Friday, 17 April 2009


Bir kaç gün önce dedesiyle berbere gittik, saçlarını kestirmek için. Montunu çıkartmak istedik, ağladı çıkarttırmadı. Eve geldik yine çıkartmamıza izin vermedi. Akşam bir şekilde pijamalarını giydi yattı, gece 3'te uyandı. Bir ağlama krizi. Dış kapının önüne topladı milleti, bir şey diyor ama anlamıyoruz. Meğer askılıktaki montunu istiyormuş! Giydi, çıkarmadı. Sabahın 3'ü, 5'î artık hangisinde uyanırsa, uyanır uyanmaz montunu geçiriyor sırtına, bazen öğle uykusunda, uyurken bile çıkarttırmıyor.
Bugün biraz çarşıya çıktık halasıyla gezmeye. Ağlaya ağlaya eve döndük, eve sokamadık. Bu sefer sadece paltoyu değil, ayakkabıları da çıkarttırmıyor! Bir de eline bir anahtar almış, dış kapının önünde 'eve gidelim' diye deli gibi ağlıyor. Cinnet geçirmek üzereyim.
Yaprak Dökümü'ndeki, pempe paltoyu sırtından çıkarmayan Leyla'ya döndü.
Sabır küpü kayınvalidemin bile sinirleri bozuldu. Sözde ona moral olsun, ameliyat sonrası neşelensin diye gelmiştik. Kadıncağıza ekstra üzüntü oldu, başka bir şey değil.
Anlamıyorum, herkes her yaştan çocuğuyla sürekli geziyor, tatil yapıyor. Elbette çocuklar babalarını özlüyor, biraz mızmızlık yapıyor ama anneler yanlarında olduğu için, bir de tabi 'normal' insan evladı oldukları için öyle ya da böyle alışıyorlar. 'High Need Child' ayrılıklara, değişikliklere çok duyarlı evet ama bu kadar mı ya?
Bugün artık hat safhaya ulaşınca doktordan sakinleştirici aldık. Bildiğiniz sakinleştirici. Sinir bozuklukları için. Bu akşam kullanacağız bakalım. İşe yararsa, dönene kadar dayayacağım sakinleştiriciyi!

Dedesi ev içi ayakkabıları giymesi için ikna etmeye çalışıyor. Az önce çektim. Ayakkabıları çıkarmaya razı oldu ama mont kalmış. Şu an onunla dolaşıyor.

Bu arada, bu ne hava ya! Kazak ve montla dolaşıyoruz! Bizim memleket daha sıcak:) Havasını sevdiğiminin İngilteresi :D

Güldüğüme bakmayın, sinirlerim çok bozuk. MK delirmeden, ben cinnet geçirmeden döneriz inşallah. Şu sakinleştiriciden ben de mi alsam n'apsam?

17 comments:

Meral Saatli said...

valla baslarim high need child ina.bu ne ya.essek.soole bi evire cevire dovecen bak gorecek anneyi uzmek nasilmis:))

ayy kiyamam ben ona yaa.ama cok uzuldum arkadasim tatilinin burnundan gelmesine.anlamiyorum iki yasinda babasindan ayrilan tek cocuk seninki diil ya.bu ne baba hasretiymis yahu.cok uzuldum cok ama sana uzuldum.ne hayallerle gitmistin.neyse bir dahakine kismet insallah.moralini yuksek tut.gelince de ver babasina hatta memeden de kes.yatsin kalksin babasiyla:)sanirim cocugum olmadigini cok belli ettim bu zalimce fikirlerimle:))

Gofrett said...

gerçekten zor bir durum senin için..ben tabiki doktor değilim ama çocuk depresyonu kötü sonuçlar doğurabiliyormuş ,ortalama 7-8 yaşına kadar çocukta depresyona çok dikkat etmek gerekiyormuş. o yüzden ne kadar zor olsada göz temasını kesmeden bol sabır göstermek gerekiyormuş sanırım.

Delfina ; said...

içimi burktu mk nın baba hasreti yaa,daha çok mu var dönmenize?

sevgiler

Ayşe said...

off. Allah yardimcin olsun Esracim ya... siz babasiz cikmayin en iyisi bir daha... :-/

Magissa said...

oğlana ayrı sana ayrı acıdım be esra

Aygül said...

Esracım benim yiğenimde gece uyumuyor gittiği yerde.gerçekten çok zor ama sabret demekten başka birşey gelmiyor elimiden.Naar da olmuştur orda.Nas,Felak,Fatiha oku sürekli tatlı MK ya:)öpüyorum

Hülya'nın Tuna'sı said...

terrible two böyle bi şey mi? hayır ben daha tecrübe etmedim de ondan şeyettim bacım

Rana Eslem GULMEZ said...

insallah erkenden duzelir .sanirim mk ninki daha zor geciyor, kizim rana eslemde cok aglamisti babasini .mumkun oldugunca yasitlariyla birlikte olmasini sagladim hatta bir ara kresemi versem diye dusunmustum! 15 gun sonra alismisti sukur)ama simdi turkiyeden kimseyle konusmuyor telefonda (gurbette yasamanin zorlugu...turkiyeye gitmesek buyuklerimiz ve biz ozluyoruz) gitsek ayri sorunlar.cocuklar icinde zor mekan farkliligi insallah alisir en kisa zamanda cok ama cook kolayliklar diliyorum sana ve ailene...

Anonymous said...

bence o montu ayakkabıyı çıkarmaması'kendince her an gitmeye hazır, artık burada işim kalmadı,gibi bidurumdur.yani sen anladın. züleyha

nilo said...

Allah kolaylık versin... Sakinleştirici işe yarar umarım, sevgiler

Anonymous said...

Allah sana sabir ve guc versin Esracim!
MK nin savunma mekanizmasi super calisiyor, kendince problemini cozmeye calisiyor yavrum. Sana geri donelim diye her firsatta mesaj veriyor.. Eminim gelince hersey yoluna girecektir.. De olan sana oldu be guzelim :(
Allah kolayliklar versin!
Banu

Zevü said...

Annem ya noldunuz siz! Şaşırdım da nolduğumu bilemedim. Bu kadar mı tepki verilir (Kardeşimde vardı böyle palto takıntıları 1 yaşında değildi daha. Ama onunki tamamen hediye gelmiş ve büyük geldiğinden giydirmediğimiz yeni paltoyu giyme saplantısıydı. Bilmiyorum, çağrışım yapar bi işe yarar diye yazdım) İstanbula gelince ara demeye korkuyorum...

Anonymous said...

M.K'nın baba sevgisine imrendim desem kızar misin bana?Benim kızım 5 yaşında iş nedeniyle babasından uzun süreli ayrılıkları oldu ama hiiiiç özlemez babasını:( Bende babası da böyle çocuklara imreniyoruz eşiniz kıymetini bilsin siz de dönünce bunun keyfini çıkarın:)

New York'tan said...

Esra'cim uzuldum ya ne desem bilemiyorum,Mirzahan babasina fazla duskun degildi kucukken sIkInTi yasamamistim, sakinlestirici sana iyi gelecekse sen de al Esra'cim, kendini yipratmamis olursun

Pumpkin said...

tam ısırmalık bu MK...

edanik said...

ne iyi anlıyorum seni.bizim babamız tam tamına 2 sene için bızden uzakda:(3 ayda bır 15 gun gelıyor.
Dorukda hnc grubundan olduğu için süreklihuy değiştiriyor.babanın gelmesi hem iyi hemde kötü oluyor.yani anlıyacağın çok karışık işler bizde.
bende mayısda geliboluya gıdeceğim ama korkuyorum şimdiden.ankara...2dan çanakkale'ye uçakla gitmek istiyorum.yoksa nasıl geçeer otobüde 10 saat?memede emmiyo:)ki dayasam.
Ankara'ya gelmiyor musunuz?

Açalya said...

yahu 2 yas sendromu iste ne sakinlestiricisi? hangi cocuk doktoru cocuga zink diye sakinlestirici yazar anlamiyorum? cocuga oksurugu olmadan oksuruk surubu dayayip uyutmak gibi birsey bu Esra kendine gel, silkin, dilini isir, sakin ol, cinnet gecirecegin zaman git bahceye cik, o orda aglasin tepinsin, sen git bi dus al falan yani bu ne!? sakinlestirici diye yazdiginda kulaklarima inanamadim! saka degil di mi? o sakinlestiriciyi verdiginde MK devrile devrile yurudugunde, gozlerini acamayacak kadar yorgun durdugunda, `sakinlikten` himbillastiginda kendini daha mi iyi hissedeceksin?! "sakinlestirici umarim yarar" diyen yorumculari da buradan esefle şeyediyorum!!!
Geçecek Esra bunlar, tutturmuşlar bir high need, her çocuk ilgi ister, bolca ilgi hem de, bolca da sevgi ve şefkat...bunlara ihtiyacı olan çocuğa high need diye bi etiket takmışlar, öyle almış başını gitmiş! Günün modası gibi!
Çocuk psikoloğuna götürdünüz de, testler yaptı, gözlemledi de, o mu bu teşhisi koydu? Yoksa son moda çocuk kitaplarında o kategoriyi okurken "MK da bazen yapıyor bunları" deyip teşhisi sen mi koydun?

Dante de mesela mont giymiyor, elbise dolabının önünde dikilip "Grün pulova" diye tutturdu mu kırmızı tshirt falan giydiremezsin. Yada tshirtünün üstüne her an pijama üstünü giymek isteyebilir. Zıtlaşmanın hiç yararı olmuyor. Şİmdi benimki de "obsessive compulsive disorder child" mı yani? yerim ben onların o teşhislerini çıtır çıtır. Biraz daha büyüdüğünde zaten kimse tshirtünün üstüne pijama giydiremeyecek ona zorla bile...ablam ufak bir veletken çamurlu ayakkabılarını çıkarttırmazmış, annem de mendille bağlarmış evde öyle gezermiş ve öyle uyurmuş. Ne yani ablam psikopat mı oldu şimdi? sakinleştirici de vermemişler hem.

Sana tavsiye;
Asla ve asla MK ile zıtlaşma, sen çaresizce sesini yükseltip buhranlar geçirdikçe geri tepecek ve daha da sarpa saracak. Sen ne kadar sakin ve mutlu olursan ona da bu o kadar yansıyacak. Çocukların hayata bakışlarında önyargı, yalan dolan vs olmadığı için duyargaları bizlerden daha gelişmiş oluyor, o yüzden buhranlar geçirirken bunun sana bumerang gibi döneceğini düşünüp dilini ısır...

Ha bu yazdıklarımı beğenmediysen, seni üzdüyse, o zaman seni şöyle alalım;

Esracığım, çok üzüldüm durumunuza, umarım sakinleştirici işinize yarar. (ay şakasını bile yazarken ellerim titredi!)

x