Wednesday, 30 June 2010

Gönül Kahraman-Üzülme




Bu türküyü dinlerken, üniversiteden Hakkarili bir arkadaşın memleket fotolarına rastgeldim facebook'ta. Gecenin 00:19'unda hüzünlenerek baktım Hakkarili çocukların kavruk yüzlerine.

Annemi dinlemeliydim. Annemi dinlemeli ve öğretmen olmalıydım. Ben babamın kızıyım çünkü. Memleket, millet sevdasına en uzak dağ köylerine koşa koşa giderdim. Kavruk köy çocuklarının can-ı gönülden hizmetçisi olurdum. Yine de niyetim kötü değildi, öğretmenliği tercihlerimin arasına bile sokmazken. 'Daha büyük' işler yapmak istiyordum. Maddi açıdan değil elbette, o hiç bir zaman amaçlarım arasında olmadı. Hizmet açısından daha büyük işler yapmak istiyordum. Hem.. dünyayı da gezip görmek istiyordum. Dar geliyordu her yer bana. Kendi ülkemin çocuklarını bırakıp en nihayetinde Filistinli çocuklara koşacaktım. Çok mu istemedim acaba? Kaderime Londra çıktı. Dünyanın finans merkezi. En pahalı 2. şehri. Dünyanın en zengin ülkelerinden bir tanesinin başkenti. İnsan sanır ki, Hakkarili ya da Filistinli çocukların kaderi tekerrür etmez bu şehirde. Oysa tam da şu an kim bilir kaç çocuk anne babasının/üvey anne babasının elinde eziyete uğruyor. Kaçının canı yanıyor. Kaçı aç, susuz.. Tam şu anda kaç tanesinin yüreciği pıt pıt korkuyla atıyor, odasına süzülen çirkin insanın nefesi ensesinde.

Yapamadıklarımızın pişmanlıklarını yaşamak yerine, yapabileceklerimize enerjimizi harcamamız gerektiğini öğreniyorum, yaşayıp.. yaşlandıkça.

5 comments:

Göçebe said...

Şimdi beni de hüzünlendirdin:(. Kalemine, yüreğine sağlık.

Anonymous said...

Yine de memleket de senin gibilere daha cok ihtiyac var canim ya.Zira Turkiye 5 yas alti cocuk olumlerinde tabiki Avrupa birincisi:(

DURU'NUN SAYFASI said...

insanin inanasi gelmiyor bazen. Sadece gorduklermiz degil milyonlarca goremedigimiz , sesini , cigligini duyuramayan yuzbinlerce cocuk var. Icim sizliyor.

sirinanne said...

Çok iyi bir öğretmen olurdun eminim.
Öğrencilerin de şanslı...

Gerçi ne okudun, şimdi ne iş yapıyorsun bilmiyorum ama..

Sahi sen ne okudun, şimdi ne iş yapıyorsun?

:)
Sevgiler..

Şule-Bilge'sMum said...

ne güzel ideallerin varmış.gençliğimizin var mı acaba böylesi idealleri şimdi.

x