Tuesday, 19 October 2010

Tahta Kasiklar

Iste, oncesini cekmedigim dolaplarimin duzenleme sonrasi halleri :)



Stoktakileri arkalara koyup sonra da orda unutmam cok mumkun oldugu icin dolaba kucuk bor not yapistirdim :) Bu igrenc el yazisi da, 13 yillik klavye kullaniminin sonucu maalesef :)



Dolaplari duzeltirken farkettim ki, 8 degisik cesit kirmizi biberimiz varmis :) 1 tanesi tatli, digerlerinin tamami aci. Kurutulmus kirmizi biberler ve kimisi toz, kimisi tane karabiberler bunlara dahil degil ustelik!

Bir artik yemekleri tahta kasiklarla yiyoruz desem ? :)) Yer sofrasi da alacagiz yakinda :P

Bu yil MK'nin yasitlari anaokuluna basladilar. Gecen bahar, bu eylulde baslamasi icin sadece 1 okula kaydini yaptirmistim, oradan da kabul etmediler. Normalde 4-5 okulu denemek gerekiyor. Bir taraftan da iyi oldu aslinda, yoksa eylul basinda okula baslayacakti ve Turkiye isi biraz karisik olacakti.

Esime, cocugun butun yasitlari okula basladi, bizimki gidemiyor, hic uzulmuyor musun bu duruma diye sordum aksam, yoo niye uzuleyim, zaten kismetse omrunun gelecek 15 yili falan okullarda gececek, biraz rahat etsin dedi :))

Tabi o rahat etsin de, ben de rahat edeyim artik :P O yuzden alternatifleri arastirdim. Ucretli olarak ozel bir anaokuluna falan gondermeyi dusunuyordum ki, kismet, bu eylulden itibaren 3-4 yas grubu her cocuga haftada 15 saat ucretsiz anaokulu hizmeti baslamis. Yani devletin resmi anaokuluna gidemeyenler de, ozellerden herhangi bir tanesine kayit yaptirabiliyor ve haftada 15 saat ucretsiz gidebiliyor. Kepceyle verdigimiz vergileri kasikla bari geri alabilelim :P

Devlet anaokullari da gunde 3 saatten haftada 15 saat kabul ediyor cocuklari bu arada.

Civardaki ozel anaokullarinin listesini istedim dun belediyeden, bir an once halletmeliyim o isi. Evde 3-5 saat kafami dinleyecegim gunleri iple cekiyorum :P

Bunun disinda ise, onumuzdeki yil -reception deniyor, anaokulla ilkokul arasindaki 1 yillik hazirlik donemi- kayitlari simdiden basladi. Internetten 6 okul sectim, eve yakinligina, basari orani yuksekligine gore vs. Kucuk Hindistan dedigim bir bolgede oturuyoruz :) Hintlilerin yogun oldugu bir yer. Tabi bunun sonucunda, bizim oturdugumuz bolge okullarinin ortalamasi Londra ortalamalarindan daha yuksek. Hintliler cok ama cok caliskandirlar da.. Ozellikle de Punjabi kabilesi :) Patel soyisimliler. Hintli doktorlarin, avukatlarin, bilgisayarcilarin, muhasebecilerin (burada muhasebecilik nerdeyse avukatlikla es duzeyde.. muhasebeci deyip gecmeyin, diplomayi alana kadar canlari cikiyor) cogunun soyismi Patel'dir :))

Neyse cok uzattim, 3 yillik egitimini bitirip, Londra'nin butun yollarini gorsel olarak ezberledigi icin ingilizlerin meshur black cab/siyah taksilerini surme hakkini kazanan bir arkadasimizin madalya torenine gidecegim simdi :)) Evet, black cab surme diplomasini alabilenlere madalya takiyorlar burada :))

10 comments:

RRH said...

Ashley'nin alerjilerinden (ve egzamalarından) dolayı 10 yılı geçti çoğu gereçlerin tahtasını kullanalı. Çorba Kasesi,çatal ve kaşık.Çok kullanışlı ve sağlıklı ve daha da lezzetli oluyor sanırım herşey.MK için çatalda iyi olurdu, Türkiye'deyken pazardan baksaydınız keşke annesi.

Anonymous said...

guzel olmus dolaplarin eline saglik.
ucretsiz 15 saat demek cok iyi.gonderde sende biraz rahat et.hintlilerin caliskanliginda haklisin ben hic ingiliz disci gormedim valla cogu yabanci. doktorlarin cogu hintli onlar kedi iclerindede bir mucadeledeler ve artik aileleri gibi ezilmek fabrikada calismak istemedikleri icin hirsla calisiyorlar superler.
sevgiler

gezicini said...

kesinlikle tam zamanına denk geldi bu yazı. benim oğlan 30 aylık daha ama şimdiden etraftaki tüm 2.5 'luk arkadaşlar anaokulu yollarında. ben biraz daha bekleme taraftarıyım. ama beklemek şimdilik daha iyi. bu arada özel okullarda haftalık 15 saat işi de çok iyiymiş. burada da olmalı.
not. baharatlara bayıldım.
sevgiler
gorki

gezicini said...

ek. bir alt postta görülen pideci ve köftecilerin isimleri nedir acaba? keşke buradayken görüşebilseydik! birlikte kumpir yerdik hocam:-)
sevgiler
gorki

Nihan SARI said...

Bal dök yala kıvamında bir post olmuş.anaokulu durumuna çok sevindim.ben de nisan mayıs gibi göndereyim diyorum.önümüzdeki sonbahar olsa çok hasta olabileceğini düşünüyorum.o yüzden böyle bir karar verdim.hintliler çok zekidir aslında:))

atolye nott said...

bende bu aralar dolap düzenliyorum özellikle elbise dolaplarında detox yapmaya başladım :))

reyhane said...

Oh oh ne güzel olmuş dolaplar..Biberlere bayıldımmmmmm..Bana da beklerim efendim..

Ruhumun Ozgur Sesi said...

anaokulu cok yararli oldugunu dusunuyorum. benimkinin de zamani geldi. yurt disinda disimize gore bir tane bulmustuk ama turkiye`de nasil olacak bilemiyorum. dolaplariniz hic dagilmasin bu arada:)

betül said...

dolaplara sözüm yok banada bir el atilsa:)
ama anlattiklarin cok ilginc. mesela hintlilerle ilgili. yahu burada en düsük okullar türk mahallerindekiler. cok yazik bize cok:(
birde anaokulu saatleri kisaymis.bilhassa iki dilli cocuklar icin.birde ücretsiz derken biz burada devletin okulu ama para ödüyoruz(yemek icin ayri ödüüyoruz) yani orada hicmi ödenmiyor?

Berceste said...

Madalya toreni olur elbet, butun sokaklar ezbere bilmek, en kisa yoldan gidebilmek zorunda! Koskoca Londra sozkonusu oldugunda madalyalik is bu! Ay ben senle konusmuyordum di mi?

x