Tuesday, 11 August 2009

Gelelim Böğürtlenlere...

Yüzü gözü, kolları, bacakları yara bere, çizik içinde. Öyle olmasa, yaz vakti çocuk olmanın ne anlamı kalırdı değil mi ya?

Keşke üzerime hayatın yorgunluğu çökmese de O'nunla daha çok koşabilsem, daha çok düşebilsem... Benim de yüzüm gözüm çizilse.. O, 'hadi anne hadi' derken, 'yoruldum be oğlum!' demesem. Keşke okul, kariyer, hayat mücadelesi kaygıları olmasa da 19'unda doğursa insan :)

O biiirr...

Böğürtlen Delisi :))

Bir yandan toplayıp diğer yandan dalları kestim ve biraz yer açtım. Ancak o kesilen dikenli dallar daha yerden toplanacak ve yakılacak.


Isırgan otu :))

Aslında onları da toplayıp yemek yapmak istiyorum ama her cinsi yenir mi, bizimkiler zehirli mi bilmiyorum. Bir bilen?

Kıbrıslı teyzenin incirleri. Domates bir, incir iki :))) Hastasıyım. İngiltere'de incir ağacının yetiştiğini de bu sene öğrendim.

Kızarmalarını bekliyoruz..
Püstüklücüm, bağlamıştım ben domatesleri ama bütün dallarını bağlamadım, sadece ana gövdeyi bağladım. Dallar da maşallah yerleri kapladı. Aslında budamak lazım, her dalın yetişmesine izin vermemek lazım da artık ona bu sene zaman ayıramadım.


Compost Bin denilen, toprak oluşturma zamazingom geldi. Altı boş, ağzı kapaklı bir bidon :) Toprağın üzerine yerleştiriyorsunuz, üzerinden beslemeye başlıyorsunuz. Bütün çiğ sebze-meyve kabukları, yumurta kabukları, tuvalet kağıdı vb rulolar, yumurta kartonları, kurumuş yapraklar, ölmüş çiçekler, poşet çaylar vs. vs. Altta toprak solucanları bunları toprağa dönüştürüyorlar. 9-12 ay arasında toprağınız kullanıma hazır oluyor :))







Patatesler, çıkarın artık bizi toprağın altından diye kendi hal lisanları ile bağırıyorlar :)

Sarımsaklar fazla pişmiş :P Deneye yanıla öğreneceğiz artık :)

Böğürtlenler komposto oldular ki ben çok severim :) İlk kez denedim, çok da güzel oluyormuş. Reçel bizde pek yenmiyor, dondurma yapmayı planlıyorum :))) Yarın yine gidip toplamak istiyorum, topladıklarımı buzluğa atmak ve ilerleyen zamanlarda bol bol komposto ve dondurma yapmak :)

Bir de bozulan el robotumun yerine yenisini alabilsem, muzlu süte çilekle birlikte katmak istiyorum. Çok yakışıyor.

Sevgili Petunya, Pembe Domatesçi arkadaşlarla hemen iletişime geçtim ve tohum istedim :) Çok teşekkürler bilgilendirme için.

Domates konusunda fikirler için çok teşekkürler arkadaşlar. Kızarmadılar henüz, güneş pek olmadığından olsa gerek :) Bu domatesleri kızartmayı düşünüyorum :) Sanırım bir Amerika tarifi bu. Kızarmış Yeşil Domatesler diye de pek hoş bir film vardı yıllar önce severek izlediğim. Burdaki 'kızarmış', kızarıp olgunlaşmış değil yağda kızarmış anlamına geliyor. Tarif buldum, deneyeceğim :)

Bugün bir kaç tane yeşil domatesi yedim, tadları hiç de fena değildi :))

Domatesleri öyle çiğ çiğ yemek dışında başka bir şey yapmaya kıyamıyorum :) Burada, taze yetişmiş, dalından kopup markete girmiş domates bulmak o kadar zor ki, para verseler satmam bunları :D Ama tabi bozulmasındansa ElfAna'nın tarifini deneyeceğim. Ama yine de ben önce bir sabah-akşam peynir-domates yiyeyim :D Bu akşam başladım mesela :))))

Tomurcuk
, sen kayınvalidemin meşhuuur salçasından tatmışsındır :)) Sağolsun onun salçası varken bana ancak o domatesleri yemek düşer :)))

Şekerim, ay o salyangozlar kadar pis boğazı yok ayol :D Hiç merak etme, onlar ne bulursa yiyorlar, bizden beterler :D Patatesin yapraklarını da, toprak altındaki patatesleri de kemiriyorlar. Yakaladıklarını affetmiyorlar :D

12 comments:

Şule-Bilgebebek said...

ben de yıllarca kızarmış i kırmızılaşmak sanmıştım.Martha'da tarifini seyrettim bigün.
maşallah ya,oranın topragı ne verimliymiş.ürünler kocaman kocaman.gübrenin fonksiyonu var mı?

Kremali'nin annesi said...

Nasil da canini yakmis isirganlar:(

Annem cok sever isirgan yemegini ama hic isim olmaz o otla; O yuzden ne sordum ne de denedim tarifini:P

Petunya said...

Bu zamanda bir çocuğun dalından meyve koparıp, yemesi ne büyük lüks biliyorsun değil mi ? mk ne şanslı böyle çalışkan, bilinçli ve azimli bir annesi olduğu için. böğürtlen ve incir (bence) nadide meyveler, bayılırım onlara :) "pda" için çok sevindim, zamanı gelince okuruz sizin de de maceralarınızı.ailecek takipçiniz bilesin :) kendim okuyup eşime de gösteriyorum ürünlerini, çok hoşumuza gidiyor :)

sühendan said...

Ne güzel emeğinin karşılığını almak ve onları yemek...Bende böğürtlen hastayım nasıl canım istedi şimdi.

Güldem said...

afiyet şeker olsun :)

Selen Özcan said...

sevgılı esra

ısırgan otunun, mısır unuyla cok guzel corbası olur.cok da ıyı bır toksın atıcıdır. ama ayıklaması halıyle bıras zordur:)ıstersen tarıfını verebılırım.:)

KİTTY WU said...

Isirganlarin zehirli olup olmadigi hakkinda bir fikrim yok ama her cinsinin yenmedigini biliyorum.Tecrübeyle sabit:))Annem burdayken bende baga bahceye yayildim topladim, ugrasip pisirdi annem ama tadi acimsi oldu.Biz yinede sifa niyetine yedik ama bence o kadar zahmete degmez.Yinede kücük bir miktarla denenebilir gözüne kestirdigin kolay bir tarif.
Buarada bögürtlenler harika gözüküyor.MK yi kiskanmamak elde degil:)

figen said...

oralara koşup gelip domateslere ortak çıkasım var nasıl güzel yenir:)kızarmış yeşil domatesler filmini bende çok severdim hatta yeşil domates alıp kızartırım eylülde turşu zamanı..annem yeşil domatesin yemeğini yapardı kıymayla harika olurdu ekşi ekşi..ısırganın çeşidi varmı bilmem ama bir ara bende bahçemde yetiştirmiştim böreği harika oluyor..yavrum kötü ısırmış ısırganlar..böğürtlenlerle pek mutlu çıkmış!!

lepgu said...

çok şeker böğürtlenci :)
domatesleri bence turşu yap...
tam turşuluk halde gözüküyorlar...
afiyet olsun, sevgiler

Ayşe said...

benim turta fikri MKnin midesinden asagiya iniyor! afiyet bal seker olsun kucuk adamima... o tabak IKEAdan mi alinmis, kenari tirtik tirtik olan?

bu oglan masallah ne sansli senin gibi annesi oldugu icin... sebzelerin topraktan geldigini ogreniyor- marketten degil.

Kuaybe said...

Isırgan otu pozuna bayıldım.. Hayır, sadist değilim, sadece acıyı çok iyi yansıtmış :P

Esra cidden helal olsun, emeğine sağlık.. Toprakla uğraşmak ayrı bir bilgelik bence..

Gelecek sene için benim de hayalim bu.. Bahçeli bir evi ne kadar istiyorum bilemezsin.. Yusufu her fırsatta dağlara götürsek de yetmiyor çocuğa.. Tek istediği toprak, su, ot, böcek.. Bunun yanı sıra birkaç sebze meyve de fena olmaz hani..

Size afiyet olsun.. Böğürtlen boyalı dudakları yerim..

ela selin said...

Ufff yok ne olursa olsun 19unda dogurmak istemezdim...
30unda dogurmak en iyisi.
Bögürtlenleri yemesine bayildim. Eksi meksi demeden yemis anlasilan. Afiyet olsun...

x