Wednesday, 7 July 2010

Fişne Pahçesu

Pratik Anne yazmisti; picasa'dan yuklenen fotograflarin goruntulenememe sebebi: Yasaklar

Flickr'dan yukledim, umarim olmustur..






Aşk her yerde..
Kendiliğinden oluşmuş kalp figürlerine yıllardır her yerde rastlıyorum. Artık bu rastlantısal figürlerden ufak bir kolleksiyon yapmaya karar verdim :)


Sokak çocuğu :)
Satır arası: ıyy çocuğu da pis bunun, hiç yıkamıyor olmalı :P



4 yıldır bu iş yerinde çalışıyorum ama daha geçtiğimiz gün önünde ıhlamur ağacı olduğunu fark ettim. Hatta 8 senedir yaşadığım Londra'da daha bu yaz, ne kadar çok ıhlamur ağacı olduğunu da.. Meral'in evinin hemen önündeki parkta, devasa boyutlarda, oldukça yaşlı ıhlamur ağaçları olduğunu da.. Ihlamurun bütün çiçekleri açıp da ince yapraklarının üzeri 'ballandığında' toplanırmış. Topladık ve kaynattık ama hiç de bildiğimiz ıhlamurun tadı ve kokusu yoktu.






Tıpkı ıhlamur ağacı gibi, iş yerinin hemen önündeki vişne ağacını da yeni fark ettim :) Çocukluğumun geçtiği, içinde annem, anneannem ve imece usulü komşularımızla halı yıkadığım :P bahçemizde iki vişne ağacı vardı. O yüzden yaprağından, çiçeğinden hemen tanıdığım tek ağaç vişnedir. Yaz sonunda meyvelerini toplar, konu komşunun payını ayırır, kalanından da reçel yapardık. Reçel kısmı daha çok rahmetli anneanneme aitti...

Bir diğer ağacımız da kızılcıktı. Geçtiğimiz yıllarda, hastalandığı için kesmek zorunda kalmış annemler kızılcığı.

İstilaya hazır olun...

Hurray...


Gencim, güzelim, dinamiğim.. Ömrümü 9-5 ekran önünde harcamaya gönüllüyüm...


Londra'nın nadir yokuşlarından...

10 comments:

beste said...

bende tam visne ozlemimden bahsetmistim tala et o agaci benim icin:) benim oglan bahcede yalinayak geziyor soranlara o koy cocugu diyorum! ha birde bu kalp isini bana esim bulastirdi yillarca kucumsemistim kalp figurlerini o icindeki kadindan korkmayan bir adam bende korkmuyorum artik ! cakiltaslari, motifli dallar toplamaya, heryerde minik kalpler gormeye basladim bende bekliyorum koleksiyonunu heyecanla:)

Hamarat Anne said...

esracim ya hiç bi fotoyu goremedim.. picasayla alakalı bi sey mi acaba?

Ayşe said...

hehe, ne tesaduf. 5 senedir burdayim- ihlamur yok saniyordum. Meger kac senedir girip ciktigim kapinin onunde 3-4 tane kocaman ihlamur varmis... Oyle hosuma gitti ki...

Bosver, OMO reklaminda dedigi gibi, kirlenmek guzeldir...

ben de visne recelini cok severim.

o tren istasyonu Harry'im Potter'imin tren istasyonu mu acaba?

arzu said...

Esracim, uzun zamandir sayfada fotograf goremiyorum canim:(((

Berceste said...

Bacim su fotograflari Flickr'dan yukle, ne sen uzul ne biz :) Google ile Turkiye kavga eder reklam gelirlerinden dolayi. Google da bu gicikligi yapar, olan bize olur!
Gelelim ihlamura pes diyeyim! Hos bana da birileri Cambridge'deki ihlamur kokusu diyene kadar yapis yapis gozlugume damlayanlarin ihlamurlardan geldigini hic farkedememisligim vardir da, bu kadar mi kokusu da duyulmaz be bacim? Her yer ihlamur dolu orada. Toplanma zamanini yanlis demis kim demisse. Ciceklerindedir onun sirri, cicekliyken toplamaktir zamani. Amma velakin tadi ayni degil, hic o tadi bekleme. Bizim de toplayip kurutup ayni tadi bulamamisligimiz vardi. Bir de botanik bahcesindeki kizilcik agacini yagmaladigimiz :D Turkiye'de bile kizilcigi eskisi gibi bulamiyorum biliyor musun? Oysa Eylul'de Cambridge botanik bahcesinde bol bol var biliyorum :)

arzu said...

Esracim,MKne kadar buyudu,masaallah!

Bu tip agaclari asiliyorlarmiymis yada baska bir sey,o nedenle meyvesinden vs'den bildigimiz tadi almiyormusuz,diye duymustum. Evet bildigin sehir efsanesi:P

yola bayildim:)Turkiye'ye donmeden once donus yapmis bir arkadasin"NY'un yollarini bille ozledim"lafini abarti bulmustum,ama ya soyle duzenli araba parkinin oldugu,insanin az oldugu sokak, cadde ne varsa ozledim:)Londra nere NYnere deme benziyorlar:)

Berceste said...

Allahim goruyorum, goruyorum ne guzel :) Bence bu konuda Google killik yapiyor, suc onun! Cambridge'in tek yokusunun sonunda da bizim evimiz vardi :) Esim Allah'im yokusun sonunda ev secmek zorunda miydim der dururdu alisveris sonrasi :)

Anonymous said...

her karede bir kez daha ne kadar ozledigimi hissediyorum, benim londra'mi.. ha gayret kaldi 1 sene... geliyoruum...
Kaan koca adam oldu ya.. bebecikti ilk gordugumde, pamucak battaniyesinin ustunde elleri kenetlenmis, bana buda kim, nerden cikti simdi der gibi bakarken.. hele seni ilk gordugumde, Walthamstow istasyonundan aldiginda beni... hissetmistim hep var olacagimizi... zaman nasil ilerliyor..
operim hasretle..
duygu

nalan said...

ıhlamur tam olarak çiçek açmadan toplanacakmış diye duydum ben. diyenlerin yalancısıyım gerçi. sağolsunlar köyden geliyor bol bol ıhlamurum. katıyoum içine biraz da biberiye. mis gibi kış sabahları :)
beste demiş doğru demiş, talan et sen vişne ağacını.
benimd e gözüme kestirdiğim erik ağacı var eve yakın ama bu boyla bir tane bile toplayamam :(

Seabell said...

Bende Nalan gibi biliyorum. Tam cicek acmadan ve sabah erken vakitte sicak basmadan toplanacak! Tabii Londra ikliminde kurutmasi da zor olabilir. Buralarda da (Virginia) her taraf ihlamur dolu ama bizim cay yaptigimiz species Littleleaf Linden yada Tilia cordata. Ayni alileden 9-10 farkli agac var. Ama ihlamur cayi icin Littleleaf Linden
bulmak lazim. Ben gozumle ayird edemiyorum. Burnunuza guvenmeyi tavsiye ederim Hepsi fena halde birbirine benziyor. Kolay gelsin bulursaniz afiyet olsun

x