Tuesday, 27 April 2010

Çiçek&Böcek





Nohut.



Bu ağacı tanıyan, bilen?




Yelken kulak keloğlan :D


Kavun seçiyor :)

Pat.. pat.. pat..

Kavun bu, koklayarak alınır :P

Pazar günü yapılan Londra Maratonu'nun başlangıç noktası.
Bu yıl ilk kez, Kraliyet ailesinin bir üyesi, Prenses Beatrice, Londra Maratonu'na katılmış.

Bunlar da seyyar tuvaletler :)

Mummy :))) Belleme işini halletin mi? :))

Ayşecim, ıhlamurlar henüz açmadılar. Açar açmaz toplarım ;) MK su kurbağası. Bizim bahçenin dibinde su kuyusu var, bahçeye gidince su kuyusunun başından ayrılmıyor, onu çalıştırmak şimdilik biraz zor :)

sirar, sağolasın :P Ayıklamayı beceremezsem zehirlenmeyiz di mi? :P

betül, MK için, bkz: su kuyusu :)) sürekli temizlemek gerekiyor o otları. Aslında keşke imece usulü yapabilsek bu işler. Bir arada çay, kahve, muhabbet ve ayrık otları :P Çok güzel olurdu :)

Önce küçük saksılarda, yoğurt kaplarında falan çimlendirmeni tavsiye ederim. Çünkü bazıları için zaman geçiyor. Nisanın sonu son ekim tarihi :)

Berceste, evde saksılara birer diş batırsan, yaz sonunda mis gibi bir koca baş sarımsak olur :D Ihlamura gelince, ben de önce kokusundan tanıdım ağacı :) Sonra çiçeklerini inceledim :) Yine de bir bilene göstermeliyim, zehirlenmeyelim bir de :P

Damla, :)) Teşekkürler :)


**************************

Mısır'ın maşallahı var :) Ne kadar hızlı büyüyen bir bitkiymiş :)

Sonunda kekik (thyme) tohumu buldum :) 2 saksı kekik, 2 saksı rosemary (biberiye), 2 saksı da maydanoz ektim bu akşam. 1 saksı evde tutmak için. Lazım olduğunda elimin altında olsun istiyorum. Ancak toprağa ekildiğinde daha bereketli oluyorlar. O yüzden birer saksı da bahçeye götürüp ekmek için.. 8 tane de domates. Nisan sonu domates tohumlarını çimlendirmek için son tarih. Artık şu 3 günde ne olursa :))

Taze Kekik (thyme), taze biberiyi (rosemary) ve taze sage (adaçayı) fırında tavuk yaparken kullandığım, tavuğa lezzet veren bitkiler. Limon ve biraz tuzla tavuğun içine dolduruyorum ve fırına veriyorum. Denemenizi tavsiye ederim :)

Süpermarkette küçük bir tutamına bir sürü para veriyorum, şimdi aynı paraya bir tarla yetiştirebilirim :P


**************************

MK artık tuvaletini söylemeye başladı :) Tabi tam olarak bezi çıkarmadık ama eskiye göre daha gönüllü tuvalete gitmeye. Küçük büyük demiyor, geldiği zaman söylüyor :P Yine de şimdilik bir süre daha beze devam tabi. Kısa sürede hallolur inşallah.

**************************

Burcu'nun bebişi ile yeniden bebek kokusu duymaya başladık :) MK Duru bebeği çok seviyor :) Görür görmez hemen kucağına almak istiyor. Veriyoruz da, tutuyor, öpüyor, kokluyor :) Başından bir an ayrılmıyor :) Duru uyurken yanında oturup onu yavaş yavaş okşuyor :))

9 comments:

Crebro said...

Fotoğraflar harika. MK çok büyümüş ve yakışıklı olmuş annesi. Ayrıca ben uzun saçlarını da ayrı bir sevmiştim yazmadan geçmeyim dedim. :)

meltem said...

esrosum ellerine saglik:)))haziranda gelince insallah senin mahsullerinden yemek nasip olur:)))
mkcimi da tebrik ediyorum.tuvelet olayini tez zamanda cozersiniz insallah canim...madem ki mk duru bebisi cok sevmis mkya kardes zamani gelmis demektir kimbilir arkadasim:))

iffetin günlüğü said...

Şuna bak sen kavun koklamayıda öğrenmiş.Kırmızı ağacı geçtim beyaz çiçekliyi bile bilemedim.Erik mi acaba..Cehalet böyle bir şey işte.

Sabah kahvaltıda, z.yağına saksıdaki biberiyeden bir parça atdıydım.Yurtdışından gelen misafirimiz, bu bitki orda çok kıymetli 3 dalına 2 euro veriyoruz, dedi.İnanamadım,çok arsız bir bitki aslında..Bir dalı kırıp diktim,hemen tuttu..

Bereketli hasatlar olsun inşallah..

HaNdE... said...

ay beni çayıra çimene sal...elime de çapayı tırmığı ver..benden mutlusu yok!! :))

Kremali'nin annesi said...

Kavun koklayan burnunu operim ben onun :) Ama dutfen burun sahibinin sacini cok kisa kestirmeyin be hocam. Uzun sac o kadar yakisiyor ki masaallah.

O beyaz salkim cicekli agaca vuruldum Esra. Senin her postunla Londra hayalleri kuruyorum inan. Belki ileride hem tesrik-i mekan hem de tesrik-i mesai ederiz seninle kimbilir ;)

Eylul said...

merhaba,

agacin ismi gulmohar tree yanlis gormuyorsam:) turkcesi nedir bilmiyorum maalesef.

sevgilerimle,
Eylul

Ayşe said...

kavun hikayesi super- eee agac yasken egilir tabi...

e isinize karismak gibi olmasin ama madem birisi Duru'ya bu kadar duskun... :P

Berceste said...

@Eylul, bahsettigin agacin cicekleri cok farkli wikipedia'da gordugum kadariyla. Ben Japon elmasina benzettim. http://www.flickr.com/photos/20391386@N00/418716741/

Sarimsak aynen dedigin gibiymis Esra, ben de Ingiltere'de ogrenmis oldum. Bitkiler, cicekler hakkindaki pek cok seyi orada ogrendigim gibi. Beyaz ciceklere bayildim!!! Katmerli top top ne guzel seyler onlar oyle. Kucuk adam da cekirdekten yetisiyor :) Masallah ona. Bundan sonra butun kavunlar ona sectirile :P

O tasinan tuvaletler ve herseyden onemlisi o tuvaletlerin temizligi hayranlik uyandiracak duzeyde! Pratik zeka bu olsa gerek. Hele hele insaat iscileri icin konulanlar var ya, evin halkini rahatsiz etmeden ya da yiktiklari banyolara girmeden kullandiklari super birsey!

Mercimek ektin mi? Benim kazara mutfak muslugunun yaninda bir yere dusmus ve orada filizlenmisti, sonra saksiya ekmistim ve mercimeklerim olmustu :) Bir de hani biberiye bulmustun ya yol uzerinde, ondan alip ek biryere, hemencik tutuyormus.

GULÇİN ÇAKIR said...

esra annem selam:)
yeşil soğan tavsiyeni aldım da şimdi yerim dar mutfak camının önünde bir nane saksım var o kadar hani ev yaz sonu bitecek ya ben hayallerimi o zamana saklıyorum. geniş geniş eker biçerim. Sana da kolay gelsin. Ankara'dan selamlar

x