Tuesday, 21 September 2010

Caillou?!

Bu Caillou ne ayak yahu?

Bugun bir bolumune denk geldim, parti varmis da, annesi takim elbise giysin istemis ama Caillou istememis.. Sonra kazakla inmis asagiya, babasi ve buyukbabasi parti kiyafetleri icinde gozune cok $Ik gorunmus.. Birden o da parti kiyafetlerini giymeye karar vermismis...

Bu Caillou'nun yazarinin kesin cocugu falan yok. Nereye baktiysam, sadece she lives in Canada diyor.

Normalde, bunu giyicem diye tutturan bir cocuk, babasinin buyukbabasinin sirtindakini begense de yigitlige bok surdurmez :)

Not: Cocuk uzmaniymis zaten, yazari ve cizeri :))

21 comments:

senem said...

Hah işte ben de tam da böyle sebeplerle bu Caillou'ya sinir oluyorum. Hele o anneyle babanın sakinliği, çocuklara her daiö sakin ve huzurlu bir şekilde vakit ayırışları yok muuuuu!!! Eeee tabi gönül ister ki kocayla biz de öyle olalım ama bu ne mümkün... Şimdi bizim çocuk Caillous izleyip izleyip "ulan benim annemle babam da amma kazma!!"...demez mi??

Anne İş'te said...

Anne sinirlerini aldırmış,büyükanne büyük baba süpersonik..ama bizim kız bayılıyor,bie nevi bizim damat:)Geçecek inşallah..daha ne kayyular göreceğizbakalım..hhhepsi bu kadar masum olsun:))

nehirineylemleri said...

Hayır o değil bizimkine kötü örnek olmaya başladı:)
Amaaa kayuuunun annesi hiç kızmıyooooo, diyo bana,
E kayuu da robot gibi hiç kızdırmıyo, hiç söyletmiyo, diyemiyorum tabii.
Sonra babası evlere şenlik. Onun yüzünden Nehir babasına kek yapsana filan demeye başladı:))
Bu arada kayuunun keline şaplatmak isteyenler diye bi grup kurulmuş nette:))
Uzun oldu ama
Sevgiler

derbay said...

Sersem caillou! tamamen yönlendirmeci gereksiz bir çizgi karakter. sürekli takdir edildiğini gördüğü için benim oğlum da bir süre onun gibi embesil embesil "ideal çocuk" olmaya çalışıyordu, kanalı kilitledim kurtulduk.

İlknur said...

Cok sukur yumurcak tv bizim evde yok. Hic bulasmadik. Oglan sag ben selamet. Biz hala TRTnin gece bahcesi ile takiliyoruz. O da sinir bozucu olsa da tek verdigi mesaj bittiginde uykuya gidilmesi gerektigi :)

elif ada said...

Sanki benim ağzımdan yazmışsın. Ellerine sağlık. İdealize edilmiş, gerçeklikten uzak tüm karakterler itiyor beni hem de çok fena itiyor

Esin said...

Robot aile onlar :)
Şaka bir yana bir çok konuda güzel mesajları da yok değil,bizim için sinir bozucu olsa da çocuklar için iyi bir eğitici...

atolye nott said...

kızım henüz 8 aylık daha bizim evde baby tv seyrediliyor :) ben hiç seyretmedim ama caillou'nun tipini bizim keloğlana benzetiyorum. demek çok gıcık bir karaktermiş o zaman büyüyünce bizim kıza kalyuu mallyu yasaak :))

New York'tan said...

Calliounun en cok babasini seviyorum adam paso ev isi yapiyor hatta bir arkadas esine izletmis bak adamlar ne is yapiyor diye :)
Mirzahan calliou izledi buyurken Ahrar'da izliyor su an :)

iffetin günlüğü said...

Benim ufaklık 8 yaşında.Carton ve Maxi kanalı sildiğimden beri bana inat kayuya bakıyor..Geçen ilk bölümlerden birinde bunun hikaye kitabından okunduğunu fark ettim yani kayu çizfi filmde de masal kahramanı..Bazen bizim veletde sinir bozucu buluyor zırlamalarını ama seyetmekten vazgeçmiyor.

Kremali'nin annesi said...

Bacim burasi Kanada, burada analar da babalar da danalar da boyle. Biz ne diye zorlaniyoruz, asil Turk genlerimizle burada yasamaya calisirken saniyorsun :P

Yalniz, bir dokundun bin ah isittin; meger ne kadar sinir oluyormus bizim Turkler Kanadali Caillou ve ailesine ?! Gecenlerde Senem ile yazismistik bu konuda, uzerine bu, tam tevafuk oldu.

Her sey bir tarafa, egri oturup dogru konusmak lazim; adamlar iyi kotu kendi kulturlerini idealize eden birseyler cikarmislar ortaya. Hani bizim kendi gercekliklerimizi, yigitliklerine bok surdurmeyen cocuklarimizi cizgi filmlere dokecek babayigitler?! Gerci haklarini da yememek lazim simdi; onlar da kendi mesreplerince karikaturize etmiyorlar mi halimizi Murtlar Vadisi gibi produksiyonlarla?

Berceste said...

Eh bu kadar yorumun uzerine ben bizimkine bu cizgi filmi seyrettirmem, zaten yoktu kanalimiz da. DVD falan mi bulsam diyordum, sayenizde vazgectim :) Gece Bahcesi paklar bizi, hem ne guzel temizlik yapiyorlar hep :) Hem de uyuyorlar sonunda :)

@Kremalinin annesi - TRT cocuk kabusu var bir de burada Kasgarli Mahmut'a denk geldik bugun! Oyle bir cizmisler ki karakterleri, benim kacasim geldi. O kadar sirin findik karakterlerin ardindan zaten hikaye agir, bir de o koca adamlar offf offf!

sirinanne said...

Babası ve dedesine bakıp kıyafetlerini değiştirdi ha :)

Ben de gecen hftsonu ilkkez izledim. Hep arkadaşlarımdan duyuyordum. Çocuklarının çok sevdiğini söylüyorlardı. Çok kısa izledim ama bana çok gıcık gelmedi :))

Oğlumun takdir görmek için birilerini taklit etmesini de istemem doğrusu..
Zaten 3 yaşına kadar TV izletmemeyi düşünüyoruz...

Hilal said...

bu caillou öyle birşey ki, annesinin her sözünü tutar. ağlama krizine girmez, 2 ve 5 yaş sendromunun ise yanından gememiştir. ama bu caillou nerde yaşar kimse bilmez:) kendini gören olmamıştır yani :)

OZY said...

Ben Caillou'yu diğer çizgi film karakterlerinden daha faydalı buluyorum kusurları olsa da. Vurdulu kırdılı değil birkere, bu çok önemli.
Sonraa, çekirdek aile temasının dışına çıkılmış, büyükanne, büyükbabasıyla güzel ilişkileri var çocuğun.
Güzel yemek yemesi, kendi kıyafetlerini kendisinin giymesi, arkadaşlarıyla oyuncaklarını paylaşması, anne babasına yardım etmesi gibi çocuk eğitiminde faydalı davranışları var, bizim kıza örnek gösterebiliyorum.
Bazı konularda çok gerçekçi, bazı konularda abartılı, yabancı yapım olduğu için de bazı konularda bizim kültürümüze ters ögeler barındırsa da 10 üzerinden 7 alabilecek durumda bana göre.

Onur`un Annesi said...

caliounun yasadigi ev gibi bir ev bizim de olsa, yarin bizi gelecekte ne bekliyor endisemiz olmasa, buyuk anne buyuk baba son derece dinc ,yadim sever ve parali olsa eminim cocuklar da bu huzuru hissedip onlar da gayet saglikli, sorunsuz cocuklar olacak da....

bir de turk kadinlari gibi anneleri cogu zamanini bilgisayar basinda, tv basinda, arkadaslariyla lak lak yaparak ya da surekli evi temizleyerek geceren kadinlarin cocuklari da haliyle caliou gibi olamiyor maalesef.

Kremali'nin annesi said...

Onur'un annesi, yorumunuzun tamami ama ozellikle de ikinci paragrafi bence bu tartismanin en buyuk eksigini tamamlamis oldu. Kaleminize ve tahlil gucunuze hayran kaldim desem :)

Caillou cizgi filmindeki kisilerin ve hayat tarzlarinin idealize edildigine ben de katiliyorum. Ama ekranda gorduklerimizin onlarin kendi gercekliklerinden cok da kopuk oldugunu dusunmuyorum dogrusu. Caillou, sizin yorumunuzda tanimladiginiz turden bir annesi olmadigi icin, ne kendini bir yigit olarak goruyor ne de sonradan takim elbise giymeyi yigitlige bok surmek olarak algiliyor. Galiba sonucta her meyve biraz da kendi agacinin dibine dusuyor :)

Caillou'nun memleketinden selam ve sevgilerimle:)

arzu said...

Ayyyy esra varya Aslihan bana'kayyunun annesi hic kizmiyor, sinirlenmiyor, dimi anneee" demisti sanirim cocuk bana mesaj vermek istedi, almaya calistim ama maalesef iki dakika sonra sinirlenicek birsey bulmam zor olmadi:)))

Damla said...

Meraktan tek bölüm izledim şu ana kadar ve hakkında her okuyuşumda izlemediğime bir kat daha seviniyorum. Giymez giymez kardeşim çocuk takım elbise, çok mu lazım!

Alyamaya'nın Esra'sı said...

Alya bayılıyor.. en azından uçan çocuklar, garip sihirler yok. gerçek hayattan kareler var, birşeyler öğreniyor.. ben seviyorum bu keltoş çocuğu :)

Ben10 said...

Caillou ve Caillou Oyunları çok faydalı bence..

x