemlerine karsi cogu o yuzden sayinin artmasinda onemli etken :) Ha bu arada nasil bakiyorlar. Amerika'da olanlar icin diyelim cok fazla kaygilari yok. Ikinci elden alisveris ediyorlar, modayi takip etmiyorlar ve kesinlikle Turk anneleri gibi cocuklarinin uzerine deli gibi dusmuyorlar :) Ciplak ayakla sogukta dolasan bir cocuk olsa Turk annesi cildirir. Cok genelleme gibi oldu ama yakinen bildigim orneklerden yazmaya calistim.
Ha bu arada ben de 4 cocuklu bir aileden geliyorum. Biz de bir sekilde buyumusuz hatta hepimiz universite ve ustu mezunlariz. Ben bir cocukla sizlanmanin annemi dusundugum zaman sacma oldugunu dusundugum icin super muper anne kaygisi olmadan yasyorum :)

Anonymous said...

Mahalle baskısına katılıyorum, ben çalışan bir anneyim ancak evim hep mükemmel olmalı, sonra "gelip görenler" ne der? Eve gelen bir yardımcım var ama o gelince bile evi kendime göre düzenliyorum, kadın evimin halini görüp orada burada anlatmasın diye:))Televizyondaki örneklerde öyle değilmi? Çocuklar Duymasın'daki anne her yönden mükemmel gösterilmiyor mu, iki çocuğu var ama kendi manken gibi, tırnaklar manikürlü ve saçlar hep bakımlı.
Üzerinde düşünülmesi gereken bir yazı olmuş, teşekkür ederim.

mintininmutfağı said...

selamlar arkadaşım.
mutlu pazarlar diliyorum
süper fotolar canım
sevgiyle kal cic mi cici aNNE

Asortik Krep said...

Buradan örnek vermek istiyorum.Ne alaka diyeceksin ama burada yaşayan yaşı 50 ve üstü İngilizin çoğu az çocuklu.
Ben manyak anne sıfatıyla çocuk sayısı basket takımı bile olsa aynı derecede yaşayacağımdan üç çocuğa dayanamam sanırım.Ben kendimi daha çok hani o kaldırımdan düşen yavruları tek tek arkasına dizilene kadar hepsini gözeten ördek anneye benzetiyorum :)

by semiha said...

merhaba
cok mu abartiyoruz acaba herseyi. hatice'nin dedigi gibi kendimize gelmemiz icin yazilmis guzel bir yazi. tesekkurler...

Anonymous said...

Ben de tam isten ciıkmak uzereyken yakalandim blogunuza. Cok sicak ve gercekci yazilarinizi, fotograflarinizi cok begendim. Bir de minik MK'nin benim 12 yasindaki kizimin yapmadigi ev islerini yapmasina bayildim. Harikasiniz :)
Istanbul'dan selamlar...
YKA

sirâr said...

Esracım bence idealler e inançlar asıl mesele. Eğer insan manevi nedenlere dayanarak çocuk doğuruyorsa, asla tükenmez. Ama tamamen dünya değerlerine bağlıysa depresyon onu bekler. Bakınız biz, hepimiz. Çoğu misyoner aileler değil mi 5+ çocuk yapanlar?..

x