Tuesday, 4 May 2010

Lost in thoughts!

Gecen hafta cok yogun ve cok yorgundum. O kadar yorgundum ki, cuma aksami girdigim evden pazartesi ogleden sonra ciktim :)

Fiziksel yorgunlugumu katlayan, duygusal yorgunlugum oldu. Her ne kadar son yillarda, "sabah ola hayrola" felsefesini benimsemis ve ertesi gunun "olabilecekleri" ile beynimi gereksiz yere yormamayi ogrenmis olsam da, gectigimiz hafta ya soyle olursa ne olur? Ya boyle olursa nasil olur? diye diye bos yere yoruldum..

3 ayligina takim degistiren takim arkadasim haziran basinda geri geliyor. Ben de haftalik 4 is gununden 2 is gunune geri donuyorum. Aslinda hic sikayetim yok. Cocukla gecirilen kaliteli zaman kavramina hic bir zaman inanmamis birisi olarak oglumla yeniden gun boyu kalitesiz takilmalarimizi iple cekiyorum :))

Ancak..

Geri donen arkadasimin pozisyonu aciliyor. O pozisyona basvurmak icin ne kadar istekli oldugumu takim mudurune de acikca soyledim. Sadece sirket icine acik bir pozisyon oldugu icin basvuracak kisi sayisi sinirli. Kabul edilmezsem ne ala :P Ben ustume duseni yaptim, kismet degilmis der gecerim.. ama kabul edilirsem..? Iste o zaman ne yaparim?i dusunuyorum gecen haftadan beri :)

Haftada 5 gun.. ayda en az 1, muhtemelen 2 kere cumartesi mesai.. shiftli, donusumlu calisildigi icin zaman zaman ogleden sonra 3-gece 11 mesaisi.. basta cok istekli olsam da dusundukce vazgecmeye meylettim..

Oysa benim icin okul niteliginde bir is olabilir. Onu acik bir is. Ayni alanda, farkli sirketlerde calisabilirim.. Bu yonden cazip geliyor. Ancak 5 gun calismak, yogun calismak, oglumla olan iliskimi "kaliteli zamana" indirgemek ihtimali hosuma gitmiyor. Ustelik 2. bir cocuk dusunurken... Bunlari dusundugumde, vazgeciyorum..

Ancak ya basvurmadigim icin sonra bir sekilde pisman olursam diye dusundugumde, sansimi denemek istiyorum..

Ise basvurayim, kendi sartlarimi one sureyim, gece 11 mesaisi yok, su anki gibi belirli saatler evden calisma imkani, hatta abartip 5 degil 4 gunluk bir kontrat :P Ise mi basvuruyorum, yokusa mi suruyorum belli degil :P

Boyle iste.. koyunlar cite takilacak daa, takilan yunleri toplayacagiz daa.. yunleri egirip ip yapacagiz daa...corap orup giyecegiz :P

Bilmiyorum... Tek bildigim su anki gibi sabah 8'de evden cikip aksam 8'de eve girmenin cok da saglikli bir durum olmadigi. Dsyfunctional bir aileye donusmeye basladik.. misirlar, nohutlar saksilarda bekliyorlar.. bahceye goturulup de topraga ekilecekler.. peeh..

Hani bir hikaye var ya, sandalinda balik tutan bir adama yaklasir is adami.. ayakustu bir hesap yapar, su kadar balik tutsan, sonra tekneyi buyutsen, yok baliklari ihrac etsen, sirket kursan, ceo olsan... ee der balikci, sonra? Sonra emekli olursun, kendine bir tekne alirsin, butun gun balik tutarsin der is adami.. ben de zaten su anda onu yapiyorum, o kadar zahmete ne gerek var der balikci :)

Eskisi gibi 2 gun gidip geleyim isime, imkan olursa 3'e cikarayim.. oglumla kalitesiz vakitlerimin keyfini cikarayim.. bahcemi ekip biceyim.. azicik asimi, kaygisiz basimi 1 blackberry ile 1 laptopa satmayayim :P

Senede aldigim eni topu 1 ayakkabi, cok bile.. 2 senede 1 ayakkabi alayim ne olacak...?

Iste boyle ahali.. kendi icimde bir karar asamasindayim.. hayirlisi diyelim, gecelim di mi...? :)


Acalya'nin son yazisini okudunuz mu? Bosverin 2 kullanip bir kenara atacaginiz hediyeleri.. bu anneler gununde, en guzel hediyesi, kizinin sagligi olacak bir anne icin, corbada tuz olma zamani simdi..

19 comments:

Benden Bizden said...

Esracim, bulundugun durumu cok iyi anliyorum. Ben de master a gelme konusunda cok bocalamistim, Kanada'ya gidip rahat bir hayat surmek varken Ingiltere'ye gelip LSE'de saclarimi beyazlattim! Ama iyi ki de gelmisiz buraya, LSE'de okumasaydim hep icimde kalacakti biliyorum. Demem o ki, eger gercekten denemek istiyorsan basvurmalisin, basvurmadiginda hep icinde kalacaksa basvur ve gerisini Allah'a havale et! Elbet herseyin bir cozumu bulunur...

Açalya said...

Yazinin sonuna kadar gulumseyerek okudum, hele o kalitesiz zaman fikrine katildigimi soylemeliyim, ona cok guldum, al benden de o kadar! bazen hakikaten o kendi aleminde ben kendi alemimde...bu relax hallerini cok seviyorum senin.
Yazinin sonuna geldigimde kendi yazdigim yaziya burulsam da, icimdeki umut beni ayakta tutuyor bu konuda, bu cocuk kurtulacak diyorum baska birsey dusunmek istemiyorum! Sagol paylastigin icin, yayginlassin, ise yarasin!

Açalya said...

haa işe dönme olayında da valla iki ucu boklu değnekmiş hakikaten! kaşınıyorsun seeen! daha zor çalışma şartları, ikinci çocuk falan...

Petunya said...

Hayırlısı olsun Esra'cım, felsefene hayranım. :)

Berceste said...

Hakikaten hayirlisi, ama sonradan pisman olmaktansa, sen elinden geleni yapmissin, ikisi de seni mutlu edecek gibi gorunuyor! Olan MK'ya olacak, ama yuvaya da hayir diyecegini pek sanmiyorum. Bahce uzulur uzulse uzulse...

New York'tan said...

:)Hakkınızda ne hayırlı ise o olsun Esra'cım, her sey gonlunden gecen gibi olsun :)

Güneşligünler said...

Aslında kararını vermişte birilerinden de destek almak istiyor gibisin Esracım, yanılıyor muyum, evet MK' ile geçirilecek kalitesiz uzun zamanlar ve ekilecek tohumlar seni bekliyor, yani kocaman bir hayat. Henüz elinde seçme şansın varken bence kariyermiş hı, de geç git derim...

Ozgur said...

Blackberyi olsun apple olsun bahçende yetiştir sen:)

elif said...

Çook uzun zamandır sesiz sesiz takip ediyorum sizi.Hakkınızda hayırlısını diliyorum ama her ne olursa olsun altından kalkacağınıza inanıyorum.Sevgiler.

Anonymous said...

ornek degil, ama benzer problemle bogusan bir ablamiz: http://www.theamazingtrips.com/ ustelik de 2inci degil, ver allam deyip 5inciye hazirlanmis.
size de kolay gelsin; part time calismanin (bana gore hayati kacirmamanin) keyfini full-time'da bulmak zor.
ltg

Kremali'nin annesi said...

Haydi hayirlisi :)

Anonymous said...

part time calis be esra!m. ne zora koscan kendini.. yasa hayatini.. zaman dedigin gecip gidiyo zaten.. kosturmaya degmez valla. doya doya yasa su zamanlarini... operim sizi hasretle...
ist.a tasindim, 15 gun oldu.. cok sevdigim soylenemez ya bakiciiiz artik..
duygus

beste said...

valla ben takkemi onume koyup secimimi yaptim, ha birde hastalanmistim oda kararimi vermemi kolaylastirdi! Bence de cevabi biliyor gibisin...

kahvegibi said...

İş ne kadar acayip bir şey değil mi? İnsan beş gününün neredeyse tamamını salt yaşamak, hadi yaşamak demeyelim de belli standartların üstünde yaşamak için satıyor. Çok daha azı ile yaşayıp, denizden esen rüzgarın tadını çıkartmak, halk kütüphanesine gidip kitap okumak varken...

Mağara mitosu işte. Mağaranın efendileri daha çok ye, daha çok al, al al diye emir veriyor. Bu emirler beynimize işliyor.

senem said...

insana bi rahat yok, di mi? şimdi iki gün işe gidip gelse, kalan vaktini bahçenle, oğlunla geçirsen... ama işte o öteki iş var ya, hep aklında olacak muhtemelen. iyisi mi sen şansını dene.

en önemlisi hayırlısı olsun :)
sevgiler

sirinanne said...

Bak anlatma böyle işi bırakasım geliyor!
Yok bizim memlekette öyle 2 gün çalışmaca filan.
Neyseki akşam üzeri 5,5ta kışın da 5te evdeyim. Bu da birşey.

"çalışıyorum ama kaliteli vakit geçiriyorum" ayağına yatanlara da hayatta inanmıyorum. Çocuğun istediği kaliteli vakit değil ki.. Sağ, temiz "vakit"

Ama okuduk o kadar çalışmamak olmaz, sıkılırım sonra, bu işi bir daha bulamam, sonra başka iş arasam 8den önce evde olamam,.. filan filanlarla devam ediyorum çalışmaya...

Sen de mis gibi 2 gün git işine, 2. çocuğunu da yap. Bahçendeki domateslerden salça yap. En güzeli........

Can'ın annesi said...

Selam Esra'cığım,

Ben de part-time iş imkanın varsa onu değerlendirmelisin diyenlerdenim. Hele bir de ikinci çocuğu düşünüyorsan... İkinciyi biraz büyütte o zaman çocuklar kreşteyken full time çalışabileceğin bir iş bakarsın. Belki de kendin o şartlarda part-time en iyisi diye düşünürsün.

Sevgiler

Pratik Anne said...

Annevebebisi,
Zor kararlar bunlar. ozellikle gecis donemleri, karar donemleri, baskalarinin kararlarini bekleme donemleri.
Insallah gonlune gore olur diyeyim. Gercekten aslinda dusun dusun, karar ver ivir zivir zor isler. Gonlunde ne varsa ona odaklan. Yoluna giriyor eninde sonunda.

olmadık işler peşinde said...

Denemeden vazgeçme derim. Deneme süresi gibi bir şansın var mı??
"trik trak trik trak!!!!" :D)))

x