Monday, 2 March 2009

Hanım Ağa

Perşembe akşamı işten gelince posta kutusunu kontrol ettik. Bana sarı bir zarf gelmişti. Faturaya benzemiyordu. Açtım ve.. hiç beklemediğim çok güzel bir haber aldım :))

Sonbahar gibi, belediyenin isteyenlere ekip-biçmeleri için verdiği bahçelerden küçük bir yer kiralamak başvurmuştum. Bu tür yerler çok rağbet gördüğü için genelde sıra olur çabuk ilerlemez :) Ancak bizim sitenin bir üst sokağındaki alanda bazı yerler kiraya verilmeye başlanacakmış ve sıra bana da gelmiş :)))

O kadar çok sevindim ki. Haftaya cumartesi, yeni kiracı adayları olarak bahçede toplanacağız, yerleri gösterecekler. Pazar günü de kiramızı ödeyip toprağımızı -kiralık olarak- teslim alacağız :)

ee ben ne yapacağım şimdi? :)) Hayatında köyle, toprakla, ekimle dikimle alakası olmayan bir kişi olarak nerden başlayacağım? :)

Bilgi kitapçığı vereceklermiş. Biraz da internet.. hallederim inşallah :)))




Cuma günü evden çalışıyordum. Ama MK ile ne mümkün :( Tıpkı eski günlerdeki gibi olmaya başladı. Sürekli beni yanında, dibinde istiyor. Onunla birlikte oynamamı, dışarıya onunla birlikte bakmamı istiyor. Ne çalışabiliyorum istediğim gibi, ne onu mutlu edebiliyorum. Önümüzdeki cuma ve bir sonraki perşembe de evden çalışmam ve aynı zamanda MK'ya bakmam lazım. Bana yardımcı olacak birisi lazım. Evde tüm gün MK ile oynayacak birisi. Sağa sola haber salacağım, oyun ablası ya da abisi aranıyor diye :)



Bahar gelirken...



İşte bizim bahçe :)) Cuma günü MK daha fazla tek başına oynamak istemediğini, benim de çalışmamı istemediğini belli edince 'çıkalım ve söz konusu bahçe neredeymiş bulalım' dedim. Yürüyerek 10 dakikalık bir uzaklıkta. Bunlar ekili alanlar tabi. Bizimkileri çalı-çırpı bürümüş :)) Türkiye'ye gitmeden temizleyip ekime hazır hale getirmeli. Mart sonu ana-oğul gidiyoruz kısmetse :) Nisan sonuna doğru döneceğiz. 21 gün falan. Dönünce de ekmeli toprakları :) Şunun şurasında iki karışlık bir alanı kiralama ihtimali doğdu, kendimi hanım ağa gibi hissetmeye başladım :) Uçsuz bucaksız tarlaları, toprakları olanlar kim bilir nasıl hissediyorlardır :D

Minik Irgat :D


Kekikler boy attı.
Ne kadar heyecan verici.


-Sordum sarı çiçeğe, sizde ölüm var mıdır?
-Çiçek ey dür derviş baba, ölümsüz yer var mıdır?
Yunus

Pomander'in son hali. Artık evimizin bir parçası :) Burnuma yaklaştırınca çok hoş bir koku alıyorum ama ev buram buram kokmuyor tabi. 10 tane falan mı yapmalı acaba? :)))

IKEA'da kendini kaybetmek isteyen MK'ın cebren ve hile ile alıkonuluşu :D


Sayıyor.. Dött tanne vaa dött tannee :) Her şey dött taane onun için :)


Kasadan geçirene kadar paketi zor bekledik! Geçer geçmez açıldı paket :))

Alamanya Treni :)
Ferdi Tayfur'un süpper efkarlı bir şarkısı var Alamanya treni diye. Bir gün ekleyeyim gurbetçiler için :))

IKEA'dan..

Meral'in demesi, ev seraya döndü :D Neyse canım topraklarımı:P teslim alayım serayı oraya açarım hehe :D

Yorum bırakan sevgili Semra, Yaşar Halim'e zaman zaman uğrardım eskiden. Belki de karşılaşmışızdır kim bilir? :)

Öncelikle çok teşekkür ederim zaman ayırıp yazdığınız için.

MK'nın uyanmaları emme ile değil de diş ile bağlantılıymış. Dişlerinin 2'si hariç tamamı çıktı. Gece uyanmaları da çok şükür bitti :)

17 comments:

Ayşe said...

ooo, yerim ben cebren ve hile ile alikonulan minik kediyi (camdan bakarken kedi yavrusu gibi durmus).
sari cicek'i cok severim ben...
ya ben LSE'de doktora yapsam, H'yi de aliriz cambridge'e, ben gelir oyun ablasi (pardon teyzesi) olurum. ;-P
o trenlerden selimcigimde de var.
gece uyanmalari icin cok sukur. gobek atiyim mi? ;)
biz bu pomanderleri boyle baharatli baharatli mi kullancaz? acaba sonradan ustune kurdela mi koysam? yoksa bir fircayla uzerindekileri mi fircalasam?
bu arada tarlan hayirli olsun.
cok sevgiler.

Rahsan Collyer said...

Esra Londra'da neresi burası? Merak ettim, nerede oturuyorsunuz? Bahçe olayı süper olmuş, baharda cherry domates ve sivri biber süper olur. hem çok verimli, hem de bakımı kolay sebzeler. Salatalık ve fasulye dikiyorsun, sonra bekle babam bekle, 10 tane salatalık yiyememişizdir geçen yaz. Fasulye de işte tek pişirilimlik ancak. Kışın da roka, kıvırcık, ıspanak, maydanoz gibi yeşillikler diktik, salata yapacağım zaman bahçeye çıkıp tek yapımlık toplayıp giriyorum hemen içeri. Ispanak da 3 sefer pişirdik ciddi ciddi, hemi de körpe, nasıl derler sizde "baby spinach":) Mina'nın sebze çorbalarına da hemen bahçeden 3-5 yaprak koparıp atıyorum. İşin içine girince çok zevkli oluyor. Ben de aynen bundan 1 sene öncesine kadar toprakla, sebze falan dikmekle alakası olmayan biriydim ama şimdi yavaş yavaş alışkanlık yapmaya başladı bu bahçe uğraşı bende.

Rahsan Collyer said...

Ha bi de ben de fesleğeni saksıda yetiştiriyorum. Nane ve maydanoz yaz kış bahçede kalan yeşillikler zaten.

beetlejuice said...

Esra,
F1 pilotluğundan vazgeçtim MK model olsun:) O ne pozlardır öyle, uzaklara dalmalar, anlamlı surat ifadeleri:) İngiltere'de olsam seve seve, koşa koşa ablası olmaya gelirdim. Sen de rahat bir nefes alırdın.
Ben de kaktüs arıyorum bu aralar. Evdeki manyetik alanı yok ettiğini söyleyen mailler geliyor sürekli. Bir denemek lazım. İkea'ya uğrayıp bakayım ben de. Bahçen de hayırlı olsun hanımağa:)

firdevs said...

hanimaga :)) topragin hayirli olsun :p bizim burada turklerin cogu bahce kiraliyorlar , ama onlar daha buyuk galiba . cunku yufka filan yaptiklarini duymustum . bakarsin sende oklavani hamurunu alir bahcene gidersin :p

ben bu islerden hic anlamam . kayinvalidem turkiye'ye giderken ektikleri domates ve yesil fasulyeleri ben sulamistim , acayip gururlanmistim :p senin gibi ekip buyutsem havamdan gecilmez :))

kucuk kuzuyu doott tannee opuyorum :)

Ayşe said...

Topraginiz hayirli olsun Esra, iki aya kalmaz bahcenizdeki seyirlik fotolara bakariz insaallah..Misal kucuk irgatin capa yaparken ki fotolarina filan ;)

Bizde bu yil memlekette 20 yilligina bir bahce kiralardik. Gectigimiz gunlerde dikim isleri bitti, yaklasik 4000 bodur elmamiz var artik, hepimiz cok heyecanliyiz, agaclarin cicek acmasini bekliyoruz dort gozle, acar acmaz memleket kacamagi yapacagiz insaallah ;)

Sebnem'den said...

Eminim M.K. ile ekip biçerken çooooook eğleneceksiniz..
Bence belediyenin yaptığı pek hoş bir proje..
Geçenlerde duydum..Belediyeler bizdede bilinçleniyor yavaş yavaş..
Adaların birinde mesela arazinde bulunan Zeytin ağaçlarını artık kesmeyecekmişsin diye..
Ama arazisi olan insanların planları çoooook iğrençti..
Agaca zehir atıp kurutmak..
Kırıldım,sinirlendim..kızdım

Dijle Bahtiyar Durgunlu said...

harika;nereden başlasam ki;
1.Öncelikle M.K.!nE DİYEYİM MUHTEŞEM kareler yakalamışsınız.Hele o camdan sırtı dönük ,popo dışarıda hali yok mu:)))Bittim

2.Toprak alıyor değil mi negatif ne varsa???Toprağa emek vermeyen,saygı göstermeyen,hayvanları sevmeyen bizleri sevebilir mi düşünmüşümdür hep.

3.eMİNİM NE HİKAYELER ÇIKACAK TARLANIZDAN,MERAKLA BEKLEYECEĞİM....

4.Uykusuz gecelerin sonlanmasına da sizin adınıza çok sevindim.Ne diyeyim eşekten düşenin halini eşekten düşen anlarmış!

AycA said...

:=) güle güle ekiniz bahçenizi harika :)=)))

birhosseda said...

toprağınız hayırlı ve bereketli olsun hanım ağam:)ayrıca mk ya bakmak için canı gönülden yanınızda olmayı çok isterdim.Hatta kuyruk varsa kuyruğu bile ezip geçerdim Mkcığım için:))

Anonymous said...

Esra Merhaba,
Bahcen hayirli olsun! Ben gelirim yarima merak etme :)
Bizim evin yaninda da var bunlardan, gelip gidip bakiyorum neler yapiyorlar diye.. bazilari mangal falan da koymus, yazin super keyiflik oluyordur eminim!
Bu arada persembe gunu icin gonullu ablaliga talibim :) CV ve reference check icin bilahare konusalim derim :)
Opuyorum,
Banu

New York'tan said...

Hayirli olsun bahcen, guzel vakit gecirirsiniz insallah :), dis icinde gecmis olsun, sen de uzun uzun uyursun bundan sonra :)

Demet said...

Uykular bi daha hiiç gitmesin insallah darisi basimiza esra senden aldigim moralle hala duruyorum henuz bitmedi deniz de anladi sanki daha bi guzel uyumaya mi basladi ne :))
bahce süper olmus yakinda mis gibi kokmaya baslar kekik ve feslegenlerle eminim kolay gelsin..
sevgiler

Kremali'nin annesi said...

Hanimaga:)

Ne o oyle toprak almalar, irgat calistirmalar felan? Feodal duzen mi getirecen elin Londrasina:))

Saka bir yana, hayirli olsun bahcen. Bak demedi deme, toprakla hasir nesir olmak, en cok da MK'ya yarayacak. Negatif enerji menerji kalmayacak cocukta;) Artik dingin mi dingin MK resimleri goruruz yakinda:)

Resimler yine harika; ama en cok da o koyu renkli ahsap duvar onunde cekilmis ve birbiri ardina yayinlanmis MK profili ile sarmasik resimlerine bayildim ben. Sanki tesbih mi yapmissin ne:))

Yasadigimiz tasra sehrinde bir IKEAmiz bile yok bizim:( Nasil da imreniyorum MK ile birlikte yaptiginiz IKEA gezilerine ve aldiginiz o guzel ahsap oyuncaklara:( Gule gule kullansin insaallah.

Sevgiler,
Ayse Sule

Pratik Anne said...

Hayirli olsun. Bereketi bol olsun. Bu persembeki yazimi sana adiyorum o zaman. :D

KEO said...

bahçeniz hayırlı olsun, güzel mahsullerinizin fotoğraflarını da merakla bekliyorum...

tomurcuk said...

Bahçecilik çok zevkli ve de heyecanlı. Bi parçacık yapmıştım geçen sene, kullandığım siteleri yollayayım. Domates veya biber ekerseniz mutlaka fideden ekin, tohumdan yetiştirmek çok güç. Bazı sebzeler yanyana ekilmiyormuş, bazıları da yanyana güzel. Mesela turp ve havuç veya taze soğan. Mutlaka patates ekin, ben ekmedim ama kolaymış. Bir de orası yağmurlu ya, sanki salata kolay olur. Kabak ve salatalık çok çabuk oluyor ama onlara erkenden ilaç yapmaya başlamalı, uğurbçceğinin sarısı gibi bişey var yapraklarını yiyip öldürüyor. İlaçların da organik olanlarını kullanmalı. Ben Gardens Alive sitesinden almıştım ama orada olmayabilir bu siteden satış. Kendi yetiştirdiğin domatesi ekmek arası yemekten güzeli yok şu dünyada!

x