Wednesday, 21 April 2010

Ot

Bunun ne olduğunu bilen var mı? Bezelye, nohut ve mısırı karışık ekmiştim, bu vatandaş hızla boy attı :) Sanırım mısır, yapraklarından bu sonuca vardım :P

Kekik.

Cherry Domates. Sanırım diğer tohumlar hep çürüdü, sadece 2 tohum fideye dönüştü. Elimde kalan tohumları, nisan bitmeden çimlendirmem lazım.

Fesleğen. Beni çocukluğuma götüren kokulardan birisi. Rahmetli anneannemin ve dedemin bahçe balkonunda koca bir saksı fesleğen vardı. Biraz sulayıp, yapraklarını ellerimizle şöyle hızlıca okşayınca mis gibi bir koku sarardı ortalığı. Buralarda büyük yapraklısı var, basil denen ve makarnaya katılan. O da aynı kokuyor ama yine de bu küçük yapraklının hatırası var :)

Bugün saat aldım oğluma :)
İşten gelince çıkarıp verdim.

Çok sevindi maşallah :) Çok sevindim ben anne! diyerek de sevincini dile getirdi :) Çocuğa nerdeyse hiç oyuncak vs. almadığım için, epey kıymete bindi bu saat :P

13 comments:

Benden Bizden said...

o bitkinin ne oldugunu bilmiyorum ama cok yakinda meyve verince kesin anlarsin ne oldugunu :PP
Saat pek yakismis MK'ya, gule gule kullansin :)

Ayşe said...

sanki misir o...

o MK'yi yerim ben ya.

sümeyye said...

güle güle kullansın :)

beste said...

misira benziyor gercekten ama ben keki dedigine takildim bana sorsan adacayi derdim:) gule gule kullansin zamanini!

beste said...

misira benziyor gercekten ama ben keki dedigine takildim bana sorsan adacayi derdim:) gule gule kullansin zamanini!

cenebaz said...

O dili yerim ben. Güle güle kullansın satini MK:)

mesecina said...

büyük ihtimalle mısır o... ama bende kekiğe takıldım;) kekiği yetişirken görmedim ama taze kekik alıp kuruttum, hiç senin fotodakine benzemiyordu.
Saatini güle güle kullansın MK, en güzel anlarınızı hep birlikte geçirmeniz dileğiyle...

Tüsi ve Yasi said...

..bildiğim kadarı ile domates tohumları pamuklu eski bir tülbent parcasının arasına iyice islatılarak konulur..kuruması önlenerek sıcak bir ortamda beyaz minik çim çıkarana dek beklenip kırmadan çimleri toprakla buluşturulursa daha iyi olur(.fide için) sonra esas yerine dikilir..çok tatlısınız Esra çoooook..anne oğul...

Isil Simsek said...

Kekik dedigin bana da adacayi gibi geldi Esracim

Tijen said...

Severim ben onu! Ne büyük mutluluk gerçekten. Ben ilk saatimi ilkokulu bitirdiğimde alabilmiştim, hediye tabii!
(İlk resimdeki mısır olmalı, diğerlerinin öyle yaprağı olmaz diye hatırlıyorum.)

ela selin said...

Ooo bitki sezonunu acmissin artik.. Bekliyoruz hasati...
MKnin sevinci ne güzel...Kiymet bilir olacak demek ki.

Berceste said...

Misir tohumlarin GDO'suzdu degil mi? Hos pek GDO'suz misir kalmamis dunyada ya, gene de organiginden bir deneseydin derim ben... Kekigi de markette cimlenmis, saksida satilanlarindan alip ekmeyi denesen? Ben olmesine yakin feslegene ayni islemi uygulamistim, cok cogalmasa bile en azindan yasamisti :)

Anonymous said...

Merhaba,
Misirin yapraklari daha ince uzun ve hafifce daha sivri uclu olur. Bezelye olma ihtimali cok yuksek.
Meltem

x