Monday, 9 August 2010

Bir Frambuaz Hikaye








16 comments:

Berceste said...

Tabelalar olduruyor beni :) Ahududundan baska bir sey almadiniz mi?

Anne ve Bebisi said...

Bunun Turkcesi ahududuydu sahi di mi?

(hizli hizli ahududuydu de bakim :P)

Aldik aldik, ama yuzlerce foto olunca, kisim kisim yayinlamaya karar verdim :) Kabaklar ve misirlar da yarin :P

zeynep said...

çok güzeller ve evet ahududu bunlar:=))

nehirineylemleri said...

Ne güzel fofolar Nehir'in deyimiyle:)

sümeyye said...

esra cok guzel. bır sey soracak idim.. son fotoğrafı 18-55 mı cektın aceba? yenı bır lens aldın mı hıc kendıne kit lens dısında (kıt lensın 18-55 mı ıdı) soru yağmuru için affola ancak merak işte..

Anne ve Bebisi said...

Tesekkurler arkadaslar :)

Sumeyyecim, butun fotolar 18-55 evet. Henuz yeni lens al-a-madim :)

ela selin said...

Ah nasil canim cekti.. Toparlanip gitmek lazim simdi ahududu, bögürtlen avina..Gecen sene bu zamanlar yapmistik, tam zamani.

banu said...

Merhaba Esra,

Bu gittiginiz ciftlik nerde, adini yazar misin? Biz de Londra'da oturuyoruz da, cok canim cekti, gidip birseyleri dalindan toplamayi. Tesekkurler. MK' ya opucukler.

Anne ve Bebisi said...

Kacirmayin Ozlemcim :))

Banu, adres: http://www.parksidefarmpyo.co.uk/

Bir gun birlikte gidelim, hem tanismis oluruz :)))

Anne ve Bebisi said...

Banu yalniz, cilek sadece sabahlari toplanabiliyor, aklinizda olsun. Bogurtlen ve domates henuz hazir degildi. Isterseniz gitmeden once bir arayip, o gun neler var bir ogrenin.

iffetin günlüğü said...

Fotğraflar harika.Ekrana yapıştım resmen.Birde merakımı mazur görün,tabiatta kendiliğinden yetişenler gibi lezzetli mi bu meyveler.Geçen sene bol ve ucuz karadut buldum bir yerde ama nişadır kadar ekşiydi..

Anne ve Bebisi said...

Iffet, ben genelde ahududunun tadini pek sevmem ama bunlari ben bile ucer beser goturdum :)) Bogurtlen familyasi zaten ekmek istemez, su istemez, kendiliginden yetismesi cok cok kolay meyveler. Hele bir de her gun sularsaniz, kocaman kocaman meyveler veriyorlar :) Bahcedeki Kibrisli teyze ve amcadan biliyorum :) Onlarin bir bogurtlen agaci var, her gun suluyorlardi, benim hic bakmadigim bogurtlenlerimin 2-3 kati, ustelik de daha lezzetliler :)

Kara dut dedigin bogurtlen degil di mi? Belki vaktinden once toplandigi icin eksidir?

Berceste said...

Karadutla bogurtleni karistirmayin yahu, ikisi ayri seyler. Karadut nefis olur, bogurtlen de olgunlasmissa guzeldir ama eksidir. Gecenlerde anneme de karadut diye bogurtlen satmislar, oysa komsuda agaci var karadutun, mevsimi geceli epey oldu, bitti o. Bu bogurtlen dedigimde haydeee dogru dedi ama kanmis bir kere :P

Anne ve Bebisi said...

hee aradim nette fotograflarini, karadut, bildigimiz dutun karasi galiba :P

Bogurtlen:

http://www.google.co.uk/images?um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official&tbs=isch:1&&sa=X&ei=WyVjTJGxA8qaONWbiMEJ&ved=0CCQQvwUoAQ&q=bogurtlen&spell=1&biw=1577&bih=923

Karadut:

http://www.google.co.uk/images?um=1&hl=en&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial&biw=1577&bih=923&tbs=isch%3A1&sa=1&q=karadut&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Bogurtlenin olgunlasmisi cok tatli oluyor. Bir de karadutun tadi nasil? Normal dut gibi mi? Ben normal dutun tadina o kadar bayilmam, bogurtleni de hayatimda ilk defa Ingiltere'de yedim desem :P Yani hatirladigim kadariyla.. Hic Turkiye'de yedigimi hatirlamiyorum. Ve bu "berry" familyasindan en cok bogurtleni ve redcurrant'i seviyorum.

http://en.wikipedia.org/wiki/Redcurrant

Berceste said...

Aynen bildigin dutun karasi ama tadi bence daha guzel :) Bir de dutu sevmem demissin ama dut vaaar, dut var! Bogurtlen bizim bahcede, sokakta heryerde vardi Ingiltere'de iken. Gidip biryerlerden almak gerekmiyordu yani :) Ama dut Ingiltere icin biraz zor bir meyve!
Karadutun receli, serbeti de pek guzel olur. Turkiye'ye gelince ulasmayi bir dene!

iffetin günlüğü said...

Ben nete istediğim zaman giremediğimden(veletler yüzünden)konuyu kaçırmışım..Karadut böğürtlen değil tabi..Yol kenarlarında ki ağaçlardan topladığımız dut çok tatlı olur.Tadı boğazını yakar insanın..Pazarda satılanlar çok lezzetsiz oluyor.Bu böğürtlenlerde öyle mi diye merak etmiştim.Cevabını yazmışsın zaten teşekkürler:)

x