Tuesday, 14 September 2010

Çan Pazarı

Her ne kadar su an Aksaray'da olsak da, Çan'daki fotolardan devam ediyorum :) Roma donemindeki adi Sergis olan Çan, Osmanli doneminde, kurulan pazari ile meshur olmus. Soylentiye gore de, hayvan pazarlarindaki can seslerinden ismi Çan olarak kalmis :))

Eskiden sehir icinde, anneannemin kapisinin hemen onunde kurulurdu pazar. Simdi kapali pazar yerine tasinmis, aslinda guzel de olmus. Cok genis, ferah bir mekanda birbirini ezmeden gezebiliyor insanlar..

Meshur helvamiz :)


Pazari kadinlar cekip ceviriyor.. Alan da, satan da cogunlukla kadinlar.








Karamenni dondurma :)

Aksam gezmeleri..


11 comments:

Anonymous said...

Canakkaleye gitmeyi usun suredir okadar cok istyorumki Dun aksam eyvah eyvahi izledim canakkale geyiklid geciyordu konusu caninda ismini duydum ama canakkaleli bi aile dostumuz nedense canakkalelilerin canlilari sevmedgini idda etmisti nedendir acaba?

iffetin günlüğü said...

Pazar yerleri çok sevdiğim yerler..Her hafta bir şeyler almasam bile pazarı köşe bucak gezerim..O tantana hoşuma gidiyor..Birde böyle sağlıklı bir sergileme yapılan (süt ürünleri vs.)pazarlar sadece batıda var.

Pazar arabasının farklı bir işlevini de öğrenmiş olduk sayenizde..Helvanın renkleri çok hoşmuş..

Kirpikteki Gözyaşı said...

O helva beni bitirdi:))) Hiç görmemiştim!!!!

Kremali'nin annesi said...

Esracim, en cok bu goruntulere ozendim biliyor musun. Eskiden burnumun dibindeydi o guzelim pazarlar da burun kivirirdim gitmeye. Oh olsun bu hasretlik bana:(

Sonunda Canakkale gazisi olmus benim MK pasam da:) Nasil da gururla sergiliyor yara beresini?! Bir de, aynen Kremalim gibi o da, en gozde oyuncagi olmadan adim atmiyor sanirim. O kucuk yumusacik oyuncaklardan nasil da huzur, keyif ve guven aliyorlar. Utanmasam bi tane de ben edinecem inan :)

PS: Hayir ve evet fanatiklerinin resmine cok guldum bu arada. Her ihtimale karsi eczane onune parketmisler, ahahah :))

ikiz kuzularin annesi said...

Ne kadar cok peynir cesidi var! Helvalarda pek istah acici dogrusu:)

Isil Simsek said...

Esra,iyi vakit geciriyor olmaniza sevindim.
Tuz golu fotograflarin da harika!Sagol paylastigin icin!

Rana Eslem GULMEZ said...

az tuzlu
sert inek))))))

Anne ve Bebisi said...

:)))

Anonymous, oyle miymis? Bilmiyorum valla :)

Berceste said...

Ooo buralara gore pek ucuzmus Can pazari!

Senin aksam sefasi burada bak http://dogakesif.blogspot.com

O helvalardan bana evlenirken kocaman suslu bir tepside gelmisti, adettenmis :P

Asortik Krep said...

Adsız'a :
Çan'lılar sevilmez mi beya :))
Sataşmışlardır ahbabınıza..
Ben de eyvah eyvah filmine bayılmıştım birde Cem Yılmaz'ın Hokkabaz'ına..

Gitmeden birde sizin resminizi görseydik bebişi görüyoruz da sık sık annesi yok ortalarda :)

rukiye said...

..........

x