Friday, 14 August 2009

Böğürtlenli Dondurma


Kompostodan sonra bahçenin böğürtlenleri ile yaptığım ikinci tarif; dondurma :)

Şu ve şu tarifi kullandım.


Bir tencerede;
2.5 bardak (1 bardak= 200 ml/1 küçük nutella bardağı) şekeri,
3 yumurtayı,
3 bardak süt ve 3 bardak kremayı (single cream ve double cream'ı karışık kullandım),
çay kaşığı ucuyla tuzu ve
1 paket vanilyayı kaynamaya başlayana kadar ısıttım.

(Normalde kaynama noktasına gelince ateşten alın diyorlar ancak yumurtaların piştiğinden emin olmak için kaynamaya başladıktan az sonra kapattım.)



Diğer tencerede 5 bardak böğürtleni, 1 bardak şekerle karıştırıp önce elimle böğürtlenleri ezdim. Sonra 1 yemek kaşığı limon suyu ile kaynattım. Tariflerden birisinde şekerle birlikte bir gece buzdolabında bekletin, suyunu salsın, şeker içine işlesin diyordu ama ben beklemeye sabredemediğim için pişirdim :) Ancak vitamin kaybı olmaması açısından buzdolabında bekletmek daha iyi olabilir.

Her iki karışım da soğuyunca tek tencerede birleştirdim :)


Buzlukta, ara ara karıştırarak dondurdum. Ara ara karıştırmak, buzlanmasını en aza indirgemek açısından önemli. Gerçi ben gece yaptım ve 2-3 karıştırmadan sonra yattım :)) Gündüz yapıp akşama kadar sık sık karıştırmak daha iyi sonuç verebilir.

Yine de tek kelimeyle enfesss oldu :))

9 comments:

Şule-Bilgebebek said...

ve hakkaten de enfes görünüyor.

Ozgur said...

Cok iştah açıcı. Eline sağlık. Okuyup gaza geliyorum. Sonra otur diyorum:)

Ayşe said...

burhan altintop gibi "anaaam" diyesim geldi, ne guzel gozuktu bu boyle, gavur ellerde yurdum dondurmasini ozledim... ben de mi yapsam ni?

Pratik Anne said...

Fotografi enfes, kendisi nasil Allah bilir. Gelecek sene bahceye kesin bogurtlen, blueberry, raspberry dikiyorum.

Esra Solomon said...

cok lezzetli gorunuyor, ellerinize saglik:)

Canfeza said...

Harika görünüyor, ellerinize sağlık ; )

Meyveli dondurmaya hiç hayır diyemem : ))

Mik said...

It looks delicious, it's a shame I can't understand it!
Michele

Kirpikteki Gözyaşı said...

Sen bir harikasın! Dondurman da öyle:)) Mmmmm nefisss:)) Ellerine sağlıK!

defneyleyasamak said...

ağzım sulandı

x