Wednesday, 11 February 2009


Şu hengamede bi de bitki yetiştiriyosunuz ya bayılıyorum ya siz gibilere..Bitkilerden şöyle dursun saçlarıma bakamıyorum aylardır:)Ya da ben de var bi anormallik...Yetişemiyorum yetemiyorum hiçbişeye..

demiş mummy.

Bu konu aslında daha önce konusu geçen şu mükemmel blogger anneler :P konusu ile alakalı olduğu için buraya aldım.

Sevgili mummy kendini kötü hissetme, sende hiç bir anormallik yok. Zaten yetişsen anormal olurdu. Ben de yetişemiyorum. Kimsenin de her şeye aynı anda yetişebileceğini zannetmiyorum. Mutlaka bir yerlerden bir şeyler eksik kalıyordur.

Bizim yaşadığımız apartman dairesi taş çatlasa 60-70 metrekare falan :) Oraların 150 metrekare evlerinin yanında kuş yuvası kadar yani :) Kimi evin salonunun toplam alanı kadardır herhalde :)

Eşya da az.

Yani toplaması kolay, temizlemesi çabuk.. Öyleyken bile yeri geliyor umursamıyorum. Şu anda, yatak odası yıkanmış çamaşırların hakimiyeti altında :) Sepet doldu da çoktan taştı. Ordan alıp kullanmaya başladık artık :P

Bugün yarısını hallettik oğlumla, diğer yarısı kim bilir ne zamana :P Bu arada her gün de yenileri ekleniyor tabi o yığına :) Hallettik derken ütü zannetmeyesin :) Yerlerine kaldırdık sadece :)

Mutfak dolaplarını aylardır düzenlemem lazım. Bekliyorlar, öylece kullanıyorum. Hızla kapatıp kapağını ortamdan uzaklaşıyorum falan :P Bak yarın biraz el atsam onlara oğlanla ne güzel olur :)

Hiç bir şeye yetişmeye çalışmıyorum. Bir gün bir yeri düzeltsem ertesi gün başka bir yer dağılmış oluyor :) Tercih yapmak zorundayım. Ya oğlumun vakti ile kendi vaktimden fedakarlık yapacağım ya da ev hayatının bitmek bilmeyen işlerinden. Ben de tercihimi oğlumdan ve kendimden yana kullanıyorum :)

Hep dediğim gibi, biz karı koca rahat insanlarız. Ev dağınıklıktan yıkılıyorken bile çekip kapıyı gezmeye gidiyoruz :)

e... ev nasıl olsa toplanır ama güneşli hava her zaman bulunmaz :))

Yemek desen.. perşembe cuma çalışıyorum, ya makarnaya talim ya dışardan bir şeyler, ya da kocaya devrediyorum senin nöbetin diye. Artık bu üç seçenekten hangisini seçerse :)) Ben full çalışsam hayatta yemek yapmam. Bütün gün çalışıp, üstüne yol yorgunluğu çekip bir de eve gelip yemek yapan arkadaşları tebrik etmek lazım asıl. O enerjiyi nerden buluyorlar bilmiyorum.

Geriye kalan günlerde de basit, zaman almayacak bir kaç şey yapıyorum, oluyor bitiyor :) Vaktim saatlerce yemek yapmaya harcanmayacak kadar kıymetli benim :) Gezilecek, kütüphaneye gidilecek, fotoğraf çekilecek, MK'nın müzikli oyun grubuna gidilecek, e ziyaret edilmesi gereken arkadaşlar var, ekilmesi gereken çiçekler falan filan :)))

Yani diyeceğim o ki, benim küçücük, az eşyalı bir evim var. İşi de az. İki dakikada toplanıyor, yarım saatte temizleniyor. Yani en azından ben öyle yapıyorum :P

Kendime iş çıkarmadığım gibi olanı da biraz yapıyorum, biraz sallıyorum. Hiç bir iş benden kıymetli değil açıkçası :)) Vaktimi canım o an ne yapmak istiyorsa ona harcıyorum. Hayat bitmek bilmeyen nankör ev işlerine harcanmayacak kadar kıymetli ;)

hmm tabii bir de tv falan izlemiyorum. Bence tv de epey vakit kaybettiriyor insana.

Yani.. böyle işte :))

36 comments:

zerrin said...

ahahhahhaaa....benim ev misafirden misafire derli toplu oluyor..diger gunler bi oda toplu ise digeri daginik,obur gun digeride daginik:)))

Anne ve Bebisi said...

haha zerrin ya var ya, bazen ozellikle misafir cagiriyorum ki evi toplayalim diye :)))))

Kremali'nin annesi said...

Kizlar, alin benden de o kadar:)) Yalniz son zamanlarda arayi fazla actim, acil misafir cagirmam lazim. Hadi toplanin bize gelin:)

Ayse said...

al benden de o kadar. koca gelecegi zaman topluyorum amhersteki evi. yoksa su anda igne atsan yere dusmez. :) dogru yerde mi kullandim bilemiyorum.

I couldn't care less su anda gercekten. topluymus degilmis- nasil olsa yine dagilacak yarin.
ofis masasi da oyle oluyor bazen. ama insanlar giriyo cikiyo, ayip oluyor. bir de ogrencilerin kagitlarini falan kaybetmemek lazim, o yuzden haftada bir falan bi topluyorum ofis masasini.

sumuklubocek said...

Birden bizim evin hallerini anlattigini dusunmustum. Yalniz olmadigimi bilmek guzelmis :)))

TUANA BERRA' nin annecigi said...

Valla bendede ayni durum soz konusu :-)))
Hicbir Bitmek bilmez ev isi canimin istedigini yapmamma engel olamiyor malesef:-))

Bende bu rahatlik soz konusu.Annem duymasin:-))
Kendisi asiri titiz oldugu icin.

duygu said...

en güzeli bu işte yaa. ben burdan ev işi, çocuk bakımı, sosyallik, nerde akşam orda sabah yapan, hemde bunları birbirine karıştırmadan yapan süper anneleri tebrik ediyorum.
ben bu işin sadece çocuk bakımı ve sosyallik kısmını alıyorum gerisi onlara kalsın :)

huysuz said...

süper görüntü hakkaten :)
akşam yatma saatinde biz de aynı durumdayız... (sabah gelen bakıcıya ayıp olmasın diye bazen toplayabiliyoruz :))

Delfina ; said...

en güzelini yapıyorsun esracım,hayatı çekilmez kılan kendimiziz..
ben de senin gruptanım,o la laa :)

kurşunkalem said...
This comment has been removed by the author.
Naile said...

Resmi görünce içim biraz rahatladı :) Bizim evin içi sık sık bu halde oluyor. Bende bir tuhaflık var diyordum çok şükür değilmiş :P

Ama benim açımdan farklı olan ben bu şekilde olmasını son zamanlarda takmamaya çalışsam da çoğu kez kafaya takıyorum, sorun ediyorum. Sorun ettikçe sıkıntı basıyor, sıkıntı bastıkça elini işlere vurasın gelmiyor, elini vurmadıkça dökük saçık artıyor artıyor artıyor...

kurşunkalem said...

İşte yaşayan bir ev,bizimki gibi.Her gün toplasan,ertesi gün yine aynı.Basacak yer kalsa yeter diyorum bazen.Oğlumun odasında o da olmuyor genelde...

Hülya'nın Tuna'sı said...

bi de bu ev işleri çok acayip.. yapıyorsun yapıyorsun, sanki hiç bişey yapmamışsın gene ertesi gün gene aynı iş çıkıyo karşına.. "e ben dün yaptıydım bun" diyosun ama nafile. bizim ev de Tuna'dan Önce ve T.S. şeklinde iki çağ yaşıyor. artık koltuklarımın sürekli bir örtüsü var :)) temizliğe ayırdığım tek bir günüm var bi de. "al babası tuniyi gezdir" diyip yolluyorum ikisini. havanın durumuna ya da evde bunalma dereceme göre hızlıca ya da etraflıca temizlik yapabiliyorum. geri kalan günlerde sadece "idare" ediyorum.

sirinanne said...

Fotoğraf benim içime biraz su serpti, bizim de uzun bir süredir ev böyle. Ama benim bebişim daha doğmadı. Doğmadan bu vaziyetteyiz yani. Sonrasını düşünemiyorum.

Ayrıca niye bebekleri babalarına veriyor, biz evde kalıp temizlik yapıyoruz? Onlar kalıp temizlik yapsınlar biz bebeğimizle çıkalım dışarı olmaz mı? :))

Defnenin Annesi said...

bizim ev yasiyor, kendi kendine dagiliyor sanki. Kime sorasan ben yapmadim diyor, bende dagitmadim ozaman kim???? Bizde cogu zaman aman bosver deyip atiyoruz kendimizi sokaklara :-)

Dijle Bahtiyar Durgunlu said...

Süper vallahi işte budur ....
Altına imzamı atarım
ben de geceleri yatmadan önce topluyorum ki bakıcıya ayıp olmasın,kadın korkup kaçmasın diye..Üstelik benim bıdık şimdilik sadece emekliyor,ayaklanınca ne olur düşünemiyorum bile:))))

zumrutuanka said...

Esra cok saol yanliz degilmisin burdan bunu ogrendim coook rahatladim.Yorum yazan diger arkadaslar da saolsunlar.Yasasin daginiklik:))))

Anonymous said...

TAMAMEN KATILIYORUM.....

Anonymous said...

TAMAMEN KATILIYORUM.....

banu said...

Ben hep dağınıktım ama kocam diyor ki Mira'dan sonra kendimizi aşmışız.

Mira'dan önce evdeki ve dışarıdaki işleri düşündükçe bile üstüme üstüme gelirdi herşey. Abartısız her pazar - pazartesi işe gidecem ya.. - yetiştiremediğim işler yüzünden - bir sebep bulur ağlardım. Şimdi hiç ama hiç takmıyorum. Yetişmese dert değil... yapamazsan sorun değil...

Benim için evin bahçe katı, küçücük ve az eşyalı olması durumu fazlasıyla kurtaran noktalar... Yaz aylarında işimiz kolay... biz dahil, kimseyi eve sokmuyoruz. Kışın ise iki uçtan girişince yarım saatte işimizi bitiriyoruz.

Anonymous said...

eviniz halıfleks sanırım bu sizin için dezavantaj değil mi benim evimde halıfleks bana temizlemesi çok zor geliyor dağınıklığıda görünen yerleri toplayıp bir odaya yığmakla çözümlüyorum ama çocuklu evlerin böyle olması normal deyip mutlu olmaya çalışıyorum eskiden düzenliydimde şimdi eser kalmadı sevgiler
vildan

arzu said...

esracim sessiz cogunlugun sesi oldun:P Napalim biz 80'li yillarin mukemmel anneleri degiliz:P

AycA said...

misafirden misafire derin temizlik oluyor yahu bizde de.. iki hafta üstüste misafir çağırdım şimdi diken üstündeyiz:=) o kadar temizlemişim ki üzülüyorum pislendiğinde..
hiçbir ev işi benden oğlumdan benim yapmak istediklerimden oğlumun önceliklerinden önde değil benimde.. ama bazen koca kişisi evde gezerken" ya biraz yerlerde bişiler var ayağıma takılıyor diye laf tıkıştırıyor bozuluyorum :P

KEO said...

her annenin kendinden birşeyler hatta çok şeyler! bulabileceği bir yazı olmuş:)

Elif said...

tanıdık, çok tanıdık Esracım...

süpürgesizcadi said...

Harika ne diyim,bende sendenim :)

KeLeBeK said...

"...Hayat bitmek bilmeyen nankör ev işlerine harcanmayacak kadar kıymetli ;)..."

sürekli kendime söylediğim ama uygulamaya gelince çuvalladığım cümle :( ben niiye böyleyim yaaa kendimi parçalamaktan bıktımm :'((((

Şahane-Kral Çıplak said...

bir an oturma odam sandım resimdeki odayı:)
Evet evet,kimse herşeye tam anlamıyla yetişemiyor endişelenmeyin..

sümeyye said...

benimde odam bu şekilde ama ne evliyim ne de çocuğum var.. kafam bozuksa odamda bozuk oluyor :)
annem hatta sık sık ''senin evini görmek nasip olur inşallah çok merak ediyorum senin evini''der durur..:)
bende ''e gelir toplarsın işin ne benim vaktim mi olacak'' diyip kızdırırım bende :))
harika bir fotoğraf bence :)

zeynep said...

ödülünüz var:)
ayrıntıları blogumda
sevgiler

mummy said...

Amanin deşifre olmuşum..Utandım bak yanacıklarım kırmızı kırmızı oldu Esra..Valla başka bi blogda gezerken yandaki pasajlarda bi baktım benim yorumla başlayan bi yazı..Allaam ya dedim tanıdık bu cümle bana ait..Baktım girdim ki...:))

Ay ilk ben yorum yapmalıymışım herkeşlerden sona kalmışım...

Gerçekten bazen böyle hissediyorum...Tam anlamıyla 'yetersizlik'..Her konuda..Anneliğim,eşliğim,ev hanımlığım,öğretmenliğim hep yarımmış gibi geliyor..

Ya keşke çok rahat bir insan olsaydım diyorum bazen Esra..Benim evde bu kadar olmasa da (henüz ayaklanmadığı için bebehanım) dağınık..Ama ben boşveremiyorum huyum kurusun...Toplayabiliyormuyum hayır..Ama 'aman ya dağınık kalsın' deyip köşeye de geçemiyorum içim içimi yiyor bir yastık bile kayık durunca..Yerde bir toz görüp de o an süpüremeyince geliyolar bana..Bu hastalık annemden yadigar malesef ve bazen tedavi olmam gerektiğini falan düşünüyorum cidden..Hadi şu an evdeyim uyuduğu nadir zamanlarda iki işin ucundan tutabiliyorum..İki ay sonra çalışmaya başlayınca nolcek bilmem..

Amaan bu yorum uzar gider Esracım..Ama saolsan doping oldu yazın bana..Bi sonraki nöbet anına kadar idare eder beni:)

Sevgiler..

New York'tan said...

Cocuklu olupta evin duzenli olmasi cok zor, devamli arkadan toplamak lazim :)) evden cikarken toparlayip, duzenli birakiyorum gelince temiz bulayim diye :))

AsYa said...

Esra bayılıyorum senin şu doğallığına..
bu resmi ben kocacıma göstericem..sadece bizim evi dağınık sanan o çünkü.ve benim başak kadını olmadığımı iddia eden!!!aslında burası değil yeri şimdi kendisine dağınıklıkla ilgili söylemek istediğim çok şey vardı..lakin yetişemediğim için hiçbirşeye blogumu bile kapadım..
eee artık evi temizlerim diye düşünüyordur..
ha ha gezeceğim..
havalar bi ısınsın...kim tutar beni:)
içimi döktüm sana:P

sirinanne said...

Anne ve bebişi sana mail atmıştım almadın mı acaba?

Kremali'nin annesi said...

Esracim,

Malum, annem bizde birkac aydir. Ne zaman Ali Kerem bir afacanlik yapsa ve ortaligi kirip dokse, cocuklu evin halini unutmus annecigim 'Ammaaan!' diye unluyor. Zamanla bizim oglan da alisti bu etki/tepki olayina; artik ne zaman bir afacanlik yapsa kendi kendini ihbar ediyor ve "Ammaaan" diye bagiriyor:)

Ama asil komik olani, sizin evin halini gosterdim gecende kendisine. Bak Mehmed Kaan ne yapmis dedim. Sanki kendisi hic yapmiyormus gibi, bilmis bilmis "Ammaaan" diye bagirdi. Oyle sirindi ki, yememek icin kendimizi zor tuttuk:))

elbruze said...

ya ben niye böyle rahat olamıyorum da kendime eziyet ediyorum ki, kendimden hakikaten şikayetçiyim, of of offff

x