Sunday, 24 October 2010

Biraz da Istanbul..





Istanbul'da 7 yil okudum&calistim&yasadim. 7. yila geldigimizde, "buradan gitmeliyim, nereye olursa olsun gitmeliyim, daha fazla dayanamayacagim" diyordum :) 7. yilin sonunda da Istanbul'dan ayrildim. 8 yil aradan sonra, aralarda birer gecelik 3 kisa kalistan sonra ilk kez bu yil, dolu dolu 1 hafta gecirdim Istanbul'da. Ve 8 yil araya ragmen gordum ki fikrim degismemis, bu sehiri seviyorum ama kucuk ve sakin bir yerde yasayip tatillerimi Istanbul'da gecirmeyi tercih ederim :)

Insan icinde yasarken, ne kadar insanustu, zor kosullarda yasadigini farketmiyor ama baska yerlerde, ozellikle kucuk sehirlerde daha kolay bir hayat surunce, Istanbul'da yasamak icin resmen her gun savas verdigini anliyor.

Istanbul, yordun beni :) Tatilden tatile goruselim seninle :))

************************


MK'nin okuluna baslamasini ve haftada 2 gun de olsa 3 saatlik ozgur zamanlarimi iple cekiyorum :) Neden sanki onumuzdeki hafta tatil canim :P (Half term galiba Berceste..)


Sanirim Betul sormustu, her sey mi bedava okullarda diye :) Benim bildigim, 3 yasina gelen her cocuk anaokuluna basliyor. Gunde 3 saat, haftada 5 gun. Sabah 9-12 ve Oglen 12.30-3.30 olmak uzere iki secenek var. Ve bu saatler icin yemek vs yok. 4 yas sonrasi icin, sabah 8.30-Ogleden sonra 3.30 arasinda ogle yemegi saati var. Ve sanirim okulda yiyeceklerse cuzi bir ucret odeniyor. Ya da evden yemek koyuyorsunuz cocuklarin yanina..

Ve burda da en kotu okullar maalesef Turk mahallelerinde. "Avrupa'daki Turkiyeliler" tezlere konu olan cok derin ve sancili bir konu...

************************

'/;'[p;;lp------lo0ki9uj8yyyyyt[=';;p[o8i76yyy5

(Benim ortada acik biraktigim bilgisayarima, "arabalarini park ettigini" yazmis arkadas :) Oyle dedi :))))

10 comments:

cenebaz said...

Rastgele minik balıkçı:))

annesininoglusu said...

keske görüşebilseydik...

Berceste said...

Sen anladin di mi neler yazdim, yazacaktim!!!!

Red Riding Hood said...

İlk poz değişik.
İstanbul'da yaşamak başlı başına bir savaş.Aslında Türkiye'de yaşam da diyebiliriz buna.

evren said...

Istanbul konusunda ayni fikirdeyim. Yasamak icin degil, tatile gitmek icin...

Her bebek bir melek.. said...

istanbul hakkindaki goruslerinize katiliyorum,cidden cok cok zor bir sehir.ama onsuz da yasanmiyor..lakin bu aralar benimde bi terk edesim var:)

Anonymous said...

ahh,istanbul'la ilgili yazdigin her kelimeye katiliyorum.ben 10 yil yasadim.ogremcilik yillari gayet keyifliyken,birden calisma hayatina baslayip is ev arasinda bir kisir dongude bulunca kendimi ben de aynen senin gibi neresi olursa olsun ama istanbul olmasin diyerek kactim resmen.istanbul'a gore cok ama cok kucuk bir sehirde dahasi insan olculerinde bir sehirde yasiyorum simdi.arada ozluyorum istanbul'u ama ozledigim sanirim ,ogrencilik yillarim cunku her ugrayisimda istanbul'a 3 gun sonra kacmak istiyorum ordan.

♥ Unicorn ♥ said...

Merhaba :) uzun zamandır blogunu takip ediyorum ve çok beğeniyorum bi gün çocuk yaparsam senden gaza gelerek yapmış olucam kesin :) MK'ya da bayılıyorum ayrıca :)
Sana bir blog ödülü gönderdim benim sayfamdan bakabilirsin :) sevgiler.

Burcu said...

Bizim de duygularimizi dile getirmissin Istanbul konusunda :)

sirâr said...

Esra, İstanbul konusunda haklı olduğun yanlar çok ama o kadar da uzağa gidilir mi bilemem? Biz mesela Tuzla'ya taşındık ve oğlumun burada büyümesini istiyorum. Çok güzel, sakin, ferah bir semt. Uzak biraz tabi. Babalar için sıkıntılı ama ev anneleri için çok hoş. Arabamania her oğlanda var sanırsam! Sevgiler.

x