Tuesday, 10 March 2009

Bahar Mantısı

Pazartesi:

Artık futbol oynayabileceğim bir arkadaşım var :)

Sitenin Bahçesinden Kareler:




Pazartesi öğleden sonra hayatımda ilk kez mantı yaptım! ee evet kareli harita metod defteri gibi bir hamur açmış olabilirim, hem de merdane ile ama Hatice'ye değil neticeye bakalım :D

Şu hamurun oklavaya yapışmaması için ne yapmak lazım? Unluyorum ama bu sefer de acayip unlu oluyor :) Başka fikri olan?

Tarif Defteri'ni keşfettiğimden beri elimden her iş gelir oldu :D Aynı anda pek çok kişinin tariflerini karşılaştırma şansım oluyor. Ortaya karışık bir şeyler yapıyorum böylece :)) Kızlarla yaptığımız su böreği, kendi başıma 2 kere yaptığım aşure ve şimdi de mantıdan sonra sıra geldi baklavaya :D

Şekil bile yaptım heheeytt :D


Tamamen kendi eseri.

Bunun dışında +1 tepsi daha çıktı.

Yemesi iyi güzel de tek başına yapması sıkıcı biraz :)
Kalabalıkla, sohbet ede ede daha zevkli olur eminim.


Fırında, 50 derecede biraz kurutayım dedim. Gerçi benim yavaşlığımdan ilk yaptıklarım kurumuştu bile :)) Fırında biraz fazla kalınca, önce yağlamayı unuttuğumu fark edip sonra da mantıları tekrar dizmeye üşendiğimden vazgeçtiğim ilk tepsinin mantılarının altta kalan hamurları erimişti. Yine de haşlarken bir sorun çıkmadı, dağılmadılar.

Salı:

Arkadaşıma giderken.. Fotoğraf çekmek için elli kere durunca geç kaldım. Yarın hususi fotoğraf çekmek için çıkmak istiyorum. Tabi hava güneşli olursa.




Cezacı amca :)
Bu görevlilerin tek görevi:) yanlış yere park etmiş arabaları bir akbaba keskinliğindeki gözlerle tespit edip, fotoğraflarını çekip, ışık hızıyla araba camlarına ceza yapıştırıp koşar adım ortamdan uzaklaşmak :)) Sanırım ceza başına %5 komisyon alıyorlar, o yüzden onların elinden kurtulmak mümkün değil. 2 dakika arabayı şuraya bırakayım, birine bakıp çıkayım diyene kadar en az £50 *sterling'lik* ceza araba camınıza itina ile yapıştırılıyor :)

Kış Uykusu.




Patatesin ikiye bölünerek gömülebileceğini hiç bilmiyordum. Alaylı değil mektepli olduğumdan daha o konuya gelmemiştim :)) Ama patatesi toprağa gömmek için illa çimlenmesini beklemek gerekmiyormuş. Jamie Oliver'ın organik bahçesinde hazırladığı, organik bahçecilik üzerine de bilgiler verdiği Jamie at Home programını izliyorum internetten :) Domates ve patatesten sonra bu akşam sıra soğana geldi :))

Orada gösterilen patates yetiştirme çeşitlerinden birisi, oldukça büyük, tabii ki içi gübre dolu gübre torbasına 2 tane patates yerleştirip duvara dayayıp bıraktılar. Bol su ve güneşin sağladığı sıcaklıkla torba içinde patates yetiştirmek bile mümkün.

11 comments:

Ayşe said...

oyyy, nasil kiyar da insan yer o mantiyi...
canim bu arada benim baska bi manti tarifim var. hamuru ici ayni, ama kapamasi dizmesi farkli. seninki gibi bohca olmuyor, kareleri ortasi kapanmayacak sekilde buzuyorsun, yani tepeden bakinca etler gozukuyor. bir de dizerken once tepsiyi yagliyorsun, sonra sıkı sıkı helezonik sekilde disaridan baslayarak diziyorsun... ama dedigin gibi tek basina cok zor olur bu is. biz bu isi minimum iki kisiyle yapiyorduk istanbul'da, tabii more the merrier... komsu teyze falan da gelirdi arada... :)

MK'yi mincikliyarak opuyorum. yarin kisa sacli bir ayse teyzesi olacak.

firdevs said...

hem mk 'nin , hem senin manti sekilleriniz cok kendine has bir model olmus :p o yuzden sizi tebrik ediyorum :) mantiyi cok seviyorum ama , yalniz olunca cok zor . bende mantilari esime kapattiryorum , pratik oluyor :p

fotograflar cok guzel :)

Anne ve Bebisi said...

Ayse ve Firdevs:
:D

Aysecim, afiyetle yedik valla MK'ninkini de cok datlu ollmustu :D Dedigin modeli de deneyeyeyim bir dahaki sefere :P

Firdevscim, ben tembel, esim benden tembel :D Ben en iyisi oglani yetistireyim :D

arzu said...

Esraxim, ellerine saglik canim.Ben de mantiyi buzerek yapmayi sevmiyorum sanki buzme noktalari hamur hamur kaliyor, o yuzden ya hep ucgen sekli katlarim:)hem daha pratik oluyor.Buarada fotograflar cok guzel..

Nihan said...

Manti super gorunuyor, ellerine saglik. Bu arada su ceza kesen gorevli olayini ben hic bilmiyordum. Cok hosuma gitti fikir, ozellikle cezadan komisyon almalari. Acaba boyle bir sistem Turkiye'ye de gelse trafik polisleri yattiklari kis uykusundan uyanirlar ya da ceza yerine rusvet almayi tercih etmekten vazgecerler mi?

süpürgesizcadi said...

Sizin oraya Bahr baya baya gelmis ya kiskanclik yaptim simdi :)))

Manti'yi ilk ve son kez komsumla yapmistim ,hamuru o yogurdu, hamur yine o acti, ben sadece doldurup kapatmistim, simdi Burda evde manti yapip satan bir teyzeden aliyorum artik :) Tembellikde üstüme tanimam :)

Güneşligünler said...

Ellerine sağlık, mantı harika ötesi görünüyor. Büyük cesaret hemd tek başına. MK'cığın çizmelerine bayıldım, ben de isterim. :) Fotoğrafların hepsi de birbirinden harika bu arada oralarada bahar gelmiş belli ki. Sevgilerimle...

Dijle Bahtiyar Durgunlu said...

ahhh nasıl güzel bir pazartesi ,salı olmuş bu:)))En kötü zamanlarınız böyle olsun.

New York'tan said...

Masallah Esra'cim manti acabiliyorsun, bende denedim bir kac sefer esim manti manyagi benim :) ayni seninki gibi oldu sekil bakimindan yani, ben simdi burada yapan bayanlara ismarliyorum :)
Fotolar harika her zaman ki gibi :)

TUANA BERRA' nin annecigi said...

Mantilar harika gorunuyor bizde bir kere burda arkadaslarla toplanip yapmistik herkes dolabina 2'ser poset koymustu :)))

Ama bayabi vaktimizi almisti.

Resimler harika masaallah .

Hangi makinayi kullaniyorsun acaba? Bende bu aralar slr den almak istiyorum .

Anonymous said...

Esracim ayni yerlerden ben de geciyorum ama senin cektigin fotolari gorunce hicbir yere bakmadan yurudugumu fark ettim! Sen de olmasan ne bahari ne de kisi anlamadan yasayip gitcem ot gibi :P
MK da da gelecek goruyorum, manti bukme isinde eminim cok iyi yerlere gelecek! :)
Opuyorum ikinizi de..
Banu

x