Sunday, 6 September 2009

Reçeller ve Kavanozlar



Dün akşam, sağolsun Berceste'nin kavanoz kapakları için gönderdiği linki incelerken kafama dank etti. Buralarda konserve için, adı üzerinde konserve kavanozları satıldığı!

MK uyuyor şu an, uyanır uyanmaz birlikte konserve kavanozu aramaya gideceğiz, pazar günleri 5'te kapanan dükkanları kapanmadan yakalamak için :)

Berceste'nin gönderdiği sitede çok şirin şeyler var, onları sipariş edip beklemek isterdim ama en son topladığım domateslerin 5-7 iş günü bekleyebileceğini zannetmiyorum :)

Kışlık domates tariflerine göz gezdirirken internette, limon reçeli, domates reçeli, erikli dondurma gibi tariflere de denk geldim, gözlerim parladı :) Ekşili reçelleri sevdiğimi düşünürsek, daha önce neden limon reçelini akıl edemediğime şaşırdım.

Çocukken en sevdiğim reçel vişne idi. Tatlı reçelleri tercih etmiyorum, ekşi ve tatlı tezat tatlarmış gibi dursa da çok hoş oluyor bence.

İlk kez MK'nın uyanmasını sabırsızlıkla bekliyorum :)

Tüm bu süreçte canımı sıkan tek bir şey var, uzun zamandır istediğim, siparişini verip almaya ilk kez bu kadar yaklaştığım yeni fotoğraf makinasının siparişini iptal etmiş ve alımını belirsiz bir tarihe ertelemiş olmam. Noel&Yılbaşı zamanı büyük indirimler ve kampanyalar oluyor, o dönemde bir şey yakalayabilmeyi umuyorum. Türkiye'nin faizsiz 12 ay*24 ay taksit imkanının gözünü seveyim!

5 comments:

GAMZEM said...

selam size bişey sormak istiyorum. fotograf makinası almak ıstıyorum ama en ıyısı hangısı bılemıorum. sızın bılgınız varsa yardımcı olurmusunuz?

Ayça said...

Reçelleri bende severim. Zeytinli haşhaşlıyı denemiştim ama pek sevmedim domates reçeli yaparsan ve yersen yorumlarını beklerim doğrusu :)
Bu aralar MK nasıl? Neler yapıyor?

Berceste said...

Recel zevklerimiz de uyuyormus, neden daha once UK'de bulusmadigimiza uzuldum simdi :( Belki Canakkale'de bir gun :) Esim orali cunku!
Baglantiyi gonderirken niye bu Ingiliz icadi kavanozlardan kullanmiyorsun diye dusunmustum, sonra da gorursun diye dusundum. Bir de kaynatma/konserve etme kismi uygun degil aklima geldi. Domates sosu tarzina daha uygun gibi sanki. Ama alip denemen iyi olmus. Ben de tarhana, makarna gibi seyleri bu tarz kavanozlarda sakliyordum. Hatta 50 cm yuksekliginde olanlari bulmus esim, ben bunlari nasil yikayacagim, kaldiracagim diye hayiflanmistim.
Fotograf makinasi icin yakinlarda Cin'e giden kimse yok mu? Bir arkadasimiz oradan cok cok uyguna orjinal makina almisti. Orjinal diyorum cunku sahteleri de cok! Dikkat etmek gerek.

GAMZEM said...

berceste cok tesekkur ederım cevap verdıgın ıcın. aslında benım annem ve babam iş için çine gidiyorlar. hangısınden ısmarlayayım onu bılmıyorum. yardımcı olursan sevınırım.

Berceste said...

Merhaba Gamze, bu kisim beni asiyor, cunku fotograf makinalarinda kullanici istekleri onemli. Daha once burada da ev sahibimizin yazisini okumussundur. Ben de ona katiliyorum. Benim fotograf makinam DSLR degil henuz mesela. Cebimde tasinabilecek, pratik, kucuk, ama fonksiyonel bir makina tercih etmistim. Esim de DSLR alip bana tasir demistim :P Benim Canon IXUS 800'um oldu boylece. 3 senedir onu kullaniyorum. Simdi daha ust model IXUS'lar var tavsiye ederim. Yok DSLR diyorsan da agirligi, lenslerinin degistirilebilirligi, ne tip cekimler yapacagin onem tasiyor. Internet sitelerini gezip yorumlari oku derim. Fotokritik'ten de cekilmis orneklerle gorebilirsin.

x