Thursday, 22 July 2010

Cati Kati

En ust katta oturmamizdan sebep, MK'nin odasindan cikilabilen bir cati katimiz var. Bu evde 4. yilimizi bitirmemize 2 ay var ama bugune kadar hic kullanmadim. Hem yalitim sebebiyle kat kat sunger kapli olmasi, hem bir ara catida fare sorunu olmasi ve ilaclama yapilmasi, hem de MK 6 aylikken banyo tavanindan sizinti baslamasi ve ol sebepten 10-15 kere tamire gelinip, her seferinde cati katina cikilmasi gibi sebeplerden catidan uzak durdum :)

Gectigimiz ay, kendi evindekini gayet duzenli kullanan ve cok memnun olan bir komsumun gaziyla cati katini kullanima actim :)

Once MK'nin artik kullanilmayan ama evin icinde yer isgal eden yikanabilir bezlerini koydum. Bu aksam da isten gelir gelmez (bir kere oturursam bir daha kalkamayacagim icin hic oturmadan) MK'nin kuculen kiyafetlerini, benim kisliklarimi torbaladim. MK'nin tam 4 buyuk cop torbasi giyecegi cikti ki bugune kadar en az 2-3 torba da ayiklayip vermisimdir! Ve ustelik daha da, bavullarin icinde bekleyen, en az 2 torbalik daha giyecegi var.. Tum bu kiyafetler, ben alisveris yapmadigim halde, sagolsunlar ailelerimizin, arkadaslarimizin hediyeleri ile birikenler.. 2 numara icin sakliyorum ve tabii her gecen gun uzerine ekleniyor :) Kiyafetleri ayiklarken, 2 numero kiz olursa, tum bunlari bunca yildir evde tuttugumla kalacagim dedim :)) Kiz olursa da zaten Lara'nin ve Duru'nun kiyafetlerine talibiz :P

MK'nin 4 torba, benim de 1 torba kiyafeti cati katina cikarirken, 1 torba da giyilmeyeni ayirdim. Daha esimin kiyafetlerine el atmadik. Bakalim ondan kac torba cikacak :)

Yine de dolapta hala cok fazla esya var. Yarin aksam da askilarda duran giyilmeyenleri eleyecegim. Bir de okudugum ve tekrar isime yaramayacak kitaplari kutulayip yallah yukariya :))

Su an icin cati katina cikamiyorum, sadece uzerine cikabildigim dolap sayesinde torbalari karpuzlama salliyorum. Komsudan merdivenini de odunc alayim da, uzun vadede kullanilmayacaklari arkalara istifleyeyim, onlerde misafir yatak yorgani icin yer acilsin :)

Bir de su kullanilmayan ama gereksiz yer isgal eden bilgisayar masasi ile resmi islemler icin daha bir sure tutmamiz gereken 2 buyuk bavula ulasan her turlu resmi kagit, fatura, mektup vs'lerden kurtulursam kafam nasil rahat edecek...

Hmm.. bir de mutfak var.. orasini temizlemek ayri bir zevk olacak :P

Elden cikardikca ya da goz onunden kaldirdikca ruhen nasil hafifliyorum anlatamam. Kullanilmadigi halde gereksiz yer isgal eden her sey resmen kafami mesgul ediyor ve beni yoruyor. Yarin aksami iple cekiyorum :P

12 comments:

İkiz Annesi sdilek said...

ufff bu evlerin yayıntısı hiç bitmez ki.Aldıkça alıyoruz.Sonrada evi boşaltacağız diye debeleniyoruz.Kolay gelsin canım.Çok zor iş valla bu kaldırma operasyonları.Allahtan senin çatı katın var da ıvır zıvırı oraya kaldırıyorsun.

kirazzade said...

Evlerde öyle bir alan olması harika bir şey. Kullanılmayan ama atmaya da kıyılamayan bi dünya şeyimiz var. Bu arada, bizde de fare sorunu var :S Nasıl çözdünüz?

Açalya said...

İyidir gözünün önünden kaldırmak, kullanılmayanı elden çıkarmak, çatı katına çıkarmak yada garajdaki raflara kutularla istiflemek (bizim yaptığımız gibi...Tammo bir fırsatını bulsa atacak herşeyi) Okurken ben bile ferahladım!

Benden Bizden said...

Eline saglik Esracim, cok iyi bir is yaptin, en cok da kendi ruh sagligin icin :) ev biraz ferahlamistir! 2. cocugu da dort gozle bekliyoruz :P

tomurcuk said...

Offf nasıl özendim. O attıkça yayılan, artan ferahlığı çok özledim. Allahım neden benim koleksiyoner, ''sakla samanı gelir zamanı'' bir babam ve dibine düştüğü bi kocam var nedeeeen?

Anne ve Bebisi said...

Sagolasin Dilek :)) Daha gecenlerde, 15 yillik kazaklarimi temizledim :) Su anda da hala atmaya kiyamadigim 10 yillik kiyafetlerim, kazaklarim, esofmanlarim var elimde :)) Eskiyenleri acimayip cikarsam daha cook yer acicam da, bakalim:P


kirazzadecim :)) Ilaclamaya geldiler, evin cesitli yerlerine zehir koydular vs. Ben bir de elektromanyetik dalga yayan bir alet aldim.. Ama hep tetikteyim..

Acalyacim, valla eniste de benim kafadan. Atamiyorum, kiyamiyorum ama bazen gozum donuyor, hepsini sallayip atasim geliyor. Cati katina kaldirirken esyalari esim, oohh onlari bi de orda unuturuz tasinirken diyordu.. oh valla iyi olur, kurtuluruz dedim :P

BBcim :))) Thanks canim :)) Evet biz de sizin 1.yi heyecanla bekliyoruz :D

tomurcugum :P Benim de copcu bir kocam var, valla kendi tabiri :P Ben 2 ayligina tatile gitsem bu ev cop eve donusur diyorum, evet tv'de haberlerde izlersin diyor :D Ama ondan gizli sakli, atiyorum biriktirdiklerini, ruhu bile duymuyor :P Iyi ki okumuyor burayi :D

sümeyye said...

2 numero lafını çok duyar olduk hadi hayırlısı :)

olmadık işler peşinde said...

O açılan yerlere yenileri dolacak, biliyosun di mi?? :)

Anne ve Bebisi said...

sumeyyecim :)) valla biz de evde cok konusur olduk :P

nooooooooooooip noooooooooo :P dusunmedim degil, ulen cati kati da tika basa dolarmis diye :D tasinirken hepsini orda birakir oyle gideriz artik o zaman hahaha :)

sirinanne said...

üff benim de bu işlere başlamam lazım..

Berceste said...

Benim goncanin soyle bir tezi var, gozden irak bir yere kaldirdiysan o isine zaten yaramiyordur, yok olma zamani gelmistir! Ama bir de benim gibi pirtici birisi ayni cumleyi kurabilse!

Bizim cati katina cikisimiz yasakti, tahtalarin mukavemeti sebebiyle. Sen iki numaraya kiyafet ayirdim diye onlari farelere yatak yapma en iyisi :( ya da basiniza inmesinler :( Aman dikkat!

Anne ve Bebisi said...

Goncana katılıyorum :)) ay yok gözden çıkardım oraya ne koyduysam :)

x