Thursday, 2 September 2010

Feslegen

Bizim bahcenin mahsulleri..


Sican boku :)





Arka bahcedeki visne agacindan yere dusen visne cekirdeklerinden, kendiliginden yetisen yeni visne fideleri..

Bunlarin hepsini atmislar :( Bir tek bu kalmis, o da bahcede kuflenmeye terk edilmis :(




Kurban bayraminda kurbanlar, on bahce ile arka bahce arasindaki boslukta kurbanlar kesilir, balkon ile duvar arasina cekilen cubuga cengelle asilir ve yuzulur, parcalanirdi. Cocukken elimizle besledigimiz, kina yaktigimiz, sevdigimiz, oksadigimiz kurbanlarin ertesi gun kesilislerini izlerdik. Sanirim sogukkanli kati gercekciligim o yillardan kalma :)) Yillarca kurban yuzdum, temizledim, parcaladim.. Kullanilmayacak parcalar iste bu beton kapagin altina atilirdi..

Bir kurban bayrami oncesinde saclarini perma yaptiran ve zaten kisa olan saclari toparlanan teyzemi goren kardesim, bir kivircik tuylu kuzularimiza, bir teyzemin saclarina bakip; "kuzu kuzu mee teyze" deyivermisti :))


Iste 2 senedir Ingiltere'de tohumlarini aradigim feslegen :) Ben donene kadar tohumlari kurursa, onumuzdeki yil icin yanimda goturecegim.



10 comments:

evren said...

+ Bu yil Türkiye'de benim astigim havlularin ucunda da öyle mandallar vardi :)
+ O feslegenin cinsi Balkonstar veya benzer adla satiliyor, ben de nostaljik duygularla ektim gecen yil. Hala tohum var; bulamazsan, o saksidakilere de yetisemezsen ben sana gönderirim memnuniyetle.
+ Bu arada ben de önce besleyip sonra kesilmesini izlemis, ama psikolojik travma gecirmemis o tuhaf neslin cocuguyum :)
+ Senin vintage dünyan benim kaybettigim vintage dünyammis meger...

iffetin günlüğü said...

Ay sıçan bokuna çok güldüm biz ona cilveli diyoruz..

Anne İş'te said...

CANİ DEĞİLMİŞİM:)))NASILZEVKLE BESLERSEM ELLERİMLE KESİLİP,YÜZÜLÜŞÜNÜ DE AYNI ŞEVKLE İZLERDİM...BENİM KIZKARDEŞİMİN DE PERMA VUKUATI ANNEMİ BAYILTMIŞTI(GERÇEKTEN!) ONU HATIRLADIM,GÜLDÜM GECE GECE...FESLEĞEN TOHUMLARI YETİŞMEZSE BİR ADRES..BİZ BULURUZ SANA...

sumuklubocek said...

su sus biberlerine bayildim, ben de onun tohumunu istiyorum bir zahmet...
***
sican bokuna biz de "oglen guzeli" diyoruz, ne cok adi varmis oyle...
***
aaaaaaah nostalji aahhh...

ps: arada yakisikli beyimiz de gozden kacmadi yani ;)

sevgiyle kaliniz efendim!

rukiye said...

sormayayım diyorum ama kendime engel olamıyorum çanakkalenin neresi

mikla said...

bu ve onceki postlarda yer alan her kare benim de cocuklugum :) ve anlattigin her detayi ben de yasadim. iyi hissettim. biz de "sican boku"na "kedi tirnagi" deriz. keyifli iki ay olmasi dilegi ile... ki zaten oyle baslamis, umarim oyle de devam eder.

Kirpikteki Gözyaşı said...

Fotolara diyecek birşey yok!...Gözüne sağlık! MK nasıl orada? Memleketinde olduğunun farkında mı?? Merak ettim işte orada nasıl hissediyor diye:))) Ee büyüdü artık:)

Anne ve Bebisi said...

Evren, tohumlar icin haber veririm, cok tesekkurler :)) Herkes kisa sureligine de olsa cocukluguna dondu galiba benim foto-romanla :))

Iffet, cilveli de yakisir bu cicege haa ;))

Anne Is'te, perma yaptiracagim ama korkuyorum :P

sumuklum, tamam insallah gonderirim sana tohumlardan :) Ozledik sizi ;)

rukiye, Can'dan yayin yapiyoruz :))

mikla, cok tesekkurler :) Umarim boyle guzel devam eder :)

KG'cim, tesekkur ederim :) MK, babasi da yaninda olsa, ondan mutlusu olmaycak gibi geliyor bana :)

rukiye said...

kendi kendime ya çan ya biga diyordum ben bayramiçliyim liseyi çanda okudum çok güzel 4 yıl...
resimlerinize hayran oldum

sevgistanbul said...

Ben de akşam sefası diye biliyorum o çiçeği,ama onun dışındaki fotoğraflar çok çağrışım yapmadı bende.Belki de çocukluğuma dair senin kadar net sahneler hatırlamadığımdan,ama yine de bu blogu okumak bana sakinlik veriyor.Geçmişe sahip çıkılması hoşuma gidiyor.Şurası kesin ki insan ülkesinden uzaklaştıkça buraya dair her detay değerli hale geliyor.
Bunlar MK için (ki kendisi aynı zamanda yakın bir dostumun yeğeni olduğu için ayrıca seviyorum galiba)süper bir arşiv.
İyi bayramlar...

x