Wednesday, 19 May 2010

Signal Failure

Bakla çiçeği..


Sabah bindim metroya. 2 durak gittik ve durduk. Yarım saatten fazla peronda bekledik. Saat oldu 9. İşe gitmeye kalksam ancak akşam varacağım, şehrin öbür ucu çünkü.. Geri döndüm. Eve gitmeden bahçeye uğradım. Belgrad Ormanı olmuş mübarek.


Geçen sene domateslerin olduğu yerler. Otlar çok uzamış olsa da, uzun otları kökünden topraktan çıkarmak, kısaları çıkarmaktan daha kolay oluyor. Bakalım..

Sol tarafta, geçen yıldan kendi kendine çıkan soğan ve sarımsaklar var sözde ama yabani ve arsız otların arasında kaybolup gitmişler..

Doğrudan toprağa ektiğim bezelye ve nohutlardan ses yok. Nohutların olduğu yerde, birbirinin eşi iki minik bitki var, nohut mu, yoksa yabani ot mu göreceğiz..

Canım hiç eve dönmek istemedi...

Benim bahçenin önünden geçen profesyonel *emekli* amcalar bahçenin haline gülüyor olmalılar. Bir ara da, değme çifçilere taş çıkartan emeklilerin bahçeleri çekip koymalı buraya da, iki resim arasındaki farkı görmelisiniz :D

6 comments:

Ayşe said...

ben gelsem, ciplak ayakla senin bahcende calissam...

New York'tan said...

Olsun Esra'cım, elinden geldigi kadar yapıyorsun zevk aldıgın icin ,onlar emekli baska isleri yok yapacaklar tabii :)

Ozgur said...

Hep düzen, hem nizam olmaz. Arada toprak hava alsın diye bi polyanna patlatır kaçarım:)

nalan said...

ben permakültüre göre yapıyorum ama biraz tembelim dersin :P

Berceste said...

Emekli amca ve teyzelere danis, super fikirler gelir onlardan! Bir de pratik ve ucuz cozum bulmaya ustlerine yok, demedi deme :P
Bu arada hayatimda ilk defa bakla cicegini ben Ingiltere'de gordum. Allah'tan sebzelerin cicekli hallerini bilen bir goncam var da taniyiverdi, bana da gel sehir cocugu diye gosterdi :)

betül said...

dünyanin her yerinde var sanirsam bu anlayis. elimde sepetimle bahceye girerken gören teyzeler bahceme dolusup bu yanlis su söyle olmali bu böyle olmali buralar olmamis diye yardimci oluyorlar sag olsunlarda laf arasi bana verdikleri örnekler filancanin bahcesinin orasida öyleymis sakin sen yapma... bende olanida muhtemel baskalarina örnek veriyorlardir...hem calisan hem cocuklu bir kadinsin daha neyapacaksinki.hasta oldu ,sonra ben hasta oldum 10gündür kapisini acamadim icim sizlaya sizlaya .. ahanda bu kul cim ciksin diye cimlerini yakti.....verdi gübreyi cimleri cossun diye agliyor simdi sen ot bulmusun bacim ben ariyorum. :(((( hani almanyada sartlar elbet farklidir oraya nazaram ama bir tanidigim satin aldigi bahe iicin gündelik calisan bahce islerinden anlayan birini tutmustu eger görevliler sorun cikarabiliyorlarsa belki anlayan söyle emekli amcalardan sanada uygun fiyata yapabilecek birini bulabilirsin gibi geliyor...

x