Monday, 21 June 2010

ninni

Pazar gunu, arkadasimin minik kizi Lara uyusun diye arabasinda dolastiriyordum ki, japon bir yonetmenden belgeselinde yer almam icin teklif geldi :)

Gelecek yil Berlin film festivalinde gosterilecek belgesel, farkli kulturlerden annelerin, kendi ana dillerinde soyleyecekleri ninnilerden olusuyor.

Bu bana gelen ikinci belgesel teklifi :P Israrla beni kesfetmeye calisiyorlar :) Gecen yil yine bu zamanlar, bir Brezilya televizyonu icin cekilen belgesel&programda ailecek yer almami istemislerdi ama esim o siralar Afrika'da oldugu icin kabul etmemistim.

Cekimler agustosta yapilacak. Bildigim, ogluma da soyledigim bir kac ninni var ama yine de repertuari zengin tutmakta fayda var :P Akliniza gelen ninnileri bekliyorum..

Klima konusundaki fikirler icin tesekkurler. Haziranin sonunda hala kasim ayi gibi bir hava oldugu icin klimalar konusundaki bilgimiz sifir. Tavsiye ettiginiz gibi inverter tarzi bir sey alacak.

18 comments:

aysarayı said...

klasik dandini dandini dastana mutlaka olmalı..herkesin çocukluğunda hayal bahçesine danalar mutlaka girmiştir ve lahanaların neden korunması gerektiğini sorgulamıştır....

Berceste said...

Valla 2 adet ninni cd'si aldim bizimkine dinleteyim diye. Birisi Anadolu ninnileri idi derleme. Amma velakin dandini dandini dastana disindakileri cocuga dinletmedim psikolojisi bozulmasin diye! Hepsinde baba askere gidiyor, oluyor, anne agit yakiyor bilmem ne, moral bozucu birseyler var :(((( Sinir oldum. Soyle nes'eli birsey bulamadim gitti. Onun yerine cocuk sarkilari ile uyuttum hep. Simdilerde istek yapiyor kucuk hanim. Hap buuu diye... Hapsuuu oluyor sarki, belki baska adi var ama ben unutmusum :P Eger istersen CD'leri gonderirim...

Berceste said...

Aaa bu arada o donemde,bizim Turkiye'de, babamizin Ingiltere'de olmasi da o asker hikayeli ninnileri dinletmememde bir baska faktor tabii!

kahvegibi said...

Aaaa süper!

Ben küçükken annem bana "bebeğin beşiği çamdam" diye başlayan bir ninni söylerdi. sözleri acıklıdır ama güzeldir. hatta barış manço da söyler bir kasetinde...

Açalya said...

tebrikler, başarılar şimdiden...

ozge said...

http://www.kesfetmekicinbak.com/atlasdan/muzikatlas/02349/

http://www.seyhanmuzik.com/main/main.php?display=music&act=show_product&cid=1&prdct_id=218An079upi

bu cd'ye göz atabilirsin. anadolu ninnileri. çok içli bir ses bence...

ozge said...

bu da ekşisözlük linki:

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=anadolu%20ninnileri

svg,

ganfi said...

bir arkadaşıomdan duyduğum uyumayan çocuğuna söylenen esprili bir ninni var ben çok gülerek onu söylerdim beste dandini dastanayla aynı;
'dandini dandini danalı bebek
annesi maymun babası şebek
ağzına almış şişe tıpası
uyumadı gitti eşek sıpası'
uyumtayıp sinirlerin bozulduğunda söyleyip kendinde eğleniyorsun(değişik bir şey istersen dedim-:)

Evren said...

Aman ne guzel bir haber :) Tebrikler!
Bize de bir arkadaş hediye etti "Bizim Ninniler" diye bir CD. Biz cok sevdik. Youtube'da demosu var: http://www.youtube.com/watch?v=bjXzitSeO1s
Eğer beğendiğin bir ninni olursa şarkının tamamını CD'den mp3 yapıp gönderebilirim.
Sevgiler, Evren.

KUZEY TAN said...

Oyumu dandini dandini dastana adına kullanıyorum. Türkiyede her çocuk birkere bu ninni ile uyumuştur.

KUZEY TAN said...
This comment has been removed by the author.
New York'tan said...

Tebrik ediyorum en guzelini bulacagina eminim :)

Cocukla Cocuk said...

Tebrik ediyoruz, ne güzel heyecandır. Bizim ninniler Cd si var bizde, biz içindeki ninileri çok seviyoruz klasikler ve yeni duyduğumuz niniler de olsu cd sayesinde. sesi çok etkileyici bir de.
http://www.cocuklacocuk.com/bizim-ninniler/

İkiz Annesi sdilek said...

Harika.
meşhur bir arkadaşımız olacak desene.
Bende dandini dandini diyorum.Klasik ninnimiz bu bencede.

SenaBera said...

yum, o güzel gözlerini yum
sevgili yavrum
sen bir meleksin
ipektendir kanadın
tanrı nın bir lütfusun
benim canımsın
yavrum

sen bir meleksin
çiçekten de güzelsin



Maalesef linkini bulamadım, ama Sadri Alışık'ın "Gelinlik Kızlar" filminden öğrendiğim çok güzel bir ninniydi bu, çocuklar hep bayılarak dinlediler.... Tebrikler ve kolaylıklar...

betül said...

zorla ünlü edecekler:) harika birsey bu basarilar... ve simdiden cok tebrikler

arzu said...

Ersacim hayirli olsun:)sonra bizde izleyebileckmiyiz?sadece festivalde mi olacak, youtube a duser mi?sor bu sorulari yonetmene:)merakdan olucem:))Kolayliklar diliyorum sana...Buarada ben kucukken annem ve teyzem "Huuuu"lar esliginde uyuturlardi:)

AycA said...

harikaaa :=) başarılar Esracım .. ben bile heyecanlandım okuyunca :=))

x