Wednesday, 28 July 2010

Belgesel

IMG_1879

Bugün yönetmenle randevumuz vardı. Bize çekim yapacağı yeri göstermek istedi, biraz da bizimle vakit geçirip bizi daha iyi tanımak...

IMG_1881

Kyoko'yu beklerken MK, öğle yemeğini yedi. Yoldan geçen zenci bir amca, 'oo öğle yemeği mi yiyorsunuz?' dedi gülerek..

IMG_1885
Çekimi bir günde, iki ayrı mekanda yapmak istiyor Kyoko. İlk önce evde, sonra da bu yeşil alanda..
Toplamda 10 dakikalık kısa bir belgesel. 3 ya da 4 anne+çocuk olacakmış.

Kyoko ile uzun uzun konuştuk. 6 saat kadar :) Daha çok, o beni tanımak istiyor diye, ben konuştum :) Ancak onu da tanımaya çalıştım ve tanıdıkça aynada kendimi görüyormuşum gibi hissettim.. Bunda, Türkiye ve Japonya arasındaki kültürel yakınlık dışında, kişisel hikayelerimizin de az çok benzemesinin payı var.

Dünya küçük.. Kyoko'nun Amerika'da yaşayan teyzesi, Feridun isimli, babası İsveçli annesi Türk bir kişiyle evli :) Amca, babaanne gibi Türkçe kelimeler öğrenmiş eniştesinden :) Bugün biraz Feridun'un Türk annesinden de bahsettik. Vefat etmiş ama tanımayı çok isterdim. Hayatı dolu dolu yaşamış, dünyayı dolaşmış, çok çalışkan, geçtiği yerlerde iz bırakan bir kadınmış. Kyoko 34 yaşında, teyzesi ve muhtemelen eniştesi de en azından 50'lerindedir. Bu durumda 1950'lerde, 60'larda dünyanın tozunu attıran bir Türk kadından bahsediyoruz...

IMG_1900


IMG_1897


Geri dönüş yolunda...


8 comments:

Göçebe said...

Merakla takipteyim.

İkiz Annesi sdilek said...

Bende..belgeseli bizde izleriz dimi canım.En azından sen bir kopyasını alırsın ve blogunda yayınlarsın olmazmı?

Benden Bizden said...

unlu olma yolunda adim adim ilerliyorsunuz masallah :)) Biz hep diyorduk zaten oglani bir ajansa yazdirin diye :P

olmadık işler peşinde said...

hadi çeksin artık ama. çok merak ettik bizzzz:))

Kirpikteki Gözyaşı said...

Acaba bu belgeseli biz de görebilecek miyiz????

Nihan SARI said...

ayakkabılarına bayıldım MKcığım aynısı bende de var.

Nihan SARI said...

ayakkabılarına bayıldım MKcığım aynısı bende de var.

Ayşe said...

canim benim, su son fotoya bayildim, nasil da uyuyor kucuk adam. Btw, blogu tekrar actim simdilik.

x