Saturday, 24 April 2010

Happy 23 Nisan :-)



Topumu da çek annee.. Topunun da fotoğrafını çekeriz.. Bakiiim! Ekrana bakar, onaylar :D



Sage/Adaçayı diye düşünüp, Kekik yazmışım arkadaşlar :) Teşekkürler uyarı için. Kekik tohumu almayı hep unuttuğum için günlerdir aklımda kekik, kekik diye dolaşıyorum :)

Yine alamadım, yine ekemedim. Ekim zamanı geçiyor. Gerçi kekik için 1 ay daha var sanırım.

Bahçedeki nohut ve bezelyeler bir türlü çıkmıyorlar. Amma inatçı çıktılar :P Evde saksılardakileri bekliyorum :)

Ayçekirdeği ektim. Bildiğimiz çekirdek :P

Lavanta ektim :) Kurutup havlu, nevresim arasına koyarım ;)

Saksıya taze soğan. Taze soğan dedim de.. Tijen hanımın son yazısını okudunuz mu? Çin Sarımsağı. Taze soğanı ve sarımsağı saksılarda yetiştirmek o kadar kolay ki. Bir diş sarımsaktan bir koca baş yetiştiğini de geçen sene öğrendim :)) Cahillik zor :P Alınız ekiniz, ekiniz yiyiniz. Tarıma can veriniz :P

Bahçede otlar aldı başını yürüdü. Bu gidişle birilerini tutmam gerekecek temizletmek için :P Toprak ağası olmak da zor caaağğnııım :P Marabayla uğraş dur :P

Sitenin bahçesinde ıhlamur ağacı var. Yani öyle olduğunu sanıyorum :P Zavallılar her sene yere dökülüp çürüyor. Bu sene toplamak istiyorum. Ihlamur ne zaman toplanır bilen var mı? İlk açtığında mı, kuruyup dökülmeye yakın mı? Bir bilen, kestane kebap, acele cevap :P

8 comments:

mummy said...

Senin bu yazıların baştan çıkardı beni,gaza gelip bahçeye bişeyler ektim ve fakat ekerken 'bellemek ne demek?' diye sorduğum bahçıvan bana totosuyla gülüyo her gördüğünde..Neyine kadın senin der gibi..
Yazma bunları bak,gaza getirme beni:P

Ayşe said...

ilk actiginda. toplarsin, tepside kurutursun.
Acti mi ihlamurlar? Burada yok ihlamur. Bizim Goztepe'de hep acar halbuki nisan sonu mayis gibi. Mis gibi kokar...

sarimsak deyince, rahmetli ninemin ufacik bi balkonu vardi, hep sardunya yetistirirdi. Bir gun bizim ufaklik (kardesim o zaman 7-8 yasinda vaaar yok), tutturdu, nine sarimsak ekelim diye... Bir iki dis ektiler, bizimki bir gun bi geldi eve, aman Allahim nasil bir koku nasil bir koku... Simdi guluyorum da, aslinda bayagi buram buram sarimsak kokuyordu ufacik kiz. Ninem de rahmet istedi heralde, anmis oldum boylece... :)

Ayşe said...

bu arada senin marabaya ne ihtiyacin var anacim, MK var ya, sal bahceye oglani... Aksam misil misil uyumazsa ben de sosyolog degilim...

lavantalar super oluyor. ama kurutmasi degil de en son ayiklamasi biraz sinir bozucu... bayagi elinde ogustura ogustura icini dis kabuktan ayirinca daha guzel oluyor.

sirâr said...

Bu arada sanırsam ıhlamurları ayıklamak gerekiyor topladıktan sonra.Sadece belli yerleri kullanılıyor.Daha çok bilen birileri vardır sanırım.MK dehşet tatlı çıkmış, sevgiler :)

betül said...

öyle istahli istahli okuyorumki yazilari. bende de tik yok var birsürü tohumlarimda daha ekmedim bende cikan otlari temizlemekten sirayi getiremedim. birileri bahcemin önünden gecerken duyacagimi tahmin etmeyerek ne temiz düzenli bahce dedi uctum uctum.. sonra baska birileri hani kiziiim ne ektin deyi ver dedi yerin dibine girdim girdim. gecekten oglun sana yardimci olabilir ben benimkine bir kova verdim o yoldu durdu otlari arkasindan tirmiklayip düzelttim aylik yapmali sanirsam temizlik ihmal edince günlerce is birikiyor. bu hafta ekme isine bodoslama dalayim diyorum ne yapsam önce tohumlari sen gibi cimlendirsemmi bende....püfff püffff

Berceste said...

He he evde oturanlar bahceye dikmis bir zamanlar, bizim de sarimsagimiz vardi. Ama ben annem gelene dek onu cicek sandim :) Annem gelip sarimsak bu, bak kokune, kokusuna anlarsin diyene dek! Cahal ben :P Bugun de gene annemle markette Cin sarimsagi karmasasi yasadik ve Tijen'in yazisi bingo oldu :) O kadar kocaman, o kadar alma beni alma beni diyen bir sarimsakti ki, kesin Cin mali dedim, oyle cikti :(((( Tijen'e de yazdim, duramayip buradan da yazacagim. Yahu memleketimde sarimsak varken, bununla gecimini saglayan ciftci varken, hangi sivri akilli zihniyetle gidilip Cin'den sarimsak ithal edilir, niye buna devlet izin verir ve biz yaya kalirken elalem aya yollanir, niye?
Ihlamur zamani Ingiltere'nin sagi solu belli olmaz hava sartlarina gore genelde Mayis sonu, Haziran gibi kalmis aklimda. Cicekler tam acildigi sirada toplamak lazim, mumkunse yagmur gormeden ki kokusu mis gibi duyulsun. Bir de agac, yapraklar hastalikli mi degil mi diye bakmak lazim! Bu arada bilmis bilmis yaziyorum ama bir aile dostumuz ah Cambridge'e geldigimizde mis gibi ihlamur zamaniydi diyene dek gozlugume yapis yapis damlayan seylerin ihlamurlardan geldigini anlamamistim ben! Sonra bak uzman kesildim :P

Damla said...

Size de happy 23 Nisan. Yakıyor vallahi, bahçeden taze taze yemekten mi :)

Aybige-Kedi Defteri said...

Haziran. Sevgiler.

x