Monday, 26 July 2010

tavanarası, ehliyet

Cumartesi 2 torba daha tavanarasını boyladı :) 1 tanesi dolma aşamasında, verilecekler 2 torba oldu. Eşimin kıyafetleri hariç, kıyafet ayıklama bölümü tamamlandı sayılır. Aslında keşke "öncesi/sonrası" fotoğraflarını çekseydim.. Belki bundan sonraki bölümlerde :)


************************


Geçtiğimiz aylarda, teori ve pratik olarak 2 aşamadan oluşan ehliyet sınavının teori bölümünü, işe gidip gelirken metroda çalışarak geçtim :) Ancak eşime süpriz yapmak istediğimden burada bahsedemedim sınava hazırlık sürecinden.

Sınav iki bölümden oluşuyor. 50 teorik soru ve 14 video kaydı. Video kayıtları, sanki arabanın sürücüsüymüşsünüz gibi çekilmiş. Yolda ilerlerken, önünüzde oluşabilecek tehlikeleri önceden görüp, ekrana tıklamak suretiyle haber verme üzerine kurulu. Anlatması biraz karışık.. 3-5 dakikalık video kayıtları esnasında, 1 veya en fazla 2 'tehlikeli durum oluşma ihtimali' oluşuyor. O anı doğru yakalayıp, doğru anda tıklamak gerekiyor. Öncesinde ya da sonrasında tıkladığınızda puan alamıyorsunuz vs.

Arabaların arasından çıkan insanlar, yola atlama ihtimali olan çocuklar, yolda seyir halindeyken yanlış sinyal veren şoförler vs gibi örnekler var. Bu bölümü henüz yeni eklediler ehliyet sınavına. Sanırım 1 yıl önce falan. Bu video testleri sonucunda, yeni şoförlerin kaza yapma ihtimalinde azalma olmuş Yani, acemi şoförlerin dikkatini arttıran ve işe yarayan bir yöntem.

Teori testi soruları, Türkiye'deki sınav sorularından oldukça farklı. Motor sorusu hiç yok mesela. Buradaki ehliyet hocama, Türkiye'de motor, süspansiyon vs öğrenip sınav olduğumuzu söylediğimde, ben mesela motordan hiç anlamam. Kapağını açsam aval aval bakarım. Araba bozulsa, AA'yi (yolda kalanları kurtarma ve arabaları tamir etme kurumu:P) ararım dedi.

Sorular daha çok trafik kuralları, trafikteki davranışlar, dikkatli ve sorumlu araba kullanma vs üzerine.. Şimdi baktım da:

diye 14 bölümden oluşuyor :)

U dönüşü yapmadan önce ne yapmız gerekir?
Hangi durumlarda sollama yapılmaz?
Araba kullanırken cep telefonunuz çalarsa ne yapmalısınız?
Arabalarda niçin arka sis lambası vardır?
Tek yönlü bir yolda sağa dönerken yolun ne tarafına konuçlanmalısınız?
Havası inmiş tekerlekler en çok hangi iki şeyi etkiler?
Hangi saatler arasında korna çalamazsınız?
Arabanızla çektiğiniz karavan sağa sola yalpalandığında ne yapmalısınız?
Motorlu araçlar hava kirliliğinin yüzde kaçına sebep olmaktadır?
Araba verginiz kaç yıl için geçerlidir?
Bir kaza anında şoka giren kişiye nasıl bir ilkyardım uygulamalısınız?

gibi gibi... soruları içeriyor..

Teste çalışırken direksiyon derslerine de başladım. 20 saate yakın ders aldım. Hiç araba kullanmayan bir kişinin ortalama 35 ile 40 saat arasında ders alması gerekiyor sınavı geçebilmesi için. 20 saati iş yerimin yakınlarında aldım, hocam ağustos sonunda hazır olacağımı söylüyordu am bazı sebeplerden ara vermek zorunda kaldım. Ekim ayında sınavı biraz daha zorlaştıracaklar. Tabi tüm bunların sebebi sürücülerin çok daha iyi bir şekilde yola hazır olmaları ve insanların güvenliği için. Bu hafta derslere yeniden başlayacağım umarım. Yoğunlaştırılmış ders alıp ağustos bitmeden sınava girmek istiyorum. Bakalım...

No comments:

x