Saturday, 7 March 2009

Plot 35

20 yıldır temizlenmemiş, kullanılmamış, böğürtlenlerin bürüyüp bodur ormanlara dönmüş bahçeler içinden -çok şükür- en temiz, kullanıma en hazır, en az iş isteyen bahçe payıma düştü bu sabah :)) Darısı, ekip biçmek, toprakla uğraşmak isteyen herkesin başına :)

Bahçenin arka taraflarında böğürtlenler var ama daha önce birisi alıp epey temizlemiş ve bir nedenden bırakmış.

Eni, fotoğrafı çektiğim yerden MK'nın olduğu yere kadar.
Şansımıza hemen önümüzde su tankı da var :)

Bir de, çatısı uçmuş olsa da bir önceki sahibinden yadigar küçük bir kulübe var topraklarımızın içinde :)


Boy olarak da fotoğrafı çektiğim yerden böğürtlenlerin arkasına, cam seralara kadar.
Yılda £8 *sterling* karşılığında! Su parası dahil :D

İşte böyle inanılmaz temizlik, güç kuvvet, zaman, emek ve iş isteyen yerler arasından payımıza orası düştü.

Sabah 10'da, daha önceden başvurup listede sıraya girenler olarak bahçede buluştuk. Ben geçtiğimiz sonbaharda başvurmuştum, sıra ancak geldi :)

First come, first serve yani ilk gelen istediği yeri alır mantığınca, listede ilk sıralarda olanlar istedikleri yeri alacaktı.

Ben ortalarda bir yerde olmama rağmen benim önümdekilerin büyük çoğunluğu toplantıya gelmediği için 3. sıraya yerleştim :))

Önce çok büyük bir alana yayılmış bahçelerden, kiraya verilecek olanları tek tek dolaştık. Kimisi inanılmaz göz korkutucu durumdaydı. Ancak bugünkü toplantıya kadar 3-4 kere gidip dışardan baktığım, sürekli tahminlerde bulunduğum için en kötü duruma bile hazırlıklıydım :)

Ben kucağımda MK ile bata çıka ormanın:P içinde ilerlemek zorunda kaldığım için, foto çekip not alma işi 3. bahçeden sonra yattı :) Bahçecilik-allotment topluluğunun başkanı gezdirdi, tek tek bilgi verdi.

35. plotu çok beğenmiş, olabilecek en uygun yer olarak görmüştüm.

Bahçeleri gezdik, sıra yer seçmeye geldi.

İlk sıradaki zenci, sempatik aile babası, kapının girişindeki en büyük bahçeyi seçti. Daha önceden işlenmiş, temizlenmiş bir yerdi ama nedense her iki adımda bir upuzun paslı direkler vardı. Kesinlikle bana göre bir yer değildi. O yüzden orasını onun seçmesine sevindim.

İkinci sırada İngiliz, 40'lı yaşlarında bir karı koca vardı. Neden bilmiyorum ama en kötü durumdaki bahçelerden birisini seçtiler. Bu duruma en çok başkan sevindi :)) Tabii bir de ben :D
2 bahçe sağımda komşum oldular. Seçtiğimiz bahçelere ikinci kez bakmaya gittiğimizde konuştuk biraz. Zaten şu anda evlerinin bahçesini ekip dikiyorlarmış, biraz tecrübeleri var yani. Sanırım 'challenge', azimle mücadele edip başarıya ulaşmanın tadını yaşayacakları bir yarış istiyorlar :)

Sonra sıra geldi banaaa.. Böğürtlensiz, otların sarpa sarmadığı, en az iş isteyen yeri istyorum ama ben doğru düzgün not alamadım ühüüüüüü dedim :D Başkan 34'ü önerdi, tam yazıyordu ki orasının biraz ot bürümüş olduğunu hatırladık. O sırada organik abla 35'in iyi durumda olduğunu, orayı almamı söyledi. Veee 35 numaralı bahçeyi organik ablanın yardımıyla kiraladım :)

Organik abla 40'lı yaşlarında, çok kibar, güleryüzlü, tatlı dilli, geri dönüşüm kaygısıyla plastik yerine bez çanta kullanan, yediğine içtiğine, tükettiğine dikkat eden, bence vejetaryen bir İngiliz. Bu bahçeyi ona borçluyum, tekrar tekrar teşekkür ettim bahçeyi 2. kez gördükten sonra. En güzeli.. 34 numarayı seçtiği için artık bahçe komşum :))

Maalesef hasta bir tilki. Bahçede bir köşede yatıyordu :( Bahçelerde serbestçe dolaşıyorlar. Allotment Society yani bu bahçecilik grupları tilkilerin soyununun devam etmesini destekliyor, maddi yardımda bulunuyormuş.

Ben bu satırları yazarken, bahçe+açık havanın etkisiyle MK yorgunluktan sızıp kalmış, derin derin uyuyordu :))

23 comments:

Mutlu Baby said...

Merhaba Esra,

O kadar isin arasında bu işe girişmek cesaret ister. Takdir ettim;) MK için çok iyi olmuş, canı sıkılmadan uzun bir süre oyalanır. Sonra mışıl mışıl uyur;))

oytunla hayat said...

hayırlı olsun diyelim biz... kaç gündür takip ediyordum ve inşallah temiz bir yer seçebilir diye düşünmüştüm... temiz bir yer olduğuna çok sevindik..
sevgiler

SENABERA said...

Hayırlı olsun, işi az bir bahçen olmasına da ayrıca sevindim.. MK için çok iyi olacaktır.. Zevkli ve kolay çalışmalar diliyorum...

Anne ve Bebisi said...

Çok teşekkürler arkadaşlar :) Eminim sizlerin duaları ve iyi dilekleri de etkili olmuştur :) Keşke ürünler yetişse de bir şekilde sizlere de ikram edebilsem :)

Sağolun, varolun :)

Biz şimdi kazma kürek almaya gidiyoruz :D

Delfina ; said...

Esracım harika bir haber bu yaa,çok ama çok sevindim.Almanya'dayken babam da bir bahçe kiralamış,7 dönüm bostan ekmiş ve şahane bir köy fırını yapmıştı.Bir ara resimleri sana da yollayayım,küçüklüğümü hatırladım birden.MK salıncağında sallanır bir güzel bahçe kokusuyla artık..

sevgiler,

Pratik Anne said...

Bahce degil bu Esra'cim, Bostan ile tarla arasi birsey maasallah. Sansina Organik Abla'nin oralarda olmasi da iyi olmus :) Allah guc kuvvet versin hepinize. Bereketi obl olsun.

KeLeBeK said...

ayy yazıları okuyup fotolara bakarken heyecanlandım bırden. sankı ben bahce kıralıyormusum gıbı sevındım mutlu oldum hayallere daldım gıttım etıme buduma bakmadan heveslenıverdım bırden :D artık ekıp bıctıklerını, buyuyen fılızlerı tek tek gosterır anlatırsın esracım dımı? belkı boylece sen o lezız domates salatalıkları yerken de, ben de yemısım gıbı hıssedebılırım :P

Rahsan Collyer said...

Esra senin işin epey meşakatli olacağa benzer. Bizim bahçe çok büyük ama ekip dikmek için küçücük bir alanı çevreledik, geri kalan yer çim ve kenarlarda meyve ağaçları, çam ağaçlarından oluşuyor. Birden bire daha büyük bir alan gözümü korkuturdu, zaten Oliver'ın bu taraklarda hiç bezi yok, acayip tembeldir. Ama düşünce hazır eline çapayı almışken oldu olacak daha büyük alanı da yapsak olurmuş. Bir de benim babam çok iyi anlar bu işlerden, sağolsun o çapalayıp havalandırmıştı ilk toprağı.

Valla bayağı büyük bir alanmış yahu size verdikleri, ben daha ufak bir yer hayal etmiştim nedense. Umarım bol bereketli, mis kokulu çıtır çıtır sebzelerle dolu bir bahçe olur da MK bu bahçenin organik ganimetlerinden payını alır.

OZY said...

Ohh maasallah gayretli kardesim benim;)
Kucuk beyimiz de cok eglenecek eminim;)

Güldem said...

kolay gelsin:) umarım tazecik sebzeler ve meyveleriniz olur:)

banu said...

Esra... ne kadar büyükmüş gerçekten insan burayı görünce kendini toprak ağası gibi hissetmeye başlayabilir...
Çok kolay gelsin... Harika bir işe başlıyorsun :)

Bal küpü said...

Ne kadar güzel denk gelmiş, sevindim şimdi. Size kolaylıklar diliyorum. Ve ektikleriniz, bereketli olur inşallah.

Ayşe said...

ay ne guzel ya, kocaman da... ben de istedim simdi. bogurtlen de toplayabilirsiniz belki olgunlasinca?
hadi kolay gelsin size.
bak dediydik, boyle boyle MK acayip uyuyucak temiz hava, bol gunes..

New York'tan said...

Hayirli olsun diyelim o zaman :)

TUANA BERRA' nin annecigi said...

Hayirli olsun bahceniz ins..Mk icin cok guzel olucak ben:))Cocuklar bayiliyorlar cunku bu duruma.

süpürgesizcadi said...

Hayirli olsun bahceniz, bizde 3 sene önce aldik bir bahce, biraz daha büyük,icinde oturabilecegimiz bir klubesi falan var, cok zevkli orda oyalanmak, eskiden napiyormusuz biz yaz gelince diyoruz simdi :)))

sirar said...

merhaba esra,sanki oralara gitmiş gibi oluyorum okudukça.oralardan da hoooppp bizim köye:)
çok zorlu bir işe giriştin ama üstesinden geleceğinden eminim.
toprak çiftçilerin çocuğu gibidir ya hani;
"ektiğini biçmek" fiilini mk ile icra edeceksiniz:)ne güzel yaaa.
mk çok şanslı senin gibi hayat dolu bir annesi var.:):)

GULÇİN ÇAKIR said...

sevgili anne,
öncelikle hayırlı olsun diyeyim sonra da hemen teşekkür edeyim. Aslında daha önce bir teşekkür notu yazmıştım ama o benim sayfada kaldı. MAlum acemi yazarım zannediyorum ki bana azdığın comment e cevap yazınca sen haberdar oluyorsun ama sanırım olmuyorsun o yüzden gelip bizzat teşekkür edeyim dedim. Artık yeme içme derdimiz kalmadı çok rahatladım. VAlla kızımız ne versen bi güzel mideye indiriyor. Sana bahçende kolay gelsin diyorum .Bizim bahçeli ev de en kısa zamanda biter de biz de başlarız inşallah. sevgiler..

Fevkalade said...

Hadi bakalim hayirlisi.
Komsu da piser,
yetistirdiklerinden bize de duser diyelim:)

Dijle Bahtiyar Durgunlu said...

Hadi bakalım rast gele:)))

figen said...

ahh tam da benim hayalim..bahçen hayırlı olsun artık mesleğini bırakıp organik tarıma başlayıp satış falanda yaparsan şaşırmam..tavsiyem yerin geniş bol çeşitli ürünler seç, bölüm bölüm ayır sebze alışverişinden kurtul hatta o minik barakana da 3-5 tavuk, 1 inek:))m.k çok şanslı kıskandım!!

nilo said...

Süper olmuş:D Ogluşum biraz daha büyüyünce (6 ayı yeni bitti) küçük balkonumda bişeyler yetiştirmeyi düşünürken siz olayı bikaç sonraki seviyeye taşımışsınız:D Mk çok mutlu olmuştur, ne diyelim oğlusumla bereketli ekinler diliyelim...

Güneşligünler said...

Esracım çok süper bir işe girişmişsin. Seni tebrik ederim. Bahçen de çok güzel. Hadi bakalım şimdi işe koyulma zamanı,sana kolay gelsin... :)

x