Monday, 14 December 2009

Berry Bliss Cheesecake

Bir önceki postumun başlığından ilham alarak, bir kaç cheesecake tarifini karşıtırıp, kendime göre uyarlayarak yaptığım bu cheesecake'i kendime mal ediyor ve ismini Berry Bliss Cheesecake koyuyorum :))) (önce winter bliss koydum, sonra berry bliss'e çevirdim, isim seçmek de zormuş canım :P)

300 gr kadar, bir yüzü *bitter chocolate* kakao oranı yüksek çukolata ile kaplanmış bisküvileri eziyor ve yarım su bardağı tereyağı ile karıştırıyorum....

Üzerini, göz kararı ve tamamen ağız tadınıza kalmış şekerle çırpılmış 400 gr kadar krem peynirle kaplıyorum. Benim bızzt yapan alet bozulduğu, normal şekeri de elle çırparak eritmek pek mümkün olmadığı için pudra şekeri koyuyorum...


İçlerine, dondurulmuş olarak aldığım; blackberry (böğürtlen), redberry (kırmızı böğürtlen), blueberry (yaban mersini), cranberry (kızılcık), redcurrant (frenk üzümü), blackcurrant (siyah frenk üzümü) meyvelerini ekliyorum...

Onların da üzerine... 300 ml kadar double cream'i (sıvı krema?) yine bir miktar pudra şekeri ile çırpıyorum ve 400 gr kadar kakao oranı en az %70 olan bitter çukolatayı eritip içine ekliyorum. Ganache *Ganaj* denilen bu karışımı da meyvelerin üzerine yayıyorum... Bir miktar berry ve son bir pudra şekeri...

Bir dilimi 5000 kalori falan olan bu cheesecake'i tek başınıza iken yapmanız son derece tehlikeli olabilir, aman dikkat :P

Depresif bir pazar gününü, eğlenceli, neşeli bir pazar gününe çevirmenin en iyi yollarından birisi, arkadaşları yemeğe davet etmekmiş :)) Bugün bu cheesecake'i bizimle paylaşan 4 yeni arkadaşımıza yeniden teşekkürler :)

28 comments:

Archi*Sugar (Esra) said...

muhtesem gorunuyor! Ellerine saglik.

Anne ve Bebisi said...

Tesekkurler Esracim :)

Anne ve Bebisi said...

Sizin de kar manzaraniz muhtesem gorunuyor :))

arzu said...

Esracim harika gorunuyor...

Anne ve Bebisi said...

Sağolasın canım :))

ElfAna said...

mmmmmmm:)))

Anne ve Bebisi said...

Hemen oraya bir dilim ışınlayayım Elfana ;)

Fevkalade said...

Canima kastin mi var Anne ve bebis'cim:(Nasil yerim 5000 kalorilik bu keki:(yiyemessem, tarifini ne yapayim:((((((((

HaNdE... said...

wawwww bu nasıl bir iç malzeme böyleee....en bayıldığım berryleerrrr :))))

Petunya said...

insan bunu yeyip 3 gün aç gezmeyi göze alır yahu :)) öyle muhteşem bir lezzet olmalı, eline sağlık Esarcım.

Iraz said...

Çok güzel görünüyor, denemeli, yapmalı, yememeli yedirmeli :)

KİTTY WU said...

Buzdolabindaki pastacigin sadece son dilimi kalmisken bu karsilasma beni cok etkiledi.Ellerine fikrine saglik cok güzel görünüyor.Özellikle de berry ahalisi.Cok severim kendilerini.

Mehtap said...

Valla hani hava atmak gibi olmasin bu enfes lezzetli cheesecake'i yemek bana nasip oldu:)) Hani gitmeden once bana soylenen " benim basit ve cok pratik bir tatlim var, ondan yapicam " die bahsedilip,kafanizda kurdugunuz tatlidan cok daha farkli bisi karsiniza cikinca hem cok sasirip hemde afiyetle indiriosunuz mideye:) ( Gerci arkadas blogda yemeklerinden fazla bahsetmio ama insanin elinin lezzeti die bir kavram vardir ya, emin olun Esra'da bu fazlasiyla var.Bence blogu yavas yavas yemek bloguna donusturse fena olmicak :)) Ellerine ve yuregine saglik canim..

k.i.s.d. said...

Aman oyyy !

Anne İş'te said...

Esra,harika görünüyorlar...

pişirmeden hazırlanıyor galiba değil mi??Bir de eğer öyleyse dolapta ne kadar beklemesi lazım??

Güldem said...

Esraaa bu nasıl bir görüntüüü :) çok tehlikeli bir post olmuş anacım :)))) bende burda durmuş sebze çorbası yapıyorum pehhhh pehhh :)

ŞIKELLA said...

muhteşem olmuş elinize sağlık

AsYa said...

Esra..pişirmedin mi bunu??
en azından alt bölümünü:))
Benim favorim limonlusudur ama bunada hayır diyemicem hafif ekşimsi tatlılara bayılıyorum:P

e. t. said...

bir kez cheesecake deneyimim oldu.
sonuç berbat değilsede epey vasat.
tekrar cesaret edipte yapamıyordum.
Ama sizin tarifi okurken farkettim ki ben peynirinin içine şeker ilave etmemiştim. acaba ondanmı kötü oldu tadı?
elinize sağlık.

deniz misal said...

oy oy oyyy,
tam da diyete niyetlenmişken, zulüm bu zulüm :))

zeynep said...

nefis gözüküyor ve bol kalorili:-)
ben de berryli herşeyi çok seviyorum ama sanırım bizde cranberry kızılcık anlamına gelmiyor. kurutulmuş ithal cranberry yedim sadece, kızılcığın tadına hiç mi hiç benzemiyor. kırmızı yemiş diyorlar belki de:-)

Doğa said...

Merhaba Sevgılı Esra.. blog arkadaslarımı dolasırken rastladım bloguna.. Fotograflara takılınca..epeyde uzatmısım mısafırlıgımı..

Allah bagıslasınç.çok tatlı.. ve akıllı oldugu gözlerınden bellı bır prensın var..

Kızımla bırlıkte opuyoruz sevgı ıle.. :)

esra said...

ama ben diyetteyim .. kesin bozardım diyeti.. çatlayana kadar yerdim bundan ben.. berry, vişne ve benzerleri en sevdiklerim. pastalara da çok yakışıyor..ellerine sağlık..

New York'tan said...

Ellerine saglik Esra,cok guzel gozukuyor, ben de cranberry cheesecake yapmistim ayni zamanda yapmisiz :))

Esra Solomon said...

Esra'cigim,
Harika gorunuyor:)) Himmm, bunu yapsam her an cani tatli ceken ben bir oturusta yarisini goturur kilolari alirim. Yapmasam aklimda kalir... Ellerine saglik!

Kremali'nin annesi said...

Berry sevmeyen benim bile agzim sulandi :)

Bir de, madem sadece yeni arkadaslar yararlaniyor bu tur kiyaklardan, ben de artik iyice eskiyen arkadasligimizi feshediyor ve yenisini ilan ediyorum Esracim:))

beste said...

Cok guzel olmus eline saglik hamarat anne:=) berry'lerin turkceleri karismis blueberry turkcede likapa yada mavi yemis cunku yaban mersini baska bir meyve, cranberry meyveleri benzese de kizilcik degil ve turkce adi yok en azindan simdilik, ben resimde ahududu goruyorum frambuaz'da deniliyor. Cok mu gicik oldu!

Peris said...
This comment has been removed by the author.
x