Wednesday, 20 May 2009

Domates&Ispanak&Marul&Roka&Havuç


Her yerim ağrıyor.

Bugün MK'yı Aysel teyzesine bıraktım, onunla bahçede iş yapmam imkansız olduğu için.

Sonra da vurdum kendimi bahçeye :D

9.30'dan 2.30'a kadar, 5 saat aralıksız çalıştım. Sadece 2 kere su içmek, 1 kere enerji versin diye muz yemek, 1 kere de yanıma gelen, komşu bahçedeki amca ile sohbet için kısa molalar verdim.

Fidelediğim domatesleri ektim. Onların yakın plan fotosunu çekmeyi unutmuşum yalnız! Aslında biraz erken domatesleri dışarı ekmek için. Çiçek açmalarını beklemem lazımdı ama yine de şansımı denemek istedim :) Evde daha var nasıl olsa. Onları iyice büyütüp ekerim.


Bu 5 saatte domatesler dışında, yukarıdaki fotoğrafta görülen kısmı temizledim ve tohum ektim. Küçücük bir alanı temizlemek saatler alıyor.

Sol baştaki ilk iki yere ıspanak, ondan sonraki sıraya marul, 4. sıraya roka ve son sıraya da havuç ektim.

Bu yıl için temizlenmesi gereken çok küçük bir alan kaldı. Oraya da nane, maydanoz, kekik, biberiye falan ekmek istiyorum.

Ağustos gibi böğürtlenleri toplayıp birazını kesme ve yer açma planım var. Çünkü gelecek yıl şu anda ekim yaptığım yeri nadasa bırakmayı düşünüyorum. Ya da belki, toprağın minerallerini zenginleştirme özelliği olan lahanagillerden ekerim. Bakalım..

"Amaan olurlarsa olurlar, olmazlarsa napiim" diyerek tohumlarını savurduğum marulcuklar :)



Yine aynı mantıkla, "amaaan tutarsa ne ala!" diyerek tohumdan ektiğim taze soğanlar :) Haftalarca yerlerinde bir şey çıkmayınca olmadıklarını sanmıştım ama hepsi kafalarını topraktan çıkararak beni şaşırttılar maşallah :)


Bu nasıl bir güçtür ki, minicik bir tohumdan çıkan incecik saplar taşı, toprağı delip gökyüzüne uzanıyor..

Patatesler :)

Bazı yapraklar yenmiş! Tırtılların falan işidir sanırım. Bu akşam araştıracağım :)

Sohbet ettiğim komşu bahçenin Kıbrıslı sahibi olan amca, patatesleri ekim şekline bakılırsa bu işlerden biraz anlıyorsun dedi :)) İnternetten araştırıp, okuyup öğrenmeye çalışıyorum dedim :)))


4 kere tohumdan yetiştirmeye çalışıp başarısız olunca, dün akşam markette sebze bölümünde, küçük saksılarda satılan taze kekikten aldım. Saksısını değiştirdim. Bakalım yaşayacak mı?

Hiç bir şey tohumdan yetiştirmek gibi olmuyor :) Fideden almayı ya da bu şekilde hazır almayı sevmiyorum. Tohumdan kendim dikerek, her gün kontrol edip sulayarak büyüttüğüm otları&sebzeleri bir başka seviyorum :))

O kadar yorulmuşum ki, bahçeden eve 10 dakika süren yolu tam yarım saatte yürüdüm! Bir duş, üstüne bir tost ve mis gibi çay :))

MK ile babası gelmeden biraz yatıp dinleneyim :)))

12 comments:

ruhdagı said...

Azmine hayranım. Umarım emeğinin karşılığını fazlasıyla alırsın :)

Sevgiler.

Petunya said...

hayranlıkla takip ediyorum, bende de bitki yetiştirmeye merak uyandırdınız, tebrikler güzel meşguliyetinizden ve başarınızdan dolayı.

Zevü said...

Ya ne şans, evle bahçe arasının 10 dakika olması. Ben bahçede yatıp kalkardım kesin eheh :)
Eski evimdeyken bana da 10 dakika mesafede marina vardı ama tekne almak biraz masraflı olüyür :P O da ilerde innnnnnşallaaaaaaaah!

Zevü said...

Bi de tekrardan bahçe projende başarılar, şimdilik çok iyi görünüyor :D

Anne ve Bebisi said...

Tesekkurler ruhdagi :) Ben de baskalarinin azmine hayra olup merak salmistim :) Darisi senin basina ;)

Cok tesekkurler petunya. Baslangic icin patates, domates, sogan&sarimsak ve mutfakta kullanilabilecek tum otlar (nane, kekik, biberiye-rosemary, maydanoz, dereotu, feslegen vs) hatta marul&roka uygun bir secim olur. Bunlarin tamamini evde saksilarda yetistirebilirsiniz.

Patatesi balkona koyacaginiz, ici gubre dolu bir cuvalda yetistirebilirsiniz. Sogan ve sarimsaklari, marul ve rokayi buyuk saksilarda, iger otlari da normal cicek saksilarinda yetistirebilirsiniz. Sormak isteyeceginiz bir sey olursa burdayim ;)) Kolay gelsin :))

Zevücüm, bi tane duzgun klube falan yapabilir ya da alabilirsem ben de yatmayi dusunuyorum :P Arkadasin annesinin var boyle verandali falan derme catma bir kulubesi. Koy evleri gibi, icinde mutfak tezgahi ve masinga bile var :D Onlar arada orayi yazlik olarak kullaniyorlar arada sirada :) Cok keyifli coook..

Tekne yerine sandalla baslasaydin be yavrucum :D Tekne de olur tez zamanda insallah :)) Gelince bogazda tura cikariz artik :D

firdevs said...

artik sen de bahcesi olan yasli teyzeler gibi olacaksin galiba " ellemen tomatislerimiii . " :)) hani Turkiye'de teyzeler cocuklara kizarlar :))

bizim yan komsumuz yasli bir kadindi . simdi huzur evine yerlesti ve evini satti . otlarla kapli bir bahcesi vardi . satin alan genc bir cift sabah aksam habire bir seyler ekiyorlar :) onlari gorunce sen geldin aklima :)))

belki ben de seneye bizim bahceye bir seyler ekerim .

Güneşligünler said...

Ama Esra ya, bu yapılmaz ki, seni nasıl kıskandım yine. :) Harika bir bahçen olmuş, tebrik ederim canım. Çok iyi yapıyorsun.

New York'tan said...

Esra'cim kolay gelsin :) babaannem sogan arsiz cabuk cikar derdi :)

Esin (Huysuzbalık) said...

NE kadar güzel bir bahçe olmuş bayıldım. Emek vermek, verdiğin emeğin meyvesini yemek ne kadar güzeldir bilirim. Çok hoş görüntüler. Hele böğürtlen dedin bitirdin beni.Babam da frambuaz ekmişti evimizin yakınına. Her yıl annem toplar buzlukta bekletir biz gidene kadar. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Kremali'nin annesi said...

Azmine hayran kaldim Esra'cim. Allah nazardan saklasin, seni de yavrularini da :))

AsYa said...

ya ben özeniyorum Esra,babannemle bahçede geçti benim çocukluğum:((
walla çok özledim toprak kokusunu

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室

x