Wednesday, 11 August 2010

Bir Böğürtlen Hikaye








Bu sene de, gecen yilki tarifi kullanarak yaptim bogurtlenli dondurmayi. Ustelik buzluga koyduktan sonra hic karistirmamama ragmen buz da tutmadi. O kadar guzel oluyor ki, artik disarida dondurma yiyemez oldum :P Ben&Jerry's, Häagen-Dazs, hatta Green&Black's Organic halt etmis :) Hepsinde bir kimyasal tad geliyor agzima. Oysa ev yapimi dondurma oyle mi? Mis gibi sut, seker, krema ve bol bol meyve iceriyor :)

Bu poz Meltem teyzesi icin :)



Koldaki ariya dikkat :) "Bu sene arilar nerde?" diye feryat etmistim, iste oglumun kolunda bir tane :)




1 Agustos itibariyle Londra semalarina sonbahar geldi..

Yagmur geliyor...


...Geldi derken...





...Gunes hemen yuzunu gosteriverdi :)


24 Agustos Sali gunune ucak biletimizi aldim. MK ile geliyoruz insallah. Donus biletini almadim cunku kardesimin dugunu ne zaman olacak belli degil. Asil gidis sebebim annemin yaninda olmak ve kardesime yardimci olmaksa da, 2 ay kadar kalacaksam dugunu de gormek isterim tabi :)

Gecen yilki 3 haftalik maceradan sonra bu yil cok korktugumu soylemeliyim. Haftalardir MK'nin beynini yikamaya calisiyorum :P

Bak, Turkiye'ye gidecegiz, orda coook kalacagiz.. Anneanneye gecmis olsun diyecegiz.. Ankara'ya Alpay amcalara gidecegiz, babaanneye gidecegiz.. Halayla parka gidecegiz.. Meltem teyzeye gidecegiz.. Teyze sana civciv alacak.. Teyzenin dugununu yapip sonra gelecegiz oglum tamam mi? Baba burda kalacak calisacak, biz de bilgisayardan onunla konusacagiz.. Bak gecen seneki gibi aglamak, eve gidelim, babaya gidelim demek yok, tamam mi oglum?

Tamam anne!

diyor ya, bu cocuk milletine guven olmaz :) Cok korkuyorum :))

Gecen hafta bebek arabasi kirildi. 2. arabayi da, tepe tepe kullandiktan sonra kirdik :) Hele ilki, £4.99'a ebay'den aldigim, arabanin sahi cikti :) Nerelere gidip gelmedik ki bu iki arabayla.. Tam da TR'ye gidecekken 2. arabanin da kirilmasi beni basta biraz panik yapti. Cok ucuz bir sey almak istiyordum ama cok ucuzlara MK artik sigmiyor :) MK'nin sigdiklarina su an o kadar para vermek istemiyorum.. Sonucta gecen hafta arabasiz denemelere basladim. Hemen her gun 9-10'da evden cikip, aksam 6-7'de eve girdik.. Saatlerce, kilometrelerce yol yuruduk ve masallah MK, arada cok yoruldum anne, duralim artik, yurumiiceem, aciktim, susadim vs vs dese de; yurumek zorundasin oglum, araban yok, az daha dayan, ha gayret.. diye diye dayandi masallah :))

2 cocuklu ve ucakla pek cok ulke gezen arkadasim iyi kotu bir araba almami tavsiye etse de.. galiba gozumu karartacagim ve bu sene arabasiz gidecegim.. Baktim havaalaninda falan zor oluyor, Turkiye'den alirim bir tane..

Bebek-cocuk arabasi kendi basina bir yuk olsa da, cantalari, posetleri, esyalari tasimak acisindan da buyuk kolaylik oluyormus, onu anladim. Simdi cantalar sirtta, posetler elde yuru babam yuruyoruz :)

Bu yil da yine cok cok az esya ile gelmek istiyorum :) Ancak bu sene biraz ufak tefek hediye getirmek istiyorum, onlar yer tutacak.. Tam mevsim gecisinde Turkiye'de olacagiz, 1-2 kislik kazak koyacagim MK'ya, gerisini pazarlardan hallederiz :) Getirdigim t-shirtleri, sortlari da yikar yikar giydiririm, sonra da orda birakir gelirim diyorum..

Bakalim.. Bunlar halledilecek seyler.. Annem iyilessin, kardesim de hayirlisiyla bir evlensin.. Bir de lutfen MK bu sene guzel guzel eglensin, eve gidelim diye tutturmasin...

15 comments:

sümeyye said...

son söylediklerine amin ve Allah yardımcınız olsun diyorum.
Babasını özlese de daha idrakinde olduğu için inş daha az arıza çıkarır bence :)
bu arada dondurma nefis görünüyor..!
harika!
ellerine sağlık..

firdevs said...

dun kayinannemle markete gittik . ancak aldiklarimizi tasimakta zorlandik :p sonra baktim olmuyor , anneme Ahmed'i verdim , pusete aldiklarimizi doldurdum :)))) puset gercekten buyuk kolaylik , katiliyorum :p ama TR'de o kadar ucuza puset bulacagini sanmiyorum !

dondurma harika gorunuyor :) krema dedigin seyin :p kivamini ogrenbilir miyik :p ? sivi mi , yoksa yogur gibi koyu mu ?

kestane kebap , acele cevap :)

Yazmak iyidir... said...

Oooh görüşebilicez inşallah? :)

Pratik Anne said...

Annevebebişi,
Size şimdiden hayırlı yolculuklar. Bence geçen senenin tekrarından korkma. 1 yaş özellikle 3-4-5 civarı çok şey farkettiriyor.
Ben stroller getirdim ama çocuklar alıştı artık. Genelde strollersız dolaşıyoruz. Ama böyle uzun günlük gezintiye gideceksek özellikle gerekebiliyor. Kımılnaz'ı slingde de taşıyorum. Atta çantası olayını da minimale indirmeyi başarabildim.
Umarım annen biran önce iyileşir. Kardeşinin de düğünü hayırlısı ile sağlık içinde yapılır.
Dondurmaya ise sözüm yok. Oturup yapmak lazım. Yine de sen gelince bir kap maraş dondurma yersin ;)

evren said...

Bögürtlenin recel halinde "ayy!" dedim, dondurma hali ise bittigim andir :)
*
Bizimkinin de baba nerde, babaya gidelim halleri coktu. Uzun Türkiye seyahatinde (ki ilk olacakti) basimiza is acilmasin diye bir ay önceden basladim beyin yikamaya. Bütün havaalanina gidisi tek tek ve defalarca anlattim. Özellikle ayrilip el sallayacagimiz kapi kismini. Cünkü asil problemli nokta orasiydi bizde. Hic sorun olmadi. Anlatinca anliyorlar :) Sanirim yaslari da cok yakin sincap ile MK'nin.

evren said...

Simdi baktim da MK bir ay farkla abiymis. Bizimki dogdugu gün sizinki banyo anilarini anlatiyormus :P

Anonymous said...

cnm, anacigina cok gecmis olsun, tez zamanda iyilessin insallah. BANA DA BEKLIYORUM canimcim... (israr yok tabii ki de :)) )
simdiden iyi yolculuklar.. hayirlisi ile gelin insallah.
operim hasretle...
Duygu'nuz..

Benden Bizden said...

Biletler hayirli olsun :) Dort gozle bekliyoruz... Dondurma ve fotolar sahane, her zamanki gibi!

iffetin günlüğü said...

Dondurma nefis görünüyor.Böğütlenleri yiyesim geldi.En son iki sene önce tatilde doyana kadar yemiştik.Bu sene köyde gördüklerim henüz yeşildi.Buralarda bulmak zor biraz,nasip..
Ayçiçeği senin galiba.Tr.ye gelmeden çitlersin inşallah..
Dondurmayı vişne kullanarak yapabilirmiyim acaba..Deniycem ben bunu..

tomurcuk said...

Annene geçmişler olsun. İnşallah çok kolay geçer bu gezi. Siz zaten biliyorsunuzdur ama bi psikolog uzun ayrılıklarda kendinizi temsilen birşey verin demişti. O kadın kızına bir taş vermiş mesela, bu benim demiş, benim için sakla, dönünce alacağım senden demiş. Bu, çocuğa devamlılık hissi veriyormuş. Battaniye, baba gömleği de olabilir sanırım.

KİTTY WU said...

Gecen yilki Türkiye maceranizi hatirliyorum:))Bu yil Serrada beni cok zorladi hatta cok kez keske dizimi kirip evde otursaydim dedim.MK büyüdü ama artik bence de bir yas cok sey farkettiriyor eminim daha iyi gececektir.
Annecigine sifalar diliyorum ,kardesinide simdiden mutluluklar...Bol bol özlem giderir tazelenip dönersiniz umarim MK yla.
Dondurma ve bögürtlen kardesligine ise diyecek sözüm yok ellerine emegine saglikdan baska.
Sevgiler.

Kremali'nin annesi said...

Esracim, selametle gidip gelirsiniz insaallah. Sana kolayliklar, annecigine acil sifalar ve kardesine omur boyu mutluluklar diliyorum.

MK'cigim mutlaka ozleyecektir babasini, ama bu sefer cok daha kolay olacagina inaniyorum ben. Kremalim bu yaz 6 haftaligina babasiyla Turkiye'ye gittiginde beni cok ozlemisti ama masaallah telefonda birkac kez karsilikli aglasmak disinda hic sorun yasamamistik cok sukur. Ustelik goruntulu gorusme bile yapamamistik teknik imkansizliklardan. Siz duzenli, ustelik de goruntulu gorusurseniz babasiyla, insallah gunleriniz daha da kolay gecer.

Hayirli Ramazanlar, hayirli yolculuklar bacim...

Anne ve Bebisi said...

Tesekkurler sumeyye :)

Firdevs, sorunun cevabini simdi bloguna biraktim :)

Insallah babe.

Pratik Annem, sagolasin bilgiler ve verdigin umut isigi icin :P Valla cok ihtiyacim var :) Dondurmaya gelince, ah bi Mado yapabilsem de doya doya yesem :D Maras dondurmasi icinse yillardir bir fantezim var, Maras'a gidip, dondurmanin HASINI orda yemek :)

Evren, havaalanini iyi ki hatirlatin sagolasin, bugun hemen ben de basladim sen yazdiktan sonra :P

Duygum, insallah :))

B&B, gelince sana da yapayim arkadasim :)

Iffet, aycicegi benim nahcenin evet :) Esim fotoyu gorunce, tamam artik sen ciftci oldugunu kanitladin dedi bana :P BBen dondurmayi, kizilciga benzeyen cranberry denilen bir meyve ile de yapmistim, cok guzel olmustu. Visneyle de kesin guzel olur. Aman karisimlar sogumadan karistirma, ben unutup bir keresinde birbirine katmistim da, sutlu-kremali karisim kesilmisti :(

tomurcuk, sagolasin hatirlatma icin, evet bunu da insallah uygulayalim.. Gelince goruselim ;)

Kitty Wu, sagolasin, insallah dedigin gibi daha kolay gecer bu sene. Tam mevsimi, yap simdi sen de bir dondurma ;)

Kremali'min annesi, sagolasin bacim, eyvallah :) Senden guzel haberler bekliyorum, unutma ;)

Nihan SARI said...

fotoğraflar harika.ingilterenin havası ve o güzel evleri.hayırlı yolculuklar.

Berceste said...

Bebek arabasini Turkiye'den almaya kalkarsan coook para almalisin yanina! Ebay'e danis sen gene bence!

Havayi gorunce hic ozlemedigimi anladim ben UK'i :) Bazen ozledim mi acaba diyorum ama i ih bu hava ozlenir mi? Nemden cilkimiz cikmis olsa da mis gibi gunesimiz var yahu!

@Nihan kardes, o guzel evler var ya, disi seni yakar, ici icinde yasayanlari :) Ne sorunlar cikartir o evler bir bilsen! Yenisi ayri dert, eskisi ayri dert. Ama Allah icin disindan cok sekerler. Hani Turkiye'de bir ev yap deseler dis gorunusu Ingiliz tarzi olsun isterim :)

x